Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Дебитомер на ТД100 - работи ли ?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #16
    emzo написа:
    Разсъжденията на един папагал:Параметрите за следене на ТД100.Та се чуди папагала, щом като помпата е механична, кое аджеба следи параметрите на дебитомера ?
    Да продължава с чуденето :D В тази таблица си го пише, ама аде Помисли малко и ще се сетиш какво е това "Intake air quantity" БЛАГОДАРЯ за инфото Сам си обори твърденията :D Айде успех
    Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

    Коментар


      #17
      avent написа:
      Тя е ОК, НОВА Е. Като извадя маркуча от колекторната тръба и няма мокро нафтица. Ако ми е заминал датчика на коляновия вал и от време на време ми сработва? Като получа това изстрелване оборотите са към 1000 и двигателя работи много пъргаво/динамичен и става по безшумен. след като смених умната дюза има промяна в него но не това което трябва
      Колега, един дебитомер има живот до 160 000 км. Смени си дебитомера, оправи си ЕГР-а и ще си див и щастлив ! И при мен имаше подобно поведение, но напоследък преди да сменя дебитомера, започна да се чуди до около 3000 об/мин , от там нататък направо се изстрелаваше дори и на пета предавка. Като си смених дебитомера и наново отпуших ЕГР-а, грижи нема. Нито придърпва, нито се чуди, нито забива нос. Съжалявам, ама много съжалявам, че вярвах на толкова време на писанията за ЕГР и дебитомер на ТД00 в тоя форум. Тия техните теории важат за ТД75 и ТД125. Техните дебитомери затова са и доста по-елементарни. Те са с помпи Бош, а ТД100 с Лукас. Разлика - балкан. Ай сега чувай к’кво ти пей радиото, и ако имаш въпроси, давай на лични. Е, ако не ме баннат. P.S. : между другото, един човек от специализиран сервиз за италиански автомобили, потвърди подозренията ми по темата, и затова хвърлих тези пари за нов дебитомер и никак не съжалявам.
      Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

      Коментар


        #18
        Благодара на колегата pakumba, за единствения смислен отговор в тази тема ! Поздрави, колега!
        Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

        Коментар


          #19
          Intake Air Quantity, обясни ни колега, какво прави ЕКУ-то с тези данни ?
          F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

          Коментар


            #20
            Dido_Lyubenov написа:
            Благодара на колегата pakumba, за единствения смислен отговор в тази тема ! Поздрави, колега!
            Приятелю,отдавна наблюдавам изказаванията ти.Има верни неща в размишленията ти но има и грешки.ЕКУ-то на ТД100 не може да ти определи порцията на горивото-подписвам се под думите си!!!!Подкрепям те са мо в едно може би и то е че трябва да пазим средата в която живеем!!!Това обаче няма нищо общо с това за което говорим тук.Не искам тук да разтягам лукуми,нито пък да ангажирам някой с мнение,но за беда имам такова и то не само на любителска основа.Поздрави!

            Коментар


              #21
              http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.p...леднете разпечатката от диагностика на ТД100 в тази тема, там пише кои параметри се следят.Другото оставям на вас. Колега, specialista, тази тема пуснах аз, за да разбера има ли друг начин да разбера дали работи дебитомера ми, освен диагностика в сервиз и очахвах отговори на въпроса ми. Получих такъв единсвено от колегата pakumba. Всичко друго определям като спам. Много уважавам мнението ти по въпросите за ДВГ, но ти също допускаш грешки понякога, като всеки човек. Не сме безгрешни. Не твърдя, че винаги съм прав във изказванията си, но когато виждам положителния резултат от работата ми разбирам че съм на прав път в разсъжденията си. А много е дразнещо, когато искаш да споделиш опита си с колеги, разчитайки, че те ще сподеят своя опит, да се намират една камара "разбирачи" да спорят с теб, защото се мислят за създатели на ФИАТ. Е, явно ще си разговарям само на лични с хората които знаят какво говорят. Благодаря за вниманието !
              Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

              Коментар


                #22
                specialista написа:
                Dido_Lyubenov написа:
                Благодара на колегата pakumba, за единствения смислен отговор в тази тема ! Поздрави, колега!
                Приятелю,отдавна наблюдавам изказаванията ти.Има верни неща в размишленията ти но има и грешки.ЕКУ-то на ТД100 не може да ти определи порцията на горивото-подписвам се под думите си!!!!Подкрепям те са мо в едно може би и то е че трябва да пазим средата в която живеем!!!Това обаче няма нищо общо с това за което говорим тук.Не искам тук да разтягам лукуми,нито пък да ангажирам някой с мнение,но за беда имам такова и то не само на любителска основа.Поздрави!
                +1 Aз пък,ще намеря някои мнения и ще ги постна тук 1.Добре знаем че не може да се повреди само това, което го няма 2.Абе Jovani , що се хабиш!Ти на бай Ганя ли ще кажеш! Всичко, без което мотора пали и върви е в повече! А такива трибуквени думи са ерес в колите!.виждам че има много, които разбират и с някои идеи съм съгласен, но определено EGR не е технологията, която ме впечатлява особено и ще поясня.1. За да функционира е необходимо от двигателя да бъде използвана някаква все пак мощност. 2. Самата система не добавя мощ, а само икономичност, но и това е условно.3. Това е технология основно за екология и затруднява работата на двигателя4. Има двигатели и големи производители, които изобщо не използват тази технология, а използват AdBlue. Има и такива, които комбинират. Но като цяло това са агрегати извън двигателя и функциите им са различни от икономия и функционалност.5. EGR е много рискована технология, защото разчита на висококачствено горивото и ниска запрашеност на средата. Ние нямаме нито едното нито другото.6. Ако се прецака, спира всичко. Ако се развали AdBlue просто не си екологичен...... Накратко: EGR е евтина измишльотина, с която, вместо да се разработват от инженерите реално по-екологично чисти и ефективни двигатели, някой счетоводител е намерил решение как за ~^20 да се покрият нормите за вредни емисии Евро 1 - чрез вкарване на изгорели газове за повторно изгаряне. Така се намаляват азотните окиси /които са вредни за озоновия слой/, но се вреди на дълговечността и работата на мотора. На практика клапаните доста бързо се затлачват от изгорелите газове, които при охлаждането си образуват твърд нагар. При дизелите това води до блокиране на EGR и ако клапанът е блокирал в отворено положение в двигателя се набиват огромно количество изгорели газове и той дави, губи мощност и прогресивно се отлага нагар по дюзи/инжектори и в горивната камера; ако блокира в затворено положение, рискове за двигателя няма, но той започва да чади и не може да покрие еко-нормите.Повечето EGR-клапани не дават информация кога нещо с тях не е наред и обикновено става ясно, че има проблеми с тях, когато двигателят вече е насъбрал нагар.П.П. Дори и да съм допуснал някакви неточности/да съм объркал някой термин (понеже ДВГ не са ми специалност), мисля, че става ясно по същество какви изводи се правят във въпросната статияП.П. ЕГР няма само ФИАТ.Тази недосмислица се използува с по-евтините коли.А пък на теб колега ти предложих и преди да ти продам моя ЕГР с все всичките му такъми,така или иначе продадох Фиат-а и ми правят калъбалък в мазето.Знаеш ли пък с два ЕГР-а може не само да не ти изкарва дим през ауспуха,а може и да почне да смуче от там изгорелите газове от други автомобили,да ги пребаротва и да си изкарва супер зелени и пълни със озон за един по-добър живот на тази мръсна планета
                EX...Fiat Marea JTD 150+ Сега Опел Вектра 1.6 16в и Мазда Трибют 2.0 бензин/газ

                Коментар


                  #23
                  Tочки 2 и 3 си противоречaт, хем само за екология, пък и икономичност. Икономия не прави със сигурност.ЕГР е глупост за нашите разбирания, но в UK примерно, без ЕГР няма MOT, няма ли МОТ колата се спира от движение.Истината е, че много малко хора са наясно, какво точно е ЕГР.
                  F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

                  Коментар


                    #24
                    Dido_Lyubenov написа:
                    http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=27503Погледнете разпечатката от диагностика на ТД100 в тази тема, там пише кои параметри се следят.Другото оставям на вас. Колега, specialista, тази тема пуснах аз, за да разбера има ли друг начин да разбера дали работи дебитомера ми, освен диагностика в сервиз и очахвах отговори на въпроса ми. Получих такъв единсвено от колегата pakumba. Всичко друго определям като спам. Много уважавам мнението ти по въпросите за ДВГ, но ти също допускаш грешки понякога, като всеки човек. Не сме безгрешни. Не твърдя, че винаги съм прав във изказванията си, но когато виждам положителния резултат от работата ми разбирам че съм на прав път в разсъжденията си. А много е дразнещо, когато искаш да споделиш опита си с колеги, разчитайки, че те ще сподеят своя опит, да се намират една камара "разбирачи" да спорят с теб, защото се мислят за създатели на ФИАТ. Е, явно ще си разговарям само на лични с хората които знаят какво говорят. Благодаря за вниманието !
                    На теб ти трябваше някой който да ти каже че това се вижда на диагностика ли?Явно не си се ровил достатъчно из форума!Да не говорим че имаше една тема за дебитомера на jtd-тата.Може да се мери напрежение и по него да се съди какво става.За целта обаче трябва да има еталонна таблица и да се сравнявт данните.То е същото и на диагностика,гледаш че се менят разни числа но дали са правилните е въпрос.Поздравявам те за това че си възтановил ЕГР и дебитомера каквото и да ти е струвало това.Няма нужда да се сърдиш на никой тук всеки може да казва това което мисли.Ако има нужда да дебатираме нещо конкретно аз съм готов да споделя това което знам.И още веднъж подчертавам дебело,че дебитомера на ТД100 не може да влияе върху цикловата порция на впръсканото гориво.Сега тръгвам ако искаш довечера ще я нищим пак!Поздрави!

                    Коментар


                      #25
                      Ето до какви изводи стигнах след като смених дебитомера на моето ТД100, и съответно се поразрових из схемите на ТД75, ТД100 и ТД125. Направих и тест със затапен и работещ ЕГР. Попрочетох и това-онова за двигателните масла. 1. При ТД75 има електронен модул (ECU), предназначен за управлвние на ЕГР. Дебитомер и термометър за постъпващ въздух няма по схема.2. При ТД100 има ECU, което управлява горивния процес. Обозначен е като "Electronic fuel injection control unit" което трябва да Ви говори нещо. В него са включени всички датчици от ДВГ, включително дебитомер и термометър за постъпващия в ДВГ въздух. Това ECU управлява и ЕГР-а. Прави впечатлетние доста сложната схема на дебитомера и наличието на термометър, за да се използват тези данни само за един ЕГР, при положение, че в ТД75 няма такива датчици въпреки наличието на ЕГР. При ТД100 има авансаторен клапан на ГНП, който се управлява от ECU кога да бъде подадено гориво към съответната дюза. След като този клапан пуска горивото, значи го и спира. В такъв случай количеството гориво подавано към дюзите може да бъде коригирано от ECU. Ще кажете че помпата е механична. Да но не изцяло. 3. При ТД125, дебитомера по схема се състои от два резистора с променливи стойности, които незнам как точно се използавт в системата, но немогат да дадат прецизни данни за посъпващия въздух. От тези факти, стигам до извода, че от споменатите модели, само при ТД100 дебитомера се използва от ECU за управление на горивния процес, независимо дали ЕГР е затапен или не. Следват резултатите от смяната на дебитомера и теста със и без ЕГР. Преди:със ЕГР - пуши не много, няма мощност, няма добро ускорение. Без ЕГР - държи се по-добре, но пуши много, от време на време ту се губи мощност, ту се възстановява, при включен климатик се появява едно "лашкане" от ДВГ, липса на мощност до 2000 об/мин. След смяната на дебитомера : държи се без забележки във всички режими на ДВГ със и без ЕГР. Единствена разлика при изключване на ЕГР е появата на дим от ауспуха на празен ход, в движение не се вижда. Със ЕГР, дим на празен ход ( видимо ) липсва, в движение по нагорнище не се забелязва дори на свтлината от фаровете от автомобилите зад мен. А за двигателните масла - има масла предназначени за ДВГ с ЕГР. Техните изпарения (картерните пари ) предпазват от отлагане на нагар в смукателния колектор и въздуховодите в главата включително и по леглата на смукателните клапани. Използването на масла, непредвидени за ДВГ с ЕГР, както и отвеждането на картерните изпарения в атмосферата, е пагубно за Вашия ДВГ, ако ЕГР системата Ви работи.Това е всичко от мен по въпроса. Поздрави на всички и успех в начинанията !
                      Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

                      Коментар


                        #26
                        Dido_Lyubenov написа:
                        Ето до какви изводи стигнах след като смених дебитомера на моето ТД100, и съответно се поразрових из схемите на ТД75, ТД100 и ТД125. Направих и тест със затапен и работещ ЕГР. Попрочетох и това-онова за двигателните масла. 1. При ТД75 има електронен модул (ECU), предназначен за управлвние на ЕГР. Дебитомер и термометър за постъпващ въздух няма по схема.2. При ТД100 има ECU, което управлява горивния процес. Обозначен е като "Electronic fuel injection control unit" което трябва да Ви говори нещо. В него са включени всички датчици от ДВГ, включително дебитомер и термометър за постъпващия в ДВГ въздух. Това ECU управлява и ЕГР-а. Прави впечатлетние доста сложната схема на дебитомера и наличието на термометър, за да се използват тези данни само за един ЕГР, при положение, че в ТД75 няма такива датчици въпреки наличието на ЕГР. При ТД100 има авансаторен клапан на ГНП, който се управлява от ECU кога да бъде подадено гориво към съответната дюза. След като този клапан пуска горивото, значи го и спира. В такъв случай количеството гориво подавано към дюзите може да бъде коригирано от ECU. Ще кажете че помпата е механична. Да но не изцяло. 3. При ТД125, дебитомера по схема се състои от два резистора с променливи стойности, които незнам как точно се използавт в системата, но немогат да дадат прецизни данни за посъпващия въздух. От тези факти, стигам до извода, че от споменатите модели, само при ТД100 дебитомера се използва от ECU за управление на горивния процес, независимо дали ЕГР е затапен или не. Следват резултатите от смяната на дебитомера и теста със и без ЕГР. Преди:със ЕГР - пуши не много, няма мощност, няма добро ускорение. Без ЕГР - държи се по-добре, но пуши много, от време на време ту се губи мощност, ту се възстановява, при включен климатик се появява едно "лашкане" от ДВГ, липса на мощност до 2000 об/мин. След смяната на дебитомера : държи се без забележки във всички режими на ДВГ със и без ЕГР. Единствена разлика при изключване на ЕГР е появата на дим от ауспуха на празен ход, в движение не се вижда. Със ЕГР, дим на празен ход ( видимо ) липсва, в движение по нагорнище не се забелязва дори на свтлината от фаровете от автомобилите зад мен. А за двигателните масла - има масла предназначени за ДВГ с ЕГР. Техните изпарения (картерните пари ) предпазват от отлагане на нагар в смукателния колектор и въздуховодите в главата включително и по леглата на смукателните клапани. Използването на масла, непредвидени за ДВГ с ЕГР, както и отвеждането на картерните изпарения в атмосферата, е пагубно за Вашия ДВГ, ако ЕГР системата Ви работи.Това е всичко от мен по въпроса. Поздрави на всички и успех в начинанията !
                        Виж какво приятелче,не искам точно аз да се впускам в излишни спорове,но като гледам другите си мълчат,а ти почваш да вдигаш летвата и ми се струва че трябва да те приземя навреме.Тук във този форум даже съм постнал ел.схемата на управлението на мотора на ТД100.Нещо което е трудно да се намери като се има в предвид че мотора е със помпа Лукас.Всичко е покрито умишлено,да не мислиш че е що то е неземно сложно!Там където има горивна апаратира Лукас(Делфи) е така.Да могат да си ги правят само те :D :D :D .Само че и ние се изучихме без техните книжки. И така в точка 2 на твоята пледоария има твърдения които не са истина!!! Вменяваш дейности на изпълнителни механизми които не са за това!Авансаторния клапан само и единствено коригира началото на момента на подаване на гориво( и това винаги е към налагащо се закъснение).Във никакъв случай не определя дали да се пуска или спира горивото.Тази помпа може да работи и без този авансатор!!!Той е екстра,допълнително монтиран за да се оптимизира началото на подаване на горивото.С две думи управлява само и единствено аванса в зависимост от нуждите и то не във всички режими.Горивото го пуска и спира пуск/стоп клапана(това е в пълния смисъл на думата) а иначе цикловата порция се управлява само и единствено от десния ти крак!!!Ако не ми вярваш ела при мен, за моя сметка ще сваля помпата ти и ще я кача на стенда и ще я карам да прави това което аз искам без да има ЕКУ включено към нея!!!Искам и още малко теория да ти предложа,със риск да ме заболят пръстите!Задавал ли си си някога въпроса защо двигатели от по-старото поколение които са уж същите(предкамерни,но без ЕГР) регистрират по-нисък разход на гориво!Всичко е въпрос на горене и конструкторите са поставени на колене,не как да изкарат повече мощ,а как да направят газовете по-приемниливи за човека.Евро.... някое си.Разбира се успоредно с това върви и развитието на моторите и днешните отговарят на последното изискване и си вървят много прилично.За да има горене задължително трябва да се съберат три фактора на едно място!Вещество което гори;среда в която да гори;и въздух(кислород)който да подържа горенето.Който и от тези фактори да отцъства,горене няма да има.Почнеш ли обаче да си играеш с концентрациите можеш да постгнеш друг желан ефект,т.с. екология!!! :D Никой на този свят не може да ме убеди че като намали съотношението на кислорода(визирам работата на ЕГР-а) ще подобри нещо друго(мощност или икономичност) освен екологията.Имаш ли изобщо представа какъв е първо образа на ЕГР-а когато все още констукторите се чудеха как да впрегнат електрониката в този процес???Така че колата която караш е точно от тези със малко акъл!Сега ако искаш да подържаме нивото на дебата,намери хора които да свалят файла който ти упралвява мотора да го разгледат подробно и да дадат мнение до каква степен(ако изобщо се намесва) изправния дебитомер на ТД100 влиза в изменението на аванса.Ако по някакъв начин учатсва в изменение на аванса то тогава има отношение към разхода на гориво,защото в дизеловите мотори всеки градус има значение.Това го искам със доказателства , а не само хипотези.На този етеп твърдя че свормирания сигнал е нужен да се опредили нуждата от работа на ЕГР-системата.Надявам се скоро да подкарам една програма фирмена на Делфи и от нея ще ти постна да прочетеш някой нещица.За сега поздрави от мен и бъди сигурен че няма лищо лично в думите ми.Искам да сме полезни ако е възможно,а това че споделяме различни мнения не значи (поне за мен) че трябва да ставаме врагове. :D Поздрави!

                        Коментар


                          #27
                          О’КСпоровете са излишни. Фактите говорят. Виждам резултата. Има ли смисъл от спорове в такъв случай ? Никой не е длъжен да ми вярва, както и аз не съм длъжен да вярвам на всеки. Споделям какави са резултатите и моето мнение по въпроса. Всеки е свободен сам да си прави изводи.
                          Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

                          Коментар


                            #28
                            Dido_Lyubenov написа:
                            О’КСпоровете са излишни. Фактите говорят. Виждам резултата. Има ли смисъл от спорове в такъв случай ? Никой не е длъжен да ми вярва, както и аз не съм длъжен да вярвам на всеки. Споделям какави са резултатите и моето мнение по въпроса. Всеки е свободен сам да си прави изводи.
                            Направи един клип,ако можеш с камера,а не със телефон как пуши на празен ход и как спира като и пуснеш задушливия газ отново ? Поне ще го подкрепиш със факти наистина.Мен лично ме съмнява,че във някой цилиндър нямаш компресия-не си я мерил нали?
                            EX...Fiat Marea JTD 150+ Сега Опел Вектра 1.6 16в и Мазда Трибют 2.0 бензин/газ

                            Коментар


                              #29
                              Dido_Lyubenov написа:
                              О’КСпоровете са излишни. Фактите говорят. Виждам резултата. Има ли смисъл от спорове в такъв случай ? Никой не е длъжен да ми вярва, както и аз не съм длъжен да вярвам на всеки. Споделям какави са резултатите и моето мнение по въпроса. Всеки е свободен сам да си прави изводи.
                              Приятелю,искрено се надявам че не съм те обидил !Това че си разменяме някакви реплики не би трябвало да спира задълбоченото изследване на въпроса!Прави ми удоволствие да разговарями да споря когато е нужно със компетентни хора.Мога да кажа че си сред тях без да ми е ясно да ли се занимаваш професионално или любителски.Нали се сещаш че по стила на изсказвне и по термините който се използват човек може да съди за другия колко му е "багажа"!Поздрави!

                              Коментар


                                #30
                                itan75 написа:
                                Dido_Lyubenov написа:
                                О’КСпоровете са излишни. Фактите говорят. Виждам резултата. Има ли смисъл от спорове в такъв случай ? Никой не е длъжен да ми вярва, както и аз не съм длъжен да вярвам на всеки. Споделям какави са резултатите и моето мнение по въпроса. Всеки е свободен сам да си прави изводи.
                                Направи един клип,ако можеш с камера,а не със телефон как пуши на празен ход и как спира като и пуснеш задушливия газ отново ? Поне ще го подкрепиш със факти наистина.Мен лично ме съмнява,че във някой цилиндър нямаш компресия-не си я мерил нали?
                                В почивните дни ще снимам и ще потвърдя с доказателства казоното от мен относно дименето на празен ход със и без ЕГР. След това ще обсъдим темата ако някой има желание. Колега specialista, радвм се че има с кого да изясним въпросите относно работата на ТД100. Наистина не те подценявам, приемам много от нещата които казваш за "чиста монета" , но съгласи се че ние с теб не сме го измислили този мотор и има неща които не са ни ни напълно ясни за него. Както е казано - в спора се ражда истината. Каза че си постнал ел. схема на управлението на ТД100, ще съм ти благодарен ако ми пратиш линка на който да я намеря. Аз разглеждах схемите в pdf-а за Браво/Брава/Мареа, и се ориентирам по тях. Надявам се да предложиш нещо по-подробно.Поздрави !
                                Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

                                Коментар

                                Working...
                                X