Колеги не трябва ли след като развия капачката да изсъска,от налягането.При мен нищо не се чува и при спряло положение като ли се чува лек шум от капачката,все едно изпуска.И ако не действа от какво значение е?
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Капачка на разширителният съд!
Collapse
X
-
Ще я сменя,но искам да ми обясните каво точно прави и ако не работи какво ще стане.Tornado написа:Сменяй капачката.Погледни отгоре на лепенката и колко бара пише.Ако е 0,7 е около 5 лв.,ако е 1,4 е от 15 до 23 лв.Fiat Uno 1000 Fire- Fiat Tipo 1.4- Tempra 1.4 i.e. -Bravo-1.6 16v-Мареа-1.9JTD-.Lybra 1.9JTD-Старата любав Мареа-1.9 JTD Fiat Stilo 1.9 jtd MW-powered by Emzo
Коментар
-
Тая капачка не е за подценяване. При студен двигател, сутрин преди първо палене при нормално положение не би трябвало да изсъска, да излиза сгъстен въздух.Като си заредил антифриз при затваряне на капачката в системата не е имало налягане.Като загрее двигателя антифризът се разширява и въздухът в разширителния съд се сгъстява и поема разширението на антифриза. Аз не отварям капачката при загрял или топъл двигател.Какво става ако не е добре капачката, по-скоро изпускателния клапан който е монтиран в нея.Ако клапанът не отваря налягането може да се увеличи много, например 2 бара и да пробие най-слабото място - радиатор, маркуч, съединение, уплътнение. Като изстива двигателят от мястото на пробива засмуква въздух в системата. Самата система е направена да държи налягане такова каквото е написано на капачката на разширителния съд.Ако клапанът си стои отворен налягането е ниско. При водната риза около цилиндрите може да се образуват малки мехурчета. Ако няма налягане мехурчетата се уголемяват и в един момент може да образуват въздушна възглавница в системата, риск от прегряване на двигателя. В охладителната система нормално се случва това което се случва в тенджера под налягане. Температурата е над точката на кипене обаче не се образуват мехурчета и няма кипене понеже налягането е по-високо и повдига точката на кипене.Ако е повредена гарнитура на главата, например поради прегряване и преминават изгорели газове от цилиндър в антифриза тогава се увеличава налягането в охладителната система. В тоя случай може да оставиш колата да изстине и като отвориш капачката тя пак да изсъска. Защото в системата е вкаран допълнително въздух цилиндър поради пробив в гарнитурата.Bravo 1.6 / 16
Коментар
-
Щом казваш, че като спреш на топъл двигател има съскане от капачката значи там е проблема. Огледай я да не е влязла някоя мизерия около гумичката и да и пречи да затвори от там. Другия по лесен вариант, вземи от някой назаем за ден два да видиш има ли разликаkimirai написа:Как да разбера ,че капачката работи правилно!
Коментар
-
аз съм със брава тд 100 и от 3 години съм си отворил системата със прорез под гумичката на капачката нямал съм никакви проблеми .знам че има мотори които не могат да работят така но на мен ми е четвърти автомобил по тоя начинHristian_Aleksiev написа:Щом казваш, че като спреш на топъл двигател има съскане от капачката значи там е проблема. Огледай я да не е влязла някоя мизерия около гумичката и да и пречи да затвори от там. Другия по лесен вариант, вземи от някой назаем за ден два да видиш има ли разликаkimirai написа:Как да разбера ,че капачката работи правилно!Човекът е човек когато е на път.
Коментар
Реклама
Collapse


Коментар