Колеги, предполагам някъде из форума е обсъждана тази тема, но аз не успях да намеря нищо писано за този двигател.интересува ме първата версия с 20кл. дали е с променливи фази на газоразпределение? за по новия двг съм сигурен че е така, но в моя случай макс. въртящ момент го дават при 4500 rpm, а един колега е със сивик витек и неговия макс. въртящ момент го дават в диапазон /например 3000-5500 rpm/.предварително благодаря за вниманието и отговорите!
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Интересува ме дали '96г. браво 2,0 20кл. е с т.н. "Вар
Collapse
X
-
И пьрвата версия на мотора /94-98г./ и втората /98-/ са с променливи фази на газоразпределението! Различието между двата мотора обаче не е вьв фазите, а вьв вьвеждането на т.н. система V.I.S. / променлива дьлжина на сукателните трьби / което променя мощноста от 147 на 155к.с. Двата мотора лесно се различават по надписа на капака - V.I.S.Колеги, предполагам някъде из форума е обсъждана тази тема, но аз не успях да намеря нищо писано за този двигател. интересува ме първата версия с 20кл. дали е с променливи фази на газоразпределение? за по новия двг съм сигурен че е така, но в моя случай макс. въртящ момент го дават при 4500 rpm, а един колега е със сивик витек и неговия макс. въртящ момент го дават в диапазон /например 3000-5500 rpm/. предварително благодаря за вниманието и отговорите
-
Благодаря, точно това ме интересуваше!hit-ko написа:И пьрвата версия на мотора /94-98г./ и втората /98-/ са с променливи фази на газоразпределението! Различието между двата мотора обаче не е вьв фазите, а вьв вьвеждането на т.н. система V.I.S. / променлива дьлжина на сукателните трьби / което променя мощноста от 147 на 155к.с. Двата мотора лесно се различават по надписа на капака - V.I.S.Колеги, предполагам някъде из форума е обсъждана тази тема, но аз не успях да намеря нищо писано за този двигател. интересува ме първата версия с 20кл. дали е с променливи фази на газоразпределение? за по новия двг съм сигурен че е така, но в моя случай макс. въртящ момент го дават при 4500 rpm, а един колега е със сивик витек и неговия макс. въртящ момент го дават в диапазон /например 3000-5500 rpm/. предварително благодаря за вниманието и отговорите"То, правото, е като хубава кобила на пазара. Който има повече пари, той я купува..." Йордан Радичков.
Коментар
-
цървеното на часовника почва на 6500, а прекъсвача е на 7200 :D hit-ko по принцип, т.н. V.I.S. / променлива дьлжина на сукателните трьби / система може ли да се сложи на по-стария мотор без нужда от допълнителни промени? питам, защото тез бравота ги дават с по-нисък разход от една страна и с повече вървеж от друга.ivo098 написа:от любопитство само, на колко им е редлайна на тия петаци?"То, правото, е като хубава кобила на пазара. Който има повече пари, той я купува..." Йордан Радичков.
Коментар
-
ми то променливите фази имат отношение към въртящия момент повече, поне аз така знам. на колегата хондата е точно 1,6 вти мотор и е, как да кажа.. точно пъргава! оборотите на 3-та предавка ги катери както бравото на 1-ва. аз си го обяснявам повече с факта че карантиите са им по леки и оттук се развъртат по бързо. но в крайна сметка аз съм ентусиаст, не професионалист! нека все пак знаещите хора да се изкажат :Divo098 написа:добре де с тия променливи фази на газоразпределение японците правят по 160 коня от 1.6 и редлайна им е при доста по-високи обороти, пък тоя 2.0 петак ми се вижда слабичък на фона на японските примери...
"То, правото, е като хубава кобила на пазара. Който има повече пари, той я купува..." Йордан Радичков.
Коментар
-
то и аз така ламерската си любопитствам :Dtoko написа:ми то променливите фази имат отношение към въртящия момент повече, поне аз така знам. на колегата хондата е точно 1,6 вти мотор и е, как да кажа.. точно пъргава! оборотите на 3-та предавка ги катери както бравото на 1-ва. аз си го обяснявам повече с факта че карантиите са им по леки и оттук се развъртат по бързо. но в крайна сметка аз съм ентусиаст, не професионалист! нека все пак знаещите хора да се изкажат :Divo098 написа:добре де с тия променливи фази на газоразпределение японците правят по 160 коня от 1.6 и редлайна им е при доста по-високи обороти, пък тоя 2.0 петак ми се вижда слабичък на фона на японските примери...
ex Fiat Bravo GT
Коментар
-
Ама те правят и на изпускателните клапани, VFD е само на смукателните. А за въртящият момент не е точно така, 150Нм не е особено много, от там и честотата на въртене, при която се постига този максимален въртящ момент е висока.При Хонда(VTEC системата)на споменатия мотор променливото газоразпределение носи висока мощност при висока честота на въртене, малък въртящ момент при ниски обороти. Естествено системата има много доработки и варианти, които са значително по-добриivo098 написа:добре де с тия променливи фази на газоразпределение японците правят по 160 коня от 1.6 и редлайна им е при доста по-високи обороти, пък тоя 2.0 петак ми се вижда слабичък на фона на японските примери...

Коментар
-
Токо ,би ли обяснил пак там за смукателните тръби и т.н .,на мене ми предлагаха да ми слагат турбо на мойто ама се отказах ,а това с тръбите ако намериш някое в някоя морга петаче е интересна идея .toko написа:цървеното на часовника почва на 6500, а прекъсвача е на 7200 :D hit-ko по принцип, т.н. V.I.S. / променлива дьлжина на сукателните трьби / система може ли да се сложи на по-стария мотор без нужда от допълнителни промени? питам, защото тез бравота ги дават с по-нисък разход от една страна и с повече вървеж от друга.фиатче Браво 2.0
Коментар
-
ми да ти кажа и аз незнам, и затова питам колегата hit-ko, за който ми се струва че няма нещо, което да не знае за италянските ни жребчета :D а относно турбото знам само че са невероятни разходите за качествена конверсия. в алфа форума има един колега с 145 QV, в последствие турбиниранаtomazo написа:Токо ,би ли обяснил пак там за смукателните тръби и т.н .,на мене ми предлагаха да ми слагат турбо на мойто ама се отказах ,а това с тръбите ако намериш някое в някоя морга петаче е интересна идея .toko написа:цървеното на часовника почва на 6500, а прекъсвача е на 7200 :D hit-ko по принцип, т.н. V.I.S. / променлива дьлжина на сукателните трьби / система може ли да се сложи на по-стария мотор без нужда от допълнителни промени? питам, защото тез бравота ги дават с по-нисък разход от една страна и с повече вървеж от друга.
, като е описал операцията в тема. относно V.I.S. / променлива дьлжина на сукателните трьби / системата още нямам време да преровя нета, предполагам не съм първия на който му хрумва подобна идея.
"То, правото, е като хубава кобила на пазара. Който има повече пари, той я купува..." Йордан Радичков.
Коментар
-
toko, по-стария мотор може да се преработи и изпьлнението не е толкова сложно!Но освен подмяната на смукателните колектори, трябва нова настройка и на разпределителните валове! Друг е вьпроса, до колко е оправдана преработката?Това усьвьршенстване е направено с цел да се постига максималния вьрт. момент на по-ниски обороти, по-добра еластичност и повече моторесурс!При старата версия тези стойности са 187при 4500, а при новата 186 при 3750!Максималната мощност при пьрвия вариант е 147/6100 и 155/6500 при втория!Така, че старата версия би имала по-спортен характер и всичко зависи от това кой в какьв режим кара!А иначе от 1.6 могат и 500-600 к.с. да се изстискат, ами при Пунто1.6 в " Супер " мощноста е 240к.с.цървеното на часовника почва на 6500, а прекъсвача е на 7200 hit-ko по принцип, т.н. V.I.S. / променлива дьлжина на сукателните трьби / система може ли да се сложи на по-стария мотор без нужда от допълнителни промени? питам, защото тез бравота ги дават с по-нисък разход от една страна и с повече вървеж от друга.
Коментар
-
мерси за информацията!hit-ko написа:toko, по-стария мотор може да се преработи и изпьлнението не е толкова сложно!Но освен подмяната на смукателните колектори, трябва нова настройка и на разпределителните валове! Друг е вьпроса, до колко е оправдана преработката?Това усьвьршенстване е направено с цел да се постига максималния вьрт. момент на по-ниски обороти, по-добра еластичност и повече моторесурс!При старата версия тези стойности са 187при 4500, а при новата 186 при 3750!Максималната мощност при пьрвия вариант е 147/6100 и 155/6500 при втория!Така, че старата версия би имала по-спортен характер и всичко зависи от това кой в какьв режим кара!А иначе от 1.6 могат и 500-600 к.с. да се изстискат, ами при Пунто1.6 в " Супер " мощноста е 240к.с.цървеното на часовника почва на 6500, а прекъсвача е на 7200 hit-ko по принцип, т.н. V.I.S. / променлива дьлжина на сукателните трьби / система може ли да се сложи на по-стария мотор без нужда от допълнителни промени? питам, защото тез бравота ги дават с по-нисък разход от една страна и с повече вървеж от друга."То, правото, е като хубава кобила на пазара. Който има повече пари, той я купува..." Йордан Радичков.
Коментар
Реклама
Collapse

Коментар