Нистина най-добре е да не се побългарява, колко ще му вземат в моргата за цял двигател, ако намери изгодно може да стане така че ще има всички чаркове в резерв и може да му излезе на цената която му искат за вала.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Счупен колянов вал
Collapse
X
-
ами ако това е фабричен десфект, и са толкова уверени в това предполагам управител може да заведе вала във оторизирания магазин на фиат за софия, и да го пише рекламация, и да ви дадат новETERNITY написа:И мен не ми се вижда удачен моментът с custom designed вал. По-скоро бих дал парите. Защото очевидно, по думите на управителя, това било фабричен дефект. Нищо, че ангренажният ремък е сменян 3 пъти за тези 130 000 км, на които е колата. Явно и няма никакъв шанс да докажа, ако евентуално е имало грешка на монтьора. Относно снимките - не съм забравил. Днес щях да ходя, но когато се чухме, се оказа, че решил да занесе вала при стругар за сведение дали ще стане тънкия момент с вътрешната резба.
а относно сапромата и силите, айде ся да не вадим книгите, доста хора сме изчислявали вал, и верно че много неща се дават с голям запас, ама все пак говорим за колянов вал, който задвижва всички агрегати по двигателя, определено там има и моменти на усукване, които се променят в огромни диапазони, и при едно форсиране или, рязко натоварване, да не се окаже че някакви клапани пречели на някакви бутала.......нека всеки сам си преценява, аз не бих рискувал с моята каруца такива неща.
СЪДБАТА ПОМАГА НА СМЕЛИТЕ
бившата:Фиат Темпра 1,6 мi 94г. с газ
сегашната: Алфа Ромео 1,6 TS 99г. 120 кончета под капака
ИТАЛФЕСТ 2007


Коментар
-
Ще го кажат колега споко.Нека само да се уточни всичко по ремонта кой и как ще го прави и кой ще плаща.easylife написа:Пичове, много ви моля да кажете кой е тоя майстор и къде се намира та да не стъпваме там никога.Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата
Коментар
-
Добре де няма лошо да се извадят учебниците и да се погледне,понеже при действащите му там усукващи сили и сили които се опитват да го огънат(силите създадени от опънатите ремъци),нека се види в центъра на вала,там където ще е отвора за винта,дали има големи натоварвания,или най-големите са по периферията му.Освен това вие нали не смятате,че този отвор ще остане празен,там ще се навие новоизработеният болт,който предполагам няма да е от материял за тел.Наистина е интересно някой добре запознат да се изкаже дали има големи усилия в централната част на вала,там където ще е евентуалното разпробиване.phoenix написа:ами ако това е фабричен десфект, и са толкова уверени в това предполагам управител може да заведе вала във оторизирания магазин на фиат за софия, и да го пише рекламация, и да ви дадат новETERNITY написа:И мен не ми се вижда удачен моментът с custom designed вал. По-скоро бих дал парите. Защото очевидно, по думите на управителя, това било фабричен дефект. Нищо, че ангренажният ремък е сменян 3 пъти за тези 130 000 км, на които е колата. Явно и няма никакъв шанс да докажа, ако евентуално е имало грешка на монтьора. Относно снимките - не съм забравил. Днес щях да ходя, но когато се чухме, се оказа, че решил да занесе вала при стругар за сведение дали ще стане тънкия момент с вътрешната резба.
а относно сапромата и силите, айде ся да не вадим книгите, доста хора сме изчислявали вал, и верно че много неща се дават с голям запас, ама все пак говорим за колянов вал, който задвижва всички агрегати по двигателя, определено там има и моменти на усукване, които се променят в огромни диапазони, и при едно форсиране или, рязко натоварване, да не се окаже че някакви клапани пречели на някакви бутала.......нека всеки сам си преценява, аз не бих рискувал с моята каруца такива неща.
Коментар
-
Да, наречете го суеверие, но предпочитам всичко да се размине. А иначе след дълги полемики стана ясно едно - плащането поема моя милост....безусловноTornado написа:Ще го кажат колега споко.Нека само да се уточни всичко по ремонта кой и как ще го прави и кой ще плаща.easylife написа:Пичове, много ви моля да кажете кой е тоя майстор и къде се намира та да не стъпваме там никога.
Коментар
-
Шпонката поема целия товар и предотвратява превъртането на шайбата във вала.Неслучайно шпонките се изчилсяват.За предаване на въртеливо движение от вала към главината (или обратно) на зъбно колело, ремъчна шайба, верижно колело и др. съосни машинни елементи широко се използват различни съединения: чрез зацепване и фрикционни. В съединенията чрез зацепване (шпонкови, шлицови и др.) предаването на въртящия момент се осъществява посредством силово затваряне на кинематичната верига чрез шпонки, зъби и други подобни машинни елементи. Във фрикционните съединения (с предварителна стегнатост - цилиндрични пресови, конусни и др.) фиксирането на взаимното разположение на машинните елементи и предаването на въртящия момент между тях се осъществява чрез силите на триене в съединението. Благодарение на това съединенията са разглобяеми, осъществяват фиксиране на машинните елементи от кинематичната верига за предаване на въртящ момент и в зависимост от конструктивните особености на възела позволяват или не осово взаимно преместване на детайлите в процеса на работа.Ето още четиво за шпонките http://www.vtu.bg/~memh/me/GLAWA2.htmОще инфо http://forums.hondabg.com/index.php?showtopic=13439 и мъката на други притежатели на автомобили.Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата
Коментар
-
Не мога да разбера безочието на тези хора!!! Днес за първи път от доста време съм проклинал. Очевидно последното развитие е, че са направили вътрешната резба на вала и искат да си вземем колата. Техническо лице щяло да даде гаранция!? Каква и за колко време (километри) щяло да се разбере - когато си взимаме автомобила. Какво става!?!?!?!П.С. Прощавайте, че ви занимавам с глупостите ми, ама така не беше хващал яд отдавна.Stilo написа:При Honda двигателите са от другата страна и посоката на въртене на вала също. Но както и да е. Момента с разходите обаче съвсем не ми харесва. Не може клиента да поеме "обучението" на маСтора - това никъде го няма.
Коментар
-
Спокойно, ще работи, както вече казах - не слушай Торнадо, той се много ги разбира съпроматите.
Изнуди ги за по-голяма гаранция, за твое спокойствие - писмена и да се споменава, че ако нещо стане с вала, целият ремонт ще е за тяхна сметка.И след това си карай сладко - и да се счупи вала ще имаш пълен ремонт на двигателя за без пари.
Fiat Ritmo 105TC
1600cc 105к.с.
Коментар
-
Ти вярваш ли че така ще стане?johnfound написа:Спокойно, ще работи, както вече казах - не слушай Торнадо, той се много ги разбира съпроматите.
Изнуди ги за по-голяма гаранция, за твое спокойствие - писмена и да се споменава, че ако нещо стане с вала, целият ремонт ще е за тяхна сметка.И след това си карай сладко - и да се счупи вала ще имаш пълен ремонт на двигателя за без пари. 
Коментар
-
Ти пък от къде знаеш колко ги разбирам съпроматите.Това ,че ще стане по начина описан по горе не означава ,че шпонката е само за фиксиране и не поема никакъв товар.johnfound написа:Спокойно, ще работи, както вече казах - не слушай Торнадо, той се много ги разбира съпроматите.
Изнуди ги за по-голяма гаранция, за твое спокойствие - писмена и да се споменава, че ако нещо стане с вала, целият ремонт ще е за тяхна сметка.И след това си карай сладко - и да се счупи вала ще имаш пълен ремонт на двигателя за без пари.
Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата
Коментар
-
Е което си е вярно, вярно си е - за шпонката си 100% прав, че въртящият момент се предава чрез нея. Аз имах предвид песимизма ти за това дали ще издържи или няма вала, при описаната доработка.Tornado написа:Ти пък от къде знаеш колко ги разбирам съпроматите.Това ,че ще стане по начина описан по горе не означава ,че шпонката е само за фиксиране и не поема никакъв товар.Fiat Ritmo 105TC
1600cc 105к.с.
Коментар
Реклама
Collapse


Коментар