Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Колата спира със задните колела първо...

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #16
    На новите модели автомобили не знам как е, но би трябвало да е същото като на старите, защото и законите на аеродинамиката не са се променили... По принцип спирачките на автомобилите са проектирани така, че задните да ловят със милисекунди, но по рано от предните.Това важи в още по-голяма степен за моторите! Говорим за изправна спирачна система!Това се прави с цел частично намаляване на инерционните сили. Поне така съм чул и чел.За онагледяване - представете си какво ще стане ако при спускане с велосипед натиснете само предната спирачка или първо нея а после задната, е... ако имате време за това!? Един съученик го тнаправи в 7.ми клас и остана с 5 зъба по малко...
    VIVA Типо 1.4 AGT карбуратор дъртото вярно магаре
    VIVA Чинкуеченто "SX HOBBY" ДЗВЕРО
    VIVA Дайхацу Фероза на пръдня - The Who!
    VIVA Гранде Пунто 1.3 Мултиджет ...абе... печка
    Нека Силата на бъде с Нас...

    Коментар


      #17
      А колега не съм съгласен за моторите пробвай да спреш(намалиш) с 200км/ч с задна спирачка(ще ти стане много весело) моторите по новите имат ситема която като натиснеш предна спирачка да хваща и задната но много по малко.Незнам да ли си карал мотор но с мотор да спираш с задна спирачка според мен е убийство.
      Fiat Bravo 1.4 12v Turbo Makaron

      Коментар


        #18
        kiro_of_the_day написа:
        За онагледяване - представете си какво ще стане ако при спускане с велосипед натиснете само предната спирачка или първо нея а после задната, е... ако имате време за това!? Един съученик го тнаправи в 7.ми клас и остана с 5 зъба по малко...
        Същото не важи за моторите.Имам удоволствието да управлям Ендуро наподобяващо крос или по-точно карам офф-роуд.Ефективността на спиране с предна спирачка е в пъти по-голяма отколкото задна.Така е и при автомобилите първо хващат предните колела на 70 % в последствие задните на 30 %.
        Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
        Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

        Коментар


          #19
          Пичове, нека да ви напомня, че специално при фиатите системата е "на кръст"! И друг път го съм споменавал и обяснявал - хващат първо предно ляво и задно дясно колело и в зависимост от интензивността на натиска върху педала на спирачката - в последствие се включват и предно дясно и задно ляво колело! А процентното разпределение на спирачното усилие - предни-задни се определя от положението на т.нар. кантарче!

          Коментар


            #20
            ///// написа:
            Пичове, нека да ви напомня, че специално при фиатите системата е "на кръст"! И друг път го съм споменавал и обяснявал - хващат първо предно ляво и задно дясно колело и в зависимост от интензивността на натиска върху педала на спирачката - в последствие се включват и предно дясно и задно ляво колело! А процентното разпределение на спирачното усилие - предни-задни се определя от положението на т.нар. кантарче!
            Колега,а къде точно се намира отзад това кантарче на типото ?
            Fiat Tipo
            Corsa b комби !

            Коментар


              #21
              pecata написа:
              ///// написа:
              Пичове, нека да ви напомня, че специално при фиатите системата е "на кръст"! И друг път го съм споменавал и обяснявал - хващат първо предно ляво и задно дясно колело и в зависимост от интензивността на натиска върху педала на спирачката - в последствие се включват и предно дясно и задно ляво колело! А процентното разпределение на спирачното усилие - предни-задни се определя от положението на т.нар. кантарче!
              Колега,а къде точно се намира отзад това кантарче на типото ?
              Закрепено е с 2 болта за задния мост! Това е за класическото изпълнение! (Но съм виждал и изпълнение с 2 "кантарчета" - за всяко задно колело поотделно и ABS само на предните колела)

              Коментар


                #22
                Проблема има адски лесно реяшение - дърпайте ръчната като оставяте колата вечерта - по този начин накладките опират в барабана и предотвратяват окисляването на доста голяма част пт него! Един приятел с 1.6(то май няма кой знае каква разлика в спирачната система де) имаяе същя проблем и се оправи само с дърпане на ръчната вчерта!
                Fiat Bravo 1.4 SX Klima, LPG ,Avansator, Xenon, high-end stereo
                части за 1.4 http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=56320
                части за темпра http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=56318
                тел. 0883437022

                Коментар


                  #23
                  ///// написа:
                  pecata написа:
                  ///// написа:
                  Пичове, нека да ви напомня, че специално при фиатите системата е "на кръст"! И друг път го съм споменавал и обяснявал - хващат първо предно ляво и задно дясно колело и в зависимост от интензивността на натиска върху педала на спирачката - в последствие се включват и предно дясно и задно ляво колело! А процентното разпределение на спирачното усилие - предни-задни се определя от положението на т.нар. кантарче!
                  Колега,а къде точно се намира отзад това кантарче на типото ?
                  Закрепено е с 2 болта за задния мост! Това е за класическото изпълнение! (Но съм виждал и изпълнение с 2 "кантарчета" - за всяко задно колело поотделно и ABS само на предните колела)
                  Аз имам два цилиндъра за разпределение на усилието и от двете страни, както и някакви лостчета с пружинки Нямам АБС на задните колелета.Дали това което си виждал е всъщнот това което описвам аз.И как всъщност се изолира дейстивието на това кантарче.Чувал съм че след премахването му спирачките стават по-добри!?
                  now. BMW E39 523i '98 170hp
                  ex. Fiat Marea Weekend HLX 1.8 16v `97 113hp
                  ex. Fiat Tipo 2.0.ie GT `93 113hp

                  Коментар


                    #24
                    pecata написа:
                    ///// написа:
                    Пичове, нека да ви напомня, че специално при фиатите системата е "на кръст"! И друг път го съм споменавал и обяснявал - хващат първо предно ляво и задно дясно колело и в зависимост от интензивността на натиска върху педала на спирачката - в последствие се включват и предно дясно и задно ляво колело! А процентното разпределение на спирачното усилие - предни-задни се определя от положението на т.нар. кантарче!
                    Колега,а къде точно се намира отзад това кантарче на типото ?
                    Ето я гадта мръсна Вчера вдигах колата специално за тези снимки! Вижда се колко е кородирал тоз "кантар"!
                    Прикачени файлове

                    Коментар


                      #25
                      dimmX написа:
                      ///// написа:
                      pecata написа:
                      ///// написа:
                      Пичове, нека да ви напомня, че специално при фиатите системата е "на кръст"! И друг път го съм споменавал и обяснявал - хващат първо предно ляво и задно дясно колело и в зависимост от интензивността на натиска върху педала на спирачката - в последствие се включват и предно дясно и задно ляво колело! А процентното разпределение на спирачното усилие - предни-задни се определя от положението на т.нар. кантарче!
                      Колега,а къде точно се намира отзад това кантарче на типото ?
                      Закрепено е с 2 болта за задния мост! Това е за класическото изпълнение! (Но съм виждал и изпълнение с 2 "кантарчета" - за всяко задно колело поотделно и ABS само на предните колела)
                      Аз имам два цилиндъра за разпределение на усилието и от двете страни, както и някакви лостчета с пружинки Нямам АБС на задните колелета.Дали това което си виждал е всъщнот това което описвам аз.И как всъщност се изолира дейстивието на това кантарче.Чувал съм че след премахването му спирачките стават по-добри!?
                      Точно за задни дискови спирачки, като твоите е много рисковано да се "изолират кантарчетата", тъй като разпределението на спирачното усилие предни-задни ще си остава константно 50/50! Но разпределението на масите на колата изобщо не е равно разпределено по мостове и ще започне да се проявява ефекта на "дърпане на ръчната"! Това пък, от своя страна дори не подобрява спирането, а повишава опасността при спиране особено при хлъзгава настилка (лед, сняг, пясък)! Чувал си, че се подобрява, но това важи само за едноваловите типо-та, които отзад са с малки барабанчета и често се оплакват от тяхната неефективност!Все пак ще пусна една снимка, която съм направил за този случай! На нея се вижда снадката на тръбите от спирачната помпа към "кантарчетата"! Значи за изолирането просто трябва да се отвият тръбите, отиващи към "кантарчетата" и да се пуснат други от тази снадка до спирачните маркучи, които са на носачите, а не на апаратите!
                      Прикачени файлове

                      Коментар

                      Working...
                      X