Здравейте, колеги. Днес сутринта нещо на Ланчата и стана. Приятелката ми вика идвай, че нещо стана на колата.Констатираните от мен проблеми са:Двигателя си работи на едно място абсолютно нормално. Скоростите се включват нормално на едно място.Като включиш на някоя скорост и отпуснеш съеденителя дори и 1-2 милиметра започва проблема
.Започва едно лудо тракане, все едно нещо се е разглобило нечовешки и колата не помръдва грам. Като си натиснеш съеденителя изчезва.Като включиш на първа скорост (с изгасен двигател де) и може да си буташ колата все едно е на свободна скорост (не оказва никакво съпротивление).Аз се насочих към няколко неща като за начало:1. Съденител - ама незнам какво ще трябва да се е счупило в него, че колата да не помръдва.2. Нещо в самата скоростна кутия3. И най-доброто за мен е нещо като каре от към скоростната кутия да се е счупило.Незнам за повече. Давайте някакви идеи от какво може да се получава, преди да се вкара колата в бокса и да съм подготвен психически за проблема.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Проблем скорости/съеденител?
Collapse
X
-
Това, че на включена скорост и бутане на автомобила, няма никакво съпротивление от негова страна, значи че просто няма връзка между скоростна кутия и двигател...Ужасните звуци при бегъл опит да се отпусне съединителя и да се зацепи предавка също говори само за едно...Проблемът е в съединителя ! Най-вероятно счупен или сериозно изкривен притискателен диск..възможно е и опорния лагер който натиска палците на диска също да е заминал...FIAT Marea ELX 1.6/16 V '98
Коментар
-
както каза колегата горе проблема е в съединителя. или аксиалния лагер/мисл.я че не е той/ и по-вероятното самия съед.. понеже са много качествени и падат нитовете, нищо че си има феродо колкото искаш. така феротото просто си седи между дисковете без да е хваната никъде. предполагам е това.Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
Fiat Bravo'97 1,6 16v
Fiat Tempra'91 1,6 mono
Коментар
-
А да Ви питам, ако е от съеденителя, при положение, че колата е на свободна скорост, то първичния вал се върти през съеденителя до коляновия вал. Не би ли трябвало и тогава ди има някакъв шум.Защото на неутрално положение на скоростната кутия, няма никаква забележка. Форсирах двигателя до към 5000 оборота и абсолютно нищо не се чу да хлопне или нещо от рода.A20DTH
ЖТД ама не баш
1NZ−FXE
; 182A8.000 Брава
Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
Коментар
-
ами ......много интересно, все пак може и нещо в скоростите да се е скапало. Само на първа ли е така или на всички скорости, освен това можеш да оставиш някой да пуска съединителя а ти да слушаш откъде идва шума, Щото съм виждал изронени зъби на първичния вал в скоростната кутия и тогава все едно я няма, а ако е съединителя е по-малката беля, все пак може и "слънцето " да се е изноосило и аксиалния лагер направо да се набива в притискателния диск без да има ефект, в смисъл така и да не може да отдели съединителя за да включиш на скорост, дори и аксиалния лагер да е заседнал, някак си и да хлопа........ми дано да е най-малкото зло....п.п.само да кажа че веднъж дойде едно сеатче при нас дето тракало движело се, тракало пък после само тракало на място и неще и неще, а те тъпаците като му сменяли съединителя някъде и го пуснали да се прибира без да стегнат скоростната кутия
та скоростната кутия се беше откачила от двигателя и стоеше подпряна някак си в коша, и всичко се държеше само на един болт, който за малко да падне
СЪДБАТА ПОМАГА НА СМЕЛИТЕ
бившата:Фиат Темпра 1,6 мi 94г. с газ
сегашната: Алфа Ромео 1,6 TS 99г. 120 кончета под капака
ИТАЛФЕСТ 2007


Коментар
-
Именно..първичния вал на скоростната кутия се върти постоянно щом педалът на съединителят е отпуснат (т.е.съединителят е в положение "зацепен") и не си на скорост. Няма как да чуеш по-специфчен шум, защото просто със съединителя нищо не се случва...друг е обаче случая в който натискаш педала, включваш скорост и после плавно отпускаш (т.е. зацепваш). При натискането на педала, привода на съединителя избутва едно лостче, което от своя страна избутва един лагер, който от своя страна натиска пружините на притискателния диск, така че той да "отцепи" в този момент сърцевината на съединителя, който е феродовият диск (наречен още водим). В този момент първичния вал на скоростната кутия спира да се върти и ти можеш да включиш на скорост...Когато отпускаш педала на съединителя, постепенно феродовият диск "зацепва" и предава въртящия момент от двигателя към скоростната кутия...ето тук твоят машина се дъни, поне по твоите обяснения...т.е. на скоростната кутия или на самия съединител вътрящият момент от двигателя създава проблеми, и то само когато си на скорост...Предложението да си огледаш пристягащите гайки на скоростната кутия към двигателя не е лошо.., може да се получава "усукване" на осите..., но преди всичко имай готовност да цепиш съединителя...BO написа:А да Ви питам, ако е от съеденителя, при положение, че колата е на свободна скорост, то първичния вал се върти през съеденителя до коляновия вал. Не би ли трябвало и тогава ди има някакъв шум.Защото на неутрално положение на скоростната кутия, няма никаква забележка. Форсирах двигателя до към 5000 оборота и абсолютно нищо не се чу да хлопне или нещо от рода.FIAT Marea ELX 1.6/16 V '98
Коментар
-
По признаците мисля че е :1.Каре , или чаша на карето (което е по добрия вариант)2. Диференциал на скоростната кутия(трябва да се отваря кутията)Всяко едно Уно Tурбо си мечтае като порасне да стане Делта Интеграле :D
IHI,Mitsubishi,KKK,Garrett,Holset,Turbonetic's
1.Uno 1.3 turbo FORZA ITALIA
2.Audi B4 1.6 (ежедневка)
Коментар
-
Проблема - Външно ляво каре! Счупен сепаратор на карето.Благодаря за отговорите и мненията.Сега започвам да звъня по магазините да видя каква ще бъде сумичката.A20DTH
ЖТД ама не баш
1NZ−FXE
; 182A8.000 Брава
Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
Коментар
Реклама
Collapse

Коментар