Привет, Колеги! :D Предстои ми да сменям ролка и ремък /пистов/ който върти помпа и генератор.Но, проблема е твърде тясното постранство дето се намира ролката, и от огледа ,стигнах до извода, че без откачване на тампона на двигателя,няма да мога да я сменя.Моля ако някой е сменял , да сподели как е подходил.Моля, Колеги които карат ,или са сменя ли ролка на този модел Фиат, да вземат отношение.Колата е Фиат Палио комби с 1,7тд мотор!-
Благодаря, за вниманието!
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Съвет за смяна на ролка на пистов ремък!
Collapse
X
-
Точно оттам направих огледа/проверка на двете ролки и двата ремъка.Причината да правя проверката, е странния шум като грумолене на разбит лагер, и тогава го хванах че тоя лагер е заминал, направо клопа като го разклатих с ръка.Другия който се върти на хидравлика , е добре ,там няма луфтове,Но тоя дето е на широкия , направо играе по оста.И от това играене и ремъка почнал да се разпада от вътрешната страна,имам предвид профилните клинчета.jenti написа:Пробвай за начало да свалиш гумата и пластмасовия подкалник и може и да успееш да бръкнеш
Fiat palio 1.7td
Коментар
-
ВО, какво общо има тук ремъка на климатика, като той сваля без да олабвам обтяжната ролка .BO написа:Тампона се маха заради ремъка на климатика.Всичко друго си става нормално.Пробва ли с лула?
Когато братчеда ми сменва ангренажа преди две години,помня че свали така ремъка,без да отхлабва от обтегача.Дори и пистовия дето върти помпа и генаратор го свали директно от шайба от коляновия вал. като зора бе свалянето на обтяжната ролка на ангренажа.Без малко тогава щяхме да откачаме тампона дето държи двигателя към рамата, но се сети за друг начин, а той е да го свали заедно, с незнам как да го нареча, втулков болт, или болт от двете страни с резба ,като по средата е без резба, точно там влиза /ляга/вътрешния диаметър на обтяжната ролка.Но тогава не сменихме тая ролка на пистовия, защото тогава ми каза че колата е обслужвана и може да се карат още.Дори ролката отклоняваща на ангренаж, и нея я оставихме, защото бе в перфектно състояние, само ремък смених , защото така и така бяхме я разковачили.
Fiat palio 1.7td
Коментар
-
Ми мойто не е като при теб но общото е липсата на място.При мене може да влезе само ключ няма място за друго.Тампона се сваля лесно ,но първо подпираш двигателя с крик така че да можеш да си нагласяш височината му,надигаш двигателя леко така че да освободиш тампна от напрежение и тогава развиваш болтовете.После как и с какво се действа при теб незнам,аз коментирах мойта.Fiat Palio Weekend JTD80
Коментар
-
Благодаря! :D Май нататък отиват нещата, без откачване няма стане.Смятам в събота да правя операцията с един колега от работа,има гараж с канал,но най-важното,е че има инструменти всякакви,който като стойност в левове, били от порядъка на 800лв.milko05 написа:Ми мойто не е като при теб но общото е липсата на място.При мене може да влезе само ключ няма място за друго.Тампона се сваля лесно ,но първо подпираш двигателя с крик така че да можеш да си нагласяш височината му,надигаш двигателя леко така че да освободиш тампна от напрежение и тогава развиваш болтовете.После как и с какво се действа при теб незнам,аз коментирах мойта.
Е живот здраве , ако нещо той не е ангажиран, ще правим гимнастиката,пък таман ще видя тия иструменчета за 800 кинта,които ги е купувал от Англия, докат е бачкал там осем годинки.......
Fiat palio 1.7td
Коментар
-
И така Колеги, смених въпросната ролка и ремък, без да откачвам от тампона двигателя.
На снимката дето съм оградил, развих двата болта с шестотен 6-ца с сферична глава, и свалих планката заедно с ролката, но преди това естествено откачих ремъка на климатика ,за да мога да сваля пистовия ремък.Процедурата ми отне някъде към час и тридесет минути най-много, като 20 минути оглеждахме,и омувахме как да го свалим. :D Не знам как е при другите модели на Фиат, но определено всичко е така наблъскано, че за да стигнеш до дадена част,трябва да се подхожда с финест и СПОКОЙСТВИЕ и най-вече с подходящи инструменти.За съжаление снимки не можах да направя, поради цапаницата до лакти, но мисля че това е достатъчно от снимката от EPER-а, със синьо съм оградил въпросната планка и двата болта.Така, планката заедно ролката я извадих между носача и двигателя, а ремъка от горе, монтажа стана, по реда ,както я разглобих..... :D
Fiat palio 1.7td
Коментар
Реклама
Collapse

ЖТД ама не баш
; 182A8.000 Брава
Коментар