Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Помощ за жици на моторче за празен ход

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Помощ за жици на моторче за празен ход

    колата темпра 1,6 моно-бош. поради компетентна намера преди мен нямам моторче за празен ход, снабдих се с такова, обаче имам 1 проблем. буксата му е паднала на колекторите и е постопена. това не би ме притеснило обаче и жиците са се скъсали. сега се чудя 2 неща: откъде да си купя въпросната букса, само тя продава ли се и ако не дали не може да се вземе отнякъде другаде по колата, нещо по незначително, моторчето да стане пък другото ще го приспособя. това е бял кахър, обаче не знам как да вържа жиците. някой може ли да ми ги каже или по цветове, или как да измеря и кое къде да наредя на моторчето. предпочитам по цветове, че съм малко куц в меренето, но все пак ще се справя и с 2-те. снимки ще закача довечера.благодаря предварително
    Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
    Fiat Bravo'97 1,6 16v
    Fiat Tempra'91 1,6 mono

    #2
    МИсля че имам букса, направо ще ти я подаря ако ставаслед малко ще я снимам
    СЪДБАТА ПОМАГА НА СМЕЛИТЕ
    бившата:Фиат Темпра 1,6 мi 94г. с газ
    сегашната: Алфа Ромео 1,6 TS 99г. 120 кончета под капака
    ИТАЛФЕСТ 2007

    Коментар


      #3
      би било чудесно, обаче разликата в местожителството си е проблем. трябва да те занимавам да го пращаш и т.н., ще го използвам в краен случай, ако не си намеря тук. ето и снимки на моторчето. а някой да знае как се чисти тва баш?http://snimka.bg/profile.php?edit_ph...oto_id=2156515
      Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
      Fiat Bravo'97 1,6 16v
      Fiat Tempra'91 1,6 mono

      Коментар


        #4
        нямаш ядове, ние всеки ден пращаме пратки до софия
        СЪДБАТА ПОМАГА НА СМЕЛИТЕ
        бившата:Фиат Темпра 1,6 мi 94г. с газ
        сегашната: Алфа Ромео 1,6 TS 99г. 120 кончета под капака
        ИТАЛФЕСТ 2007

        Коментар


          #5
          ми добре, виж каква е буксата и ако пасва...
          Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
          Fiat Bravo'97 1,6 16v
          Fiat Tempra'91 1,6 mono

          Коментар


            #6
            pakumba написа:
            би било чудесно, обаче разликата в местожителството си е проблем. трябва да те занимавам да го пращаш и т.н., ще го използвам в краен случай, ако не си намеря тук. ето и снимки на моторчето. а някой да знае как се чисти тва баш?http://snimka.bg/profile.php?edit_ph...oto_id=2156515
            Това е моторчето/тук си е точно мотор,а не клапан/на Бош Мономотроник-натиска механично дроселовата клапа.Най-простото и лесно почистване е на щтока под гумения маншон,обаче е малко ефикасно,има някакъв смисъл,ако маншона е бил скъсан...За основано почистване се отваря пластмасовия корпус,щипките обикновено се чупят,но няма страшно-после се привързва с тиксо само временно,самите закрепващи болтове след монтиране го държат.Вътре има един колекторен DC мотор,най-често проблема е в него-набива се с медно-графитен прах от четките,колектора и се сбърква...самия мотор е капсолован,но не е особен проблем да се отвори-само така може ефикасно да се почисти и да се види какво му е състоянието-четки колектор.Другото е един червяк и зъбно колело-пластмасови, вътре в оста на колелото/щтока им контакт-проверява се с оммер.Първата снимка-двата пина вляво-мотора,двата пина вдясно-контактаНов,този възел струва ~170 лв.
            Ex. Grande Punto Driver

            Коментар


              #7
              vesko.t написа:
              pakumba написа:
              би било чудесно, обаче разликата в местожителството си е проблем. трябва да те занимавам да го пращаш и т.н., ще го използвам в краен случай, ако не си намеря тук. ето и снимки на моторчето. а някой да знае как се чисти тва баш?http://snimka.bg/profile.php?edit_ph...oto_id=2156515
              Това е моторчето/тук си е точно мотор,а не клапан/на Бош Мономотроник-натиска механично дроселовата клапа.Най-простото и лесно почистване е на щтока под гумения маншон,обаче е малко ефикасно,има някакъв смисъл,ако маншона е бил скъсан...За основано почистване се отваря пластмасовия корпус,щипките обикновено се чупят,но няма страшно-после се привързва с тиксо само временно,самите закрепващи болтове след монтиране го държат.Вътре има един колекторен DC мотор,най-често проблема е в него-набива се с медно-графитен прах от четките,колектора и се сбърква...самия мотор е капсолован,но не е особен проблем да се отвори-само така може ефикасно да се почисти и да се види какво му е състоянието-четки колектор.Другото е един червяк и зъбно колело-пластмасови, вътре в оста на колелото/щтока им контакт-проверява се с оммер.Нов,този възел струва ~170 лв.
              очаквах да се включиш, мерси. видях ги щипките, но не бях сигурен, че като мо махна оттам ще се отвори. иначе ми е горе-долу ясно какво има вътре. все пак първо ще го видя дали работи коректно и после ще го отворя за чистене. само че как да го свържа има 4 клемички, както си личи на снимките, преполагам на 2 от тях трябва да има + на другите 2 - съответно единия + за едната посока и другия за другата, то реално както са разделени на 2 тези 4 клемички, както и да го вържа ако на едната група има + и - и на другата група също, то няма какво да стане освен да обърна посоките му. ако ги вържа грешно де. но все пак това са само преположения. да не се окаже, че на едната група клеми са 2 + а на другата 2 минуса, че тогава....
              Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
              Fiat Bravo'97 1,6 16v
              Fiat Tempra'91 1,6 mono

              Коментар


                #8
                Първата снимка-двата пина вляво-мотора,двата пина вдясно-контакта
                Това е конектора,обаче няма как да го провериш така,освен за контакт...Ако го отвориш,изкарай моторчето,подай му DC 12 V-+_няма значение за пробата, и слушай за равномерен ход,шумове и пр.Най-добре,ако стигнеш до там,отвори самия мотор-два чопа са-и виж-колектор-четкиНе го вкл.в зацепено състояние,няма крайни изкл.и може да блокира и да се счупи нещо.Контакта не се ползва директно като краен изключвател ,а дава сигнал на ЕКУ и то вкл/изкл мотора...
                Ex. Grande Punto Driver

                Коментар


                  #9
                  добре, но къде трябва да има плюсове? както съм снимал буксата на 2-те пинчета в ляво ли?
                  Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
                  Fiat Bravo'97 1,6 16v
                  Fiat Tempra'91 1,6 mono

                  Коментар


                    #10
                    pakumba написа:
                    добре, но къде трябва да има плюсове? както съм снимал буксата на 2-те пинчета в ляво ли?
                    На двата пина за мотора в ляво +/-си разменят местата по команда от ЕКУ-мотора се реверсира,командата от контакта/десните пинове/ е -/маса към ЕКУ,плаващ + може да има на пина към ЕКУ при отворени контакти.
                    Ex. Grande Punto Driver

                    Коментар


                      #11
                      vesko.t написа:
                      pakumba написа:
                      добре, но къде трябва да има плюсове? както съм снимал буксата на 2-те пинчета в ляво ли?
                      На двата пина за мотора в ляво +/-си разменят местата по команда от ЕКУ-мотора се реверсира,командата от контакта/десните пинове/ е -/маса към ЕКУ,плаващ + може да има на пина към ЕКУ при отворени контакти.
                      ясно, благодаря ти. ще ми бъде малко зор утре да ги вържа, ако все пак някой колега може да погледне за 1 сек и да ми каже как са по цветове жиците би ме улестнило. веско, мерси още вендъж
                      Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
                      Fiat Bravo'97 1,6 16v
                      Fiat Tempra'91 1,6 mono

                      Коментар


                        #12
                        Утре може да погледна и да ти кажа - моето мисля че е 100% същото. А-то стана утре де...значи като стане светло :D
                        Сега Фруктиера в БГ и Додж навън
                        Карал Типо 1.6 75 ->Пунто 1.2 75->Браво 1.9Д->Стило 1.9 JTD

                        Коментар


                          #13
                          ако не те затруднява...
                          Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
                          Fiat Bravo'97 1,6 16v
                          Fiat Tempra'91 1,6 mono

                          Коментар

                          Working...
                          X