Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Странен проблем с 1.6 16V, пали само след дълго съхранение

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Странен проблем с 1.6 16V, пали само след дълго съхранение

    Здравейте,

    Имам следния супер странен случай с моя двигател:

    Не беше карана около 2 години и през това време не е палена.

    Като я пробвах с нов акумулатор запали и даже покарах 1-2 километра.

    Като я изгасих и се опитах да тръгна отново - стартера завърта само 1-2 хода на бутало и като дойде ред на следващ цилиндър и "чуква" все едно се удря нещо отвътре и подпира и спира да върти и НЕ пали.

    Оставих я така 2-3 месеца и отново успя да запали след като беше постояла.

    Правим следния тест - на скорост я тикаме както е изгасена - прави 1-2 оборота и после нещо подпира и се тътрят гумите все едно е ударена спирачка. Прави го при тикане напред, но не при бутане в посока на зад - тоест нещото, което подпира - се отпушва като се въртят буталата в обратна посока.

    Моя майстор изказа една теория какво може да е станало, но аз искам да събера още малко мнения преди да отварям двигател.

    Благодаря предварително за всякакви тези, колкото и невероятни може да са.
    Последна редакция от niko_ymn; 08.10.2017, 14:12.
    Брава 1,6 16V; Джанти 16-ки - по договаряне - 4 бр.:
    http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=88126

    #2
    Каква е теорията, зъб на маховика ли?
    The box said "Requires Windows 98 or better", so I installed Linux
    Marea SW 2400 JTD CF2 136CV 100KW "HLX-TOUR DE FRANCE"
    Ex: Brava 1.6 ELX 16V 103 hps '98 LPG Atiker + LC Romano

    Коментар


      #3
      Не, той спомена нещо като засядащ вътре клапан, проблемен маслообирач или крив клапан или нещо такова.

      Аз обаче имам съвсем други подозрения, свързани с паднало вътре парченце от свещ или по-скоро с износен/разместен лагер на коляновия вал. (Заради изчезването на проблема след вътрене наобратно и след дълго изстиване).

      От стартера няма как да пали само от време на време според мен ... но ако трябва и с друг стартер ще пробвам преди да го отварям.

      Извън двигателя нещо покрай съединителя може ли да е станало (последно той е сменян непосредствено преди появата на проблема)?

      От електрониките и датчиците нещо свързано с позицията на коляновия и грешен момент на запалване, или прескочили зъби на ангренажа при тези тикания?

      Въпроса е основно, кое първо да проверя и отхвърля преди да съм стигнал до гарнитури и смяна на маслообирачи или на клапани?
      Брава 1,6 16V; Джанти 16-ки - по договаряне - 4 бр.:
      http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=88126

      Коментар


        #4
        превъртете мотора на ръка
        проверете бендикса на стартера.
        Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
        (\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
        Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.

        Коментар


          #5
          При проблеми със стартера може да пали понякога, ама няма нищо общо с това, че на скорост да не може да превърти напред на бутане. На този стартер честа болежка му е да се чупи капака и тогава парче от него може да прави някакъв проблем, мина ми през акъла както писах зъб на маховика или парче от капака на стартера да се омотало там.
          The box said "Requires Windows 98 or better", so I installed Linux
          Marea SW 2400 JTD CF2 136CV 100KW "HLX-TOUR DE FRANCE"
          Ex: Brava 1.6 ELX 16V 103 hps '98 LPG Atiker + LC Romano

          Коментар


            #6
            Това че бутате колата на задна скорост ,не значи че мотора се върти на обратно. Освен ако на ръка не го въртите на обратно, при въртене на колелата независимо на коя предавка е мотора се върти само напред ( по часовниковата стрелка).
            Фиат Крома 1.9 16v+
            Фиат Браво 1.6 16v
            Фиат Мареа 1.6 16v

            Коментар


              #7
              pi4_s_bravo написа: Преглед на мнението
              Това че бутате колата на задна скорост ,не значи че мотора се върти на обратно. Освен ако на ръка не го въртите на обратно, при въртене на колелата независимо на коя предавка е мотора се върти само напред ( по часовниковата стрелка).
              Не съм съгласен, че независимо от предавката мотора се върти само напред. Колегата не е казал, че на задна предавка я бутат назад!
              Либра 1,9 жтд 2000г. LX
              Фиат Крома 1,9 2009г.
              Ивеко Дейли 2.8 2006г. Ланча Делта 2.0 mjet 2008г.

              Коментар


                #8
                Не съм съгласен, че независимо от предавката мотора се върти само напред. Колегата не е казал, че на задна предавка я бутат назад!
                Кой по-точно мотор върти накъдето му падне , че не съм срещал точно такъв или 1-3-4-2 може да е наопъки?
                koce73 , Fiat Marea Weekend 1.6 16V 1997 специално пригодена за тежък терен , отскоро и Subaru Forester 2.0 2005 за още по-тежък терен 0895747442

                Коментар


                  #9
                  Не съм съгласен, че независимо от предавката мотора се върти само напред. Колегата не е казал, че на задна предавка я бутат назад!
                  Точно.
                  Дори колегата си е написал, че няма проблем, когато двигателя се върти назад. Демек на 1-ва да кажем да бутат назад, или на задна да бутат напред.

                  В този случай 99% проблема е в стартера.
                  A20DTH ЖТД ама не баш
                  1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                  Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                  Коментар


                    #10
                    Споко. На предна предавка бутахме в посока назад. Ще смънка стартера и ще врътна без свещи двигателя за да огледам всички зъби на маховика и по-нататък ще пиша какво се е оказало.
                    Брава 1,6 16V; Джанти 16-ки - по договаряне - 4 бр.:
                    http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=88126

                    Коментар


                      #11
                      Развих свещите. Тикам на втора и гледам белезите по валовете. Направи цял оборот напред без свещите. Можеби компресията е пречела.

                      Извадих стартера. Изхвърля бендикса като му подам 12 волта, обаче не се върти.

                      Зъбите на маховика бяха подбити. Заравних ръбчетата на всеки зъб с пила през дупката на стартера със завъртане по малко напред докато направи цял оборот.

                      Сега търся стартер. Чудя се дали е изгорял докато подпираше.
                      Последна редакция от niko_ymn; 18.10.2017, 18:48.
                      Брава 1,6 16V; Джанти 16-ки - по договаряне - 4 бр.:
                      http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=88126

                      Коментар


                        #12
                        Възможно е просто да няма четки вече стартера. Или шалтера да не работи. Можеш да подадеш напрежение след шалтера и ще разбереш.
                        Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE

                        Коментар


                          #13
                          Отвори капака на котвата и виж там дали медната пластина за контакт е наред, за целта трябва да рзпоиш кабелите. Като се прави профилактика на стартер се преглеждат:
                          1.четки
                          2.бендикс-дали се движи нормално и дали няма износване гнездата на ролките
                          3.пластината за която писах по-горе
                          4.намотките на статора
                          5.намотката на котвата
                          6.проверяват се за износване и се почистват колекторите
                          7.втулките на ротора
                          8.смазват се единствено втулките, не и бендикса
                          За сега миля, че това е всичко, ако нещо съм сбъркал или пропуснал, някой да напише.
                          Всички части се продават и могат да се подменят като на практика от сарите остават само статор и ротор.
                          FIAT Brava S 1,4 12 V 97 г. - бивша. Не карай по-бързо отколкото твоя ангел хранител може да лети!
                          Ако нещо стане както трябва, то е станала голяма грешка. Закон на Мърфи.

                          Коментар


                            #14
                            Направо купих още един стартер втора ръка.

                            С двата стартера върти. Стария е 0,9 kW, а новия е 1,3 kW. Оказа се, че не подпира нещото, което ми заприличваше на чукване, а с по-силния стартер само "ЗАТЯГА" и преминава и продължава въртенето, но върти трудно и с 3-4 опита за запалване изхабява акумулатора.

                            Може да чуете какъв звук издават на тези два клипа:

                            С по-слабия стар стартер: https://youtu.be/JtblBUQwVBQ
                            С по-силния малко по нов: https://youtu.be/_-5cjmZBMDg

                            Ако махна картера, мога ли да извадя лагерите на коляновия вал без да разглобявам главата нагоре от блока?
                            Брава 1,6 16V; Джанти 16-ки - по договаряне - 4 бр.:
                            http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=88126

                            Коментар


                              #15
                              биелните може. Основните не.
                              Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
                              (\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
                              Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.

                              Коментар

                              Working...
                              X