Подкрепям напълно всичко казано от колегата Dido_Lyubenov. Макар мойта скала да е с малко по-различен вид от показаните снимки, това с достигането на стрелката до средата се получава само лятно време най-вече при пуснат климатик в зависимост от скоростта и наклона. И аз в началото си мислех, че проблема е в термостата ми, смених го с нов, но разлика нямаше.
							
						
					Реклама
				
					Collapse
				
			
		
	Съобщение
				
					Collapse
				
			
		
	
		
			
				No announcement yet.
				
			
				
	
Загряване на TD100
				
					Collapse
				
			
		
	X
- 
	
	
	
		
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
jambo написа:Подкрепям напълно всичко казано от колегата Dido_Lyubenov. Макар мойта скала да е с малко по-различен вид от показаните снимки, това с достигането на стрелката до средата се получава само лятно време най-вече при пуснат климатик в зависимост от скоростта и наклона. И аз в началото си мислех, че проблема е в термостата ми, смених го с нов, но разлика нямаше.
 Ако идваш към Русе някой ден, обади се, ще почерпя !
							
						Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.
Коментар
 - 
	
	
	
		
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
А искаш ли да споделиш, какъв модел са ти ДВГ и уреда на таблото, и с какъв термостат си ? Явно съм писал много неща в тази тема дето никой не ги чете.кроко61 написа:Нещо не ми е ясно-това че моя е постоянно на средата е грешка и трябва да го сменям ли?Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.
Коментар
 - 
	
	
	
		
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
Колеги верно стана голям спор. Както съм писал в началото на извънградско стрелката едва стига първото деление, а доста често стои даже и под нея (ако карам постоянно със 140 да кажем). Колкото и градуса да е първото деление, едва ли стрелката трябва трудно да стига до там, камо ли да карам на над 3000 оборота и да пада под нея. Освен това маркучът от термостата към радиатора се эагрява веднага след эапалване, което е недвусмислено эа едно.ex FIAT Marea 1.9 TD100
Коментар
 - 
	
	
	
		
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
Аз съм снимал моя уред и в конкретния случай, колегата пуснал темата говори за точно такъв. На tornado e същия. Явно и твоя е такъв. Ако ти е сменян термостата е възможно да се държи различно. Важен е и датчика който измерва темпратурата на охлаждащата течност. Не е нормално уреда да е прецизен и да не мърда стрелката за температурата на ДВГ в зависисимост от режима му на работа. Ако приемем, че средното деление отговаря на 92 градуса, в твоя случай термостата трябва да отваря на 90 градуса. Това не отговаря на температурата на отваряне на термстата, посочена ва таблицата на сервизното упътване, а имено 78 - 82 градуса. Вторият аргумент е, че колега в тази тема писа, че оригиналния термостат на неговия ДВГ е за 75 градуса, при което стрелката на уреда стои на първо деление. Трябва ли да обяснявам още ? Дали има проблем с твоя термостат - ами провери с един термометър, при каква температура отваря и ще си дадеш отговор на въпроса. Помисли съшо, какъв е смисъла от първа степен на вентилатора, ако втора степен сработва при 90 градуса, а твоя ДВГ държи 92 градуса ?кроко61 написа:Аз също писах че става въпрос за ТД100-като на ТорнадоОсновния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.
Коментар
 - 
	
	
	
		
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
Ами това да го беше казал в самото начало, ако не бъркаш входящ и изходящ маркуч от ДВГ. А дали ще дадеш сега 100 лв. или след година няклко по 100 лв. , си решаваш лично ти. Термо-елемента си има място, на което трябва да е, а не по маркучите, както някои колеги го завират. Има значение !Успех !ganchoto написа:... Освен това маркучът от термостата към радиатора се эагрява веднага след эапалване, което е недвусмислено эа едно.Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.
Коментар
 - 
	
	
	
		
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
Бъркаш ! По този маркуч се връща от радатора към ДВГ. Той започва да затопля постепенно, защото там няма какво да спира водата, и тя започва постепенно да се смесва с топлата от ДВГ. Другия маркуч, отбелязан с червено 1 е от ДВГ към радиатора през термостата. Там затопля чак когато термостата отвори. Със зелено квадрато-подобно е маркиран маркуча за малкия кръг - циркулира само в ДВГ и топли и парното. Когато термостата отвори, ограничава дебита през малкия кръг и прекарва антифриза през големия кръг - ДВГ -> радиатор -> ДВГ. За това ти казвам да не се занимаваш с простотии и да слгаш разни термостати по маркучите, защото с тах нямаш контрол над съотношението в дебита на малкия и големия кръг. Ще разчиташ на добрата воля на антифриза да минава през радиатораganchoto написа:На предишната страница е снимката, нещо не мога да я прикачаganchoto написа:Ами мисля че не се бъркам, на втората снимка номер 2 и съответно в червено е от двигателя към радиатора.
		
							
						Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.
Коментар
 - 
	
	
	
		
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
НЕ Е ! Погледни схемата ! Кажи ми как с термостат в маркуча, ще намалиш дебита в малкия кръг обозначен със зелени стрелки, и кое изобщо ще ПРИНУДИ горещия антифриз да минава през радиатора, като няма кой да "затвори кранчето" в блока на оригиналния термостат ? Във оригиналния, като се движи клапана при отваряне към радиатора, затваря към блока (малкия кръг). На всичко отгоре горещия антифриз трябва да облива термо-елемента, а не да го затоля, защото се е затоплила водата в маркуча, която при затворен термостат не циркулира в него. "N2" влиза на щуцера отблязан със синя стрелка.Валентино_88 написа:А дали N2 не е изходящия от термостата към радиатора?
Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.
Коментар
 - 
	
	
	
		
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
Да се включа и аз в темата, не я изчетох цялата но... :D Като купих колата бях сигурен, че термостата е за смяна щото стрелката на Т не се качваше въобще до средата.Е, за 6 месеца смених 3 термостата и положението е все същото, та 4та година вече съм така.Ако карам в задръстване, колата работи на място, или я ръчкам яко стрелката си отива до средата, но при нормално каране седи, хм да речем на 1/4 от скалата
 Иначе термостата си работи щото пипам там маркучите и 1ния стои студен докато не загрее двигателя, имам някакъв смътен спомен, че на термостата пишеше 78 градуса за отваряне.Може и да се бъркам 
поздрави
							
						Тря'а напиша нещо тука, нали
Коментар
 - 
	
	
	
		
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
Колега искаш да кажеш, че като отвори големия кръг, малкия се затваря?Dido_Lyubenov написа:НЕ Е ! Погледни схемата ! Кажи ми как с термостат в маркуча, ще намалиш дебита в малкия кръг обозначен със зелени стрелки, и кое изобщо ще ПРИНУДИ горещия антифриз да минава през радиатора, като няма кой да "затвори кранчето" в блока на оригиналния термостат ? Във оригиналния, като се движи клапана при отваряне към радиатора, затваря към блока (малкия кръг). На всичко отгоре горещия антифриз трябва да облива термо-елемента, а не да го затоля, защото се е затоплила водата в маркуча, която при затворен термостат не циркулира в него. "N2" влиза на щуцера отблязан със синя стрелка.Валентино_88 написа:А дали N2 не е изходящия от термостата към радиатора?
НЕ Е ВАЖНО КАКВА Е КОЛАТА, А КОЛКО Е ПРАЗНА ГЛАВАТА!!!
Коментар
 
Реклама
				
					Collapse
				
			
		
	
Коментар