Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Ламбда сонда и няколко въпроса около нея.

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Ламбда сонда и няколко въпроса около нея.

    Колеги,погледнах една разпечатка на провеждана диагностика на колата и установих,че показанието на ламбда сондата е следното: 0,854V средна стойност и 0,925 V максимална.Това не са ли ниски стойности?Не трябва ли да бъде 1 V и да варира между 0,98 и 1,02V?
    Brava ELX 1,6 16V, 90PS , LPG BRC Sequent24
    Мarea SW ,SX 1,6 16V, 103PS, LPG Zenit JZ2005

    #2
    Re: Ламбда сонда и няколко въпроса около нея.

    dudulia написа:
    Колеги,погледнах една разпечатка на провеждана диагностика на колата и установих,че показанието на ламбда сондата е следното: 0,854V средна стойност и 0,925 V максимална.Това не са ли ниски стойности?Не трябва ли да бъде 1 V и да варира между 0,98 и 1,02V?
    Не, бъркаш напрежение с ламбда фактор. Ламбда фактора трябва да е около 1, или както си писал между 0,98 и 1,02. Когато ламбдата дава под 0,2V компютъра буха повече гориво, а когато мине 0,8V компютъра започва да намалява съотношението на горивото към въздуха. В крайна сметка ламбдата трябва да дава между 0,2 и 0,8V. При теб дава доста високо напрежение. Накисни я няколко часа в нещо силно, може да се оправи.
    The box said "Requires Windows 98 or better", so I installed Linux
    Marea SW 2400 JTD CF2 136CV 100KW "HLX-TOUR DE FRANCE"
    Ex: Brava 1.6 ELX 16V 103 hps '98 LPG Atiker + LC Romano

    Коментар


      #3
      Re: Ламбда сонда и няколко въпроса около нея.

      dudulia написа:
      Колеги,погледнах една разпечатка на провеждана диагностика на колата и установих,че показанието на ламбда сондата е следното: 0,854V средна стойност и 0,925 V максимална.Това не са ли ниски стойности?Не трябва ли да бъде 1 V и да варира между 0,98 и 1,02V?
      Средната стойност на показанието на Ламбда-сензора трябва да бъде 0.450 волта и то е равно на Ламбда коефициент 1,0.Показанието което цитираш говори или за богата смес или за неизправна Ламбда.Първо се прави тест за изправноста на Ламбдата и ако е ОК се търси причината за богата смес/термодатчик,мап-сензор или нещо друго/.Ако се разполага с газ-анализатор проблема се открива още по-лесно.

      Коментар


        #4
        Замери и съпротивлението.Трябва да е: - Между A & B около 5К Ома; - Между C & D около 4,5 Ома.
        Прикачени файлове
        The box said "Requires Windows 98 or better", so I installed Linux
        Marea SW 2400 JTD CF2 136CV 100KW "HLX-TOUR DE FRANCE"
        Ex: Brava 1.6 ELX 16V 103 hps '98 LPG Atiker + LC Romano

        Коментар


          #5
          А това замерване на съпротивлението при загрят или студен двигаел се извършва?
          Brava ELX 1,6 16V, 90PS , LPG BRC Sequent24
          Мarea SW ,SX 1,6 16V, 103PS, LPG Zenit JZ2005

          Коментар


            #6
            Не ми се е налагало да го правя, т.к. гледам стойностите в реално време(ламбда фактор и напрежение). Тези данни са от ръководството и нищо не пише за условията при мерене, така че приемаме, че не са важни - замери я на студена изгасена кола. Ламбдата подава много ниско напрежение към компютъра и за коректна проверка си трябва осцилоскоп или поне Виза. При теб е дала прекалено високо напрежение на диагностиката, така че понакисни я както ти писах по-горе да се разтворят чернилките и после е добре да се види ефекта пак на диагностика. Скъпа е и си струва да се спаси.
            The box said "Requires Windows 98 or better", so I installed Linux
            Marea SW 2400 JTD CF2 136CV 100KW "HLX-TOUR DE FRANCE"
            Ex: Brava 1.6 ELX 16V 103 hps '98 LPG Atiker + LC Romano

            Коментар


              #7
              на загрял мотор се мери (работна температура)

              Коментар


                #8
                Благодаря ви колеги.
                Brava ELX 1,6 16V, 90PS , LPG BRC Sequent24
                Мarea SW ,SX 1,6 16V, 103PS, LPG Zenit JZ2005

                Коментар

                Working...
                X