Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Как и колко се натяга ангренаж на Типо 16V ?!?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Как и колко се натяга ангренаж на Типо 16V ?!?

    Здравейте, днес реших да сваля капака на ангренажа и да разгледам какво е положението. В най-дългата си част рамъка има около 2см мърдане при опън с ръка (от край до край). Струва ми се доста хлабав. На обтяжната ролка (само 1 на брой) има 2 дупки за някакъв специален инструмент. Дайте акъл как и колко се натяга това чудо или евентуално къде да ходя на "майстор"?

    #2
    здравей колегаВзимаш един електрод изчисваш го до метал прегъваш го на две и в двата края на електрода с клещи правиш два ъгъла на 1,5 см. на 90 градуса след това вкарваш електрода в двата отвора на обтяжната ролка и отвиваш гаиката на ролката натягаш с електрода и стягаш гайката на обтяжната ролка, това е. Като хванеш ремъка не трябва да се огъва повече от 90 градуса. Успех.
    FIAT PUNTO 55 SX
    FORZA ITALIA

    Коментар


      #3
      може да ползваш и клещи за зегерки или въобще извити. казвали са ми разбиращи, че ремъка в най-дългата си част около 1 см трябва да мърда. така знам и така правя не съм имал проблем
      Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
      Fiat Bravo'97 1,6 16v
      Fiat Tempra'91 1,6 mono

      Коментар


        #4
        Има ли възможност ако го натягам сам да избяга центровката ? Страх ме е като развия гайката 17 на ролката да не изплюе ремъка или ако натягам да не мръдне някой зъб!

        Коментар


          #5
          maiden написа:
          Има ли възможност ако го натягам сам да избяга центровката ? Страх ме е като развия гайката 17 на ролката да не изплюе ремъка или ако натягам да не мръдне някой зъб!
          При разлабването на гайката с ключ лула същевременно ще държиш с електрода обтяжната ролка. Отвиваш леко гайката натягаш ремъка и затягаш гайката с лулата.
          FIAT PUNTO 55 SX
          FORZA ITALIA

          Коментар


            #6
            Имай в предвид,че не е хубаво ремъка да е и прекалено натегнат.

            Коментар


              #7
              Натегнах го, но започна да стърже ролката Утре ще я карам на майстор за смяна на ремък и ролка

              Коментар


                #8
                Колеги, имам още въпроси.Значи данните в аутодата забелязах, че не са верни за моя мотор - там белезите са дадени около 45 градуса навътре при горните ролки, а при мен са точно отгоре на корпуса на мотора. Освен това на коляновия вал нямам белег на самата ролка. Има белег на ролката на алтернатора и на пластмасовия капак на ангренажа, ето схема:При маховика има прорез, обаче през него се вижда част от притискателния диск и феродото, маховика не се вижда, освен това дори и да се вижда на самия капак на скоростната кутия няма разграфено. От казаното дотук следва, че нямам абсолютно точен ориентир за положението на коляновия вал.Другият проблем е, че самите ролки на разпр. валове са белязани ето така:Т.е. има един белег тип резка, който е по фронта от ниско към високо ниво на зъба и друг белег с синя боя на самия зъб до другия белег . Въпроса е кой от тия белези да насоча към резките на самия кожух на двигателя отгоре (дали високата част на зъба, дали ниската или самия фронт от ниско към високо). Горе долу го настроих, но ми се струва, че леко по-слабо върви от преди. Heeeeeeeelllp!

                Коментар


                  #9
                  Ама белезите се гледат от задната страна на ангренажните колела. Не знам дали това го знаеш, ама като се махне капака на свещите и от задната им страна се гледа дали са точно в ъгъла.
                  A20DTH ЖТД ама не баш
                  1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                  Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                  Коментар


                    #10
                    пиши на пъгси мисля ще ти помогне
                    Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
                    Fiat Bravo'97 1,6 16v
                    Fiat Tempra'91 1,6 mono

                    Коментар


                      #11
                      BO написа:
                      Ама белезите се гледат от задната страна на ангренажните колела. Не знам дали това го знаеш, ама като се махне капака на свещите и от задната им страна се гледа дали са точно в ъгъла.
                      Колега, би ли пояснил, че нищо не разбрах от това Иначе да - капака на свещите е махнат, белезите на самата глава са ясни, въпроса беше за белезите на ангренажните колела горе и за "нагласяне" на кол. вал...

                      Коментар


                        #12
                        Самите ангренажни колела на разпределителните валове,ако нямат ясен маркер с боя,трябва да намериш къде са прорязани,с течение на времето цветовия маркер изчезва.Що се отнася за коляновия вал,няма как да видиш дали има белег на ангренажното му колело,докато не свалиш ремъчната шайба за водната помпа и генератора.Белега и по принцип трябва да сочи точно нагоре ,а белега на блока се явяваще един ръб на блока,обаче можеш да се ориентираш и по белега на голямата шайба и съответния на пластмасовия капак на ангренажа.Странно че имаш отвор на корпуса на кутията над маховика,а нямаш белег.Там на камбаната на кутията в долната част на отвора като линия трябва да има три белега които да показват 0 , 5 и 10 градуса,а на маховика е един вряз само който много трудно се вижда,трябва доста да се кьориш и да имаш добро осветление.За натяга на ремъка ,ами 2см са много,ако нямаш уред да си измериш натяга,най-лесно е да пробваш да го усучиш на 90 градуса,трябва да се усуква до 90,но да не ги подминава,е не да го напъваш зверски де.Иначе като за нашия мотор по мои наблюдения провисването е някъде около 1.0-1.3см.Можеш да ползваш един шестограм (Г-образен) за да натегнеш ролката и една по-здрава и дълга отверка,могат да се ползват и зегер клещи,но не всеки има.Естествено че има шанс да мръдне някой зъб от ремъка,особено ако изтървеш ролката и се разхлаби ремъка до края.
                        Peugeot Partner 1.6 HDI - служебно

                        Коментар


                          #13
                          В Аутодата и Workshop излиза следната картинка за зацепване на разпр. валове:Проблема е, че аз такива белези на главата нямам - триъгълничетата!Имам точно от горната част на 2те ролки по средата на всяка, което обаче води до съвсем други настройки, тъй като би се променило газоразпределението тотално - ПИСНА МИ!Не знам какво да правя вече!

                          Коментар


                            #14
                            Можеш ли да направиш една снимка на колата да се видят ремъчните шайби. Както е писал колегата ivanko_rs при мен например шайбата е прорязана и на пластмасовият капак имам белег (нещо като стрелка) не на самата глава.
                            Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
                            Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше

                            Коментар


                              #15
                              maiden написа:
                              В Аутодата и Workshop излиза следната картинка за зацепване на разпр. валове:Проблема е, че аз такива белези на главата нямам - триъгълничетата!Имам точно от горната част на 2те ролки по средата на всяка, което обаче води до съвсем други настройки, тъй като би се променило газоразпределението тотално - ПИСНА МИ!Не знам какво да правя вече!
                              Какъв ти е номера на двигателя ? Понеже това на схемата няма нищо общо с това, което е при мен примерно.
                              sigpic
                              Fiat Tipo HF Integrale powered by ICIDesign
                              475HP 11,5/1,9/191
                              YouTube

                              Коментар

                              Working...
                              X