Значи така било при дизелите? Просто пускаш горивото през миниатюрен отвор, и така налягането му от 1 бар става 1400. Аз пък си мислех че е нещо много по-сложно - че има някаква помпа, която е скъпа, и т.н. , а то - само намаляш отвора и ето ти налягане.
Пробвах го и на чешмата - като е отворен крана докрай, чешмата тече с някаква сила. Все едно е от маркуч фи 8. Като започнах да затварям крана, т.е. да намаля отвора през който излиза водата, някъде до към фи 2, очаквах чешмата да започне да тече много по-мощно. Тя пък взе че почти спря да тече. Каква изненада ?!
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Колко е 3 bar визуално?
Collapse
X
-
Ами ето, сам си задаваш отговориMadHead написа:Ами питам, защото един приятел каза че като пробвал новата помпа и хвърляла на 2м...т.е. прави огромно налягане. То 3bar изобщо не са малко...и аз си мисля че е за смяна, но дано съм прав. От друга страна гледам че пише и 110l/h. Не знам дали има много общо защото налягането може да варира в зависимост от отвора, но пък да хвърля на 4-5см ми се вижда малко.
Ако сметнеш по дебита, за една минута трябва да изпомпи около 1.8 литра.Само че този дебит от 110л/ч се дава при налягане 2-3бара, а при отворена система е доста повече.И наистина хвърля на далеко :D Ако закачиш манометър и я затапиш, по този начин ще трябва да даде около 7 бара.Измери и колко волта има върху нея при работа.Проблема може да е и влошено захранване.
Коментар
-
И аз това се опитвам да обесня през цялото време на господин почитен спамер Оги, обаче той тъпо и упорито се опитва да докаже други теории...ici написа:Ако закачиш манометър и я затапиш, по този начин ще трябва да даде около 7 бара.www.CarProfi-BG.com
Самонастройващ се газов инжекцион по OBD II.
Зареждане и ремонт на автоклиматици.
Най-атрактивните цени в София!
Коментар
-
Стига бе! То излиза, че ако една автомобилна гума е напълно изпусната налягането на въздуха в нея е същото като при надута!Колега MadHead 4-5см са нищо, или има запушване по пътя или помпата е кофти, а може и двете майAtanas71 написа:Колега ще извиняваш но налягането не варира в зависиност от отвора. От отвора зависи дебита а налягането си остава непроменено.MadHead написа:Ами питам, защото един приятел каза че като пробвал новата помпа и хвърляла на 2м...т.е. прави огромно налягане. То 3bar изобщо не са малко...и аз си мисля че е за смяна, но дано съм прав. От друга страна гледам че пише и 110l/h. Не знам дали има много общо защото налягането може да варира в зависимост от отвора, но пък да хвърля на 4-5см ми се вижда малко.
Fiat Stilo 1.8 16V
Коментар
-
Само да питам (извинения за офа) тези "3 бара" не са ли максималното налягане, което помпата може да направи в затворена система и дебита от 110л/час не е ли максимален при отворена система?ici написа:Ами ето, сам си задаваш отговориMadHead написа:....
Ако сметнеш по дебита, за една минута трябва да изпомпи около 1.8 литра.Само че този дебит от 110л/ч се дава при налягане 2-3бара, а при отворена система е доста повече.И наистина хвърля на далеко :D Ако закачиш манометър и я затапиш, по този начин ще трябва да даде около 7 бара.Измери и колко волта има върху нея при работа.Проблема може да е и влошено захранване.
Fiat Stilo 1.8 16V
Коментар
-
Ако нямаш аргументи, няма нужда да използваш епитети. Вие открихте перпетум мобиле в тая тема - намаляваш отворите и налягането се повишава. За кво си дадох парите на вятъра да ми пипат ЕКУ, като можеше просто да сложи по-малки маркучи след турбото, и ето ти налягане.crush написа:И аз това се опитвам да обесня през цялото време на господин почитен спамер Оги, обаче той тъпо и упорито се опитва да докаже други теории...ici написа:Ако закачиш манометър и я затапиш, по този начин ще трябва да даде около 7 бара.
ред.: Сега като се замислих, искам да се поправя - направо нова физика измислихте!
Коментар
-
Че си спамер - спамер си. Аргументите са налице във всяка тема и сам си го знаеш. С този твой сарказъм направо си досаден понякога. Айде помисли пак ако запазим дебита и между помпата и крайния отвор сложим измервателен уред, дали налягането няма да се повиши, когато намалим отвора и дебитът остава непроменен! И налягане ще е по-високо при манометъра. Не знам за какво ми спориш, аз така си върша работата с климатиците вече две години, където все с налягане работим. Или аз не обеснявам, така че да ме разбереш, или ти нещо не разбираш какво обеснявам. Не спори повече с мене, нямам намерението да падам на твоето форумно ниво !www.CarProfi-BG.com
Самонастройващ се газов инжекцион по OBD II.
Зареждане и ремонт на автоклиматици.
Най-атрактивните цени в София!
Коментар
-
Наляганеот Уикипедия, свободната енциклопедияНаправо към: навигация, търсенеНалягането (с означение p) е физична величина, характеризираща големината на натиска (нормалната съставяща на силата), който действа върху единица площ. Налягането е скаларна величина. Съгласно определението в ISO 31 налягане наричаме отношението на силата към площта на повърхнината: p = frac{F}{A} или p = frac{dF}{dA}където: p е налягането, F е нормалната сила, A е площта.Единицата за налягане в SI е паскал или нютон на квадратен метър. В областта на флуидите се допуска употребата и на единицата bar (1 bar = 100 kPa).\ Край на цитатаНалягането както разбрахме е силата върху единица площ. НЮТОН НА КВАДРАТЕН МЕТЪР.Манометъра каквото и да премери ти го преобразува към квадратен метър.Bravo JTD 105 '98
Коментар
-
Налягането е приложена сила на определена площ примерно нютон на кв.см.Дебита е количество флуид (течност, газ) за определено време (литра за час). В случая след дюзата говорим за дебит. А налягането е в обема преди нея. Това е физиката. Ако налягането преди дюзата не е достатъчно то и с дебита ще е така.add: Изпревари ме :DFiat Stilo 1.8 16V
Коментар
-
Интерпретирай го колкото искаш казаното от мен стига да е в твоя полза само гледай да не промениш посоката на земното притеглянеStoyan_68 написа:Стига бе! То излиза, че ако една автомобилна гума е напълно изпусната налягането на въздуха в нея е същото като при надута!Колега MadHead 4-5см са нищо, или има запушване по пътя или помпата е кофти, а може и двете майAtanas71 написа:Колега ще извиняваш но налягането не варира в зависиност от отвора. От отвора зависи дебита а налягането си остава непроменено.MadHead написа:Ами питам, защото един приятел каза че като пробвал новата помпа и хвърляла на 2м...т.е. прави огромно налягане. То 3bar изобщо не са малко...и аз си мисля че е за смяна, но дано съм прав. От друга страна гледам че пише и 110l/h. Не знам дали има много общо защото налягането може да варира в зависимост от отвора, но пък да хвърля на 4-5см ми се вижда малко.
Колега в една тръба имаш налягане 5 бара , когато монтираш в нея бленда която намаля сечението на половина какво ще стане? Според мен ще намали дебита на преминаващия флуид но няма да повиши налягането. Или казано на кратко всичко зависи от вида система и от целта която трябва да е като краен резултат
Фиат Мареа Уикенд 1.6 16В спортни валове , оригинален италиански софтуер,всмукателни колектори ф52, дросел ф68, генерация ф60,инжектори незнайни. Резултат - 16.670 сек 400м.
Коментар
-
u_bo
тая тема може да стане достоен заместник на темата със пълната и празната коли дето имали един и същи спирачен път.та се сещам за цитат от любимата ми книга:"-- О, я виж колко лесно стана -- казва си човекът и както е насъбрал инерция, решава да докаже, че черното е бяло, и бива прегазен на следващата зебра. "иначе пълния цитат е:-- Отказвам да приведа доказателства, че съществувам -- казва бог, -- защото доказателствата изключват вярата, а ако няма вяра, аз съм нищо.-- Но -- отвръща човекът -- Вавилонската рибка е пълно опровержение на това, нали? Тя не може да се е развила по някаква случайност. Тя е доказателство, че ти съществуваш и следователно, според собствените ти доводи, не съществуваш. И тъй като това се опитвахме да докажем, спорът може да се счита за приключил.-- Олеле... -- каза бог -- не се бях сетил за това -- и тозчас изчезна, отвеян от тази ефирна логика.-- О, я виж колко лесно стана -- казва си човекът и както е насъбрал инерция, решава да докаже, че черното е бяло, и бива прегазен на следващата зебра.
Коментар
-
Дебита на помпата се дава заедно със съответното налягане, при което е измерен.В случая е 110л/ч при 3бара работно налягане на горивната система.Иначе тая помпичка трябва да даде поне 5 бара при дебит 0, за да е годна за употреба.Пробвал съм помпа 250л/ч и при дебит 0 даде 10 бара.Stoyan_68 написа:Само да питам (извинения за офа) тези "3 бара" не са ли максималното налягане, което помпата може да направи в затворена система и дебита от 110л/час не е ли максимален при отворена система?ici написа:Ами ето, сам си задаваш отговориMadHead написа:....
Ако сметнеш по дебита, за една минута трябва да изпомпи около 1.8 литра.Само че този дебит от 110л/ч се дава при налягане 2-3бара, а при отворена система е доста повече.И наистина хвърля на далеко :D Ако закачиш манометър и я затапиш, по този начин ще трябва да даде около 7 бара.Измери и колко волта има върху нея при работа.Проблема може да е и влошено захранване.
не гледат на системата като едно цяло, затоваcrush написа:И аз това се опитвам да обесня през цялото време на господин почитен спамер Оги, обаче той тъпо и упорито се опитва да докаже други теории...ici написа:Ако закачиш манометър и я затапиш, по този начин ще трябва да даде около 7 бара.
Коментар
-
Т.е. според теб няма никаква връзка между налягане и дебит?!? Това е въпрос, а не интерпретация. Иначе с последнито заключение със съгласен, макар и да не виждам връзката, но може би пътеводителят на u_bo ще я обясниAtanas71 написа:Интерпретирай го колкото искаш казаното от мен стига да е в твоя полза само гледай да не промениш посоката на земното притеглянеStoyan_68 написа:Стига бе! То излиза, че ако една автомобилна гума е напълно изпусната налягането на въздуха в нея е същото като при надута!Колега MadHead 4-5см са нищо, или има запушване по пътя или помпата е кофти, а може и двете майAtanas71 написа:Колега ще извиняваш но налягането не варира в зависиност от отвора. От отвора зависи дебита а налягането си остава непроменено.MadHead написа:Ами питам, защото един приятел каза че като пробвал новата помпа и хвърляла на 2м...т.е. прави огромно налягане. То 3bar изобщо не са малко...и аз си мисля че е за смяна, но дано съм прав. От друга страна гледам че пише и 110l/h. Не знам дали има много общо защото налягането може да варира в зависимост от отвора, но пък да хвърля на 4-5см ми се вижда малко.
Колега в една тръба имаш налягане 5 бара , когато монтираш в нея бленда която намаля сечението на половина какво ще стане? Според мен ще намали дебита на преминаващия флуид но няма да повиши налягането. Или казано на кратко всичко зависи от вида система и от целта която трябва да е като краен резултат 
Fiat Stilo 1.8 16V
Коментар
-
Обемът флуид, който преминава за единица време през дадено сечение на една тръба се нарича дебит. Т.е дебита е равен на скоростта на течността, умножено по площа на напречното сечение на маркуча или:Φ = v S Налягането на течността е единица сила, която деиства на единица площ от стената на съда или маркуча или
= F . SКазано накратко: Помпата работи с постоянни обороти и дава постоянен дебит, скоростта на изтичане ще е толкова по- голяма, колкото по- малко е сечението, както се вижда от първата формула.за подържане на налягането в постоянна стойност се грижи регулатора на налягането на рейката на дюзите- там има едно буталце и то се избутва от силата F и съответната площ S и преодолява една пружинка, която е изчислена да отваря над 3 бара и да се връща част от горивото в резервоара и остава постоянна величина- 3 бара за пълните инжекций.Ако на още някой нещо не му е ясно- да си седне- цафе по физика! :D :D :D
Brava 1.2 16V 82 к.с. 2000г.
Коментар
Реклама
Collapse


Коментар