Харесах си една Линеа. Двигателят е 1.3 mjet, 90 к.с. Колата е хубава, на малко километри, купувана е от тук като нова. Като цяло ми хареса, но има нещо, което ме притеснява. Много тромава ми се стори. Над 2000 оборота като че е по-добре, но все пак очаквах по-голяма пъргавина. Хвърлих един поглед из форума, има мнения, че този мотор е такъв, силата му се усеща при по-високи обороти, при ускорение в движение (80-120 например),а не при първоначално ускоряване. Не знам, стори ми с много тромава колата.Може би е важно да кажа, че от доста време карам Пунто 1.9 jtd, а там нещата с динамиката са отлични. Така че може просто да съм свикнал на по-пъргава кола и сега да имам грешно впечатление.Ще бъда благодарен на хората,каращи коли с този мотор, да споделят впечатленията си.Края на другата седмица ще отида на сервиз с колата за проверка, не знам, ако действително колата е прекалено мудна, какъв проблем означава това.....То проблем е и, че в София се продава само една такава Линеа, мисля да отида да видя и нея за сравнение.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Фиат Линеа 1.3 mjet тромава ли е?
Collapse
X
-
Re: Фиат Линеа 1.3 mjet тромава ли е?
Над 2000 оборота е по добре , защото се включва турбото , а и като си свикнал на по мощен двигател 1.3 ще ти се стори слаб двигател ,но може и наистина да е такава мудна.Може да идеш до дилър на Фиат и да видиш как е новата.cheruna написа:Харесах си една Линеа. Двигателят е 1.3 mjet, 90 к.с. Колата е хубава, на малко километри, купувана е от тук като нова. Като цяло ми хареса, но има нещо, което ме притеснява. Много тромава ми се стори. Над 2000 оборота като че е по-добре, но все пак очаквах по-голяма пъргавина. Хвърлих един поглед из форума, има мнения, че този мотор е такъв, силата му се усеща при по-високи обороти, при ускорение в движение (80-120 например),а не при първоначално ускоряване. Не знам, стори ми с много тромава колата.Може би е важно да кажа, че от доста време карам Пунто 1.9 jtd, а там нещата с динамиката са отлични. Така че може просто да съм свикнал на по-пъргава кола и сега да имам грешно впечатление.Ще бъда благодарен на хората,каращи коли с този мотор, да споделят впечатленията си.Края на другата седмица ще отида на сервиз с колата за проверка, не знам, ако действително колата е прекалено мудна, какъв проблем означава това.....То проблем е и, че в София се продава само една такава Линеа, мисля да отида да видя и нея за сравнение.
Коментар
-
Под лагава предполагам, че имаш предвид турбо-дупката? Знам какво е това, случаят не е такъв, мисля. Просто тромава. Някакси не ми е удобна за каране, все да мисля да е над 2000 оборота. Знам, че с тези неща се свиква малко или много, но определено останах разочарован. Карах и една Идеа на приятели със същия мотор, чипната качествено, същата умряла работа в ниските обороти. Вярно е, че след 2000 тръгва страхотно, но аз чип не искам.Днес пробвах и друга Линеа с този мотор-все така.emzo написа:Тромава или лагава ?АКо е лагава, на 90+% ЕГР-а и остава отворен.На новите вече слагат 1.6 mjet, защо ли?......Може да идеш до дилър на Фиат и да видиш как е новата.
Коментар
-
Знам тези числа. Теорията е вярна, но усещането..... Пунтото е пъргаво още след 1200 оборота, лаг почти не усещам. Предполагам, че има значение не само пикът на Мв, а и как се стига до него, какво става след него. Мисля, че на това Пунто има сложена по-малка турбина от 105 к.с. вариант.Все едно, тези неща са много субективни, на мен определено не ми хареса Линеата. А в Пунтото (а и други коли) още от първото сядане в колата започва удоволствието от шофирането. И така до сега :D Определено не съм фен на този мода за малки мотори при дизелите.emzo написа:Punto 196Nm/1500rpm тегло 1055кгLinea 200Нм/1750рпм тегло 1185кг1,9ките са дори от 2000рпм.
Коментар
-
Модата не е само в дизелите... вече и в разни лимузино подобни коли слагат 1.4 турбо двигатели и т.н. Разликата може би идва от самия факт, че просто пунтото ти е с по- голям обем на двигателя и му е по- лесно дори преди да се включи турбото да развърта колата.Карал съм 145-ца с 1.9 jtd и за 1200-те кила дето се води вървеше доста прилично преди да се включи турбото, както и се усещаше без лаг че дърпа усезаемо повече, като се включи. Според мен причината е просто в малкия обем на двигателя.
Коментар
-
На мен ми е чудно, каква динамика търсите в 1500обр. Това че на Пунто се усеща мощност при 1500, то едно че колата е със 150 кила по- лека, ами сигурна и предавките са по-къси. Линеа 1.3Multijed не съм карал, но гледам Доблотата бая ги изсилват. Все пак това не е спортна кола, нали? Ако нещо, не ти допада в колата, не я взимай. Карал съм Пежо Партнер 2.0ХДИ 80к.с. и тя се усеща "мудна" под 2000бр, след това си върви съвсем нормално. Отиваш, гледаш, пробваш, ако ти харесва взимаш, ако не се ориентирай към друга кола, или двигател.
Fiat Punto`04 1.2 60hp.
Renault Kangoo 1.9 DTI 80hp.
ex: FIAT Marea Weekend 1.8 16v ELX; FIAT Brava TD100 SX.
Коментар
-
Карах Линеа с 1.9 100 коня варианта и мога да кажа, че не беше идеално зле, но не ме впечатли... което ще рече, че 1.3 направо е щяла да ме отчая. От друга страна 1.3 милтиджет се представя страхотно в Панда (като усещане за динамика), както и в Сузуки Игнис. Но според мен е верен принципа на Мечо Пух - "колкото повече, толкова повече"... като връзка между обем на двг и кеф. Сега като се сетя, класическите американски маскъли не са с впечатляваща мощност - 200-220 коня, но са с чудовищен въртящ момент и определено кефят... а сега ни предлагат евтини търговски номера с надпис на опаковката "съвременен, турбо... шит".Най-вече Astra H 1.9 CDTI (JTD) 120 к.с. и ако има къде Делта 3
Коментар
Реклама
Collapse

Коментар