nanio написа:
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Термостата - преди и след смяната!
Collapse
X
-
След едноседмично засичане на разхода градско в София мога да кажа, че след смяната на термостата разхода падна с 2/100. Преди смяната беше 12/100 сега падна на 10/100 при каране по абсолютно един и същ маршрут и по един и същ начин.noriaga написа:Ами сега съм на етап засичане градско колко е паднал. Като засека ще пиша. Иначе да толкова пише на километражаnanio написа:И колко ти е паднал разхода след смяна на термостат-а?П.С. На километража ти найстина ли пише 46980км !?!?
Но със сигурност не е на по-малко от 120000. Сега след смяната на почти всичко ако се качиш може да й дадеш 50000
Fiat Croma 1.9 16v Mjet автомат
Коментар
-
Мога само да потвърдя думите на колегата. Ситуацията е идентична и при мен след смяната на термостата.noriaga написа:...След едноседмично засичане на разхода градско в София мога да кажа, че след смяната на термостата разхода падна с 2/100. Преди смяната беше 12/100 сега падна на 10/100 при каране по абсолютно един и същ маршрут и по един и същ начин.
Коментар
-
Re: Термостата - преди и след смяната!
Много е хубаво, когато на човек му се реши някакъв проблем с колата и наистина се радвам, ако при колегата всичко е Ок.Но тъй като сега е сезона на проблемите с термостата, все пак си мисля следното: ако през зимата стрелката твърдо стои по средата дори и на извънградско, къде ще стои лятото в жегите ? Не само според мен, а и според опитни майстори, на чието мнение се доверявам, е нормално на извънградско шофиране през зимата стрелката да бъде 1 деление под средата. А и в крайна сметка от средата до делението под нея са 7-8 градуса. А като се има предвид и факта, че стрелката е инерционна и не показва съвсем точно, то едно показание между средата и долната чертичка, е съвсем в рамките на нормалното.noriaga написа:Коментара мисля, че е излишен. Двете снимки са преди и след смяната на термостатаTonight's the night and it's going to happen again and again...
Коментар
-
Ами пак там ще си стои. Именно в това е смисъла на термостата. Той е един вид автоматичен кран, който се отваря повече с нарастване на температурата. Сега зимата е съвсем леко отворен и циркулацията през радиатора е много по-малка отколкото през лятото. Лятно време се отваря повече (например за 1.4 е напълно отворен при 101 градуса) и така мотора се охлажда най-вече чрез радиатора, доколкото зимата поради ниските температури има сериозен топлообмен на самият мотор и за това радиатора се използва по-малко - всичко се регулира автоматично така да се каже от термостата.Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше
Коментар
-
deadairplane -
Точно така. Това лято, вярно че със старият термостат, който явно не затваряше добре температурата НИКОГА, гарантирам не е минала средата на скалата. Най-дългият маршрут, на който пробвах колата БЕЗ СПИРАНЕ е 330км, август когато бяха големите жеги с 4 човека. Маршрута е Гоце Делчев - Монтана, през Петрохан минах, разход на гориво 5.3 литра на 100км.Тук има едно голямо ОБАЧЕ - когато си сменях антифриза, а след това и термостата, старият антифриз, който изтече (при смяната на термостата и част от новият) бяха чисти все едно гледаш новият в тубата. Блока зад термостата светеше буквално, един колега щеше да падне като извадих старият термостат. За това ако всичко е чисто по охладителната система няма прегряване.И Самарата е така - лятото по прохода Предел (след Симитли посока Банско) ме гледаха като изтървани, а стрелката си стои на средата, вентилатора си се включва когато трябва и аз само се возя и гледам от страни по пътя такива, за които Ладата не е кола как са отворили капаците и врят в буквалният смисъл от всякъде.Така, че колеги поддръжка му е майката, скъпо понякога ама преди да пътувам (често ми се налага) не мисля дали няма да ме остави някъде колата по причини зависещи изцяло от мен (поддръжка) всеки знае, че всичко може да се случи, но аз не искам "да му помагам" да стане.noriaga написа:Ами като дойде лятото ще видим. За сега термостата работи супер. А и първата степен ми се включва на време, така че не мисля че ще има проблем ако работи коректно термостатаFiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше
Коментар
-
Лятото при запецнал отворен термостат, само веднъж стрелката наближи последната бяла черта, при работа на място с включен климатик. Трябва да се отчете и факта, че тогава реостата за първата степен на вентилатора беше повреден, а втората включи по-късно. Не мисля, че ще има проблеми в жегите.
Коментар
-
Re: Термостата - преди и след смяната!
И на мен температурата ми е като на втората ти снимка. Не трябва ли да е точно в средата, или това сега в тези студове е нормално положение, т. е. малко под средата.noriaga написа:Коментара мисля, че е излишен. Двете снимки са преди и след смяната на термостата
Коментар
-
Благорадя за отговора.Той термостата ми е нов на има няма 50 км., смених го преди седмица защото старият държеше извънградско на най долната черта. Та затова попитах да не би да съм попаднал на дефектен термостат. Старият видимо стоеше отворен.А и друго което ми направи впечатление на новият е, който е марка VERNET - живот и здраве да не се случва да се "порази", че май самият теромстат може би ще може да се свали от "стоманеното тяло" и да се подмени с друг подобен. Дано да ме разбирате какво искам да кажа.dimmX написа:marto_gp всичко ти е ок с показанието, нема се плашиш
Коментар
Реклама
Collapse

Коментар