ilkor написа:
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Как се определя налягането в гумите?
Collapse
X
-
Дамм, прав си, сравнението с балон е неуместно.Прочетох малко, и излиза че, цялата тежест се носи от гумата, а въздуха само поддържа формата на гумата. Промяна в налягането на гумата, при натоварен автомобил има, ама е безумно малко. Толкова малка, че с обикновен манометър не може да се хване. Споменават се цифри от порядъка на ~0.03 бара разлика, за ~500кг товар.
-
Естествено че обемът влияе на налягането - по долу ще сложа и формулата.Но в нормална експлоатация гумата не променя обема си - това да не е балон !!!Ако превърнеш налягането 2 бара с което се помпят гумите за леки автомобили в кг/см2 ще видиш че на всеки квадратен сантиметър се падат по 2кг. Умножи го по 4 и ще видиш че силата която създава компресираният въздуг вътре превишава многократно товарът който гумите носят.Както и по горе беше написано гумаджиите помпат гумите на едно и също налягане независимо от това дали тя е монтирана на автомобила или не. Единствено температурата на въздуха вътре оказва по съществено влияние на налягането. И разбира се под нормална експлоатация разбирам че гума за лек автомобил не е поставена на камион
Коментар
-
Цялата тежест на автомобила се носи от гумите. Налягането при товар се мени в доста тесни граници, по обясними причини. В случаят, не трябва да се задава въпросът колко ще се измени налягането при празен и натоварен автомобил, а колко трябва да е налягането при празен и натоварен.Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE
Коментар
-
Като натовариш колата няма ли смачкване на амортисьор и пружина?///// написа:Има много логика във въпроса! Чакам да чуя отговори от "специалистите"!
Променя ли се налягането в гумата под товар и без товар!Окачването го поема... орално!
Глупости на колелета!Fiat Marea Weekend 1.9 jtd 110 SX- еmzo power
Коментар
-
Не съм съгласен. Сервизните книжки, поне повечето, си дават налягането на гумите и за двата режима. Това, което казваш, може би наистина е така, защото там където е цитирано само едно налягане, то обикновено е завишено.ilkor написа:Danchojn, Според мен налягането което е препоръчано за съответното превозно средство е при пълно натоварване.Иначе няма да има смисъл ...Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE
Коментар
-
"Зависи от гледната точка"- А.Айнщайн "Теория на относителността", та ако отправната система ти е моста на колата, тогава наистина пружините поемат товара, но по подразбиране отправната система на измерване е земята, тогава всичката тежест се поема от гумите, елементарно Уотсън.dobrujanetza написа:Като натовариш колата няма ли смачкване на амортисьор и пружина?///// написа:Има много логика във въпроса! Чакам да чуя отговори от "специалистите"!
Променя ли се налягането в гумата под товар и без товар!Окачването го поема... орално!
Глупости на колелета!FIAT Brava S 1,4 12 V 97 г. - бивша. Не карай по-бързо отколкото твоя ангел хранител може да лети!
Ако нещо стане както трябва, то е станала голяма грешка. Закон на Мърфи.
Коментар
-
Точно така! Окачването няма как да не се деформира под товар, но това не облекчава гумите (освен при движение по неравности). Гумите си поемат цялата маса на колата. Илко го е обяснил чудсно! Налягането се влияе само от температурата и обема и е видно от формулата по-горе. И при свалена гума и при монтирана такава и поставена под товар - не се изменя никой от двата фактора. Е поне не и в такива граници, че да влияе напрактика!Ники, в случая е променен на фактора "температура"!Tornado написа:И защо гърмят гумите през топлите дни?
Коментар
-
Производителя на гумата посочва максимално допустимото експлоатационно налягане, а тъй като една и съща гума ще се монтира на различни автомобили, налягането зависи от конкретния автомобил и то се посочва от производителя на превозното средство. Спрямо него са сметнати разните му допуски в ходовата част.dobrujanetza написа:Налягането се препоръчва от производителя на гумата. Налягането на гумата се мери на "студено", а не на загрята гума
Коментар
-
Процесите в случая се обуслявят от вида им:изотермен - постоянна температураизобарен - постоянно наляганеизохорен - постоянен обем В нашия случаи имаме промяна на някой от вида им и от там се изменят и другите, но както казаха и по-горе изменението е минимално.///// написа:Точно така! Окачването няма как да не се деформира под товар, но това не облекчава гумите (освен при движение по неравности). Гумите си поемат цялата маса на колата. Илко го е обяснил чудсно! Налягането се влияе само от температурата и обема и е видно от формулата по-горе. И при свалена гума и при монтирана такава и поставена под товар - не се изменя никой от двата фактора. Е поне не и в такива граници, че да влияе напрактика!Ники, в случая е променен на фактора "температура"!Tornado написа:И защо гърмят гумите през топлите дни?FIAT Brava S 1,4 12 V 97 г. - бивша. Не карай по-бързо отколкото твоя ангел хранител може да лети!
Ако нещо стане както трябва, то е станала голяма грешка. Закон на Мърфи.
Коментар
Реклама
Collapse



ЖТД ама не баш
; 182A8.000 Брава
Коментар