След посещение на сервиз констатирах следният проблем при Брава 1.6. След стартиране на двигателя оборотите му са около 1000 и така докато загрее и термометъра достигне малко над средната чертичка. От този моемнт двигателя започва произволно да си увеличава оборитите до 1500 след което спадат до 1000 в рамките на 2-3 сек и започва отново да се форсира. Ако рязко подам газ, след това оборотите се нормализират за известен период. Ако на някой му се случвал подобен проблем да каже решение. Благодаря на всички предварително!
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Странно поведение на празен ход
Collapse
X
-
Колега,виж тук http://www.fiat-bg.org/forum/viewtop...057&highlight=Освен почистване,не подлежи на друг ремонт...bright написа:Благодаря на Митко. Това моторче сменя ли се или може да се ремонтира?
Ex. Grande Punto Driver
Коментар
-
Ще споделя и своя опит, може и да е от полза. Имах същия проблем и я закарах в сервиз, където провериха това-онова и се оказа, че моторчето си е ок. Проблема беше решен с развиването на едно пластмасово капаче на моноблока и зачистване на едни дъгообразни пластини, които се намират на вътрешната страна на съответното капаче. В моя случай въпросното нещо, което не знам как се казва се намира от лявата страна на моноблока, а моторчето за празен ход е отзад. Около седмица от тогава, проблема не се е появявал и смея да се надявам, че е решен. За съжаление не съм достатъчно технически грамотен за да обясня по-точно. Сега ще потърся снимка и ще демонстрирам, ако успея да открия.На английски въпросния чарк се нарича "butterfly valve opening sensor (potentiometer)", но не можах да намеря читава снимка.Shit happens, sometimes...
Tipo 1.4i.e. '92 - вече смъртно ранено
Marea 1.8 HLX - червена като аватара
Коментар
-
Това, което са ти изчистили, служи за определянето на положението на дроселната клапа.Това представлява потенциометър с 2 писти, които си променят съпротивлението, според това на какъв ъгъл е застанала дроселната клапа (колко си натиснал педала на газта).ivjordan написа:Ще споделя и своя опит, може и да е от полза. Имах същия проблем и я закарах в сервиз, където провериха това-онова и се оказа, че моторчето си е ок. Проблема беше решен с развиването на едно пластмасово капаче на моноблока и зачистване на едни дъгообразни пластини, които се намират на вътрешната страна на съответното капаче. В моя случай въпросното нещо, което не знам как се казва се намира от лявата страна на моноблока, а моторчето за празен ход е отзад. Около седмица от тогава, проблема не се е появявал и смея да се надявам, че е решен. За съжаление не съм достатъчно технически грамотен за да обясня по-точно. Сега ще потърся снимка и ще демонстрирам, ако успея да открия.На английски въпросния чарк се нарича "butterfly valve opening sensor (potentiometer)", но не можах да намеря читава снимка.A20DTH
ЖТД ама не баш
1NZ−FXE
; 182A8.000 Брава
Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
Коментар
-
A.K.A. TPS. Колега ivjordan, няма да е зле да ни похвалиш сервиза, където са го направили. Доколкото се сещам това не е тривиална задачка и щом са успяли - бравоBO написа:Това, което са ти изчистили, служи за определянето на положението на дроселната клапа.Това представлява потенциометър с 2 писти, които си променят съпротивлението, според това на какъв ъгъл е застанала дроселната клапа (колко си натиснал педала на газта).ivjordan написа:Ще споделя и своя опит, може и да е от полза. Имах същия проблем и я закарах в сервиз, където провериха това-онова и се оказа, че моторчето си е ок. Проблема беше решен с развиването на едно пластмасово капаче на моноблока и зачистване на едни дъгообразни пластини, които се намират на вътрешната страна на съответното капаче. В моя случай въпросното нещо, което не знам как се казва се намира от лявата страна на моноблока, а моторчето за празен ход е отзад. Около седмица от тогава, проблема не се е появявал и смея да се надявам, че е решен. За съжаление не съм достатъчно технически грамотен за да обясня по-точно. Сега ще потърся снимка и ще демонстрирам, ако успея да открия.На английски въпросния чарк се нарича "butterfly valve opening sensor (potentiometer)", но не можах да намеря читава снимка.
Антверп, Аалст, Люцерн, Слован, Олимпия, Беверен, Публикум, Тампере, БАТЕ (Борисов), ЖИЛИНА и Дебрецен ... следва продължение...
Коментар
-
Ами, това е сервиза: http://www.fiat-bg.org/forum/viewtopic.php?t=3974Shit happens, sometimes...
Tipo 1.4i.e. '92 - вече смъртно ранено
Marea 1.8 HLX - червена като аватара
Коментар
-
to bright: колега, имах преди време проблем с подобни признаци. Ходихме да купуваме един фиат, и при огледа всичко беше ок, после когато платих и си тръгнах с колата и тя позагря по пътя, обототите на празен ход играеха много, а на ход и когато я форсирах се оправяха. По-късно установихме че тръбите на вакуума бяха разменени, и когато вързахме всичко правилно колата заработи перфектно. При мен беше това, дано и при теб да не е по-сложен проблем
Коментар
-
Уговорил съм се да вземем още една такава Брава и да гледаме какви са разликите. Дано стане до края на седмицата и ако се справим ще споделя опита!dodismf написа:to bright: колега, имах преди време проблем с подобни признаци. Ходихме да купуваме един фиат, и при огледа всичко беше ок, после когато платих и си тръгнах с колата и тя позагря по пътя, обототите на празен ход играеха много, а на ход и когато я форсирах се оправяха. По-късно установихме че тръбите на вакуума бяха разменени, и когато вързахме всичко правилно колата заработи перфектно. При мен беше това, дано и при теб да не е по-сложен проблемБрава 1.6 16V ELX
Пунто 1.2 60 S.S.Cult - на жената
Коментар
Реклама
Collapse

Коментар