Най вероятно в събота ще сменям дисковете и накладките, че в момента на Пунтото накладките са само железните подложки и от диска хвърчи яко стърготини.И без това бяха за смяна така, че съм ги прежалил. На някой ако му трябва прах от дискове да казва
Та всеки път като съм се сблъсквал с този проблем опирам почти до това, че не мога да събера цилиндърчето, за да влезе новия диск заедно с новите накладки.Та искам съвет как най-добре да се справя с този изникнал евентуален проблем.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Смяна дискове и накладки.
Collapse
X
-
Ами аз разполагам само с паркинга пред блока. За това питах за съвет с подръчни материали дали ще стане.Сега се сетих за една планка през която да минава един болт и така да се застопори планката в апарата и с болта да се прибере цилиндърчето.Ще видя да се организирам да направя такава, пък за други съвети ще се радвам.spark написа:Аз свалих целия механизъм с цилиндърчето спирачния маркуч ... и на менгемето. С какви ли не щанги напъвах - няма прибиране. В гаражни условия за друго не се сетих.A20DTH
ЖТД ама не баш
1NZ−FXE
; 182A8.000 Брава
Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
Коментар
-
Аз прибирам буталото с чешмеджийски ключ или клещи тип "гарги". Но ако буталото е излязло е необходимо внимателно да го насочиш и то си влиза.И още една "тънкост" при смяната на дисковете - след като демонтираш старите дискове, почисти с ъглошлайф и телена четка повърхнините на фланците, на които лягат дисковете.
Коментар
-
И с обикновенна щанга пак става опираш я в диска и натискаш.BO написа:Ами аз разполагам само с паркинга пред блока. За това питах за съвет с подръчни материали дали ще стане.Сега се сетих за една планка през която да минава един болт и така да се застопори планката в апарата и с болта да се прибере цилиндърчето.Ще видя да се организирам да направя такава, пък за други съвети ще се радвам.spark написа:Аз свалих целия механизъм с цилиндърчето спирачния маркуч ... и на менгемето. С какви ли не щанги напъвах - няма прибиране. В гаражни условия за друго не се сетих.Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата
Коментар
-
Много лошо решение. Разхвърляш колата, налага се да отидеш до някъде за част или нещо друго - събираш, после пак отново... Неже ли да я оставиш разглобена за ден два така... По-добре търси приятел с двор. А за цилиндърчето: развиваш пробката за обезвъздушаване и внимателно натискаш цилиндъра. Практиката с щанга в/у диска може да доведе до деформация на диска и да се наложи след това да го сменяваш. Не ти препоръчвам.BO написа:Ами аз разполагам само с паркинга пред блока. За това питах за съвет с подръчни материали дали ще стане.Сега се сетих за една планка през която да минава един болт и така да се застопори планката в апарата и с болта да се прибере цилиндърчето.Ще видя да се организирам да направя такава, пък за други съвети ще се радвам.Fiat Bravo 1.4 12V SPI 1996
Коментар
-
Това със щангата и диска май ми хареса най-много.Не се бях замислял. Преди да сваля старите дискове ще прибера цилиндърчето и след това ще демонтирам диска.То и да се нарани диска какво ти пука, нали и без това ще се сменя
п.п. Вече си мъкна 2-та диска и накладките в багажника от 2 дена.
A20DTH
ЖТД ама не баш
1NZ−FXE
; 182A8.000 Брава
Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
Коментар
-
и един малък съвет:вместо да развиваш пробката за обезвъздушаване и после пак да обезвъздушаваш, развий капачката на разширителния съд на спирачната течност в двигателния отсек.СЪДБАТА ПОМАГА НА СМЕЛИТЕ
бившата:Фиат Темпра 1,6 мi 94г. с газ
сегашната: Алфа Ромео 1,6 TS 99г. 120 кончета под капака
ИТАЛФЕСТ 2007


Коментар
-
Определено е най-лесно с развиване на пробката за обезвъздушаване и цилиндъра се прибира много лесно, само трябва да се внимава да се насочва натиска в/у цилиндъра правилно, а не под ъгъл...Не е задължително... Само трябва да се направи една малка предварителна подготовка. Взима се медицинско маркуче (като тези на системите за венозно вливане... или аз например похабих маркуча за кръвоспиране от авто-аптечкатаphoenix написа:и един малък съвет:вместо да развиваш пробката за обезвъздушаване и после пак да обезвъздушаваш, развий капачката на разширителния съд на спирачната течност в двигателния отсек.
) и се надява в/у "цицката" на пробката за обезвъздушаване, другия край на маркучето в съд (аз използвам стара опаковка от спирачна течност) и този съд с една свинска опашка го закрепвам някъде на по-високо място от пробкта за обезъздушаване... Това е.п.п.М/у другото... от личен опит да споделя... ако прибирането на цилиндъра (без да е отвита пробката за обезвъздушаване, т.е. при затворена сп.система) е прекалено трудно, има голяма вероятност да си за смяна на спирачни маркучи... Преди време аз така сменях накладки... как ли не пробвах да го напъвам цилиндъра за да се прибере - не става... накрая прибегнах до варианта с пробката... успях да сложа новите накладки, но точно след 200-300м щях да подпаля гумите на колата... веднъж натиснал спирачките не искаха да отпускат... Като смених и спирчните маркучи нещата се оправиха.
Alfa 156 1.8 TS 16V 144hp
--- в сърцето завинаги... ---
Fiat Tipo 1.4 DGT karb. 78hp
Коментар
-
Подготвям се!Току що си купих инструменти (че нямах :P )Купих си цял комплект гедоре (Rico Proffesional).Имам си камъни от 8 до 32, голяма тресчотка, дълго и късо рамо, камъни за свещи (17,19 и 21), каре, кръстачка.Това според един майстор било едно от най-добрите на пазара и за това го взех. Само с тресчотката и камък 36 се развивали без проблем гайките на главините, колянов вал и т.н. за това ме убеди, че е здравичко.Малко парички ама карай и без това вече ще си имам такова, че до сега отвивах само с едни стари ръждясали социалистически ключета.
A20DTH
ЖТД ама не баш
1NZ−FXE
; 182A8.000 Брава
Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
Коментар
-
Дано си як в ръцете иначе тези 36 доста могат да те озорят. На времето сменях лагер на Регатата с какво ли не го мъчихме, един приятел е бивш боксьор - 193 висок и як колкото си иска, но и той с рамо от 1,5м не успя, че накрая с гайковърта стана, макар че и той доста потрака докато я разви после гайката не се държеше в ръка. Всъщност дали тя се развива за смяната на диска незнам, не съм поглеждал, на жигулите няма нужда.ПП Да добавя тук да не раздувам темата. На жигулите съм раздижвал с щангата, като подлагам от другата страна на диска за да не се огъне, и ги мажа със свинска мас, двама човека го правят: 1. маха се маншона против праха2. единия напомпва с педала бавно, а другия следи буталцето да не излезе изцяло3. намазва се буталцето с мас4. натиска се с щангата да се пребере 5. операциите от 2 до 4 се повтарят няколко пъти докато се раздвижи нормалноFIAT Brava S 1,4 12 V 97 г. - бивша. Не карай по-бързо отколкото твоя ангел хранител може да лети!
Ако нещо стане както трябва, то е станала голяма грешка. Закон на Мърфи.
Коментар
-
Всичко мина перфектно.1. Сваля се гумата2. Развиват се двата по-малки винта (13), които държат подвижната част3. Сваля се подвижната част и се махат накладките.4. Слага се отново подвижната част, защото да имаш упора да прибереш цилиндърчето с щанга (между цилиндъра и диска)5. Пак се сваля подвижната част6. Отвиват се и другите два вината (17)7. Сваля се целия спирачен апарат.8. Развиват се двете винтчета (12) придържащи диска за главината9. Махаш диска10. Ами тръгва се по обратната част - сглобяване
Като прибрах цилиндърчетата спирачната течност лекичко преля
Купих си една спринцовка от аптеката, източих няколко спинцовчици да спадне от пълно казанче и така затворих.
A20DTH
ЖТД ама не баш
1NZ−FXE
; 182A8.000 Брава
Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
Коментар
Реклама
Collapse


Коментар