Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Капачка на разширителният съд!

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Капачка на разширителният съд!

    Колеги не трябва ли след като развия капачката да изсъска,от налягането.При мен нищо не се чува и при спряло положение като ли се чува лек шум от капачката,все едно изпуска.И ако не действа от какво значение е?
    Fiat Uno 1000 Fire- Fiat Tipo 1.4- Tempra 1.4 i.e. -Bravo-1.6 16v-Мареа-1.9JTD-.Lybra 1.9JTD-Старата любав Мареа-1.9 JTD Fiat Stilo 1.9 jtd MW-powered by Emzo

    #2
    Здравей Колега,ми тя и моята не съска, когато я отвия на студен двигател, но студен, студен рано сутрин.ако антифриза си е там, според мен няма какво да се чудиш.
    Brava 1.6 EL, '98
    182A4

    Коментар


      #3
      Не само студена и топла все същата работа!При другите ми коли май не беше така.
      Fiat Uno 1000 Fire- Fiat Tipo 1.4- Tempra 1.4 i.e. -Bravo-1.6 16v-Мареа-1.9JTD-.Lybra 1.9JTD-Старата любав Мареа-1.9 JTD Fiat Stilo 1.9 jtd MW-powered by Emzo

      Коментар


        #4
        Сменяй капачката.Погледни отгоре на лепенката и колко бара пише.Ако е 0,7 е около 5 лв.,ако е 1,4 е от 15 до 23 лв.
        Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
        Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

        Коментар


          #5
          Tornado написа:
          Сменяй капачката.Погледни отгоре на лепенката и колко бара пише.Ако е 0,7 е около 5 лв.,ако е 1,4 е от 15 до 23 лв.
          Ще я сменя,но искам да ми обясните каво точно прави и ако не работи какво ще стане.
          Fiat Uno 1000 Fire- Fiat Tipo 1.4- Tempra 1.4 i.e. -Bravo-1.6 16v-Мареа-1.9JTD-.Lybra 1.9JTD-Старата любав Мареа-1.9 JTD Fiat Stilo 1.9 jtd MW-powered by Emzo

          Коментар


            #6
            Тая капачка не е за подценяване. При студен двигател, сутрин преди първо палене при нормално положение не би трябвало да изсъска, да излиза сгъстен въздух.Като си заредил антифриз при затваряне на капачката в системата не е имало налягане.Като загрее двигателя антифризът се разширява и въздухът в разширителния съд се сгъстява и поема разширението на антифриза. Аз не отварям капачката при загрял или топъл двигател.Какво става ако не е добре капачката, по-скоро изпускателния клапан който е монтиран в нея.Ако клапанът не отваря налягането може да се увеличи много, например 2 бара и да пробие най-слабото място - радиатор, маркуч, съединение, уплътнение. Като изстива двигателят от мястото на пробива засмуква въздух в системата. Самата система е направена да държи налягане такова каквото е написано на капачката на разширителния съд.Ако клапанът си стои отворен налягането е ниско. При водната риза около цилиндрите може да се образуват малки мехурчета. Ако няма налягане мехурчетата се уголемяват и в един момент може да образуват въздушна възглавница в системата, риск от прегряване на двигателя. В охладителната система нормално се случва това което се случва в тенджера под налягане. Температурата е над точката на кипене обаче не се образуват мехурчета и няма кипене понеже налягането е по-високо и повдига точката на кипене.Ако е повредена гарнитура на главата, например поради прегряване и преминават изгорели газове от цилиндър в антифриза тогава се увеличава налягането в охладителната система. В тоя случай може да оставиш колата да изстине и като отвориш капачката тя пак да изсъска. Защото в системата е вкаран допълнително въздух цилиндър поради пробив в гарнитурата.
            Bravo 1.6 / 16

            Коментар


              #7
              Как да разбера ,че капачката работи правилно!
              Fiat Uno 1000 Fire- Fiat Tipo 1.4- Tempra 1.4 i.e. -Bravo-1.6 16v-Мареа-1.9JTD-.Lybra 1.9JTD-Старата любав Мареа-1.9 JTD Fiat Stilo 1.9 jtd MW-powered by Emzo

              Коментар


                #8
                Ами по принцип търсиш някакъв съд на който можеш да я завиеш - бидон, варел .... На бидона му пускаш налягане от компресор през друг отвор и гледаш на какво налягане ще започне да изпуска въздух капачката.
                Bravo 1.6 / 16

                Коментар


                  #9
                  kimirai написа:
                  Как да разбера ,че капачката работи правилно!
                  Щом казваш, че като спреш на топъл двигател има съскане от капачката значи там е проблема. Огледай я да не е влязла някоя мизерия около гумичката и да и пречи да затвори от там. Другия по лесен вариант, вземи от някой назаем за ден два да видиш има ли разлика
                  Fiat Croma 1.9 JTD '06 150hp
                  Ex. Fiat Bravo SX 1.4 12v '97

                  Коментар


                    #10
                    Hristian_Aleksiev написа:
                    kimirai написа:
                    Как да разбера ,че капачката работи правилно!
                    Щом казваш, че като спреш на топъл двигател има съскане от капачката значи там е проблема. Огледай я да не е влязла някоя мизерия около гумичката и да и пречи да затвори от там. Другия по лесен вариант, вземи от някой назаем за ден два да видиш има ли разлика
                    аз съм със брава тд 100 и от 3 години съм си отворил системата със прорез под гумичката на капачката нямал съм никакви проблеми .знам че има мотори които не могат да работят така но на мен ми е четвърти автомобил по тоя начин
                    Човекът е човек когато е на път.

                    Коментар


                      #11
                      Взел съм от друга кола за проба и ще видя.
                      Fiat Uno 1000 Fire- Fiat Tipo 1.4- Tempra 1.4 i.e. -Bravo-1.6 16v-Мареа-1.9JTD-.Lybra 1.9JTD-Старата любав Мареа-1.9 JTD Fiat Stilo 1.9 jtd MW-powered by Emzo

                      Коментар


                        #12
                        На 1.0 бар трябва да е

                        Коментар

                        Working...
                        X