Допусмал съм една грешка, разширителния съд не е включен към радиатора, а към малкия кръг директно.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Загряване на TD100
Collapse
X
-
Ще подновя малко тази тема, защото попаднах на едно изказване на колега, от скоро регистриран във форума, който много добре обяснява, какво се случва при монтаж на неподхордящ - различен от оригиналния термостат, точно на TD100 :http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?p=992387#992387Мисля, че няма нужда от коментари по въпроса :D Успех на всички, и делеч от гореспоменатите и други проблемиtogo написа:колега не се подвеждай да правиш компромис с термостата, купувай си оригинален. Миналалта зима се пробваха да ми "помогнат" с няква джаджа за 12лв, както и при теб моята кола не загряваше(фиат тд100 1,9) след като ми направиха интервенцията в града беше перфектна на пробата, но на другия ден ми се наложи да пътувам до София от Хасково и няма да ти казвам колко пъти ми прегря колата на магистралата, чак на тунела почна да хвърля и масло, добре че имаше някаква пътна помощ та харата ми помогнаха и ми казаха в софия веднага да махам тази джаджа, иначе ще блокирам двигателя не го махнах там но се прибрах на тръни и мах. 90 км/ч.На другия ден си сложих оригинален термостат и вече няма мърдане стрелката на едно ниво под средата е и зимата и лятото,Та това ми е съвета, за да не патиш и ти -карай си я така както е и събирай пари и сменяй с оригинален,Успех!KPSS написа:
Ами не просто се бях примирил, че ще се сменя с нов.Ще е чудесно да е погледне човек който му разбира и да си каже мнението стига да не те притеснявам.Ако желаеш пусни си номера на лично и ще ти звънна да се разберем.
Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.
Коментар
-
Ами браво на колегата за личният му избор.Аз не споделям обаче неговият опит и съм категоричен че термостата от Рено 5 работи перфектно и през зимата и през лятото независимо дали колата се кара в града или извънградско.AR 159 Ti 2,4 mJTD 210 h.p.
HONDA Accord tourer 2.2 i-DTEC Type S 180 h.p.
Kawasaki ER-6n'2012
Коментар
-
Важното е обаче да бъде монтиран правилно. Аз също карам от две години с такъв термостат, наскоро го смених с такъв на 89*С. Наблюдавал съм си температурата с ОБД...... на климатика и температурата играе с 4-5 градуса. Като 2-3* са отгоре и 2* отдолу, това е сега в студа. На топло не съм гледал как играе и дали играе температурата :D П.С някъде по напред имаше и схема как минава охладителната течност, още никой не каза как точно минава.iakvvu написа:Ами браво на колегата за личният му избор.Аз не споделям обаче неговият опит и съм категоричен че термостата от Рено 5 работи перфектно и през зимата и през лятото независимо дали колата се кара в града или извънградско.
Коментар
-
явно българите сме супер жалки същества.те инженерите на фиат не са го измислили така,ама ние все да го побългарим,затова и държавата ни е на този хал.термостата е основен възел в охладителната система на двг,ето защо не бива да се правят компромиси,защото после от тези измислени термостати може и да ви болят главите и да ви се изпразнят джобовете мигновенно,а после идете че пускайте нова тема-прегря ми колата какво да правя
Коментар
-
Въздържах се да го напиша това,защото предубедените щяха да скочат,че монтажа няма значение. Затова просто си написах гледната точка.Колеги,има посока на монтиране на термостата от Рено във фиатските тръби. В противен случай двигателя започва да прегрява,както е станало най-вероятно с колегата чийто пост е пуснат за пример.chaveto написа:Важното е обаче да бъде монтиран правилно.AR 159 Ti 2,4 mJTD 210 h.p.
HONDA Accord tourer 2.2 i-DTEC Type S 180 h.p.
Kawasaki ER-6n'2012
Коментар
-
Напротив, доста напредничави сме някои от нас. И на двете коли съм сложил термостати от Рено, единият на 89, а другият на 86 градуса. И двете се държат перфектно и зиме и лете - стрелката по средата и температурата гледана с ФЕС лятото с пуснат климатик не надвишава 90-92 градуса. Пунто 1,9 JTD са и двете.Ще дам пример понеже миналото лято бях на срещата на връх Милеви скали, колегите които бяха знаят какъв е пътя. Еми с двама човека и пуснат климатик, каране на 1-ва и малко на 2-ра в продължение на 12 км, с развита капачка на разширителният съд, как така не прегря тази кола. Та проблема не ви е в термостатите със СИГУРНОСТ.И още един пример с едно за мен недуразумение на немската инженерна мисъл - 220 CDI. Да сте чували приказки от рода "тези двигатели са много ефективни и не загряват зимата"? Трябваха ми 6 седмици мръзнене докато разбера аджеба защо не загрява. И разбира се след доста разглобяване и опити разбрах каква огромна и технически неиздържана "глупост" са направили великите немски инженери. След моята намеса и доработка на системата при външна температура -10 градуса, антифриза беше 82 градуса, а лятото с пуснат климатик и продължително изкачване 15 км не надвишаваше 86 градуса.Та колега има неща, които след години инженерите като ги гледат и се чудят как са могли да направят такова нещо.ivel написа:явно българите сме супер жалки същества.те инженерите на фиат не са го измислили така,ама ние все да го побългарим,затова и държавата ни е на този хал.термостата е основен възел в охладителната система на двг,ето защо не бива да се правят компромиси,защото после от тези измислени термостати може и да ви болят главите и да ви се изпразнят джобовете мигновенно,а после идете че пускайте нова тема-прегря ми колата какво да правяFiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше
Коментар
-
Е точно за това е този форум да се чуват мнения като предишното а не приказки от рода на ,,Аз ще карам само с оригинални части,, И какво от това? Майсторлъка е да направиш невъзможното с подръчни материали както се казва.Като шопа дето гледал жирафа в зоопарка и викал ,,е те такова животно не може да има,,Умные не бывают учены; ученые не бывают умны. - Лао-цзы FIAT BRAVA TD100
Коментар
-
Абе много сте ми интересни, как така намирате фабрични проблеми в марки като Мерцедес ? Вярно че швабите имат една инженерна мисъл ... ама айде :D Имах един "колега" в един сервиз за електроника, беше намерил фабричния дефект на едни немски телевизори, ама горкия не различаваше елементите, ако са еднакви на външен вид :D Е това си остана само негово мнение. И не ми е ясно, как не разбирате, че за да ви покаже едно ЕКУ, температурата на ДВГ, то трябва една камара компоненти да са в изправност, и трябва да знаете в какви граници и при какви услоеия трябва да варира температурата на ДВГ ? Защо никой не ползва един елементарен уред, наречен термометър ? Защо никой не чете в мануалите, каква е работната температура на този ДВГ ? Поне надписа на оригиналния термостат защо не се взема под внимание ? Какви са тези 89* за терморстат на ТД100, като той трябва да е 75 - 82 * ? Как ше "ремонтираш охлаждатата система на един ДВГ, като поставиш втори термостат ? Защо никой не разглоби оригиналния и само да смени термоелемента ? Защо изобщо си насройвате стрелката на термометъра със добавяне на термостати ? Наистина ми е много странно всичко това. Ма айде стига, че тая тема ще завъди конкуренция с темата за Политрон :Dilko-gd написа:Напротив, доста напредничави сме някои от нас. И на двете коли съм сложил термостати от Рено, единият на 89, а другият на 86 градуса. И двете се държат перфектно и зиме и лете - стрелката по средата и температурата гледана с ФЕС лятото с пуснат климатик не надвишава 90-92 градуса. Пунто 1,9 JTD са и двете.Ще дам пример понеже миналото лято бях на срещата на връх Милеви скали, колегите които бяха знаят какъв е пътя. Еми с двама човека и пуснат климатик, каране на 1-ва и малко на 2-ра в продължение на 12 км, с развита капачка на разширителният съд, как така не прегря тази кола. Та проблема не ви е в термостатите със СИГУРНОСТ.И още един пример с едно за мен недуразумение на немската инженерна мисъл - 220 CDI. Да сте чували приказки от рода "тези двигатели са много ефективни и не загряват зимата"? Трябваха ми 6 седмици мръзнене докато разбера аджеба защо не загрява. И разбира се след доста разглобяване и опити разбрах каква огромна и технически неиздържана "глупост" са направили великите немски инженери. След моята намеса и доработка на системата при външна температура -10 градуса, антифриза беше 82 градуса, а лятото с пуснат климатик и продължително изкачване 15 км не надвишаваше 86 градуса.Та колега има неща, които след години инженерите като ги гледат и се чудят как са могли да направят такова нещо.ivel написа:явно българите сме супер жалки същества.те инженерите на фиат не са го измислили така,ама ние все да го побългарим,затова и държавата ни е на този хал.термостата е основен възел в охладителната система на двг,ето защо не бива да се правят компромиси,защото после от тези измислени термостати може и да ви болят главите и да ви се изпразнят джобовете мигновенно,а после идете че пускайте нова тема-прегря ми колата какво да правяОсновния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.
Коментар
-
ами защо не сложите колянов вал от форд орион и разпределителен от опел астра..може и да станат.само осирате колите с тези термостати.то ако беше така инженерите щяха да го предпочетат за първоначално вграждане този термостат.да не говорим пък какво може да се случи и колко малко невнимание е нужно за да прегрееш мотора изаради 80-90лв да дадеш 800-900лв.но всеки си преценява
Коментар
Реклама
Collapse


Коментар