Airfan написа:
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Проблем с охладителната система надува ...
Collapse
X
-
Значи допреди малко беше пълни глупости за капачката. Сега сам казваш, че ако клапана не работи и двигателя ще прегрее, ще изхвърли охладителната течност и още куп неща.Не мога да разбера сега вече дали е духнало гарнитура това Рено или има проблем с капачката
Ама на теб какво ти дреме, че някой ще даде няколко стотин лева за ремонт и накрая пак ще е на същото дередже.Аз казах какво се получава от проблемна капачка, неща които съм ги виждал с очите си, ти ме нарече глупак.Аз пък ще ти кажа, че надуване в системата може да се получи от много неща и не е само издухана гарнитура или спукана глава. Един прост топлообменик може да се пробие и през него да има надуване в системата. Ама на вас тия отговори не ви харесват, давате предположение за гарнитура и глава, щом трима преди теб са казали същото е така.Знаеш ли, че охладителна течност минава през алтернатора, скоростна кутия и още куп неща. Не знаеш, не си виждал капачка на която пише налягането пък остава да знаеш и такива неща.А имаше и едно изказване за Рено.... Ще кажа само, че Рено прави едни от най добрите дизели и това не съм си го изсмукал от пръстите.
-
Първо глупак не съм те наричал, а че са глупости надуването от неизправна капачка и ще ти обясня по-долу защо. За сметка на това нееднократно се опитваш да се подиграваш с мен. Защо е така незнам, но това си е твоя работа и не ми пука особено.Второ - пиша ти бавно, за да ме разбереш добре - ако клапана ти е запецнал затворен и не може да отпуска няма да ти надуе нищо, защото колата ще си работи в нормално работно налягане и няма да прегрее, за да надуе толкова, че маркучите да станат на кокал. Ако клапана ти е запецнал отворен, то тогава колата ще прегрява постоянно ако се напъва така, че да загрее много добре, ще фучи от капачката, но пак няма да са ти на кокал маркучите, защото клапана изпуска.Рено съм карал около 10 години - 11-ка и 19-ка. При втората този ефект с надуването съм го преживял около 10 пъти докато не смених гарнитурата на главата. Преди това съм сменял капачки, водни съединения, тапи на блока и какво ли не.chaveto написа:Значи допреди малко беше пълни глупости за капачката. Сега сам казваш, че ако клапана не работи и двигателя ще прегрее, ще изхвърли охладителната течност и още куп неща.Не мога да разбера сега вече дали е духнало гарнитура това Рено или има проблем с капачкатаAirfan написа:Нека ти представя моята гледна точка. Охладителната система на повечето автомобили е затворена и работи под налягане. Целта е да се повиши температурата на кипене на охладителната течност (някой по-горе отново ти го спомена). За това при неизправен (не задържащ налягане) клапан тези автомобили имат тенденция да прегряват, защото в главата температурите са над 90-100 градуса и се получава завиране на охладителната течност локално, което води до повишаване на налягането, но тъй като няма изправен клапан, колата връща антифриз.
Ама на теб какво ти дреме, че някой ще даде няколко стотин лева за ремонт и накрая пак ще е на същото дередже.Аз казах какво се получава от проблемна капачка, неща които съм ги виждал с очите си, ти ме нарече глупак.Аз пък ще ти кажа, че надуване в системата може да се получи от много неща и не е само издухана гарнитура или спукана глава. Един прост топлообменик може да се пробие и през него да има надуване в системата. Ама на вас тия отговори не ви харесват, давате предположение за гарнитура и глава, щом трима преди теб са казали същото е така.Знаеш ли, че охладителна течност минава през алтернатора, скоростна кутия и още куп неща. Не знаеш, не си виждал капачка на която пише налягането пък остава да знаеш и такива неща.А имаше и едно изказване за Рено.... Ще кажа само, че Рено прави едни от най добрите дизели и това не съм си го изсмукал от пръстите.
Коментар
-
Ами и да, и не.Както казваш температурата на кипене ще спадне с отваряне на капачката, но отново ще остане под тази на кипене при "стандартно" атмосферно налягане, ако да речем един автомобил работи в диапазона на 100-те градуса на охлаждащата течност.Сега предполагам няма да ме контрираш с въпрос - ами ако в системата има чиста вода. Изключвам този вариант, защото е забранено да се кара така. Говоря за средностатистическите автомобили, които се карат с течности каквито са описани в книжките за експлоатация.п.п. 3 години съм карал автомобил без клапан в капачката. Само един път направи номер поради ред причини, който номер нямаше да стане, ако имаше клапана в капачката. Демек по принцип не е проблем да се кара автомобил без да работи клапана на капачката - демек при стандартно атмосферно налягане с разтвор от 50:50 вода:антифриз.Airfan написа:Съгласен съм - съска, защото се е разширил антифриза и изпуска налягането, което се е получило при сгъстяването на въздуха в разширителния съд.АЗ бих добавил и следното - ако колата е напълно загряла и се отвори капачката, то се сваля рязко температурата на кипене, тъй като налягането спада и от там се получава разширяване на охладителната течност и оригване извън разширителния съд.
A20DTH
ЖТД ама не баш
1NZ−FXE
; 182A8.000 Брава
Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
Коментар
-
Съгласи ме.BO написа:Ами и да, и не.Както казваш температурата на кипене ще спадне с отваряне на капачката, но отново ще остане под тази на кипене при "стандартно" атмосферно налягане, ако да речем един автомобил работи в диапазона на 100-те градуса на охлаждащата течност.Сега предполагам няма да ме контрираш с въпрос - ами ако в системата има чиста вода. Изключвам този вариант, защото е забранено да се кара така. Говоря за средностатистическите автомобили, които се карат с течности каквито са описани в книжките за експлоатация.п.п. 3 години съм карал автомобил без клапан в капачката. Само един път направи номер поради ред причини, който номер нямаше да стане, ако имаше клапана в капачката. Демек по принцип не е проблем да се кара автомобил без да работи клапана на капачката - демек при стандартно атмосферно налягане с разтвор от 50:50 вода:антифриз.Airfan написа:Съгласен съм - съска, защото се е разширил антифриза и изпуска налягането, което се е получило при сгъстяването на въздуха в разширителния съд.АЗ бих добавил и следното - ако колата е напълно загряла и се отвори капачката, то се сваля рязко температурата на кипене, тъй като налягането спада и от там се получава разширяване на охладителната течност и оригване извън разширителния съд.
Коментар
-
А имаше и едно изказване за Рено.... Ще кажа само, че Рено прави едни от най добрите дизели и това не съм си го изсмукал от пръстите.Рено трафик 2,1 д ,е няма такъв боклук,между другото беше с отворена система.Имах рено 19 1,7 ,добро коле но стигнеше ли се до охлаждането-ужас,затова казах че са измислениНа скоро сменях тапите на блока и няколко дена карах без капачка,никакъв проблем а съм с опелски термостат на 92грFIAT MAREA 1.6 16V Weekend 99
Коментар
-
Хора проблема става ако клапана не отвори, тогава просто налягането изпуска от някъде другаде, при добър късмет ще е от някое водно съединение.Заради блокирал клапан на капачка преди месец колата ми стоя в бокса 4дни. Първо изпускаше от маркуча за обратния антифриз но аз нали съм си умен и бърз смених скобата и после пръсна гарнитура на водния колектор и то само заради скапана капачка. А антифриза си чезнеше яко, сега с нова капачка от 5 лв. съм перфектен.ivel написа:а знаете ли колко пъти съм виждал забравени капачки в моторното и няма никакъв проблем,така,че проблема в случая е ясен,за жалост е скъпКара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
(\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.
Коментар
-
Пишеш пълни глупости, няма как от блокирал клапан системата да надува. Системата ще си работи до нормално работно налягане.Недей да пишеш и ти глупости като мен, взимай пример от останалитеS_BANKOV написа:Хора проблема става ако клапана не отвори, тогава просто налягането изпуска от някъде другаде, при добър късмет ще е от някое водно съединение.Заради блокирал клапан на капачка преди месец колата ми стоя в бокса 4дни. Първо изпускаше от маркуча за обратния антифриз но аз нали съм си умен и бърз смених скобата и после пръсна гарнитура на водния колектор и то само заради скапана капачка. А антифриза си чезнеше яко, сега с нова капачка от 5 лв. съм перфектен.ivel написа:а знаете ли колко пъти съм виждал забравени капачки в моторното и няма никакъв проблем,така,че проблема в случая е ясен,за жалост е скъп
Коментар
-
При двигателите с повишаване на налягането се повишава и температурата на завиране на течноста.Защо не я развиете тази капачка и не дадете газ на този мотор да подържа 3000 об. за време примерно 5 минутиВидиш ли да излезат в съда макар и малки мехурчета спираш да пишеш тук и се залавяш със сваляне на главата.Успех!ivel написа:Чавето е прав в случая.както писах капачката е като парния винтил на бойлера.и при него вентила е затворен,ама няма проблем,проблем е обаче когато бойлера загрее повече , а вентила не работи.същото е и при двигателите
Коментар
-
При нормална експлоатация, а не ръчкане на писта този клапан не трябва да отваря, както и при бойлера. Ето за това спорим с г-н Чавето. Т.е. няма значение блокирал ли е - не трябва да надува.Ако логиката е да отваря постоянно, то трябва да имаме постоянна загуба на антифриз от изпарението му и изхвърлянето му през капачката.ivel написа:Чавето е прав в случая.както писах капачката е като парния винтил на бойлера.и при него вентила е затворен,ама няма проблем,проблем е обаче когато бойлера загрее повече , а вентила не работи.същото е и при двигателите
Коментар
-
така е при нормална експлоатация не трябва да отваря.иначе на автора на темата казвам да отвие капачката на загрял-около80гр двигател и да изфорсира.почти съм сигурен че ще бликне един гейзер от разширителния съд.казвам на загрял ,мотор,не заради друго,а защото ми се е случвало мотор с издухана гарнитура да не надува никак и да загрява бавно,да обаче стигне ли 80гр,стрелката видимо с просто око се качваше нагоре,а мотора надуваше в разширителния съд.логичното обяснени е свързано с разширяването на металите и е друга тема.
Коментар
-
Аз пък казвам да те го прави, че да не се наложи да ходи в клиниката по изгаряния. От врял антифриз раните зарастват много трудно.Нека колегата да капне малко одеколон в антифриза и да остави да надува, на горещ двигател теч няма да открие но аромата ще се усети, за да надува значи взема въздух от някъде, но щом не е омазало водата и маслото, значи има шанс да е от някое водно съединие или капачката.ivel написа:така е при нормална експлоатация не трябва да отваря.иначе на автора на темата казвам да отвие капачката на загрял-около80гр двигател и да изфорсира.почти съм сигурен че ще бликне един гейзер от разширителния съд.казвам на загрял ,мотор,не заради друго,а защото ми се е случвало мотор с издухана гарнитура да не надува никак и да загрява бавно,да обаче стигне ли 80гр,стрелката видимо с просто око се качваше нагоре,а мотора надуваше в разширителния съд.логичното обяснени е свързано с разширяването на металите и е друга тема.Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
(\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.
Коментар
Реклама
Collapse


Коментар