BO написа:
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
За или против премахването на ДПФ филтъра сте.
Collapse
X
-
Ако си коректен, ще ми посочиш, кой пост съм поправил и с какво давам назад? Ако имаш предвид линка, който добавих и доказващ, че изписа доста глупости за ДПФ-а и азотния оксид, то тогава признавам, че направих редакция. Казах ти, че не си в час, ама спориш!Тва, че даден процес не те интересува в детайли, единствено може да доведе до писане на глупости в опаковка на многознайко, нищо повече.Опитвам се да не взимам отношение по теми, от които не разбирам. Посъветвах те и ти да направиш същото, ама не би. Твоя работа.Ако искаш може да коментираме клипа. Като начало!207 тиква автомат
новокромаджия 2.4 печка
-
Ти си говориш за едно, а аз за друго. Очевидно няма да се разберем.Искам да ми отговориш само на един въпрос - ама директен отговор. А той в:И ти ли мислиш, че газовете излизат с температура от порядъка на 600 градуса от горивната камера по време на принудителна регенерация на ДПФ-а, която температура се наблюдава през диагностичната апаратура?Излишно го подчертавам, защото виртуално те познавам и знам как няма да дадеш никакъв отговор, а ще бутнеш темата в съвсем друга посока, избягвайки къде нарочно, къде без да искаш конкретните въпроси. Надявам се да дадеш отговор на подчертания въпрос. Аз си стоя за думите и излишно си го казвам, че като не знам по формула как температурата се повишава между катализатора и ДПФ-а, си го казвам. Ама твоето его не може да си признае нещо, което не знаеш и винаги гледаш да бутнеш темата в друга посока, навявайки се да се пропуснат въпросите, които ти се задават.Питам конкретно това, защото последните 20 поста спорят само и единствено за температура, а ти влизаш директно с някакво мнение за азотни емисии, които за мен не се измерват в градуси.Разбирам ти силното желание за заяждане, но с това нищо не казваш за конкретния спор и градусите.За да се почувстваш силен мъж и да си покажеш знанието по химия, то може да отговориш само с една проста формула, която да "показва" къде става горенето и как температурата в ДПФ-а е 600 градуса. И да сложиш една емотиконка, която да се присмива на всички, които няма да схванат изключително точния ти отговор на молекулярно ниво, който отговор ще бъде атомно точен.А пък който не го разбере, нека се чувства неук.Аз си стоя зад думите на 100% в този случай и съм готов на всеки, който изяви желание, да му го докажа, че температурата не излиза с обсъжданите градуси от двигателя при принудителна регенерация, а повишаването ѝ става в генерацията след колектора и турбото. Съответно двигателя не се натоварва термично, от където тръгна целия спор.A20DTH
ЖТД ама не баш
1NZ−FXE
; 182A8.000 Брава
Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
Коментар
-
Естествено, че бягам от отговор, вместо да призная, че съм написал 100 кила тъпотии от невежество. :D :D :D И преди съм ти казвал, споровете с теб са абсолютно безсмислени и "инженерите на Фиат" могат да го потвърдят. :Dpplk написа:Ако си коректен, ще ми посочиш, кой пост съм поправил и с какво давам назад? Ако имаш предвид линка, който добавих и доказващ, че изписа доста глупости за ДПФ-а и азотния оксид, то тогава признавам, че направих редакция. Казах ти, че не си в час, ама спориш!Ако искаш може да коментираме клипа. Като начало!207 тиква автомат
новокромаджия 2.4 печка
Коментар
-
http://www.ecovehicletuning.co.uk/dpf_removal.htmПускам този линк, където прекрасно е обяснено всичко за ДПФ-а. Видове регенерация, повишаване на температурата, отношението на филтъра към азотните съединения и въглеводородите и т. н. Приятно четене!207 тиква автомат
новокромаджия 2.4 печка
Коментар
-
Спорът беше колко е полезен ДПФ-а После се премести в това, че хем го събираме, а после го изхвърляме на вънка. После ,че става зверска жека като се чисти ДПФа и хич не е полезно за когото и да било - кола или хора А БО вади от 10 кладенеца вода да обасни как не било топло даже некво студено даже ( а това че пукат некви телнекета и като отвориш капака направо лъхва неква жека ни се е привиждало ) - сега остава и да докажеш, че даже е и полезно и за колата и за хората и си хвърлям всички дипломи и отивам на село И ЕГТ то както добре си запознат в 95 % се намира след турбината (предполагам знаеш защо)Незнам за какво се спори но ДПФ а е измислица да продават уж екологични коли и скъпи филтри на клиентие Докато нема ток за екология не мое се говориPower Under Pressure
Коментар
-
Дай да ти припомня от къде тръгна спора:На което аз ти казах, че това не е вярно, защото температурата на двигателя, намалява, поради простата причина, че жегата, която я виждаш на диагностика и я усещаш не излиза от двигателя - от горивната му камера.Съответно заради принудителното охлаждане, което се пуска, за да се охлажда генерацията, температурата на двигателя спада, което реално е точно обратно на твоята теза.Двигателя започва да работи на температура приблизително на момента на отваряне на термостата, защото ха се отвори съвсем леко термостата, ха е глътнал антифриз, който е доста охладен от перките, които въртят като обезумели.Но целта на перките е да охлаждат генерацията и да изместват топлината от гърнетата (разбирай ДПФ-а и катализаторите), а не е да охлажда двигателя, както очевидно си мислиш.Дали е полезна самата топлина - не е, за автомобила като цяло. Най-малкото дори и заради една елементарна пластмасова щипка ако щеш.Но двигателя не е засегнат по никакъв начин, защото той не се натоварва термично до въпросните температури, както се опитваш да го изкараш.Прекарал съм много часове над въпросните процеси и замервания и много добре знам кое как грее. Точно поради същата причина, че имам реален опит, ще кажа, че във въпросната тема (линк), която е пусната от колегата pplk пак не е точна и с допуснати грешки. А именно:WhitePower написа:двигателя завира и се опича като животноТова, което съм подчертал е отново поредната глупост на някой който чел и недочел, и очевидно с липса на практически опит (или опит в малко по-друга сфера, тази на тунинга), но това не се случва.Когато колата влезе в активна регенерация, по карти в ЕКУ-то, то тя излиза от ППХ (CUT-OFF) режим, задължително.Ама както казах - не трябва четене, а трябва и практика, която очевидно ви липсва и разчитате само на това, което четете. А това ви е основната грешка, защото не може да намерите всичко по писания в нет-а, а някои неща ги допускате, че са така.Поздрави.If the journey is a bit stop/start or you take your foot off the accelerator while the regeneration is in progress, it may not completeA20DTH
ЖТД ама не баш
1NZ−FXE
; 182A8.000 Брава
Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
Коментар
-
Ако те разбирам правилно, перките духат на ДПФ-а, за да не прегрее?Прави впечатление, че всячески избягваш да коментираш определени въпроси. Защо ли?п.п. Второто изречение е добавка към поста ми! Не давам назад! :DBO написа:Но целта на перките е да охлаждат генерацията и да изместват топлината от гърнетата (разбирай ДПФ-а и катализаторите), а не е да охлажда двигателя, както очевидно си мислиш.207 тиква автомат
новокромаджия 2.4 печка
Коментар
-
Не ме разбираш правилно, както обикновено.Перките духат топлината, която се генерира от генерацията, за да не се опичат детайлите около тях, а не за да охлажда ДПФ-а.Класически коментар от твоя страна - въпрос без въпрос. Хвърлен във въздуха, като се надяваш отново да изместиш фокуса. Аз като питам нещо, питам директно със съответния знак в края на изречението. Какво съм избягвал само ти си знаеш. Лошо няма де.Знам и какъв ще бъде отговорът от твоя страна - "Аз съм задал назад въпроса, но не отговаряш", като няма да последва конкретния въпрос, дори в случай, че не съм го видял, пропуснал или каквото и да било от този род. Преди ти се връзвах да чета какво си питал, пък да видя дали не съм изпуснал нещо.Ха сега, шок. Къде ли е бил въпроса?! Това хоро сме го играли вече. Дай нещо по-ново.
A20DTH
ЖТД ама не баш
1NZ−FXE
; 182A8.000 Брава
Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
Коментар
-
БО грам не ми се спори- било жега ама на двигалея му било даже судено чак замръзвал , а вентилатора се върти еи така да духа на земята да охлажда генерацията Са ако седна да те питам какво ЕГТ се вдига на 70мг и на 110мг нафта ще вземеш да ме убедиш че няма разлика Аз се предавам - прав си аз съм в грешка - извинявям се , убъркал съм се и .... .Power Under Pressure
Коментар
-
Благодаря за отговора! А как вентилаторите спомагат за охлаждането в случай, че катализатора и ДПФ-а са някъде под колата и обикновено са в тунел? Примерно на Крома. На Мазда 6 фейслифта даже има метален "капак", а по време на регенерация вентилаторите работят на 6. П.П. Както обикновено не коментираш определени въпроси, сега пък с извинението, че не си ги видял. :D Ако имаш нужда, мога да се самоцитирам отново? То, тва при теб е резон, де :D207 тиква автомат
новокромаджия 2.4 печка
Коментар
-
В случая ВО е прав! На някои автомобили вентилаторите се въртят и след изгасване на мотора, ако е по време на регенерация, за да охлади генерацията.WhitePower написа:БО грам не ми се спори- било жега ама на двигалея му било даже судено чак замръзвал , а вентилатора се върти еи така да духа на земята да охлажда генерацията Са ако седна да те питам какво ЕГТ се вдига на 70мг и на 110мг нафта ще вземеш да ме убедиш че няма разлика Аз се предавам - прав си аз съм в грешка - извинявям се , убъркал съм се и .... .207 тиква автомат
новокромаджия 2.4 печка
Коментар
-
Макар, че го казваш иронично, то съм сигурен, че на следващата регенерация, която ще направиш, лично ще провериш какви температури държи двигателя и вече сам ще се убедиш, че не си бил прав. Човек се учи докато е жив и никога не трябва да спира да се учи.WhitePower написа:.прав си аз съм в грешка
И точно защото любопитството движи човечеството напред, то никога не се задоволявам само с четене, а винаги искам да го видя и на практика.И понеже това не ми е работата, не разчитам една кола да я оправя и да изкарам пари от нея и това да ме изхранва, то за мен е достатъчно да си отделям от личното време и да разбирам как работят нещата, не само с четене.Ама как да ти се обясни, че щом виждаш на ЕГТ сензора 600 градуса то тази температура може и да не излиза директно от двигателя?И ще ти дам един жокер, за да видиш колко грешно си мислил до сега - обикновено над каква температура на ЕГТ се виждат много рядко турбини с променлива геометрия? За да имаш поне 600 градуса на 1 метър от изпускателния клапан (примерно при Крома, където е ДПФ-а), газовете, които минават през турбината, където има... (пак мисли) градуса спад в температурата, то каква температура трябва да излиза от горивната камера? Ако направиш малко сметки ще ти излезе ли крайната сметка, където може съвсем спокойно да сложиш турбина с променлива геометрия? Има и още въпроси, но просто помисли в тази посока и отново сам ще си отговориш защо не може да си позволиш 600 градуса температура на 1 метър от изпускателния клапан, които 600 градуса да излизат от горивната камера.
A20DTH
ЖТД ама не баш
1NZ−FXE
; 182A8.000 Брава
Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
Коментар
-
Моите 5 цента по въпроса с ДПФ.Кои условия трябва да бъдат изпълнени, за да се "включи" регенерацията на ДПФ? - виж прикачен файл DPF.jpgКак се мери Delta-P? - виж прикачен файл DPF_delta P.jpgКакво е нормалното Delta-P? - 0,3bar.Кога е "запушен" ДПФ-а? - при стойности на Delta-P около 800mbar.Забележка: За автомобилни марки Fiat и BMW се използва разлика на налягането м/у околната среда и измереното налягане преди ДПФ-а.Какво се случва при процеса на регенерация на ДПФ-а?- затваря се EГР-а, за да постъпва само "чист" въздух в цилиндрите (осигурява се необходимото количество кислород, показано на схемите от pplk).- затваря се още една клапа (Bypassklappe) - виж прикачен файл DPF_1.jpg- извършват се n-броя допълнителни впръсквания по време на изпускателния такт (BO сигурно може да го види в горивните карти) на:1) гориво + добавка - за PSA, някои модели BMW Mini, Ford, Mazda, Volvo ... Добавката понижава температурата на горене от 550°C на 450°C.2) гориво - главно немски марки.По този начин постъпва гориво в катализатора/ДПФ-а, което изгаряйки там повишава температурата (измерена от BO). Лирично отклонение 1: поради точно тези n-броя допълнителни впръсквания по време на изпускателния такт, попада гориво в маслото, което води до повишаване на нивото му и необходимост от преждевременната му смяна.Лирично отклонение 2: в началото се е използвала допълнителна дюза за впръскване на гориво преди ДПФ-а. Поради икономически причини е била премахната и е въведено допълнителното впръскване по време на изпускателния такт. Поради актуалните проблеми с маслото се обмисля връщане на допълнителната дюза и/или друго решение.Защо се включват на максимална степен перките за охлаждане на охладителната течност? - чрез допълнителна/и ел.водна помпа/и се извършва охлаждане на турбото и EГР-а, които се намират прекалено близко до процеса на горене в катализатора/ДПФ-а и е прекалено опасно за маслото и другите заобикалящи компоненти. Лирично отклонение 3: тази система се използва и за бързо загряване на охладителната течност при стартиране на студен двигател (но при друго положение на клапите).Лирично отклонение 4: подобни системи (с допълнителни ел.водни помпи) се използват напр. при охлаждането на батериите (за хибридните и ел. МПС), турбо при бензинови двигатели с директно впръскване (TSI), ...Забележка: в този пост са показани общовалидни принципни схеми за реализация, които всеки авто-сглобител реализира по собствена логика (софтуер), но компонентите се купуват от няколко големи ОЕМ.В разработката и подобрението на гореописаните системи участват/ са участвали (поне) двама българина.Aктуалният парадокс в България - повечето искат да живеят в по-уредена държава, но реват на умряло като им затвориш кранчето на сенчестата и полузаконна или незаконна дейност.
Коментар
Реклама
Collapse

Коментар