Сега гледах в Хайнеса как се сменя ремъка на 1.6. Наистина е с гайка, но никъде не пише, че е с обратна резба и според мен не трябва да е. На ъглошлайфа диска също се върти по часовниковата стрелка и гайката дето го държи си е с нормална резба.Колегата spark е прав, че на 1.4 ремъчната шайба на пистовият ремък се държи на четири болта, а не с гайка. За мен по-доброто решение.Също в Хайнеса пише, че при поставянето на ремъчната шайба се използва НОВА гайка, както например като свалиш за нещо полуоска после гайката откъм колелото също се подменя с нова.Иначе няма какво да млатиш по тази гайка. Включваш на скорост и някой приятел се качва и натиска спирачката. По-този начин няма как да превърти коляновият вал (скоростната кутия държи "контра") и си сваляш ремъчната шайба. Това се отнася и за 1.4.Аз казвам аман от "майстори", почти няма автомонтьори, всичко "майстор" се пише. Заради такива отдавна вече не карам кола на "майстор" по никакъв повод. Отдавна вече мога много повече от тях пък и се нагледах на поразий по колите на приятели от "майстори" дето след това идват при мен да оправим колата+поразийте на "майстора".Ето и снимка за какво точно става въпрос
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Счупен колянов вал
Collapse
X
-
Не знам на този двигател дали може, но когато започнах да сменям ангренажният ремък на моят двигател (буквално в полеви условия) не можах да развия този болт (при мене е болт, а не гайка). Та при по-внимателно разглеждане се оказа, че ремъка може да се смени и без да се сваля тази шайба, като се промуши леко зад нея и след това на зъборемъчното колело. Малко е триково и няма как ад го опиша по-точно но става.Fiat Ritmo 105TC
1600cc 105к.с.
Коментар
-
Ако гайката трябва да се смени съм сигурен, че при мен не станало така. Иначе на снимката ясно се вижда къде точно се е счупил валът.ilko-gd написа:Сега гледах в Хайнеса как се сменя ремъка на 1.6. Наистина е с гайка, но никъде не пише, че е с обратна резба и според мен не трябва да е. На ъглошлайфа диска също се върти по часовниковата стрелка и гайката дето го държи си е с нормална резба.Колегата spark е прав, че на 1.4 ремъчната шайба на пистовият ремък се държи на четири болта, а не с гайка. За мен по-доброто решение.Също в Хайнеса пише, че при поставянето на ремъчната шайба се използва НОВА гайка, както например като свалиш за нещо полуоска после гайката откъм колелото също се подменя с нова.Иначе няма какво да млатиш по тази гайка. Включваш на скорост и някой приятел се качва и натиска спирачката. По-този начин няма как да превърти коляновият вал (скоростната кутия държи "контра") и си сваляш ремъчната шайба. Това се отнася и за 1.4.Аз казвам аман от "майстори", почти няма автомонтьори, всичко "майстор" се пише. Заради такива отдавна вече не карам кола на "майстор" по никакъв повод. Отдавна вече мога много повече от тях пък и се нагледах на поразий по колите на приятели от "майстори" дето след това идват при мен да оправим колата+поразийте на "майстора".Ето и снимка за какво точно става въпрос
Коментар
-
Всъщност, резбата има ли значение? Имам предвид, различната резба различен начин на работа ли предполага?///// написа:Ми моя е 1.6 двата вала, а е лява резбата, но за смяна на ангренажа болта не е необходимо да се отвива. А само трите малки болтчета. Все едно. Баси как се чупи колянов вал. Тоя трябва да е голям талант.
Коментар
-
Знаел не знаел счупил го е.Ама това неговото си е направо геройство и заслужава да се опише във всички форуми за да им спре кранчето на тоя сервиз.И разни такива като шупли и други изощо да не ми ги разправя.Както знаете коляновия вал е най сложния елемент за изработка в един ДВГ да не казвам и най-здравия.pakumba написа:идеята е дали е знаел в каква посока да напъва
Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата
Коментар
-
Съгласен, той цяла кола движи камо ли някакъв недъгав "монтьорTornado написа:Знаел не знаел счупил го е.Ама това неговото си е направо геройство и заслужава да се опише във всички форуми за да им спре кранчето на тоя сервиз.И разни такива като шупли и други изощо да не ми ги разправя.Както знаете коляновия вал е най сложния елемент за изработка в един ДВГ да не казвам и най-здравия.
" да го счупи с ключ. калъф, за съжаление никой не е застрахован да му се случи в кой да е сервиз и нищо не може да се направи освен бой ако оня каже няма да платя тва е само бой, после му виждаш колата и караш до тях след него, вечерта джамци долу, пирони, гуми фарове и т.н.
Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
Fiat Bravo'97 1,6 16v
Fiat Tempra'91 1,6 mono
Коментар
-
може и със капчица да го залепи ако иска ама по добре да ти купи нов /втора употреба/ вал, а не да мисли глупости и като го гледам къв е малоумник като се договорите да сменя вала защото друг избор няма, задължително присъствай на сглобяването или пък някой твой супер доверен човек защото да не ти "скрои шапка " да се чудиш после какво става с колатаETERNITY написа:Днес не успях да отида до сервиза, защото управителят не бил там. Но ми предложи алтернатива - да пробие при стругар вътрешна резба на вала и на него да завие болт. Мен ми звучи доста несигурно, а на вас?TEMPRA 1.8 SW.SLX-продадена и заменена със БМВ 318TDS
UNO 1.0 FIRE
Коментар
-
stef написа:може и със капчица да го залепи ако иска ама по добре да ти купи нов /втора употреба/ вал, а не да мисли глупости и като го гледам къв е малоумник като се договорите да сменя вала защото друг избор няма, задължително присъствай на сглобяването или пък някой твой супер доверен човек защото да не ти "скрои шапка " да се чудиш после какво става с колатаETERNITY написа:Днес не успях да отида до сервиза, защото управителят не бил там. Но ми предложи алтернатива - да пробие при стругар вътрешна резба на вала и на него да завие болт. Мен ми звучи доста несигурно, а на вас?
Точно това за шапката от Баш майстора адски много ме тревожи.... Иначе хумора за капчицата е уместен. Каза, че ако успее да пробие нова резба, щял да се увеличи само с 5-10% шанса да се повреди нещо по двигателя.
Коментар
-
па той е много точен в преценките бе, как е заковал 5 до 10 % като МБМД, да беше толкова точен и с ключа. колегите адвокати и въобще запознатите да кажат при това положение, като може би няма документ човека за това че един какво си се е случило на колата в този сервиз може ли да очаква помощ от комисля за защита на потребителя евентуално? а какво ще стане ако измислиш някаква причина да ти дадат фактура, в която да пише " услугите" дали сега, дали след като си вземш вече оправената кола и с нея отидеш в същата агенция? ако не искатд а дават фактури данъчниETERNITY написа:stef написа:може и със капчица да го залепи ако иска ама по добре да ти купи нов /втора употреба/ вал, а не да мисли глупости и като го гледам къв е малоумник като се договорите да сменя вала защото друг избор няма, задължително присъствай на сглобяването или пък някой твой супер доверен човек защото да не ти "скрои шапка " да се чудиш после какво става с колатаETERNITY написа:Днес не успях да отида до сервиза, защото управителят не бил там. Но ми предложи алтернатива - да пробие при стругар вътрешна резба на вала и на него да завие болт. Мен ми звучи доста несигурно, а на вас?
Точно това за шапката от Баш майстора адски много ме тревожи.... Иначе хумора за капчицата е уместен. Каза, че ако успее да пробие нова резба, щял да се увеличи само с 5-10% шанса да се повреди нещо по двигателя.Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
Fiat Bravo'97 1,6 16v
Fiat Tempra'91 1,6 mono
Коментар
Реклама
Collapse


Коментар