Виждам че никой не отговаря на въпроса за малкия кръг и разширителния съд, за това ще Ви отговоря какво се получава. Когато са затворени и двата термостата, няма връзка на течноста от разширителния съд с малкия кръг. При изстиване на ДВГ течноста в малкия кръг намалява обема си и се получава въздушна възглавница в главата. Това е така, защото тръбата свързваща малкия кръг с разширителния съд, влиза в последния от горе и няма досег с течноста в разширителния съд, от където трябва да върне течност към малкия кръг.Когато има само един термостат, връзката се осъществява през радиатора и маркуч 2.  ----------------------------И по тази логика в разширителния съд нивото трябва да е повече от нормалното, да ама не. Когато изстине колата нивото на течността е между мин и макс, а според мен това трябва да е правилното. А за парното няма няма какво да говорим, перфектно е. Започва да духа леко топло още преди да е мръднала стрелката, а като загрее до 80 градуса го държа на 1-ва степен , че на втората не се стой. И тъй не мога да си обясня, как се получава тая въздушна възглавница и кво пречи на антифриза да се връща в малкия кръг?
							
						
					Реклама
				
					Collapse
				
			
		
	Съобщение
				
					Collapse
				
			
		
	
		
			
				No announcement yet.
				
			
				
	
Загряване на TD100
				
					Collapse
				
			
		
	X
- 
	
	
	
		
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
Перфектна снимка с перфектно обяснение. Поздравления колега, ще е полезно за много хора, както и за мен. Но все още не мога ад се светна какво пречи на водата от разширителния съд да се върне обратно през тази тръбичка, през коята е излязла( означено със жълто)? Не се заяждам, просто не мога да разбера, а ми е интересно защото при мен няма странни аномалии.Dido_Lyubenov написа:Разгледай пак схемата на термостата, има допълнения.НЕ Е ВАЖНО КАКВА Е КОЛАТА, А КОЛКО Е ПРАЗНА ГЛАВАТА!!!
Коментар
 - 
	
	
	
		
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
Всичко е много относително колега, това че нищо не си пипал по твоята охладителна с-ма не означава, че всичко по нея е ОК. Защо не вземеш да изместиш твойте показания с едно деление нагоре, т.е. да смениш датчика за измерване на температурата. Защото, много тъпо би било, преди средата на температурната скала, (както и си го описал), вентилаторите да се "шият" на първа и втора степен. И защо аз да спирам моя мотор и да чакам да се охлади, когато м/у средното деление и следващото вентилаторите се включват и връщат температурата там където е била (малко под средата)? А опасната зона за печене на мотора, те, хората са я отбелязали с друг цвят боя.Dido_Lyubenov написа:Ето още един пример за точноста на тези уреди и датчиците, които ги управляват. :D Измести показанията на твоя уред с едно деление и малко на долу и ще се получи показанието на моя уред. Аз съм сигурен, че по моя ДВГ не са сменяни датчици за температура и термостат, и показанията са както съм ги описал. А в оригиналния "мануел" на колата си пише, че при достигане на температурата до следващото деление след средното, трябва да се остави мотора да охлади, дори ако е необходимо да се спре и угаси за известно време. Случвало ми се е само веднъж да мине стрелката над средното деление, но не е достигала следващото. И какво правим сега ? Проверяваме термостата и си сверяваме уреда по него, или печем мотора, за да стои стрелката където на нас ни се иска ???FIAT Marea Weekend ELX TD100, Bravo 1.9 Multijet 16V
Коментар
 - 
	
	
	
		
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
Тая тръбичка влиза в горната част на разширителния съд. Не е потопена в течноста, а кавото мине по нея от ДВГ към разширителния съд, капе от "тавана" на съда. За да се върне в ДВГ минава през долния отвор на разширителния съд и отива в големия радиатор отпред. Този радиатор се свързва с ДВГ през маркучи 1 и 2. Когато оригиналния термостат е затворен, затапва маркуч 1, а когато е затворен и допълнителния термостат в маркуч 2, то той затапва маркуч 2. По този начин течноста от разширителния съд остава изолирана от малкия кръг, от едната страна от двата термостата, а от другата въздуха в разширителния съд. Когато ДВГ изстива и течноста си намалява обема, разликата се запълва с въздух, а не течност от разширителния съд. Де факто разширителен съд до достигане на темп. 75’ остава най високата част от малкия кръг - главата. Е не остава изцяло без течност в нея, но се получават вуздушни кухини, а не трябва да има такива.Сори за грозната втора картинka, амa не ми се прави на AutoCAD.Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.
Коментар
 - 
	
	
	
		
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
Не си прочел правилно. На средното деление, дори малко над него - 1 -2 мм. включва втора степен на внтилатора. Никой не те кара да си местиш деленията, просто се опитай да си представиш как се държи моя уред, като мислено изместиш деленията. А това колко тъпо ти изглежда на теб... ми не гледай моя уред, гледай си твоя. На мен моя си ми харесва така. Всъщност колега, вентилаторите се "шият" мнооооого рядко заради температурата на ДВГ. Почти винаги когато работят е заради климатикаFlow написа:Всичко е много относително колега, това че нищо не си пипал по твоята охладителна с-ма не означава, че всичко по нея е ОК. Защо не вземеш да изместиш твойте показания с едно деление нагоре, т.е. да смениш датчика за измерване на температурата. Защото, много тъпо би било, преди средата на температурната скала, (както и си го описал), вентилаторите да се "шият" на първа и втора степен. И защо аз да спирам моя мотор и да чакам да се охлади, когато м/у средното деление и следващото вентилаторите се включват и връщат температурата там където е била (малко под средата)? А опасната зона за печене на мотора, те, хората са я отбелязали с друг цвят боя.Dido_Lyubenov написа:Ето още един пример за точноста на тези уреди и датчиците, които ги управляват. :D Измести показанията на твоя уред с едно деление и малко на долу и ще се получи показанието на моя уред. Аз съм сигурен, че по моя ДВГ не са сменяни датчици за температура и термостат, и показанията са както съм ги описал. А в оригиналния "мануел" на колата си пише, че при достигане на температурата до следващото деление след средното, трябва да се остави мотора да охлади, дори ако е необходимо да се спре и угаси за известно време. Случвало ми се е само веднъж да мине стрелката над средното деление, но не е достигала следващото. И какво правим сега ? Проверяваме термостата и си сверяваме уреда по него, или печем мотора, за да стои стрелката където на нас ни се иска ???
 А заради него се включват и преди да е отлепила стрелката на уреда и да е отворил термостата.
							
						Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.
Коментар
 - 
	
	
	
		
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
Отново поздравления за обяснението и за картинките! Сега вече съм напълно наясно кое как и къде. :D . Изглежда при мен оригиналния термостат и клапана стоят постоянно отворени и посредством тях антифриза се връща обратно в малкия кръг, защото нивото всяка сутрин си е в нормите (точно на средата между мин и макс.Dido_Lyubenov написа:Тая тръбичка влиза в горната част на разширителния съд. Не е потопена в течноста, а кавото мине по нея от ДВГ към разширителния съд, капе от "тавана" на съда. За да се върне в ДВГ минава през долния отвор на разширителния съд и отива в големия радиатор отпред. Този радиатор се свързва с ДВГ през маркучи 1 и 2. Когато оригиналния термостат е затворен, затапва маркуч 1, а когато е затворен и допълнителния термостат в маркуч 2, то той затапва маркуч 2. По този начин течноста от разширителния съд остава изолирана от малкия кръг, от едната страна от двата термостата, а от другата въздуха в разширителния съд. Когато ДВГ изстива и течноста си намалява обема, разликата се запълва с въздух, а не течност от разширителния съд. Де факто разширителен съд до достигане на темп. 75’ остава най високата част от малкия кръг - главата. Е не остава изцяло без течност в нея, но се получават вуздушни кухини, а не трябва да има такива.Сори за грозната втора картинka, амa не ми се прави на AutoCAD.НЕ Е ВАЖНО КАКВА Е КОЛАТА, А КОЛКО Е ПРАЗНА ГЛАВАТА!!!
Коментар
 - 
	
	
	
		
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
В този случай управлението е съвсем друго (от пресостата на изпарителя) и не му е мястото в темата.А иначе изводът е ясен - гледай си показанието на уредите и си трай, не го прави еталон.Dido_Lyubenov написа:Всъщност колега, вентилаторите се "шият" мнооооого рядко заради температурата на ДВГ. Почти винаги когато работят е заради климатика
 А заради него се включват и преди да е отлепила стрелката на уреда и да е отворил термостата.FIAT Marea Weekend ELX TD100, Bravo 1.9 Multijet 16V
Коментар
 - 
	
	
	
		
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
Според мен схемата е объркана, може и аз да греша, но нека да кажа как е според мен.Започваме да ги броим от долу нагоре 1 и 3 е вход за студената течност към тялото, 2 е изход на студената течност към двигателя.4, 5 и 6 е изход на топлата течност. От двигателя излиза топлата течност и влиза в това тяло. Натам 6 изход за парното, 5 изход за съда, 4 изход за радиатора, 3 вход от радиатора на парното, 2 трябва да е изход към водната помпа и 1 е вход от големият радиатор. При тази система термостата стои на студената страна на радиатора. По този начин охладената течност която влезе от радиатора минава през термостата и той веднага ще се затвори, но после отново ще почне да минава топло през него и той се отвара....... При Жигулите изпълнението беше по същият начин.Отново казвам, че мога и да греша, но това е моята логика за схемата. Защото схемата която е начертана от колегата не знам дали той я е измислил или я е видял от някъде.ЕДИТ: преправих схемата както трябва да е според мен.
Коментар
 - 
	
	
	
		
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
Слушай пич, прочети много нимателно всички постове в темата, и ще се сетиш за какво говоря ! Поне още на трима колеги с ТД100, писали в ТАЗИ тема показанията са 1:1 с тези на моя уред... Кое е еталон ??? Да не говорим, че заради такива разбирачи дето си гласят стрелката на уреда, с добвяне на термостати, сигурно половината собственици на ТД100 са заврели в колите си по още един термостат и то не където му е мястото. Псле чета малоумни изказвания от типа "Ми то TD100 по принцип много си прегряваFlow написа:В този случай управлението е съвсем друго (от пресостата на изпарителя) и не му е мястото в темата.А иначе изводът е ясен - гледай си показанието на уредите и си трай, не го прави еталон.Dido_Lyubenov написа:Всъщност колега, вентилаторите се "шият" мнооооого рядко заради температурата на ДВГ. Почти винаги когато работят е заради климатика
 А заради него се включват и преди да е отлепила стрелката на уреда и да е отворил термостата.
 " ... Защо "много си прегрява по принцип" ??? Ръгни му 10 термостата ако щеш, ама не обвинявай марката или модела за собственото си малоумие ! По тая логика ако сложа още един резервоар и ще смъкна разхода на гориво с 50%  
  
  
 Това последното не насочено към теб  
							
						Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.
Коментар
 - 
	
	
	
		
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
Колега chaveto, нещо си се заблудил относно посоката на циркулация. Личи си че имаш доста познания по ДВГ, но в случая нещо те води в грешна посока. Винаги горещата течност облива тялото на самия термоелемент на термостата. По твоята схема на циркулация, всеки път когато термостата отвори, ще го облива охладената течност от радиатора и той веднага ще затваря. На всичко отгоре преди седмица си направих труда да се уверя доълнително за начина на охлаждане на тоя мотор, като следих от момента на запалване на студен ДВГ, до момента в който термостата отваря за да охлади, в каква послдователност загряват маркучите, и как се променя температурата на течноста в тях. Не с термометър а на пипане с ръка, но това е достатъчно показателно. За това съм сигурен в грубата схема която постнах по-горе и описанието по снимката на термостата. Маркуч 1 рязко се стопли каогато отвори термостата, а радиатора все още беше студен, след това и той започна да се затопля. Всъщност усещаше се как марлуч 1 започна да загрява от към термостата и постепенно се затопли до радиатора.Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.
Коментар
 - 
	
	
	
		
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
Към колегата Dido_Lyubenov. Не претендирам да разбирам от автомобили и за това ще си питам (мисля форума все пак е за това). Ако приемем, че маркуч 2 е входящ (от радиатора към двигателя) след като мине през корпуса на термостата водата през какъв точно път минава, за да охлади двигателя и как се връща водата в маркуч 1. Ако всичкото това разнопосочно движение на водата се случва в корпуса на термостата, явно голямо джумбаре става там. Искам да питам и още нещо-ако оригиналния термостат работи коректно и е в напълно отворено положение, изцяло ли отклонява водата от разширителния съд към радиатора или частично? Претендирам да съм чел внимателно всички отговори в темата, като нейн автор и моля да ме извините ако има отговор на тези въпроси или е очеваден! Благодаря!П.П: Слизам да щракна някоя снимка, за да се онагледи всичко :D :D :Dex FIAT Marea 1.9 TD100
Коментар
 
Реклама
				
					Collapse
				
			
		
	

Коментар