Stefanaki написа:
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
За или против премахването на ДПФ филтъра сте.
Collapse
X
-
Фиат Крома II (2005-2011) не е (чист) Fiat.
Източник - https://en.wikipedia.org/wiki/Fiat_CromaFiat Croma is therefore based on the extended variant of the GM Epsilon platform sharing components with the Opel Vectra and Saab 9-3.Aктуалният парадокс в България - повечето искат да живеят в по-уредена държава, но реват на умряло като им затвориш кранчето на сенчестата и полузаконна или незаконна дейност.
Коментар
-
Само едно уточнение ! За да настъпи каталитичен процес в катализатора и ДПФ-а е необходима температура над 500 градуса / по спомен при активна регенерация/ и това се случва извън тях. Баш тва се пропуска от някои, дето си мислят, че катализатора е печка чудо, нищо, че се казва катализатор*. Иначе, всеки цент си струваше!--------*Катализаторите не могат да предизвикват извършването на химична реакция, която по принцип не може да протече. Те променят скоростта на такива реакции, които протичат и без катализатор.Stefanaki написа:По този начин постъпва гориво в катализатора/ДПФ-а, което изгаряйки там повишава температурата (измерена от BO).207 тиква автомат
новокромаджия 2.4 печка
Коментар
-
Аз ще разкажа моята кратка история по въпроса.Когато се сблъсках с проблема регенерация преди няколко години, то ми беше много интересно да гледам как колата регенерира и понякога бълва огромни пушеци отзад. Естествено ми стана интересно и започнах да чета тук и там.Идва един познат точно с Крома. И аз му обяснявам как сега колата ще вдигне 600 градуса и на него му е интересно да "види" тази топлина.Аз в еуфорията се въоръжавам с един контактен и един безконтактен термометър, за да мерим по колата кое на колко градуса се загрява. Ей така от интерес както мой, така и на моя познат.Та регенерацията е в разгара си и започваме да мерим. Гледаме на диагностиката температурата е ударила вече 600-те градуса. Бутаме температурната сонда да се "израдваме" как турбото му се такова таковата. И недоумение. Изхода от турбото се върти около 300 градуса, а сензора показва 600. Викаме си тук нещо не е наред. Явно сензора за температурата на колата нещо не е наред, защото потвърждаваме една и съща температура както с контактния, така и с безконтактния термометър. Естествено преди да започнем да сменяме датчици по колата, то трябва да се убедя, че наистина трябва. Моя приятел доволен се сдобива с "нов" сензор от морга и го сменяме. Доволни решаваме да пуснем регенерацията отново, за да се изчисти този път филтъра под истинската температура.Но изненада, естествено. Мерим турбото, пак 300 градуса. Влизаме в канала този път и мерим температурата на генерацията - 600 градуса. Викаме ба мама му, тука нещо се счупи. Мерим изхода на турбото - 300 градуса, мерим входа на ДПФ-а - 600 градуса. Следва чесане по главата в недоумение на очевидно проверените данни.Та това ме подтикна да проверя защо така се получава. Започва голямото четене. При мен се получи обратното - първо видях на живо за какво става въпрос, а след това разбрах причината.Ето и една извадка от сервизното ръководство на Фиат:Та си разказах моята история как съм минал и научил нещата точно за тази температура от опит.В тази връзка имам 2 коментара, които ги спестих до сега, защото някои хора очевидно се правят на интересни:1. Ако само влезеш в канала, за да проверяваш температурата на генерацията, то усещаш бруталната въздушна струя, която създават перките, за да отместват въздуха, за да не се напичат детайлите на колата. Да, филтъра не стои в топлинно изолирана кутия и при него става виелица. Повярвайте въобще не е лесно да стоиш в този момент около филтъра, за шоуто. Ама любопитството си е любопитство.2. Имам едно единствено предложение към колегата pplk:Имам излишното желание лично на твоя автомобил да пуснем една принудителна регенерация, а ти лично да мериш температурата на входа на катализатора и тази на входа на ДПФ-а. Ако температурата на входа на катализатора - демек на тръбата след турбото и преди катализатора измериш по-висока температура от 350 градуса особено силните 500 градуса, които споменаваш, то аз завинаги спирам да пиша в този форум. Но ако отчетеш температура около 350 градуса или по-ниска, то ти спираш да пишеш в този форум завинаги. Навит ли си да си докажеш кухите думи по регенерация на филтъра или да ме накараш да не пиша в този форум? Чисто и мъжко предложение, зад което аз заставам зад думите си. ОК? Ще вземем и 1-2 свидетели на резултатите, за да не започнеш (или аз) да се измъкваме като пръдня след резултатите!Това е от мен. Ще пиша натам по темата само ако има чисто предложение и обсъждане на условията за теста. До тогава приемам всякакви лирически словоизлияния като опит да се подведат потребителите на този форум, в следствие на цел личностно заяждане.Точно и за това пиша по темата, за да могат потребителите на този форум да не бъдат поставяни в условия на заблуждаване.п.п.@Stefanaki, Имортъла е прав и това, което си поставил като информация за вида на мерене на налягането на ДПФ-а при Фиат е отново грешно. Нищо, че се пробваш да изкараш Кромата, че не е Фиат. Все пак самия двигател и управлението му си е чист Фиат и се използва диференциален датчик, който взима информация от преди и след филтъра. По спомен май само при Седичи съм виждал такъв тип сензор, за който говориш, ама не съм 100% сигурен дали беше точно при Седичи или при някой друг автомобил стил Сааб.The oxidizing chemical reaction of the CO, HC and particles is effective at temperatures of between 200 and 350°C.
A20DTH
ЖТД ама не баш
1NZ−FXE
; 182A8.000 Брава
Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
Коментар
-
1. Аз грешно поставена информация - нямам. 2. Аз не се пробвам да изкарам нищо. Едни други хора са го написали. Точно поради тази причина съм поставил линк и цитат.3. Не ме интересува ТИ какво си виждал. Аз чета и боравя с техническите задания на автосглобителите.4. След като има две различни изпълнения при Фиат - Крома и Седичи, то едното (логично) не би трябвало да е Fiat. п.п. Каквото имах да напиша, съм го написал. От тук нататук не ме интересува кой в какво вярва, кой-какво е виждал и т.н.BO написа:п.п.@Stefanaki, Имортъла е прав и това, което си поставил като информация за вида на мерене на налягането на ДПФ-а при Фиат е отново грешно. Нищо, че се пробваш да изкараш Кромата, че не е Фиат. Все пак самия двигател и управлението му си е чист Фиат и се използва диференциален датчик, който взима информация от преди и след филтъра. По спомен май само при Седичи съм виждал такъв тип сензор, за който говориш, ама не съм 100% сигурен дали беше точно при Седичи или при някой друг автомобил стил Сааб.
Aктуалният парадокс в България - повечето искат да живеят в по-уредена държава, но реват на умряло като им затвориш кранчето на сенчестата и полузаконна или незаконна дейност.
Коментар
-
Айде бе...Stefanaki написа:4. След като има две различни изпълнения при Фиат - Крома и Седичи, то едното (логично) не би трябвало да е Fiat.
п.п. И откога УЙкито е техническа информация... !?
VIVA Типо 1.4 AGT карбуратор дъртото вярно магаре
VIVA Чинкуеченто "SX HOBBY" ДЗВЕРО
VIVA Дайхацу Фероза на пръдня - The Who!
VIVA Гранде Пунто 1.3 Мултиджет ...абе... печка
Нека Силата на бъде с Нас...
Коментар
-
1.Естествено пак не си коментирал и отговорил на въпросите ми, предполагам, че отново не си ги видял или отговорите опровергават всичките ти твърдения :D :D :D 2. Ще обясниш ли на аудиторията, как горивото, което излиза от цилиндъра по време на активна регенерация, обогатено с 5 молекули кислород и с пламна температура от 212 градуса, не се самовъзпламенява в генерацията, която е с температура от 300 градуса?3. Като пускаш цитати, правиш ли опит да вникнеш в написаното или караш по инерция, защото цитата опровергава всичко за което се бориш?4.Интересно е, че всеки път, когато се започне спор за ДПФ-а, историята, която те е накарала да четеш е различна. Предишния път бяха "инженерите на Фиат", сега е някаква Крома, следващия път ще е някоя супер любопитна случка.5.Пробвай да обясниш, как е възможно да вкараш нещо с температура 300 градуса в каквото и да било и да го изкараш 600 градуса, без да си вложил никаква енергия. Ако това е възможно, то ти си открил перпетуум мобиле.:D Преговори си Първия закон на термодинамиката, има го в учебника за осми клас по физика.6. Точно, защото това е обществен форум, трябва да има различни мнения, а не само твоето, което по твое твърдение е правилно по дифолт, а всички останали са заблудени. Това по принцип се диагностицира, но не съм специалист в областта.Айде, със здраве!BO написа:Аз ще разкажа моята кратка история по въпроса.Когато се сблъсках с проблема регенерация преди няколко години, то ми беше много интересно да гледам как колата регенерира и понякога бълва огромни пушеци отзад. Естествено ми стана интересно и започнах да чета тук и там.Идва един познат точно с Крома. И аз му обяснявам как сега колата ще вдигне 600 градуса и на него му е интересно да "види" тази топлина.Аз в еуфорията се въоръжавам с един контактен и един безконтактен термометър, за да мерим по колата кое на колко градуса се загрява. Ей така от интерес както мой, така и на моя познат.Та регенерацията е в разгара си и започваме да мерим. Гледаме на диагностиката температурата е ударила вече 600-те градуса. Бутаме температурната сонда да се "израдваме" как турбото му се такова таковата. И недоумение. Изхода от турбото се върти около 300 градуса, а сензора показва 600. Викаме си тук нещо не е наред. Явно сензора за температурата на колата нещо не е наред, защото потвърждаваме една и съща температура както с контактния, така и с безконтактния термометър. Естествено преди да започнем да сменяме датчици по колата, то трябва да се убедя, че наистина трябва. Моя приятел доволен се сдобива с "нов" сензор от морга и го сменяме. Доволни решаваме да пуснем регенерацията отново, за да се изчисти този път филтъра под истинската температура.Но изненада, естествено. Мерим турбото, пак 300 градуса. Влизаме в канала този път и мерим температурата на генерацията - 600 градуса. Викаме ба мама му, тука нещо се счупи. Мерим изхода на турбото - 300 градуса, мерим входа на ДПФ-а - 600 градуса. Следва чесане по главата в недоумение на очевидно проверените данни.Та това ме подтикна да проверя защо така се получава. Започва голямото четене. При мен се получи обратното - първо видях на живо за какво става въпрос, а след това разбрах причината.Ето и една извадка от сервизното ръководство на Фиат:Та си разказах моята история как съм минал и научил нещата точно за тази температура от опит.В тази връзка имам 2 коментара, които ги спестих до сега, защото някои хора очевидно се правят на интересни:1. Ако само влезеш в канала, за да проверяваш температурата на генерацията, то усещаш бруталната въздушна струя, която създават перките, за да отместват въздуха, за да не се напичат детайлите на колата. Да, филтъра не стои в топлинно изолирана кутия и при него става виелица. Повярвайте въобще не е лесно да стоиш в този момент около филтъра, за шоуто. Ама любопитството си е любопитство.2. Имам едно единствено предложение към колегата pplk:Имам излишното желание лично на твоя автомобил да пуснем една принудителна регенерация, а ти лично да мериш температурата на входа на катализатора и тази на входа на ДПФ-а. Ако температурата на входа на катализатора - демек на тръбата след турбото и преди катализатора измериш по-висока температура от 350 градуса особено силните 500 градуса, които споменаваш, то аз завинаги спирам да пиша в този форум. Но ако отчетеш температура около 350 градуса или по-ниска, то ти спираш да пишеш в този форум завинаги. Навит ли си да си докажеш кухите думи по регенерация на филтъра или да ме накараш да не пиша в този форум? Чисто и мъжко предложение, зад което аз заставам зад думите си. ОК? Ще вземем и 1-2 свидетели на резултатите, за да не започнеш (или аз) да се измъкваме като пръдня след резултатите!Това е от мен. Ще пиша натам по темата само ако има чисто предложение и обсъждане на условията за теста. До тогава приемам всякакви лирически словоизлияния като опит да се подведат потребителите на този форум, в следствие на цел личностно заяждане.Точно и за това пиша по темата, за да могат потребителите на този форум да не бъдат поставяни в условия на заблуждаване.The oxidizing chemical reaction of the CO, HC and particles is effective at temperatures of between 200 and 350°C.207 тиква автомат
новокромаджия 2.4 печка
Коментар
-
Ние и до 700 стигаме на пълнаната гас с турбина с променлива геометрия ( говоря за най бързия италянски дизел в БГ ), ако някой може на направи и твърди че има по бърз - да заповяда https://www.facebook.com/radostin.iv...508076146/за ка не кажеш че аз пак си измислямBO написа:Макар, че го казваш иронично, то съм сигурен, че на следващата регенерация, която ще направиш, лично ще провериш какви температури държи двигателя и вече сам ще се убедиш, че не си бил прав. Човек се учи докато е жив и никога не трябва да спира да се учи.WhitePower написа:.прав си аз съм в грешка
И точно защото любопитството движи човечеството напред, то никога не се задоволявам само с четене, а винаги искам да го видя и на практика.И понеже това не ми е работата, не разчитам една кола да я оправя и да изкарам пари от нея и това да ме изхранва, то за мен е достатъчно да си отделям от личното време и да разбирам как работят нещата, не само с четене.Ама как да ти се обясни, че щом виждаш на ЕГТ сензора 600 градуса то тази температура може и да не излиза директно от двигателя?И ще ти дам един жокер, за да видиш колко грешно си мислил до сега - обикновено над каква температура на ЕГТ се виждат много рядко турбини с променлива геометрия? За да имаш поне 600 градуса на 1 метър от изпускателния клапан (примерно при Крома, където е ДПФ-а), газовете, които минават през турбината, където има... (пак мисли) градуса спад в температурата, то каква температура трябва да излиза от горивната камера? Ако направиш малко сметки ще ти излезе ли крайната сметка, където може съвсем спокойно да сложиш турбина с променлива геометрия? Има и още въпроси, но просто помисли в тази посока и отново сам ще си отговориш защо не може да си позволиш 600 градуса температура на 1 метър от изпускателния клапан, които 600 градуса да излизат от горивната камера.
Power Under Pressure
Коментар
-
Аз от молекули..... не разбирам, но съм виждал изгорели автомобили (бензинови) от катализаторите. По някаква причина горивото не изгаря в цилиндъра ами в катализатора и в този момент всичко е червено отдолу. Също така не знам защо си мислите, че въздуха който минава през двигателния отсек.... е само да охлажда радиаторите.2. Ще обясниш ли на аудиторията, как горивото, което излиза от цилиндъра по време на активна регенерация, обогатено с 5 молекули кислород и с пламна температура от 212 градуса, не се самовъзпламенява в генерацията, която е с температура от 300 градуса?
Коментар
-
Като след 2к километра имам около 500мл. нафта в маслото, ето какво сторих:
п.п. Тия Опели като моя много корави излизат за промяна. Ха си запечатал ЕГР-а, ха излиза грешка "високо налягане в горивната камера". Баси.
A20DTH
ЖТД ама не баш
1NZ−FXE
; 182A8.000 Брава
Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
Коментар
-
Stefanaki, моля те да не се обаждаш неподготвен.Крома ползва общи елементи с ОПЕЛ и СААБ, но това е само по окачването и ходовата част.Двигателят и всичко около него си е ЧИСТ ФИАТ.Друг е въпроса, че и Опел и СААБ ползват същия двигател, разработен от ФИАТ.Stefanaki написа:Фиат Крома II (2005-2011) не е (чист) Fiat.
Източник - https://en.wikipedia.org/wiki/Fiat_CromaFiat Croma is therefore based on the extended variant of the GM Epsilon platform sharing components with the Opel Vectra and Saab 9-3.
Коментар
-
Точно поради тази причина премахнах моя. Защото моя стил на каране, съчетан с автомобил втора употреба, то за 10к километра трябваше да сменя маслото минимум 5 пъти. Е хайде няма нужда. Хем да се набутвам толкова пари, на всеки 2 месеца смяна на масло, хем да износвам двигателя като за световно с тая нафта вътре. И за това взех това решение, колкото и да не ми се искаше.Immortal написа:http://www.sinspeed.co.uk/fiat-500-multi-jet-dpf-removal/A20DTH
ЖТД ама не баш
1NZ−FXE
; 182A8.000 Брава
Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
Коментар
Реклама
Collapse





Коментар