Що бе, и моята Бравичка си тича - на газ до 170 си прави без проблеми.Наистина само изпреварването при високи скорости е проблеми - например да се доускори бързо от 110 до 150 - е това си е проблем вече...
Alfa Romeo 147 1,6 ts, 2002 и то само на бензин...
Alfa Romeo 159 SW ti, 2,4JTDm, Nero carbonio.
..т'ва е Алфа,последното което губиш е надежда...
И от 120 нагоре си набира добре .Не требва да е все едно те дарпат назад. За 1,4 екстра си варви Фичката
Мда аз определено мога да кажа че до 150 набира добре като за 1,4 мотор. Дори при мен към 120 става доста пъргавка. Момента от 120-150 го набира доста бързо. След което доста бавно качва. 160 като цяло ги държи стабилно но след това газ до дупка но не ускорява изобщо. До сега макс съм вдигал 180 с газ до дупка и сам в колата. Моята поне на равно не може да вдигне повече.
Другия път ще ви снимам че вдига 200! Но е леко нанадолно. Иначе и мойта на равно 180 и край! По темата: 90-120 ги правя по бавно от колкото 120-150 (на 5та предавка)
Другия път ще ви снимам че вдига 200! Но е леко нанадолно. Иначе и мойта на равно 180 и край! По темата: 90-120 ги правя по бавно от колкото 120-150 (на 5та предавка)
Изобщо не ми се ще да се намесвам, нотези скорости са ми адски интересни На 150 с какви обороти си? Аз съм вдигал малко под 170 - максималната скорост на този двигател, по спомени е 172 км/ч.Да ти обяснявам ли, че макс мощност ти е на 6 000 оборота? Което значи, че над тях просто нямаш въртящ момент, който да преодолее челното съпротивление. Да не говорим, че и по принцип 112 Nm не е въртящ момент, който да ти позволи подобно нещо. Двигателят е много добър като за 1,4 - достига макс въртящ момент сравнително рано - 2750 оборота ( като 1,9 ТД ) и го поддържа до 6000 - по-високи обороти отколкото 1,6 и 1,8 двигателите ( за 2,0 двигателя са 6100 ). Проблемът е, че въртящият момент на 1,6 например е с почти 33% по-висок. Кефът от 1,4 според мен може да се усети на баир нагоре - точно защото започва да изтегля добре сравнително рано и поддържа ускорението доста дълго. На 2ра и 3та предавка усещането как издухваш всички нагоре по Черни връх е доста приятно.Ако скорост от 200 км/ч се постигаше с двигатели с 80 коня ( и съотношение тегло/мощност от 13 кг/ 1кс ) ...
like a man in silk pyjamas shooting pigeons from a deckchair
Съжалявам, че пиша две мнения едно след друго, но проблемът със скоростта ме заинтригува. Ето малко теория по въпроса:Диаметър на автомобилна гума 175/65 R14 - 58,3 см. Периметър на същата - 183 см.Следователно за един оборот въпросната гума изминава 1,83 метра.Предавателно число на скоростната кутия на Браво/Брава 1,4 на 5та скорост - 0,902Предавателно число на диференциала - 3,867Разстояние изминавано от автомобила при 6000 оборота в минута6000/0,902/3,867)*1,83 / 1000 = 3,147 км за минутаТова означава, че скоростта е 188,8 км/чКакто всички знаем, поради теглото на автомобила гумите леко се деформират и диаметъра спада. Да приемем, че се губят около 1,5 см. В този случай скоростта при 6000 оборота е 183,7 км/чТук може да се търси и прословутата разлика в реалната скорост и тази която показва скоростомерът и за която някои казват, че е заложена от производителя. Просто скоростомерът е конструиран съгласно тези стойности на обороти, предавателни числа и размер на гуми. А последната стойност няма как да съвпадне със заложената.Това, държа да подчертая са изчисления и на теория двигателят може да развие дори 7000 - 7500 оборота, съответно скорости над 200 км/ч. Но това е на теория. При предавателно число под единица се губи мощност за сметка на обороти.Всеки може да прецени дали 1,4 двигателят има мощност да преодолее челното съпротивление при скорост от 180 км/ч и да достигне 7000 оборота.
like a man in silk pyjamas shooting pigeons from a deckchair
Съжалявам, че пиша две мнения едно след друго, но проблемът със скоростта ме заинтригува. Ето малко теория по въпроса:Диаметър на автомобилна гума 175/65 R14 - 58,3 см. Периметър на същата - 183 см.Следователно за един оборот въпросната гума изминава 1,83 метра.Предавателно число на скоростната кутия на Браво/Брава 1,4 на 5та скорост - 0,902Предавателно число на диференциала - 3,867Разстояние изминавано от автомобила при 6000 оборота в минута6000/0,902/3,867)*1,83 / 1000 = 3,147 км за минутаТова означава, че скоростта е 188,8 км/чКакто всички знаем, поради теглото на автомобила гумите леко се деформират и диаметъра спада. Да приемем, че се губят около 1,5 см. В този случай скоростта при 6000 оборота е 183,7 км/чТук може да се търси и прословутата разлика в реалната скорост и тази която показва скоростомерът и за която някои казват, че е заложена от производителя. Просто скоростомерът е конструиран съгласно тези стойности на обороти, предавателни числа и размер на гуми. А последната стойност няма как да съвпадне със заложената.Това, държа да подчертая са изчисления и на теория двигателят може да развие дори 7000 - 7500 оборота, съответно скорости над 200 км/ч. Но това е на теория. При предавателно число под единица се губи мощност за сметка на обороти.Всеки може да прецени дали 1,4 двигателят има мощност да преодолее челното съпротивление при скорост от 180 км/ч и да достигне 7000 оборота.
Интересно...... позанимавал си се . Ами аз както написах по-горе, няколко пъти съм го правил този експеримент по магистрала Тракия и на равно с газ до дупка не може да вдигне повече от 180км/ч по километраж. Реалната скорост сигурно е по-малка.... В другия форум на фиат един колега твърдеше че с брава 1,4 и 4-ма човека в колата държал постоянно 190км/ч по магистрала - смяххххх :D :D
Интересно...... позанимавал си се . Ами аз както написах по-горе, няколко пъти съм го правил този експеримент по магистрала Тракия и на равно с газ до дупка не може да вдигне повече от 180км/ч по километраж. Реалната скорост сигурно е по-малка.... В другия форум на фиат един колега твърдеше че с брава 1,4 и 4-ма човека в колата държал постоянно 190км/ч по магистрала - смяххххх :D :D
Малко мозъчна гимнастика в Неделя Абе то, че 190 няма как да стигне дори и без шофьор в колата май е ясно.Обаче аз преди две седмици с 3ма спътници - общо 4 човека в колата, с включен климатик ( а карам и на газ ), поддържах 150 без проблем, а на моменти стигах и 160. Повече не посмях да пробвам, но и надали щях да успея.Добро си е двигателчето, нека да го плюят, аз съм доволен. Ама колегата нека не чака чудеса след 120
like a man in silk pyjamas shooting pigeons from a deckchair
.......Това, държа да подчертая са изчисления и на теория двигателят може да развие дори 7000 - 7500 оборота, съответно скорости над 200 км/ч. Но това е на теория. При предавателно число под единица се губи мощност за сметка на обороти.Всеки може да прецени дали 1,4 двигателят има мощност да преодолее челното съпротивление при скорост от 180 км/ч и да достигне 7000 оборота.
да но това е при идеални условия , като за изчисленията,а какво ще кажеш за- попътен вятър 60 км/час-нанадолнище като се правят изчисления , не забравяй че не караме в аеродинамичен тунел иначе и от мен - поздравления за изчисленията , впечатляващо .
да но това е при идеални условия , като за изчисленията,а какво ще кажеш за- попътен вятър 60 км/час-нанадолнище
Според мен при движение със 180 км/ч попътен вятър със скорост 60 км/ч не би имал никакво отражение. Все пак ти ще се движиш 3 пъти по-бързо от него. Нанадолнището естествено помага, но пак казвам, според мен въртящият момент е прекалено малък за да се преодолее нарастващото челно съпротивление. Дори с помощта на наклона.Абе няма ли тук някой физик да ни светне?
like a man in silk pyjamas shooting pigeons from a deckchair
Явно някой не ми вярва... въпреки че изобщо не ми се ще да изтезавам колата така още веднъж , ще ти направя снимка скоро(Пак казвам 200 в нанадолно, на равно не пожече от 170 по километраж)
...Според мен при движение със 180 км/ч попътен вятър със скорост 60 км/ч не би имал никакво отражение. Все пак ти ще се движиш 3 пъти по-бързо от него. Нанадолнището естествено помага, но пак казвам, според мен въртящият момент е прекалено малък за да се преодолее нарастващото челно съпротивление. Дори с помощта на наклона.Абе няма ли тук някой физик да ни светне?
грешиш много,в този случай ще имаш челно съпротивление като при 120 км/ч.а ако вятъра е насрещен с 40 км/ч ще е челно съпротивление като при 220 км/ч.за справка - виж каква е позволената скорост на попътен вятър на съзтезания по атлетика за да бъде зачетен св. или европейсли или олимп. рекорд !мако я отбирам физиката де !!!
в този случай ще имаш челно съпротивление като при 120 км/ч.
Това ме съмнява. Според мен ефектът не е, как да кажа ... праволинеен. Т.е. не можем просто да извадим скоростта на вятъра.Трябва да го проверим.Извинявай, че поставям под съмнение твърдението ти. Аз всичко поставям под съмнение. :D
u_bo написа:
а ако вятъра е насрещен с 40 км/ч ще е челно съпротивление като при 220 км/ч.
Това да, натрупването го разбирам.П.С. Темата стана интересна, дано се включат и други колеги, че повече глави по-лесно ще го измъдрим.Току що погледнах - ПРРОИЗВОДИТЕЛЯТ казва, че за този двигател са необходими гуми със скоростен инекс "Т". Т.е. на него и през ум не му минава, че с този двигател може да се развие скорост над 190 км/ч.
like a man in silk pyjamas shooting pigeons from a deckchair
Малко теория:Мощноста на двигателя в най-общ случай отива за преодоляване на съпротивленията(механични, електр и др.) Ако тази мощност е по голяма от съпротивленията които покрива, то колата ни ускорява до ТОГАВА докато не се изравнят съпротивленията и въртящият момент. В този момент колата се движи с постоянна скорост - равномерно праволинейно движение с постоянна скорост. За да излезе от това положение е необходимо промяна в някой от параметрите "Мощност" или "Съпротивителни сили действащи на двигатела"Това много добре се вижда при работни харектеристики(по едната ос Nm по другата обороти) т.н. пресечна точка между върт. момент на двигател и съпротивлението на машината(или кола). При тази пресечна точка има точни обороти. За съжаление и двете величини доста трудно се смятат.Движение по нанадолно е частен случай при който земното ускорение ни помага със сила която е пропорционална на cos от наклона. Тогава тази част на съпротивлението става с обратна посока т.е. помага ни да дигнем 10 - 20 км повече.С други думи може ли двигател с 103 коня да развие 250км/ч ???ДА - ако е монтиран на мотор!!! 150 кг с минимално челно съпротивление.НЕ - ако е монтиран на Brava !!! 1100кг с досто по-/голямо челно съпротивлениеКъде могат да се открият за мойта Брава "98 1.6 16V такива харектеристики за двигателя.
да но това е при идеални условия , като за изчисленията,а какво ще кажеш за- попътен вятър 60 км/час-нанадолнище
Според мен при движение със 180 км/ч попътен вятър със скорост 60 км/ч не би имал никакво отражение. Все пак ти ще се движиш 3 пъти по-бързо от него. Нанадолнището естествено помага, но пак казвам, според мен въртящият момент е прекалено малък за да се преодолее нарастващото челно съпротивление. Дори с помощта на наклона.Абе няма ли тук някой физик да ни светне?
Сметката с вятъра е лесна При попътен от 60, ако караш със 180 при 60 няма да имаш особено съпротивление, при 180 ще е 120км вятър ако си на едно място П.С. Несъм физик, просто ми харесва физиката и едно време я учих с удоволствие )
Renault Clio Baccara 1.8 SPI 90hp
Бившо: Fiat Bravo SX 1.6 16v 103hp
Коментар