Здравейте колеги,имам следния странен проблем.След старт на работещ двигател (не винаги, обикновенно като е изстинала добре) ми мига към 20 пъти лампата на подгрева.Та ето и историята на заболяването:Като се появи това нещо бях със свещи Искра на около 1200 км градско каране.След определен период от време ги смених (къде са ги заврели не е истина) и сложих тези с които я купих Бош, но проблема пак остана.Свещите съм ги проверявал и на двата комплекта бачкат си всичките без никакви проблеми, загряват си на главате а не някаде по средата и т.н.Та след като проблема остана, викам си аз, ми значи е релето, купих си и ново реле (добре че го взех с отстъпка, че иначе еб..ти и цената) слагам и викам тва ще да е, да ама не.Предпазителя си е цял и много добро състояние.На втория ден почна да мига пак лампата по същия начин.Един познат ми каза, че ако има проблем с подрева на филтъра пак можела да мига лампата, само че аз до колкото знам той се пуска само при минусови температури - а примерно днес сутринта пак мигаше на 9 градуса.През цялото време въпреки мигането, колата си пали без проблем с едно подгряване и на -10 градуса.Чух, че нещо може да пробвам да ги замеря за съпротивление и ампераж, защото ако имало разлика в показанията пак ще мига. Само че тука идва въпроса какви са коректните стойности и как се мери - на контакт, не на контакт и т.н. (не разбирам от токове и вериги и т.н.), но пък от друга страна и с 2 комплекта свещи да има проблем в тези стоийности.Ако е лош контакт на кабелите, къде точно да го търся и т.н.Ако някой може да даде идеи е добре дошъл.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Грешка P0380 на 1.9 JTD 80 коня
Collapse
X
-
Благодаря колега, тази тема я четох ама нещо ми е убегнало за стойностите на съпротивлението.Така сега значи, трябва да откача свещите от кабелите и така да го измеря, или трябва да са закачени. Съжелявам за тъпите въпроси ама не разбирам от токове....Ампераж трябва ли да меря?emzo написа:http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=62080
Коментар
-
Така, сега ги измерих:пин 1 и 3 дадаха 1 съпротивлениепин 2 - 0.6 пин 4 - 0.9Това какво ще рече, че нещо на втори цилиндър свеща (ако е тя) не е наред или може да има проблем във връзката?emzo написа:Съпротивление колега, съпротивление.Разкачаш само куплунга от релето за подгрев и там мериш.
Коментар
-
Мерси колега че се отзоваваш.Свещите бяха Искра и пак го правеше този проблем, после сложих Бош и смених релето с чисто ново, закарах я на диагностика и изтриха грешката и след 2 дена - пак наново същия проблем и то само когато е студена за дълго време, иначе не го прави.Кабелите ако трябва да ги сменям лесно ли става? Ще отворя да видя буксата на свещта да няма нагар.emzo написа:Премери пак 2ра, не вярвам тя да е проблема.Отвори релето, виж го за студени спойки, дадох ти инфо горе.Ако ще я сменяш свещта, търси Искра, на добра цена/качество са.п.с. а и самата грешка трябва да се изчисти от ЕКУто.
Коментар
-
Отвори релето, виж "пъпките" дали контактуват, виж за студени спойки.Щом в конектора и 4те свещи ти отчитат значи не е проблема в кабелите.Само на 2ра свали лулата, дърпа се само и премери директно върху свещта, ако пак е 0.6 може да я смениш.Гледай да мериш с изряден(да не са прекъснати кабелите на сондите) уред.F9Q750 @ 151hp/332.2Nm
Коментар
-
Нещо по веригата не е наред.1. Дефектна/и подгревна/и свещ/и.2. Проблем в захранването на релето - големия единичен предпазител - проверка и почистване на леглото му.3. Лоша връзка в някоя от двете големи букси на релето и захранващия кабел съответно.4. Комуникация между релето и ЕКУ-то4. Дефектно реле.Премери по време на контакт дали до всяка свещ отива едно и също напрежение.Ако отиват 12в до тях, значи логиката работи.Все пак с тези различни съпротивления пак си провери подгревните свещи.Най-добре върху акумулатора на извадена свещ я свържи и виж дали грее както трябва.A20DTH
ЖТД ама не баш
1NZ−FXE
; 182A8.000 Брава
Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
Коментар
-
Така снощи се позанимавах и ето какво излезе:1. Свещите са ОК - преди да ги сложа съм ги пробвал една по една на акумулатора и си бачкаха перфектно - загряваха на главичката... (а и този проблем го прави с два комплекта различни свещи)2. Проблем със захранването на релето нямам - пробвах го със контролна лампа и си бачка нормално...3. Двете букси на релето ги извадих, замерих пак буксата към свещите и навсякаде даваше, че има верига (със разлика в стойностите, но има). Освен това с една малка пиличка изчистих буксите - малко съвсем леко ги запилих и ги сложих на релето.4. Тази букса също я извадих и почистих5. Не мисля, че е релето защото освен че го смених с оригинално чисто ново, пробвах и със старото и пак същотоПо интересното е че, след като направих тези процедури, и закачих всичко обратното при първите три паления на студено нямаше никакъв проблем - лампата не мигаше при запален двигател...Но на четвъртото палене пак почна да мига, дали това се дължи на факта, който е писал Емзо, че тази грешка трябва да се изчисти защото иначе ще излиза пак дори и да няма проблем вече - ако съм разбрал правилно де...НОТА БЕНЕ ! НОТА БЕНЕ ! НОТА БЕНЕ ! НОТА БЕНЕ !Веднъж записана грешка P0380 иска чистене, в противен случай ще изписва preheat fault !НОТА БЕНЕ ! НОТА БЕНЕ ! НОТА БЕНЕ ! НОТА БЕНЕ !BO написа:Нещо по веригата не е наред.1. Дефектна/и подгревна/и свещ/и.2. Проблем в захранването на релето - големия единичен предпазител - проверка и почистване на леглото му.3. Лоша връзка в някоя от двете големи букси на релето и захранващия кабел съответно.4. Комуникация между релето и ЕКУ-то4. Дефектно реле.Премери по време на контакт дали до всяка свещ отива едно и също напрежение.Ако отиват 12в до тях, значи логиката работи.Все пак с тези различни съпротивления пак си провери подгревните свещи.Най-добре върху акумулатора на извадена свещ я свържи и виж дали грее както трябва.
Коментар
-
1. Колко волта имаш на свещите по време на подгрев?2. Каква е разликата в напрежението между захранващия (дебелия) проводник на релето и това при всяка свещ?3. На другата голяма букса замери масата и плюса при контакт и провери другите два проводника за добра връзка към ЕКУ-то.A20DTH
ЖТД ама не баш
1NZ−FXE
; 182A8.000 Брава
Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
Коментар
-
Сега ме хвана неподготвен.Как да го измеря напрежението? Т.е. нали релето се изключва след няколко секунди, тука мисля че ще успея на да измеря волтажа към него, но иначе към свещите идея си нямам.... Те самите свещи са наврени в ...BO написа:1. Колко волта имаш на свещите по време на подгрев?2. Каква е разликата в напрежението между захранващия (дебелия) проводник на релето и това при всяка свещ?3. На другата голяма букса замери масата и плюса при контакт и провери другите два проводника за добра връзка към ЕКУ-то.
, не съм сигурен че ще ми стигнат сондите на уреда до тях както са сложени.По третия ти въпрос коя точно е маса и кое плюс? Съжалявам за малоумните въпроси, но съм доста "бос" по тея токови неща.
Коментар
Реклама
Collapse

Коментар