Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Мнение за Fiat Bravo 1.6 MultiJet 90 2008 г.

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Мнение за Fiat Bravo 1.6 MultiJet 90 2008 г.

    Какви са плюсовете и минусите на тези коли? Най-вече двигателя надежден ли е? Какви са им детските болести?
    FIAT Brava S 1,4 12 V 97 г. - бивша. Не карай по-бързо отколкото твоя ангел хранител може да лети!
    Ако нещо стане както трябва, то е станала голяма грешка. Закон на Мърфи.

    #2
    Тук има малко информация:
    https://stillrunningstrong.com/car-s...ms/fiat/bravo/
    Като цяло 1,9 8v 120 коня без ДПФ е по-добрият вариант,но и този не е лош,има вихрови клапи,но не падат защото са отливка. Мисля че всички са с ДПФ и май берат ядове с ЕГР , който е доста,скъп.
    Последна редакция от kiriluz1; 17.01.2023, 18:04.

    Коментар


      #3
      Попаднах и тази тема https://www.fiatforum.bg/forum/консу...лтиджет . Да разбирам ли, че този двигател е опелски и прословутата семерина е слабото им място?
      Май че 1.9 /120 к.с. е по-надежден, нали той се слага и в Кромата? Този няма вихрови клапи, за разлика от горния.
      FIAT Brava S 1,4 12 V 97 г. - бивша. Не карай по-бързо отколкото твоя ангел хранител може да лети!
      Ако нещо стане както трябва, то е станала голяма грешка. Закон на Мърфи.

      Коментар


        #4
        1,9 120 с слага на Фиат, Крома ,Сааб, Сузуки,няма вихрови клапи. Браво 2 ако е произведен за Италия няма ДПФ евро 4 му е стандарта,ако е произведен за Германия има ДПФ и пак е евро 4. Ако е германски задължително се гледат долния край на вратите и багажника за ръжда,за италиански е препоръчително да се провери същото. Ако е с климатроник задължително се проверяват клапите за посока на въздушния поток дали работят,защото ремонта е скъпичък и трудоемък,важи за всички модели . Всички дизелови след 2009 г.имат допълнително електрическо подгряване в климатроника,като решение за бавното стопляне на купето Иначе се гледат характерните за всеки дизел неща, тропкане от към съединителя палене на студено време за загряване и т.н. Частите не са на много високи цени,например: нов ЕГР е 150 лв,рециклиране на ГНП към 350-400, регулатор налягане на гориво БОШ от Китай 41 лв(втора година съм с него) шарнири 23 лв и т.н. Хубаво е и една диагностика да се направи и след това палене на свещ и покупка.
        Последна редакция от kiriluz1; 17.01.2023, 18:58.

        Коментар


          #5
          Попаднах и тази тема https://www.fiatforum.bg/forum/консу...лтиджет.
          Да разбирам ли, че този двигател е опелски и прословутата семерина е слабото им място?
          Май че 1.9 /120 к.с. е по-надежден, нали той се слага и в Кромата? Този няма вихрови клапи, за разлика от горния.
          Този двигател 1.6 multiJet, както и 2.0 multiJet не са разработка на Opel/GM, по скоро причинно-следствената е обратната:

          Това е за 1.6 multiJet
          1.6 Multijet
          In 2006, Fiat Powertrain announced a downsized version of the 1.9 16V Multijet, a new 1.6L 16V Multijet (1,598 cc) with two power levels of 105 PS (77 kW; 104 hp) and 120 PS (88 kW; 120 hp) to replace the still-used 1.9L 8-valve engine. The new 1.6 Multijet diesel with 105 PS was released in December 2007, the 120 PS version arrived later in 2008.
          Това е за 2.0 multiJet II
          2.0 Multijet II
          GM Powertrain separately developed their diesel engines based on 1.9 JTD, after end of the GM and Fiat partnership. Internally the new engine is referred to as GM Ecotec Family B engine
          Относно 1.9 multiJet 120, там има две версии едната е 8V, а другата е 16V. Във Fiat Bravo II се използва 8-клапановата версия, която е популярна и в други модели от гамата на Fiat/Lancia/Alfa Romeo/SAAB/Suzuki и Opel включително и с мощност различна от 120 к.с. При Bravo II например има версия на двигателя, която е с мощност 90 к.с.
          Fiat Idea 1.9 8V mJet 'Emotion'
          Fiat Bravo 1.4 16V T-Jet 'Eleganza'
          Fiat Punto 1.2 16V ELX 'Speedgear'
          Fiat Uno 1.0 i.e S - "powered by FIRE 8V"

          Търси се..

          Коментар


            #6
            Браво 2 има и 16 клапанов 150 коня 1,9 mjet двигател.
            1.6 MultiJet 16v 1598 cm³ / 97.5 cu in 90 PS / 66 kW 290 Nm / 214 lbf⋅ft From 2009 1.6 MultiJet 16v 1598 cm³ / 97.5 cu in 105 PS / 77 kW 290 Nm / 214 lbf⋅ft From 2008
            1.6 MultiJet 16v 1598 cm³ / 97.5 cu in 120 PS / 88 kW 300 Nm / 221 lbf⋅ft From 2008
            1.9 MultiJet 8v 1910 cm³ / 116.6 cu in 90 PS / 66 kW 225 Nm / 166 lbf⋅ft Until 2008
            1.9 MultiJet 8v 1910 cm³ / 116.6 cu in 120 PS / 88 kW 255 Nm / 188 lbf⋅ft Until 2008
            1.9 MultiJet 16v 1910 cm³ / 116.6 cu in 150 PS / 110 kW 320 Nm / 236 lbf⋅ft Until 2008
            2.0 MultiJet 16v 1956 cm³ / 119.4 cu in 165 PS / 121 kW 360 Nm / 265 lbf⋅ft From 2008
            Извадено от тук:
            https://stillrunningstrong.com/car-s...ms/fiat/bravo/
            А в същност 2,0 е разработен в GM:

            2.0 MultiJet 16v: This engine was developed by General Motors after the GM & Fiat alliance ended. It’s an evolution of the 1.9 MultiJet, and it’s a good diesel engine with no major flaws. In the Fiat Bravo, it’s paired with GM’s F40 transmission, which is quite robust. Another bonus is a stronger clutch that can handle more torque when compared to the 1.9L engines. This engine does have a DPF and swirl flaps, but the flap design is better.
            Последна редакция от kiriluz1; 17.01.2023, 21:26.

            Коментар


              #7
              А този 1.9 MultiJet 8v 1910 cm³ / 116.6 cu in 90 PS / 66 kW 225 Nm / 166 lbf⋅ft Until 2008 надежден ли е? Ние търсим кола, която ще се кара в града и да е с надежден двигател.
              Последна редакция от NikMar; 18.01.2023, 13:11.
              FIAT Brava S 1,4 12 V 97 г. - бивша. Не карай по-бързо отколкото твоя ангел хранител може да лети!
              Ако нещо стане както трябва, то е станала голяма грешка. Закон на Мърфи.

              Коментар


                #8
                Здравей,
                1.9 и 1.6 дизел са много добри.Аз карам Фиат Браво 1.6 120к.с 3 години (60 000км) без проблеми.Моя двигател е с ДПФ и това е единствения недостатък за градско каране.Щом ще се кара предимно градско дали е 1,9 или 1,6 задължително без ДПФ.В прикачения са модификации с и без ДПФ Click image for larger version

Name:	disel.jpg
Views:	426
Size:	238,4 KB
ID:	2758801

                Коментар


                  #9
                  Благодаря за инфото, дали собственика ще ми каже по телефона кой тип е? Какъв е проблема с ДПФ за градско?
                  FIAT Brava S 1,4 12 V 97 г. - бивша. Не карай по-бързо отколкото твоя ангел хранител може да лети!
                  Ако нещо стане както трябва, то е станала голяма грешка. Закон на Мърфи.

                  Коментар


                    #10
                    На дпф-а му трябва време (10-15 мин) и топлина (600 градуса) да регенерира като се напълни, т.е. да изгори канцерогенните частици и за да станат безвредна пепел, демек градско, спри, тръгни, запали, изгаси не го кефи и се запушва и почват драмите …

                    Коментар


                      #11
                      А този 1.9 MultiJet 8v 1910 cm³ / 116.6 cu in 90 PS / 66 kW 225 Nm / 166 lbf⋅ft Until 2008 надежден ли е? Ние търсим кола, която ще се кара в града и да е с надежден двигател.
                      Проблеми могат да възникнат най-вече по периферията на самия двигател, например термостата при който смяната е малко по-сложна, заради връзката му с EGR-а(за разлика от 16-клапановите mutiJet-и).

                      Някои от по-скъпите части свързани с обслужването и ремонта на 8-клапановия multiJet са:
                      - Маховик;
                      - Съединител;
                      - Алтернатор;
                      - Вентилатор
                      - Ангренаж(комлект)
                      - Демпферна шайба на коляновия вал;
                      - Термостат
                      Fiat Idea 1.9 8V mJet 'Emotion'
                      Fiat Bravo 1.4 16V T-Jet 'Eleganza'
                      Fiat Punto 1.2 16V ELX 'Speedgear'
                      Fiat Uno 1.0 i.e S - "powered by FIRE 8V"

                      Търси се..

                      Коментар


                        #12
                        Благодаря за инфото, дали собственика ще ми каже по телефона кой тип е? Какъв е проблема с ДПФ за градско?
                        Освен че при каране градско не могат да направят регенерация и се запушват,тези с ДПФ имат и датчик който следи качеството на маслото и може да поиска значително по ранна смяна. Там има допълнително впръскване на нафта по време на празненето на цилиндъра по време на регенерация, която изгаря и повишава температурата в ДПФ ,за да изгорят саждите. При запушен ДПФ често тази нафта отива в картера и влошава качеството на маслото,което се следи от датчик.
                        Общо взето какъвто и да,взимаш гледай да е без ДПФ. За мен лично 1,9 8 v 120 коня е по удачен избор от 90 те коня. Първоначалното обслужване на 1,9 8 v 120 със смяна на ангренажен комплект, водна помпа ,масла и филтри беше 420 лв. Термостат 200лв. Това е части и труд 2019 г. За тези неща мога да дам инфо,другите не съм ги сменял още, като моя Фиат е на 300К км. от които 50 К съм навъртял аз.
                        П.п. Сега се сещам ,че когато търсех Фиат Браво гледах доста бройки и всички с ДПФ бяха осветкани(със светещи лампи по таблото), единия автоджамбазин ми разправяше че само малко да го покарам ще угасне,ама му обясних че поне в деня в който я купувам искам нищо да не свети по таблото. Та в крайна сметка съм с такъв който няма ДПФ кара се предимно в града и на истински преглед си му дадоха ЕКО3 БГ екостандарт.
                        Последна редакция от kiriluz1; 18.01.2023, 21:36.

                        Коментар


                          #13
                          Ако ще е основно градско, мисля, че по добрият вариант е бензин.

                          Коментар


                            #14
                            shotokanarai написа: Преглед на мнението
                            Ако ще е основно градско, мисля, че по добрият вариант е бензин.
                            Бензин 12 разход ,нафта 8-9 за София става дума.

                            Коментар


                              #15
                              kiriluz1 написа: Преглед на мнението

                              Бензин 12 разход ,нафта 8-9 за София става дума.
                              Малко е пресилен разхода за бензин. За Т-джед или Мултиеър градско в София максимум 10.
                              ФИАТ- Пътят е само формалност
                              ТОП Анализатор на Фиат Форум България!!!
                              -----------------------------------------------------
                              FIAT BRAVA 1,4 12V (LPG) 80---, Powered by nothing (Camshaft - Not replaced)

                              Коментар

                              Working...
                              X