Rokambol написа:
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Разкази в картинки : Изводи от смяна гарнитура 1.8 16V
Collapse
X
-
Ако е стандартен М 8 болт момента на стягане в алуминий 25Нм ако стягаш алуминиев детаил към алуминиев корпус момента на стягане пада на 22 Нм.Mupo написа:На колко Нм се навиват тези болтове?Rokambol написа:Хубава тема
Съвет - много внимавайте със стягането на болтовете на капака. По възможност да се използва динамометрия. Доста често срещан проблем е скъсването на едното ухо на капака. Вижда се на снимката.
Фиат Мареа Уикенд 1.6 16В спортни валове , оригинален италиански софтуер,всмукателни колектори ф52, дросел ф68, генерация ф60,инжектори незнайни. Резултат - 16.670 сек 400м.
Коментар
-
То има таблици които според маркировката [марката] на болта се дават килограмите на стягане като таблицата е комбинирана с дадения от мен пример , алуминий към алум. алум. към стомана и т.н.т. Трябва да ги качим някаде във форума ,много са ценниMupo написа:Благодарско, ще е хубаво когато се спомене да се използва динометричен ключ да се казват тия неща, да няма сакатлъци
.
Фиат Мареа Уикенд 1.6 16В спортни валове , оригинален италиански софтуер,всмукателни колектори ф52, дросел ф68, генерация ф60,инжектори незнайни. Резултат - 16.670 сек 400м.
Коментар
-
Писал съм ясно Ако болта е М8 ..... Тези стойности коита даваш 8Nm са за М6 болт в алуминий....Цитирам таблица ако имаш сервизна информация дай на човека да не прави бели . Логично е да е по-малка силата на стягане , сега разгледах обстойно капака на снимката и забелязах опорния полумесец от вътрешната страна на отвора за всеки болт .Това предразполага при по-голяма сила на стягане да се счупи капака в областа на отвора . Имам един въпрос ,самите болтове имат ли опорна стоп-повърхност или са с цяла резбаRokambol написа:С 22N капака е пътник. По памет момента е 8N. Ще проверя в каталога и допълнително ще напиша, ако някой не ме изпревари...
Фиат Мареа Уикенд 1.6 16В спортни валове , оригинален италиански софтуер,всмукателни колектори ф52, дросел ф68, генерация ф60,инжектори незнайни. Резултат - 16.670 сек 400м.
Коментар
-
u_bo
цяла резбаAtanas71 написа:Писал съм ясно Ако болта е М8 ..... Тези стойности коита даваш 8Nm са за М6 болт в алуминий....Цитирам таблица ако имаш сервизна информация дай на човека да не прави бели . Логично е да е по-малка силата на стягане , сега разгледах обстойно капака на снимката и забелязах опорния полумесец от вътрешната страна на отвора за всеки болт .Това предразполага при по-голяма сила на стягане да се счупи капака в областа на отвора . Имам един въпрос ,самите болтове имат ли опорна стоп-повърхност или са с цяла резбаRokambol написа:С 22N капака е пътник. По памет момента е 8N. Ще проверя в каталога и допълнително ще напиша, ако някой не ме изпревари...
Коментар
-
пич гледам моторчето ти в сравнение на един мой приятел си е екстра отвътре..тези отлагания ако сложиш хубаво масло (шел хеликс ултра или плюс с баркод 50 или 509 за Англия 52 е за Гърция) ще се измие перфектно повярвай ми..иначе за капака на клапаните някой преди тебе си е оставил ръцете и там се получи слабост на метала и само е чакал тебе да го довършиш...иначе преди време бай Христо от Ямбол ми сложи хубава гарнитура която мина с специален силикон и поставихме капака и натегнахме съвсем малко..след половин един час натегнахме колкото трябва на часовников принцип и оттогава ако щеш вярвай имам чист двигател..след 3 майстора (и мен включително) и 4 гарнитури все течешефиат браво 1.4 12в
фиат браво 2009 1.4 турбо...каминг сун!
Коментар
-
u_bo -
Вижте болтовете с каква резба са
Колкото до момента, очите ме заболяха. Който има менуал да влезе в "Intro Tech Data", страници от 100 на долу. Има всичките моменти за всичко. Аз не можах да открия точно за капака, но със сигурност е там, защото когато аз го стягах загубих един ден, докато ги намеря, но ги намерих.
Коментар
-
u_bo
Tornado написа:spark написа:Купи си VIKTOR REINZ - REINZOSIL от Ауто Плюс на бул. Мария Луиза. Това е нещо между силикон и лепило. Издържа над 300 градуса, а цената е около 10лв за тубичка.Vladim написа:В моята дизеларка не прилича на марсианска повърхност, като тук... също имаше отлагания, но не толкова много а и си бяха чернички, както искаш от дизеляк! :D Между другото, който, каквото иска да ми говори... предубеден съм към италианските масла... Иначе, колега дано, както споменава Pecho си сложил силикон на късите страни на гарнитурата.чаках да мине малко време за да съм сигурен.НО извода е , че ГРЕШИТЕ за силикона колеги !!!Когато гарнитурата е качествена (гумата е мека) НЯМА нужда от никакви силикони за уплътняване !При мен протече първата щото НЕ беше качествена.След смяната с хубава гарнитура - нещата заспаха.Не случайно колата излиза от завода без силикон по тази гарнитураPecho написа:Надявам се, че си прочел тази тема и си почистил много добре повърхностите и си цвръкнал малко хемретик на ключовите места. :D
Коментар
-
При мен също няма силикон. Само да уточня, че това е течна гарнитура. Не слагайте силикон, защото не върши работа. Наистина от завода излиза само с гарнитура, но понякога капака се измята и няма начин. При мен на баща ми (VW) му се е изметнал капака и само това го спаси...инъче 3 гарнитури и все сълзешеHonda Accord 1.8 115к.с. 96г.
Honda Civic 1.5 90к.с. 93г.
FIAT Marea 115 '99 1.8 113hP 182.A2.000
Powered by Total & Fobos LPG

Коментар
-
И гарнитура от 5-6лв взех - сълзеше отпред. После купих гарнитура VIKTOR-REINZ за 15лв - пак сълзеше. Накрая и силикон VIKTOR-REINZ и напълних канала на гарнитурата и е ОК. Ама сега пък взе да сълзи от семеринга на разп. вал а и вала и семеринга е на година... пффффффф. Ама засега не ми се занимава пак със сваляне на вал а и не цапа ремъка маслото. Тъй че ако ти е леко крив капака и гарнитура от 100лв да вземеш все тая
Fiat Brava 1.4SX '97 (Бензин & Метан)
Коментар
-
u_bo
е то е ясно , че имам предвид - за прав капак
ако има нещо криво - само силикони помагат като при жените бе - ако си е наред няма нужда от силикон
, ако не е много читава - силикона доста помага
ЕДИТ: Втази тема ще си слагам разни полезни информации от форума
Airfan написа:Има огромна разлика между степен на сгъстяване и компресия.Степен на сгъстяване-------Р Начално (Bar)------Р Гранично (Bar)6,0----------------7,7----------------5,46,5 ---------------8,5----------------6,07,0 ---------------9,3----------------6,57,5 --------------10,1----------------7,18,0 --------------10,9----------------7,68,5 --------------11,7----------------8,29,0 --------------12,6----------------8,89,5 --------------13,4----------------9,410 ---------------14,3----------------10,016 ---------------25,1 ---------------17,617 ---------------27,0----------------18,918 ---------------28,9----------------20,219 ---------------30,8----------------21,620 ---------------32,8----------------22,921 ---------------34,7----------------24,322 ---------------36,7----------------25,7Hit-ko написа:В случая говорим за компресия, това което е показател който можем да замерваме и съответно да си правим изводи, а степента на сгъстяване, както казва Airfan е нещо различно!Двата параметъра са взаймно зависими, по-точно компресията зависи от степента на сгъстяване, но стойностно се различават - при изправен цилиндър компресията е по-висока! Степента на сгъстяване е отношение на пълния обем на един цилиндър към обема на горивната камера и това е параметър заложен от конструктора, не се променя по време на експлоатацията и не можем да го измерим, а само да го изчислим!Компресията е параметър който може да се измери с манометър и представлява налягането което може да се достигне в цилиндъра в такт на сгъстяване при въртене на стартер!Компресията зависи от състоянието на сегменти, клапани, цилиндър.... и всичко уплътняващо, както и от оборотите на въртене при което се замерва!В нашия случай компресия от порядъка на 15 се постига при идеално състояние на мотора, а в практиката, при степен на сгъстяване 9.5-10.5 се получава компресия от порвдъка на 13.5!За това приема, че във въпросния цилиндър с висока компресия влиза масло с което допълнително се уплътнява!Смята, че проблема ще излезе от клапани, но нека се направи експеримента и тогава ще я мислим!
Коментар
Реклама
Collapse

Коментар