sev написа:
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Диагностика на термостат! Как?
Collapse
X
-
gdd55
Как ви се струва така работи на място стрелката заковава точно посредата като трагна и карам бавно пада едно деление като карам 70 направо се свлича надолу.Стига средата само ако сам на място трагна ли краи никога повече не стига средата стои долу около С
-
Ей сега направих следния експеримент:Колата беше още топла - и стрелката седеше на мястото което съм показал на предната снимка. Радиатора си беше горещ, парното си бачкаше слънце.Запалих колата на място. Захванах да сменям изгорели крушки по габаритите отзад. Докато правех тая манипулация двигателя си работеше. Точно след около 10 мин. перката се включи. И стрелката беше където съм нарисувал на картинката:Според мене колеги твърдо намирисва на датчик. Някой знае ли къде е точно на Браво/Брава 1.4 и лесен ли е за смяна?Alfa Romeo 159 1.9 JTDM'07
Fiat Linea 1.3 Multijet'08
Fiat Doblo 1.9 (товарно магаренце)
http://forum.fiat-bg.org
Коментар
-
Вече питаш няколко пъти за датчик.. и никой не ти отговаря....аз пък съм останал с впечатление, че термостата е устройство, което съдържа 2 биметални пластини, със различен коефициент на разширяване от температурата... та като се достигне определена температура да речем 90 градуса.. 2-те пластини са толкова огънати, че отварят с помоща на пружина контакта... С други думи нещо като термостата в бойлера... или казано по трети начин самият термостат е и датчик ?!?Ако не обяснете ми и на мен този казус
FIAT Marea 1.9 JTD HLX
Коментар
-
защо наистина не свалиш термостата и да видиш на колко градуса ена мен на типото като седи на място колата вдига 90градуса,като тръгна ми пада на около 75 но си знам че термостата ми е летен (на около 74-75 градуса),да не би и твоя да е такъв,със зимния нямах ядове със загряването,той беше май на 92градуса,а има на 87-88 градуса които стават и за лято и за зима
Коментар
-
Докато си правиш експерименти, ще дойде лятото и няма да ти трябва и термостат!Стрелката трябва да е закована на средата или малко под средната линия и да не се влияе от режимите на работа на мотора!Смени термостата с качествен и ще си решиш проблема!Успех от мен!zgabrovski написа:Ей сега направих следния експеримент:Колата беше още топла - и стрелката седеше на мястото което съм показал на предната снимка. Радиатора си беше горещ, парното си бачкаше слънце.Запалих колата на място. Захванах да сменям изгорели крушки по габаритите отзад. Докато правех тая манипулация двигателя си работеше. Точно след около 10 мин. перката се включи. И стрелката беше където съм нарисувал на картинката:Според мене колеги твърдо намирисва на датчик. Някой знае ли къде е точно на Браво/Брава 1.4 и лесен ли е за смяна?
Коментар
-
май е такано датчика за перката май е на радиаторазначи датчика за таблото със сигурност лъжеzgabrovski написа:Ей сега направих следния експеримент:Колата беше още топла - и стрелката седеше на мястото което съм показал на предната снимка. Радиатора си беше горещ, парното си бачкаше слънце.Запалих колата на място. Захванах да сменям изгорели крушки по габаритите отзад. Докато правех тая манипулация двигателя си работеше. Точно след около 10 мин. перката се включи. И стрелката беше където съм нарисувал на картинката:Според мене колеги твърдо намирисва на датчик. Някой знае ли къде е точно на Браво/Брава 1.4 и лесен ли е за смяна?
Коментар
-
Термостата ми е нов - на няма и 2 месеца. Не разсъждавам за термостата като датчик, а говоря за този датчик, който мери температурата на водата, за да я отчитра уредчето на таблото. Той няма нищо общо с тоя за перката, той си е монтиран на радиатора и включва на 92 градуса.Какво ме навява на мисълта че тоя датчик бози? Ами това, че ако 90 градуса са средата на скалата на уредчето, то тогава когато се включи перката уредчето трябваше да показва една чертичка над средата, а не под средата, където съм го нарисувал. Така междовпрочем е на другата кола.Та благодаря ви все пак колеги за мненията и дали все пак някой няма идея къде е точно тоя датчик, който подава инфото към уредчето на таблото за Браво/Брава 1.4?perlsite написа:Вече питаш няколко пъти за датчик.. и никой не ти отговаря....аз пък съм останал с впечатление, че термостата е устройство, което съдържа 2 биметални пластини, със различен коефициент на разширяване от температурата... та като се достигне определена температура да речем 90 градуса.. 2-те пластини са толкова огънати, че отварят с помоща на пружина контакта... С други думи нещо като термостата в бойлера... или казано по трети начин самият термостат е и датчик ?!?Ако не обяснете ми и на мен този казус
Alfa Romeo 159 1.9 JTDM'07
Fiat Linea 1.3 Multijet'08
Fiat Doblo 1.9 (товарно магаренце)
http://forum.fiat-bg.org
Коментар
-
За да се убедиш дали проблема ти е в датчика то направи следното . Казваш че минаваш 6 км и стрелката едвам е отлепила .Пускаш парното и ако то работи добре значи проблема е в датчика но духа ли хладен въздух значи ти показва точно че колата не ти е загреяла и е за термостат. Преди да сменя на Пунтото термостата и при мен показанията на стрелката ми се меняха в голям диапазон .Когато съм на равно и по нанадолнище показанията са едни а почна ли по нанагорнище веднага се почуства увеличаване на показанията. След смяната на термостата сега стрелката си стои почти на едно и също място независимо по равно ли карам по нанадолнище или изкачвам баир.zgabrovski написа:Е в моя случай твърдо термостата седи затворен, защото след първите 6 км радиатора беше абсолютно студен. Проблема беше че стрелката в купето беше едвам отлепила от първата черта, което ми навява мисълта че бозата е в датчика.ici написа:Пробвайте по този начин за евентуално незатваряне на термостата: На студен мотор източете антифриза и извадете горния маркуч,който свързва термостата с горния край на радиатора. Надуите през маркуча към термостата и ако е затворил напълно няма да пропуска , но ако не е затворил напълно ще си надувате безспир
Коментар
-
Това за парното - колата има точно толкова парно колкото и другата, на която стрелката кове в средата - т.е. след 6 км и на двете духа еднакво топъл въздух, поне по моя субективна преценка.Не съм купувал специално евтин термостат, просто купих такъв, какъвто ми дадоха в магазина на Симеон. За марка не съм питал, не ми и казаха.Не ми се иска сега да купя пак нов и да се окаже, че например датчика е правел мизерията и само съм си дал парите. Идеята ми е да мерна съпротивлението на датчика, като ще го сравня с това на аналогичния датчик на другата кола.Ако разбира се излезе че са ми набутали кофти тертмостат без никакво замисляне ще си поръчам нов, но все пак искам да съм 100% сигурен втова.Alfa Romeo 159 1.9 JTDM'07
Fiat Linea 1.3 Multijet'08
Fiat Doblo 1.9 (товарно магаренце)
http://forum.fiat-bg.org
Коментар
-
Това, че си взел нов термостат не е гаранция, че работи. Имах колега, който кара Ауди 80 и колата му даваше признаци за смяна термостат. По мой съвет отиде и си купи от магазин за резервни части на Фолксваген, Ауди естествено нов. Монтираха му го. Първият му отворил над 100 градуса и след това това му държал 60 градуса. Естествено хайде на магазина (не говорим за гаранция) и пак нов, само че от друг магазин и си реши проблема. Тази есен аз също сменях теростат - 32 лв. защо беше в корпус. Това което пишеш, че за 6 км вдигаш 60 градуса не е нормално според мен. При мен около четвъртия километър и съм влязъл в сектора преди 90 градуса. И тъй като карам на газ естествено сутрин в студа паля на бензин и карам така докато стрелката отлепи от 50 градуса. Това се случва някъде след около 500 - 600 метра. Трябва да добавя, че държа колата в гараж и температурата сутрин на антифриза не е около нулатаzgabrovski написа:Това за парното - колата има точно толкова парно колкото и другата, на която стрелката кове в средата - т.е. след 6 км и на двете духа еднакво топъл въздух, поне по моя субективна преценка.Не съм купувал специално евтин термостат, просто купих такъв, какъвто ми дадоха в магазина на Симеон. За марка не съм питал, не ми и казаха.Не ми се иска сега да купя пак нов и да се окаже, че например датчика е правел мизерията и само съм си дал парите. Идеята ми е да мерна съпротивлението на датчика, като ще го сравня с това на аналогичния датчик на другата кола.Ако разбира се излезе че са ми набутали кофти тертмостат без никакво замисляне ще си поръчам нов, но все пак искам да съм 100% сигурен втова.
Ако ти се играе вземи един термометър и мери температурата на антифриза в радиатора, но това е загуби време. Ако си намериш мултицет с термосонда ще ти е по-лесно.
FIAT Tipo Completo S 1.4 i.e. 160EP55A 836A4.000
ECU BOSCH 261 203 511; газова BRC
Коментар
-
Е, ако си в топъл гараж, ясно след 500-600 м ще се на 50 градуса. При мен обаче колите са под навес навънка, и другата кола която е с газов инжекцион с автоматичен ключ по температура прехвърля на газ след около 3 км, където е достигнала 70 градуса.Другия момет е че тия 3 км са ми по нанадолинще и мотора работи без газ на ниски обороти, съотвтно и загряването е по- малко.Alfa Romeo 159 1.9 JTDM'07
Fiat Linea 1.3 Multijet'08
Fiat Doblo 1.9 (товарно магаренце)
http://forum.fiat-bg.org
Коментар
-
Alfa Romeo 159 1.9 JTDM'07
Fiat Linea 1.3 Multijet'08
Fiat Doblo 1.9 (товарно магаренце)
http://forum.fiat-bg.org
Коментар
Реклама
Collapse


ЖТД ама не баш
; 182A8.000 Брава
Коментар