Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Проблем с Айсин на Крома

Collapse
Заключена тема
X
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Проблем с Айсин на Крома

    Здравейте колеги, колата е Крома 2.4 - 200кс. с автоматик Айсин TF-80SC. Има проблем при превключване на скоростите. Най-сериозно е когато колата качва от 2-ра на 3-та и когато сваля от 4-та на 3-та предавка. Усеща се едно доста сериозно ритане. Понякога се усеща и не плавна смяна от 3-та към 4-та и 5-та към 6-та. Като цяло не ми харесва поведението при смяна на предавките. Интересен е факта, че след сравнително дълго каране и колата загрее хубаво, спира да рита когато качва от 3-та на 4-та, а когато се сваля от 4-та на 3-та не винаги връща с удар. Колата е на 200000км, и до момента има една смяна на маслото в скоростите. От 1 месец насам, положението започна да става доста дразнещо и неприятно а колата се кара всеки ден. Имам усещането, че с това ритане започват да се разбиват карета, полуоси, носачи и всичко възможно (най-вероятно си е мое внушение).Какъв може да е проблема и според вас, до колко е наложително да се ходи в сервиз ?Благодаря предварително.

    #2
    Мисля че няма да е лошо да смениш маслото като за начало.Аз съм с Мареа автоматик Айсин 6040доста по стара от твоята и при мен дават смяна на масло на 50000км. И аз като взех колата леко риташе при смяна ,но като смених маслото взе да сменя много леко без да се усеща.

    Коментар


      #3
      Мислих и по този въпрос.Имам познати които са правили тази процедура но ефекта беше абсолютно никакъв. Техния аргумент е, че когато има механичен проблем, смяната на маслото не го решава. За момента мисля да закарам колата на преглед и да видим какво ще кажат специалистите.p.s. Мисля, че кутиите ни са различни

      Коментар


        #4
        Със сигурност са различни.Само казвам че за 200000км една смяна на масло ми се вижда малко.А иначе най-добре си е диагностика.

        Коментар


          #5
          Чувал съм, че това се случва от скапан тампон на скоростната кутия. Не знам колко е вярно.
          207 тиква автомат
          новокромаджия 2.4 печка

          Коментар


            #6
            pplk написа:
            Чувал съм, че това се случва от скапан тампон на скоростната кутия. Не знам колко е вярно.
            Знаеш ли как се диагностицира въпросният тампон ?Питам защото имам наблюдения към следното: когато колата е на D в покой (примерно на светофар) в момента в който колата спре, се получава едно леко бучене и леки вибрации в купето, като точно след 2сек. това спира и всичко утихва. В момента в който пусна спирачката се получава едно съвсем леко тръгване напред, след което все едно включва 1-ва предавка с лек тласък и тогава колата тръгва нормално според мен ...

            Коментар


              #7
              Предполагам в сервиз.
              207 тиква автомат
              новокромаджия 2.4 печка

              Коментар


                #8
                pplk написа:
                Предполагам в сервиз.
                Хаха, ясно.При теб има ли такива или подобни симптоми при смяна, при тръгване, в покой и т.н. ?

                Коментар


                  #9
                  Да чукна на дърво, за сега нямам оплаквания, колето е прекрасно. Дано да изкара още 2 години, после да му мисли следващия. :D
                  207 тиква автомат
                  новокромаджия 2.4 печка

                  Коментар


                    #10
                    Когато взех моята ходих в един сервиз да я прегледат,та майстора там каза че съм късметлия че моята скоростна кутия няма N контрол.Обясни го така при мен когато е на D и спра на място не изключва,а другия вид изключвали и често там имало проблем ,като го обясни точно както го описваш получава се удар като пуснеш спирачката.Предавам чужди думи аз не съм имал проблеми.

                    Коментар


                      #11
                      Това което казва въпросният майстор се потвърждава и от информацията която дава Айсин. Там също казват, че кутията е направена по този начин, когато е на D да изключва предавката в покой и до определена скорост, което ми дава някакво малко спокойствие. Очаквам някой да каже за удара при смяна от 2-ра към 3-та, понякога от 3-та към 4-та и от 4-та към 3-та. падне ли на 3 и под 40km/h няма проблеми, тъй като кутията изключва предавката и до покой все едно се движа на свободна.

                      Коментар


                        #12
                        Колега, къде го четеш това описание на Айсин за начина на работа на кутията? Интересно ми е да го прочета и аз. Аз нямам подобни симптоми, като описаните от теб (да чукна на дърво!), но и нямам усещането, че когато съм на D кутията изключва сама предавка на празен ход. Даже аз ръчно си превключвам на N, когато смятам че ще се заседя повече от 5-10 секунди на място. Това го правя по 2 причини - 1-во се усеща как двигателя се товари на D (все едно си на полу-съединител на ръчна скоростна) и 2-ро разхода е двоен (средно около 1 л/час на празен ход на N, срещу средно около 2 л/час на D).Ако имаш ELM кабел за диагностика, можеш да се опиташ да видиш какви данни се изчитат от скоростната кутия през софтуера AlfaOBD (http://www.alfaobd.com/) - има версии за PC и за смартфони. Не знам обаче до колко ще можеш да правиш изводи по диагностичните данни. Аз поне едва ли бих се справил. Най-малкото може да се види дали няма вдигнати някакви грешки.
                        Fiat Croma 2.4 Multijet/20V '06, 939A3.000
                        ex. Lancia Lybra 2.4JTD/10V SW '00, 839A5.000

                        Коментар


                          #13
                          Това е инфото което прочетох за кутията. "The Aisin AW TF-80 SC series is a 6 speed automatic transmission designed for use in transverse engine applications. It is designed to handle a maximum of 440 N·m (324.5 ft·lbf) of torque. It is built in Anjo, Japan. It is also called the TF-80SC (AWF21, AF40-6, AM6, AW6A-EL) and TF-81SC (AF21). One aspect of the advanced nature of the electronics is at idle, it automatically selects neutral gear to reduce internal temperatures and improves fuel economy."Инфото е от Уикито. Търсих и в сайта на Айсин, но там не успях да намеря нищо. Има инфо само за това кога е стартирано производството и бля бля бля..Нямам идея колко е достоверно, просто го сравнявам с поведението на кутията при мен.

                          Коментар


                            #14
                            Имаш два варианта.При твоите симптоми задължително се прави ресет на адаптивните стойности и стискаш много палци проблема да се изпари.За съжаление това е един от многото симптоми, които показват, че кутията си умира.Аз лично съм гледал 4 кутии с този проблем при Крома. 3 от тях успяха да се оправят само чрез рециклиране, а една от тях се оправи с адаптация.Лошо но факт. Но пък може да си късметлия, знае ли се. И не знам за N и стоене на място, ама си противоречиш.Веднъж казваш, че майстора ти казвал, че тази кутия не минавала автоматично на Н, а след това даваш цитат, който показва, че минава на Н. Всички съвременни автоматични кутии минават автоматично в режим на разтоварване, за да пестят гориво. И това не е отделна "система", която се чупи, а е част от дизайна на кутията.
                            A20DTH ЖТД ама не баш
                            1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                            Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                            Коментар


                              #15
                              BO написа:
                              Имаш два варианта.При твоите симптоми задължително се прави ресет на адаптивните стойности и стискаш много палци проблема да се изпари.
                              Как се прави този ресет? Може би в пълната версия на МЕС го има?
                              BO написа:
                              И не знам за N и стоене на място, ама си противоречиш.Веднъж казваш, че майстора ти казвал, че тази кутия не минавала автоматично на Н, а след това даваш цитат, който показва, че минава на Н.
                              Мисля, че колегата не си противоречи. Мнението на майстора беше споделено от друг колега с Мареа и по-стар модел кутия.
                              BO написа:
                              Всички съвременни автоматични кутии минават автоматично в режим на разтоварване, за да пестят гориво. И това не е отделна "система", която се чупи, а е част от дизайна на кутията.
                              Странно, аз не забелязвам това да се случва при мен. Ако си седя на D в спряло положение, усещам ясно как двигателя се товари. Може би разтоварването става след като мине известно време от спирането, което аз нямам нерви да изчакам Интересно ми е и ще го наблюдавам. Може и да логвам разход на гориво, за да го установя дали се случва. Дано всичко е наред при мен, защото звучи логично да е реализирана такава функционалност в съвременните кутии.
                              Fiat Croma 2.4 Multijet/20V '06, 939A3.000
                              ex. Lancia Lybra 2.4JTD/10V SW '00, 839A5.000

                              Коментар

                              Working...
                              X