Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Ниво на моторно масло

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Ниво на моторно масло

    След смяна на маслото напълних картера до максимум на отчитащата щтека.Възможно ли е след изминаване на 5000км нивото на маслото да е на средата на щеката, а в следващите 5000км въобще да не се понижи?Т.е. при по-високо ниво на маслото да гори повече.
    Фиат Мареа 1,8 16В, 1999г

    #2
    На Фиата щеката дава много объркваща информация половината между мин-и макс е около половин литър .А по повод твоя въпрос да нормално е .
    FIAT BRAVA 16.16V.ELX Абе, ако ме блъсне Селянин, важи ли Гражданската отговорност !

    Коментар


      #3
      Re: Ниво на моторно масло

      alvanovo написа:
      След смяна на маслото напълних картера до максимум на отчитащата щтека.Възможно ли е след изминаване на 5000км нивото на маслото да е на средата на щеката, а в следващите 5000км въобще да не се понижи?Т.е. при по-високо ниво на маслото да гори повече.
      Практиката показва, че е точно обратното. Двигателите, които горят масло, го правят много по-осезаемо, когато маслото стане на няколко хиляди км. А това дали нивото е на максимума или на минимума, няма особено значение за издуханите двигатели - все го горят. Ако обаче в началото е било над максимума, това вече е друг въпрос. Ако пък нещата са точно такива, каквито казваш, и мериш нивото на маслото при едни и същи условия, по-скоро е започнало да го смесва с други флуиди и затова ти се струва, че не е намаляло в следващите пет хиляди километра. Т.е проблемите са се увеличили . Но пак казвам - ако го мериш при едни и същи условия, а именно: на едно и също, равно място. Лек наклон на пейзажа и нивото на маслото може да се отклони сериозно. Има разлика и в нивото на току що загасен двигател, сравнено с нивото след 15 минути.
      Tonight's the night and it's going to happen again and again...

      Коментар


        #4
        дали е нормално не знам но и моят двигател прави същия номер и вече при смяна на маслото наливам до половината и нямам проблеми
        Bravo 1.9d 97г

        Коментар


          #5
          Със същия двигател съм и при мен гори масло само ако е в режим над 3500 оборота(магистрала), но никога не е надвишавала това което и дават по книга -400 гр. на 1000 км. Като го прочетох това като купих колата и щях да падна. За пръв път чувах на заводска кола да и дават да гори масло , явно моята бройка е добра защото вече е на 240 000 и то 99% на метан.
          Nissan X-TRAIL 2005 2,2 136hp
          Ex: Nissan Primera P12 Wagon 2,2 126hp
          Ex: Fiat Marea Weekend 1,8 16v 97г. бензин & CNG

          Коментар


            #6
            понякога също ако имаш течове от гарнитурата на картера става така-отначало го изхвърля и след това като понамалее се задържа нивото

            Коментар


              #7
              ами ще гледам, надявам се да съм под 800гр на 10 000кмне ми ес сменя колата, защото и хвапах вече проблемите, а и евтино се поддържадобре вози, върви добре с този мотор, доволен съмтрудон ще намеря на прилична цена нещо подобно
              Фиат Мареа 1,8 16В, 1999г

              Коментар


                #8
                alvanovo написа:
                ами ще гледам, надявам се да съм под 800гр на 10 000кмне ми ес сменя колата...
                Извинявам се, ако греша, но като гледам какви ги пишеш, предполагам, че толкова си наясно и как се мери нивото на маслото . Каква смяна на колата за 800 мл. (няма и 10 лв.) разход на масло на 10 000 км?? Сега сериозно: ако наистина мериш нивото правилно, винаги при едни и същи условия и се получават такива аномалии, каквито си описал в началото, първо трябва да си отговориш на въпроса дали двигателят гори масло или има загуба на масло поради течове. Да предположим, че двигателят гори масло. То всъщност няма двигател, който не гори никакво масло, но когато е малко, просто не си личи на щеката. Разход на масло до 1,5 литра на 10 000 км. е поносимо. Не е много като финансов разход, не застрашава и сигурността (няма опасност изведнъж да останеш без масло). Във всеки уважаващ себе си сервиз ще ти кажат, че при такъв разход на масло не си струва разходите и неясния резултат от ремонта. Ако все пак човек се реши на ремонт, първата стъпка е смяна на гумички на клапаните. При 16 и повече клапановите двигатели задължително е свързано със сваляне и обработка на главата, въпреки че много гаражни майстори ще те убеждават, че успешно ги сменят "на място". Сменят ги, ама после падат. Или пък нанасят поражения по тънките водачи на клапаните. Ако и смяната на гумичките не помогне, следва ревизия на двигателя. Най-често се минава само със смяна на сегменти. Ако работата е по-дебела и трябва да се пипа и в цилиндрите, чак тогава евентуално може да се помисли за смяна на двигател или изобщо за смяна на колата, защото ремонтът ще отиде на 1000+ лв.А за Veselin10 - тези 400 мл. на 1000 км. разход на масло по книжка изобщо не ги гледай. На всички коли има такива безумни разходни норми, с които производителите се застраховат, за да не може да се предявяват гаранционни претенции. На моята е дори 600 мл. на 1000 км. Но ако една кола наистина гори толкова, то спокойно можеш да я предадеш за скрап. Или по-добрият вариант: изобщо да не сменяш маслото, защото за 10 000 км. то ще се смени от само себе си с такъв висок разход .П.П. Всъщност за описаната аномалия (първите 5000 км. го гори, а след това - не) може да има и съвсем невинно обяснение. Когато маслото е "прясно", на малко километри, то е светло и по-трудно се засича нивото му върху щеката. Освен това винаги непосредствено след смяната на масло, нивото изглежда повече на щеката, отколкото 20-30 километра след това. Като се развърти, напълни се филтърът и т.н. пада с около деление.
                Tonight's the night and it's going to happen again and again...

                Коментар


                  #9
                  Колко масло няляхте всъщност? Двигателя събира 3.700литра., ако налееш повече почват проблемите. Обикновенно го пуска през картерната вентилация в дросела и оттам изгаря.
                  Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
                  (\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
                  Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.

                  Коментар


                    #10
                    Напълних както винаги 4.3л - до горе на маслената пърчка.Преди ремонта почти не намаляваше. Тогава карах с 10/40.Сега съм с 5/40 и намаля. Да видим какво ще стане по-нататък.
                    Фиат Мареа 1,8 16В, 1999г

                    Коментар


                      #11
                      alvanovo написа:
                      Напълних както винаги 4.3л - до горе на маслената пърчка.Преди ремонта почти не намаляваше. Тогава карах с 10/40.Сега съм с 5/40 и намаля. Да видим какво ще стане по-нататък.
                      4.3 събира 131 коньовия мотор, нашите събират 3.7 литра, провери за течове и виж дали дросела е мазен отвътре.обикновенно капака на клапаните и от вътрешната страна на картера се появават течовете.
                      Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
                      (\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
                      Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.

                      Коментар


                        #12
                        Според Autodata събира заедно с филтъра точно 4.3 литра. Е, аз никога не бих налял масло точно колкото е цялата вместимост, защото винаги остава и неизточено при смяната масло. Но сега пък колегата споменава и за някакъв ремонт, за който не прочетох нищо в първото мнение . И другото, което е важно, е това, че от 10W е минал на 5W. Има много противоречиви мнения по въпроса дали ще го гори или не. Да, това е студеният индекс и не би трябвало да оказва влияние на разхода на масло, но реално доста двигатели като минат от полусинтетика 10W на пълна синтетика 0 или 5W, и почват да го похапват.
                        Tonight's the night and it's going to happen again and again...

                        Коментар


                          #13
                          колега проблема е че от 10 си минал на 5 в ръководството пише че 1 път минал ли си от 5 на 10 вече каране само с 10 а ти си намалил ............
                          Kaрам разумно...от време на време.

                          Коментар


                            #14
                            ninjata написа:
                            колега проблема е че от 10 си минал на 5 в ръководството пише че 1 път минал ли си от 5 на 10 вече каране само с 10 а ти си намалил ............
                            Я го покажи това ръководство, моля
                            The box said "Requires Windows 98 or better", so I installed Linux
                            Marea SW 2400 JTD CF2 136CV 100KW "HLX-TOUR DE FRANCE"
                            Ex: Brava 1.6 ELX 16V 103 hps '98 LPG Atiker + LC Romano

                            Коментар


                              #15
                              В интерес на истината го нямам и специално се отнасяше за фиат пунто мк2 1.2 16в че трябва да се кара до към 160 000 с 5 след това с 10 но истината че не помня точно от каде го свалях отдавна беше но важното беше че сложиш ли 10 да не слагаш 5 че го яде след това.Може и да съм се объркал и да е било пост на колега или да съм го превеждал от някаде не си спомням само запомних за маслото да не слагаш по тънко след слагане на по дебелото,съжалявам ако съм подвел някой.
                              Kaрам разумно...от време на време.

                              Коментар

                              Working...
                              X