На новите модели автомобили не знам как е, но би трябвало да е същото като на старите, защото и законите на аеродинамиката не са се променили...
По принцип спирачките на автомобилите са проектирани така, че задните да ловят със милисекунди, но по рано от предните.Това важи в още по-голяма степен за моторите! Говорим за изправна спирачна система!Това се прави с цел частично намаляване на инерционните сили. Поне така съм чул и чел.За онагледяване - представете си какво ще стане ако при спускане с велосипед натиснете само предната спирачка или първо нея а после задната, е... ако имате време за това!?
Един съученик го тнаправи в 7.ми клас и остана с 5 зъба по малко...
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Колата спира със задните колела първо...
Collapse
X
-
А колега не съм съгласен за моторите пробвай да спреш(намалиш) с 200км/ч с задна спирачка(ще ти стане много весело) моторите по новите имат ситема която като натиснеш предна спирачка да хваща и задната но много по малко.Незнам да ли си карал мотор но с мотор да спираш с задна спирачка според мен е убийство.Fiat Bravo 1.4 12v Turbo Makaron
Коментар
-
Същото не важи за моторите.Имам удоволствието да управлям Ендуро наподобяващо крос или по-точно карам офф-роуд.Ефективността на спиране с предна спирачка е в пъти по-голяма отколкото задна.Така е и при автомобилите първо хващат предните колела на 70 % в последствие задните на 30 %.kiro_of_the_day написа:За онагледяване - представете си какво ще стане ако при спускане с велосипед натиснете само предната спирачка или първо нея а после задната, е... ако имате време за това!?
Един съученик го тнаправи в 7.ми клас и остана с 5 зъба по малко...
Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата
Коментар
-
Пичове, нека да ви напомня, че специално при фиатите системата е "на кръст"! И друг път го съм споменавал и обяснявал - хващат първо предно ляво и задно дясно колело и в зависимост от интензивността на натиска върху педала на спирачката - в последствие се включват и предно дясно и задно ляво колело! А процентното разпределение на спирачното усилие - предни-задни се определя от положението на т.нар. кантарче!
Коментар
-
Колега,а къде точно се намира отзад това кантарче на типото ?///// написа:Пичове, нека да ви напомня, че специално при фиатите системата е "на кръст"! И друг път го съм споменавал и обяснявал - хващат първо предно ляво и задно дясно колело и в зависимост от интензивността на натиска върху педала на спирачката - в последствие се включват и предно дясно и задно ляво колело! А процентното разпределение на спирачното усилие - предни-задни се определя от положението на т.нар. кантарче!Fiat Tipo
Corsa b комби !
Коментар
-
Закрепено е с 2 болта за задния мост! Това е за класическото изпълнение! (Но съм виждал и изпълнение с 2 "кантарчета" - за всяко задно колело поотделно и ABS само на предните колела)pecata написа:Колега,а къде точно се намира отзад това кантарче на типото ?///// написа:Пичове, нека да ви напомня, че специално при фиатите системата е "на кръст"! И друг път го съм споменавал и обяснявал - хващат първо предно ляво и задно дясно колело и в зависимост от интензивността на натиска върху педала на спирачката - в последствие се включват и предно дясно и задно ляво колело! А процентното разпределение на спирачното усилие - предни-задни се определя от положението на т.нар. кантарче!
Коментар
-
Проблема има адски лесно реяшение - дърпайте ръчната като оставяте колата вечерта - по този начин накладките опират в барабана и предотвратяват окисляването на доста голяма част пт него! Един приятел с 1.6(то май няма кой знае каква разлика в спирачната система де) имаяе същя проблем и се оправи само с дърпане на ръчната вчерта!Fiat Bravo 1.4 SX Klima, LPG ,Avansator, Xenon, high-end stereo
части за 1.4 http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=56320
части за темпра http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=56318
тел. 0883437022
Коментар
-
Аз имам два цилиндъра за разпределение на усилието и от двете страни, както и някакви лостчета с пружинки///// написа:Закрепено е с 2 болта за задния мост! Това е за класическото изпълнение! (Но съм виждал и изпълнение с 2 "кантарчета" - за всяко задно колело поотделно и ABS само на предните колела)pecata написа:Колега,а къде точно се намира отзад това кантарче на типото ?///// написа:Пичове, нека да ви напомня, че специално при фиатите системата е "на кръст"! И друг път го съм споменавал и обяснявал - хващат първо предно ляво и задно дясно колело и в зависимост от интензивността на натиска върху педала на спирачката - в последствие се включват и предно дясно и задно ляво колело! А процентното разпределение на спирачното усилие - предни-задни се определя от положението на т.нар. кантарче!
Нямам АБС на задните колелета.Дали това което си виждал е всъщнот това което описвам аз.И как всъщност се изолира дейстивието на това кантарче.Чувал съм че след премахването му спирачките стават по-добри!?
now. BMW E39 523i '98 170hp
ex. Fiat Marea Weekend HLX 1.8 16v `97 113hp
ex. Fiat Tipo 2.0.ie GT `93 113hp
Коментар
-
Ето я гадта мръснаpecata написа:Колега,а къде точно се намира отзад това кантарче на типото ?///// написа:Пичове, нека да ви напомня, че специално при фиатите системата е "на кръст"! И друг път го съм споменавал и обяснявал - хващат първо предно ляво и задно дясно колело и в зависимост от интензивността на натиска върху педала на спирачката - в последствие се включват и предно дясно и задно ляво колело! А процентното разпределение на спирачното усилие - предни-задни се определя от положението на т.нар. кантарче!
Вчера вдигах колата специално за тези снимки! Вижда се колко е кородирал тоз "кантар"!
Коментар
-
Точно за задни дискови спирачки, като твоите е много рисковано да се "изолират кантарчетата", тъй като разпределението на спирачното усилие предни-задни ще си остава константно 50/50! Но разпределението на масите на колата изобщо не е равно разпределено по мостове и ще започне да се проявява ефекта на "дърпане на ръчната"! Това пък, от своя страна дори не подобрява спирането, а повишава опасността при спиране особено при хлъзгава настилка (лед, сняг, пясък)! Чувал си, че се подобрява, но това важи само за едноваловите типо-та, които отзад са с малки барабанчета и често се оплакват от тяхната неефективност!Все пак ще пусна една снимка, която съм направил за този случай! На нея се вижда снадката на тръбите от спирачната помпа към "кантарчетата"! Значи за изолирането просто трябва да се отвият тръбите, отиващи към "кантарчетата" и да се пуснат други от тази снадка до спирачните маркучи, които са на носачите, а не на апаратите!dimmX написа:Аз имам два цилиндъра за разпределение на усилието и от двете страни, както и някакви лостчета с пружинки///// написа:Закрепено е с 2 болта за задния мост! Това е за класическото изпълнение! (Но съм виждал и изпълнение с 2 "кантарчета" - за всяко задно колело поотделно и ABS само на предните колела)pecata написа:Колега,а къде точно се намира отзад това кантарче на типото ?///// написа:Пичове, нека да ви напомня, че специално при фиатите системата е "на кръст"! И друг път го съм споменавал и обяснявал - хващат първо предно ляво и задно дясно колело и в зависимост от интензивността на натиска върху педала на спирачката - в последствие се включват и предно дясно и задно ляво колело! А процентното разпределение на спирачното усилие - предни-задни се определя от положението на т.нар. кантарче!
Нямам АБС на задните колелета.Дали това което си виждал е всъщнот това което описвам аз.И как всъщност се изолира дейстивието на това кантарче.Чувал съм че след премахването му спирачките стават по-добри!?
Коментар
Реклама
Collapse


Коментар