Колеги,погледнах една разпечатка на провеждана диагностика на колата и установих,че показанието на ламбда сондата е следното: 0,854V средна стойност и 0,925 V максимална.Това не са ли ниски стойности?Не трябва ли да бъде 1 V и да варира между 0,98 и 1,02V?
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Ламбда сонда и няколко въпроса около нея.
Collapse
X
-
Re: Ламбда сонда и няколко въпроса около нея.
Не, бъркаш напрежение с ламбда фактор. Ламбда фактора трябва да е около 1, или както си писал между 0,98 и 1,02. Когато ламбдата дава под 0,2V компютъра буха повече гориво, а когато мине 0,8V компютъра започва да намалява съотношението на горивото към въздуха. В крайна сметка ламбдата трябва да дава между 0,2 и 0,8V. При теб дава доста високо напрежение. Накисни я няколко часа в нещо силно, може да се оправи.dudulia написа:Колеги,погледнах една разпечатка на провеждана диагностика на колата и установих,че показанието на ламбда сондата е следното: 0,854V средна стойност и 0,925 V максимална.Това не са ли ниски стойности?Не трябва ли да бъде 1 V и да варира между 0,98 и 1,02V?
-
Re: Ламбда сонда и няколко въпроса около нея.
Средната стойност на показанието на Ламбда-сензора трябва да бъде 0.450 волта и то е равно на Ламбда коефициент 1,0.Показанието което цитираш говори или за богата смес или за неизправна Ламбда.Първо се прави тест за изправноста на Ламбдата и ако е ОК се търси причината за богата смес/термодатчик,мап-сензор или нещо друго/.Ако се разполага с газ-анализатор проблема се открива още по-лесно.dudulia написа:Колеги,погледнах една разпечатка на провеждана диагностика на колата и установих,че показанието на ламбда сондата е следното: 0,854V средна стойност и 0,925 V максимална.Това не са ли ниски стойности?Не трябва ли да бъде 1 V и да варира между 0,98 и 1,02V?
Коментар
-
Не ми се е налагало да го правя, т.к. гледам стойностите в реално време(ламбда фактор и напрежение). Тези данни са от ръководството и нищо не пише за условията при мерене, така че приемаме, че не са важни - замери я на студена изгасена кола. Ламбдата подава много ниско напрежение към компютъра и за коректна проверка си трябва осцилоскоп или поне Виза. При теб е дала прекалено високо напрежение на диагностиката, така че понакисни я както ти писах по-горе да се разтворят чернилките и после е добре да се види ефекта пак на диагностика. Скъпа е и си струва да се спаси.
Коментар
Реклама
Collapse

Коментар