Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Доколко се натяга ангренажния ремък?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Доколко се натяга ангренажния ремък?

    Колеги, до колко се натяга ангренажния ремък? Имам едни виене от областта на ангренажа, което спира като загрее колата. От обтяжната ролка се чува едно хрупане (слушах го със слушалки) и предполагам че виенето може да идва от тази ролка, но вчера ми казаха че виенето може да идва от пренатегнат ангренажен ремък (от отва че ангренажния ремък се свива когато е студено времето). Когато беше топло времето виенето го нямаше. Затова питам колко се натяга ангренажния ремък. Чул съм че се натяга до толкова, че като се хване и се заварти, ремъка трябва да се обръщта до около 90 градуса.

    #2
    пълни простотии: ангренажа е постоянно опънат чрез ролката, силата на опъна е силата на пружината в ролкота. и да искаш да го стегнеш или охлабиш не можеш. има едни граници на действие на ролката, но те са не за силата на опъна, а за това доколко разтягане на ремъка да може да обере ролката. това е за 1.6 16в ама аз те помня че беше с този двигател
    Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
    Fiat Bravo'97 1,6 16v
    Fiat Tempra'91 1,6 mono

    Коментар


      #3
      Въпреки самообтяжната ролка, съществува вероятност ремъка да се преопъне или да остане леко хлабав. Достатъчно е самата ролка да не бъде фиксирана правилно. Ако наистина има "хрупане" незабавно смени ролката.
      Fiat Marea 1.8i 16V
      Fiat Tipo 1.4i 8V
      Fiat Punto 1.6i 8V
      www.italauto-bg.net/forum/

      Коментар


        #4
        няма как да не бъде фиксирана както трябва. има маркер. едно показалче и една дупчица. но както казах горе това е за обхвата на действие на ролката, не за силата. силата й на опън ТЕОРИТИЧНО е константа, на практика едва ли, но това зависи от прозиводителя. няма как да не бъде фиксирана както трябва с маркера > .
        Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
        Fiat Bravo'97 1,6 16v
        Fiat Tempra'91 1,6 mono

        Коментар


          #5
          А вие как предполагате, че има ролка, която сама регулира обтягането?Тук не е написано за какъв двигател става въпрос...
          A20DTH ЖТД ама не баш
          1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
          Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

          Коментар


            #6
            Вчера ми остана време и свалих ролката. Палчето сочеше точно срещу тук където съм отбелязал на снимката. На същото място има и вдлъбдатина - Това ли е мястото на което да сочи показалчето? Вчера преди да сваля ролката стрелката сочеше срещу тази вдлъбдатила, но след като я свалих за да я прегледам, след като я сложих стрелката ми сочи по надолу. На мястото където съм показал със синьо, има една "изпъкнатина", което е нещо като водач на ролката за да се намества на ляво или на дясно преди да се затегне. Въпроса ми е къде точно трябва да бъде застопорена ролката - по в дясно или по в ляво (имаки се в предвид изпъкнатината)? Резултата от сегашната ролка е че леко хлапче и се върти (като я завъртя на ръка) много леко на ръка, докато другата-старата само за проба я взех и завъртях, се държи много постегнато и не хлапче. Така днес като запалих колата виенето което го имах спря по бързо. Мисля днес да сложа старата ми ролка (тази с която купих колата) и да карам с нея докато купя нова. Старата ми е марка INA и на нея пише Brazil.П.П. На ролката INA хода на палчето не е до мястото указано с червената стрелка, а стига някъде по средата между отбелязаното с червено и началото на хода на самата срелка.
            Прикачени файлове

            Коментар


              #7
              BO написа:
              А вие как предполагате, че има ролка, която сама регулира обтягането?Тук не е написано за какъв двигател става въпрос...
              прочети ми първия пост. колегата е с 1,6 16
              Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
              Fiat Bravo'97 1,6 16v
              Fiat Tempra'91 1,6 mono

              Коментар


                #8
                marto_gp написа:
                Вчера ми остана време и свалих ролката. Палчето сочеше точно срещу тук където съм отбелязал на снимката. На същото място има и вдлъбдатина - Това ли е мястото на което да сочи показалчето? Вчера преди да сваля ролката стрелката сочеше срещу тази вдлъбдатила, но след като я свалих за да я прегледам, след като я сложих стрелката ми сочи по надолу. На мястото където съм показал със синьо, има една "изпъкнатина", което е нещо като водач на ролката за да се намества на ляво или на дясно преди да се затегне. Въпроса ми е къде точно трябва да бъде застопорена ролката - по в дясно или по в ляво (имаки се в предвид изпъкнатината)? Резултата от сегашната ролка е че леко хлапче и се върти (като я завъртя на ръка) много леко на ръка, докато другата-старата само за проба я взех и завъртях, се държи много постегнато и не хлапче. Така днес като запалих колата виенето което го имах спря по бързо. Мисля днес да сложа старата ми ролка (тази с която купих колата) и да карам с нея докато купя нова. Старата ми е марка INA и на нея пише Brazil.П.П. На ролката INA хода на палчето не е до мястото указано с червената стрелка, а стига някъде по средата между отбелязаното с червено и началото на хода на самата срелка.
                виж си или аутодатата или в секция даунлоадс има мануал там е нарисувано кое къде. това за което ти приказваш няма абсолютно нищо общо с марките на ролката. единия маркер е > а другия е дупчица. > трябва да съвпадне с дупчицата. ако ролката ти издава шумове я смени.
                Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
                Fiat Bravo'97 1,6 16v
                Fiat Tempra'91 1,6 mono

                Коментар


                  #9
                  BO написа:
                  А вие как предполагате, че има ролка, която сама регулира обтягането?Тук не е написано за какъв двигател става въпрос...
                  Двигателят ми е 1.6 16V 103 к. с.

                  Коментар


                    #10
                    pakumba написа:
                    marto_gp написа:
                    Вчера ми остана време и свалих ролката. Палчето сочеше точно срещу тук където съм отбелязал на снимката. На същото място има и вдлъбдатина - Това ли е мястото на което да сочи показалчето? Вчера преди да сваля ролката стрелката сочеше срещу тази вдлъбдатила, но след като я свалих за да я прегледам, след като я сложих стрелката ми сочи по надолу. На мястото където съм показал със синьо, има една "изпъкнатина", което е нещо като водач на ролката за да се намества на ляво или на дясно преди да се затегне. Въпроса ми е къде точно трябва да бъде застопорена ролката - по в дясно или по в ляво (имаки се в предвид изпъкнатината)? Резултата от сегашната ролка е че леко хлапче и се върти (като я завъртя на ръка) много леко на ръка, докато другата-старата само за проба я взех и завъртях, се държи много постегнато и не хлапче. Така днес като запалих колата виенето което го имах спря по бързо. Мисля днес да сложа старата ми ролка (тази с която купих колата) и да карам с нея докато купя нова. Старата ми е марка INA и на нея пише Brazil.П.П. На ролката INA хода на палчето не е до мястото указано с червената стрелка, а стига някъде по средата между отбелязаното с червено и началото на хода на самата срелка.
                    виж си или аутодатата или в секция даунлоадс има мануал там е нарисувано кое къде. това за което ти приказваш няма абсолютно нищо общо с марките на ролката. единия маркер е > а другия е дупчица. > трябва да съвпадне с дупчицата. ако ролката ти издава шумове я смени.
                    Колега извинявам се за глупавия въпрос, но маркера > и дупцицата къде се намират?

                    Коментар


                      #11
                      затва ти казвах да си видиш ръководствата там са дадени. все пак ще опитам да ти закача снимката. оградето с червено е въпросния маркер > а дупчицата не се вижда на тази снимка/в мануала тези неща са нарисувани и няма да минеш без него колкото и снимки да ти дам/
                      Прикачени файлове
                      Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
                      Fiat Bravo'97 1,6 16v
                      Fiat Tempra'91 1,6 mono

                      Коментар


                        #12
                        а тези неща дето ти си рисувал са просто статичното закрепване на ролката, улея ако не ме лъже паметта в него влиза едно чопче, а в дупката си е болт 8 ли беше 10 мм ...забравих точно. там не бива да има мърдания и гласения, ролката е на ексцентрик и така се приближава до ремъка.успех!
                        Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
                        Fiat Bravo'97 1,6 16v
                        Fiat Tempra'91 1,6 mono

                        Коментар

                        Working...
                        X