Здравейте колеги, понеже забелязах че като спирам плавно и натискам леко спирачката се чува едно бучене та си помислих окей ще сменявам накладки и дискове. Да ама не, взех от форума http://www.fiat-bg.org/index.php?opt...d=35&Itemid=64 данните за диска дебелина, минимална дебелина, дебелина на разрушаване както и минимална дебелина на феродото на накладките взех един шублер и слезнах да ги премеря. За мое учудване накладките ми имат 5мм феродо което означава че има още живот в тях (макар че незнам колко е дебелината на новите накладки но до 1.5мм има още доста), но диска се оказа с дебелина 19мм а по каталог трябва да е 19.8-20.1мм което означава че предишният собственик го е шлайфал и плюс това горният ръб му е 2мм а долният 1.5мм което според мен означава, че спешно трябва да сменявам дискове и може би затова като натискам леко спирачките се чува това бучене. Съгласни ли сте с мен или греша някъде в измерванията си.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Шлайфан спирачен диск или друго?
Collapse
X
-
Пожелавам ти успех с тази мистерия аз се мъча отдавна с нея.http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.p...нствено колегата от Варна ///// цели десятката засега ама нямам време да пробвам неговия съвет по проблема.///// написа:Има една тънкост - много е важно при смяна на дискове да се зачисти фланеца от мизериите и ръждите до метален блясък с телена четка завита на ъглошлайфче! Практическия опит сочи, че кривина в диска над 0,08 mm вече е осезаема. Обръщам внимание - в диска, а направи сметка пък колко мъничка ще е кривината във фланеца!Поствам снимки, как аз съм си зачистил моите главини!Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата
Коментар
-
u_bo
предлагам темата да стане ВАЖНА,и аз имам бучене при спиране в предните и сега си обяснявам доста неща
Коментар
-
Преди да стане важна трябва да се докаже дали това зачистване на главини и дискове от ръжда ще реши проблема на доста колеги включитлно и на мен.Днес се занимавах с затапването на EGR системата и не ми остана време да опитам с почистването на въпросните детайли.Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата
Коментар
-
u_bo
ти беше обещал и да си чистиш всмукателните колектори, сега стана и дисковетеTornado написа:Преди да стане важна трябва да се докаже дали това зачистване на главини и дискове от ръжда ще реши проблема на доста колеги включитлно и на мен.Днес се занимавах с затапването на EGR системата и не ми остана време да опитам с почистването на въпросните детайли.
след затапване на ЕГТ-то , логично е да почистиш и колекторите.ПО ТЕМАТАне си писал сменял ли си сп.течност ? пермафюз си сложил накладки, а дискове ?доста неясноти се събират по тези теми ;:при мен имаше ’бучене’ след смяна само на накладки предни, а дисковете са на граница;след смяна на задни накладки + барабани , бученето спря !!!по-добре спира колата, НО може би затова че я чуствам по -сигурна , си позволявам по-тежки спирания и на няколко пъти ми претресе предницата.Закономерността е :претриса само при тежко спиране (от 100 110 до 20 -30 )претриса само ако са загряли спирачките - ако са били натоварени преди това
Коментар
-
u_bo
Re: дискове
а какво не ти харесва?що не опишеш?kluchar написа:аз наскоро смених Дисковете , наклатките и спирачните апаратите с нови поне на Пунтото не са много скъпи и нова спирачна течност и обезвъздушаване и пак нее както трябва /на мен не ми харесва /
Коментар
-
Чистенето на колекторите отпада поради това ,че.1.Няма мизерия вътре днес съм ги гледал.2.Доста врътня си е свалянето им.Свързано е с източване на охладителна течност и развиване на един болт откъм ангренажа.Спирачна течност съм подменял преди време когато сменях заден спирачен цилиндър.Пермафюза отдавна са история след тях поставих някакви други ама сега не се досещам какви заедно с нови дискове.Няма неясноти и бучи,стърже,тресе точно при загряти спирачки.u_bo написа:ти беше обещал и да си чистиш всмукателните колектори, сега стана и дисковете
след затапване на ЕГТ-то , логично е да почистиш и колекторите.ПО ТЕМАТАне си писал сменял ли си сп.течност ? пермафюз си сложил накладки, а дискове ?доста неясноти се събират по тези теми ;:Закономерността е :претриса само при тежко спиране (от 100 110 до 20 -30 )претриса само ако са загряли спирачките - ако са били натоварени преди товаFiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата
Коментар
-
В никакъв случай шлайфане! Само нови дискове и нови накладки/~140-150лв всичко/,като задължително равномерно зачистване на фланеца. Само зачистване на ръжда и налепи, без да се прекалява.Пежо 207 1.6 турбо, на Ф60 и Pipercross PK002F, но с дупка в буталото ...
Пунто Ево 1.6 multijet ... да видим кво ще излезе ?!
http://www.keepfighting.ms
Коментар
Реклама
Collapse


Коментар