Не съм карал Мареа, но имам впечятления, че 1.6 16V не е от най-читавите ДВГ (С риск да ме нападнат колегите)
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Съвети при покупка на Fiat Marea 1.9 JTD/Fiat Marea 1.6 16v
Collapse
X
-
Punto 1.2 75 ELX `97 /BRC Lambda Control/-продава се на части!!
Втората......пак същата!
(_-_)______////_______(_-_)
Punto75-Вече на жената!
Третата =Ино и шес= LPG POWER STAG Stilo MW 2004
-
Аз карам 1.6 16V и ще кажа не! Ако ще избереш бензин, вземи 1.8 16V! Купето на Мареа е прекалено тежко за 1.6-цата. С климатика става страшно. Мотора не е икономичен. Реален разход градско близо 12 без климатик. В документацията пише 11.7 градско. Кажи речи на 1.8 е същия. Разликата от 12кс. и не малко въртящ момент обаче има голяма разлика! И в двата случая си в скъпия данък. Така, че макар и да са по редки на пазара, търси 1.8 16V. Ако е и с вариатор 133 коня още по добре. Правилния избор обаче е ако не се интересуваш от алтернативни горива, да вземеш дизел. Проблема е да внимаваш ама много да внимаваш при покупката! Имаи предвид, че здрав дизел се намира изключително трудно! Много от колите на пазара в БГ дизели, мареи са били служебни коли и са спукани от каране. Ако не разбираш от двигатели, вземи си майстор и гледайте внимателно какво ще купите. Ако намерите здрава кола, съм сигурен, че ще си изключително доволен. Чесно казано, аз тръгнах с настройка за друга кола, но взех мойта защото беше като от магазина. И не съжалявам за избора си, защото колата се оказа изключително пазена и гледана. Та може да тръгнеш с една настройка но да намериш нещо коренно различно. Важното е да вземеш здрава кола! Ако имаш дори малко колебание не взимаи колата. Намери тази за която нямаш колебание. При мен системата до сега действа безотказно. :D
Коментар
-
Има отделни раздели за бензиновите и дизеловите мотори. От описание на принципа на действие до всички проблеми, които колегите са срещали. Приятно четенеrumvas написа:Знам за по-големите двигатели, но се интересувам точно от тези двата,защото от това което съм чувал за тях са едни от най сполучливите за марката.Интересувам се и от такива подробности като:Ако все пак решиш да е JTD, то гледай да не ти тресе при потегляне, да не пуши бяло или синьо, всичко останало е направимо за сравнително малко пари.
Коментар
-
Колега,много добър съвет му даваш и с всичко съм съгласен.Рядко срещам някой с 1,6 да каже че му харчи 12/100 клм.Единствено не съм съгласен дето го пращаш на варианта 1,8 с вариатора.Ще го вкараш в голямо приключение с тези вариатори.Освен това е и много лаком на гориво.Scorpion_BV написа:Аз карам 1.6 16V и ще кажа не! Ако ще избереш бензин, вземи 1.8 16V! Купето на Мареа е прекалено тежко за 1.6-цата. С климатика става страшно. Мотора не е икономичен. Реален разход градско близо 12 без климатик. В документацията пише 11.7 градско. Кажи речи на 1.8 е същия. Разликата от 12кс. и не малко въртящ момент обаче има голяма разлика! И в двата случая си в скъпия данък. Така, че макар и да са по редки на пазара, търси 1.8 16V. Ако е и с вариатор 133 коня още по добре. Правилния избор обаче е ако не се интересуваш от алтернативни горива, да вземеш дизел. Проблема е да внимаваш ама много да внимаваш при покупката! Имаи предвид, че здрав дизел се намира изключително трудно! Много от колите на пазара в БГ дизели, мареи са били служебни коли и са спукани от каране. Ако не разбираш от двигатели, вземи си майстор и гледайте внимателно какво ще купите. Ако намерите здрава кола, съм сигурен, че ще си изключително доволен. Чесно казано, аз тръгнах с настройка за друга кола, но взех мойта защото беше като от магазина. И не съжалявам за избора си, защото колата се оказа изключително пазена и гледана. Та може да тръгнеш с една настройка но да намериш нещо коренно различно. Важното е да вземеш здрава кола! Ако имаш дори малко колебание не взимаи колата. Намери тази за която нямаш колебание. При мен системата до сега действа безотказно. :D
Коментар
-
И аз съм за него.Харесва ми,можеби защото не съм се качвал на JTD но съм доволен от моята каляска,въпреки че ми полапва 12-13 но пак си я харесвамT_SHOW написа:Бензиновият вариянт.
Успех в избора ти колега,дано случиш на гледана и подържана кола,независимо дали е дизел или бензин.Важното е да е FIAT
Fiat Tipo 1.4 91 AGT cat.
Fiat Marea 1.6 16v 99
Коментар
-
Грабвай бензина и карай , остави другите да си ги хвалят и мерят. При бензина имаш възможност да караш с алтернативно гориво , в смисъл разполагаш с два вида гориво ако я газифицираш а това не е никак за подценяване.Фиат Мареа Уикенд 1.6 16В спортни валове , оригинален италиански софтуер,всмукателни колектори ф52, дросел ф68, генерация ф60,инжектори незнайни. Резултат - 16.670 сек 400м.
Коментар
-
ludiqbasist - препоръчвам ти да отидеш пловдивска среща, и да потърсиш колегите Red Storm и J T D. Помоли ги да те повозят едно кръгче "на ръчка", и после можеш отново да дадеш съвет в тази тема. Има ли Мареа 1.8 131 ? На мен леля ми е казвала че този двигател е наличен за Баркета и Купе.Моля всички да не дават съвети без аргументи. Знаем че митичния ено’и’шес е способен да се движи с всякакво гориво, а дори и без гориво, и е по-мощен от еърбъс а380, но човекът има нужда от помощ, а не от бръщолевене.
Коментар
-
Аз съм карал и двата варианта. Дизела ми харесва повече. Като разход в пари спрямо газифицирана 1.6 разликата е минимална. (7л нафта градско - 7 х 2лв. = 14лв. / газ 12л х 1лв. = 12лв./газовата инсталация струва 1000+лв.) За цената на газификацията на бензинката ще чипна дизела и ще ми останат пари :D . Хора въртящия момент в ниските обороти на турбо дизела са незаменими! 1.6 е малък и слаб мотор за купе на Мареа, еле пък комби, еле пък с климатик, еле пък с 4 човека и багаж. Няма връзка с възможностите на дизеловия звяр. Сега ако някой ми предложи да си трампим Марчелите да ми даде дизел, да му дам газирана 1.6 веднага скачам :D . Динамиката на дизела е недостижима за 1.6 16V. При Браво тоя мотор е красота, но при мара не. Бензин за мара само от 1.8 нагоре. :D Има и нещо друго, което ще кажа и знам, че много хора ще подскочат, но е самата истина. Има преки наблюдения върху една Вектра комби 1.6 16V. Тя е с газов инжекцион BRC. Разхода там е 10. Вървежа е по-слаб според мойте усещания като съм я карал. Но разхода е с литри по-нисък. Колите са един клас, едни габарити и кила и т.н. Затова, пак казвам, 1.6 фиатовия мотор е лаком и не е правилния избор. Не ме разбираите погрешно, фен съм на италианките от как съм се родил, но на черното няма как да кажа бяло. Или 1.8 16V или дизел.Ето за какво говоря:1.6 16V - максимална мощност 103.4 PS при 5750 rpm и 145 Nm при 4000 оборота1.9JTD 105 - максимална мощност 106.4 PS при 4000 оборота и 200 Nm при 1500 оборотаМисля, че всичко коментари са излишни.
Коментар
-
Не са излишни коментариите.Първо не 200Нм при 1500 об,а при 2000 об.Второ много важно което пропускаш в сметките ти и за да е обективно сравнението трябва да се добави:Двигателите не са закачени за колелата на колите и не ги задвижват директно.Въртящия момент преминава през преводна кутия и Главно предаване/диференциал/на които коли общото преводно отношение на тези предавки са твърде различни.В края на краищата може да се укаже че преведения въртящ момент на задвижващите колела на колата са съизмерими по стойност.Освен това ти нямаш никакви данни какъв е въртящия момент на 1,6 при 2000 об/никой не го обявява/.Може да се укаже че е твърде малко различен от този при 4000 об.Всичко е въпрос на сметки,но трябва да имаш обективни данни за характеристиките на двата двигателя.Фирмите ги спестяват в данните си.Недей да мислиш че съм защитник на 1,6,точно обратното 1,8 е за прдпочитане според мен.Освен това смятам че динамиката не е решаващия фактор за избор на една кола.Има доста по важни параметри. Темата се премества в спор дизел или бензин,което я прави безсмислена.Всичко в въпрос на лични предпочитания и изградена ценостна система за оценка на двигателите.Scorpion_BV написа:Ето за какво говоря:1.6 16V - максимална мощност 103.4 PS при 5750 rpm и 145 Nm при 4000 оборота1.9JTD 105 - максимална мощност 106.4 PS при 4000 оборота и 200 Nm при 1500 оборотаМисля, че всичко коментари са излишни.
Коментар
-
Браво колега, че си сканирал книжката! Аз отдавна се каня ма се забравям. Ето нека сега някой да каже, че 1.6 е икономичен...П.С. Първоначалното обслужване също не му е евтино ако се прави като хората. Двигателя има един милион ролки! Ако ги сменяте всички цифрата става сериозна. Да не говорим, че климатичните са малко кът. Така, че първоначалната инвестиция след покупката и на бензина и на дизела е според мен еднаква. Експлоатационните разходи като смяна на масло при дизела е малко повече защото събира 1л масло повече по спомен. Всичко друго е еднакво.
Коментар
Реклама
Collapse


Ама има ли въпрос тука, в тази тема, че нещо не разбирам
ЖТД ама не баш
; 182A8.000 Брава
Коментар