Здравеите,имам Fiat Bravo 1999г. 1.9 JTD 105ps.Въпроса ми е следния,днес колата започна много странно да пуши бяло,но не за дълго и се оправи,след което пак почна,но спря.Мислех че всичко е точно когато както си работеше на обороти с нормална температура на двигателя на половината,изведнъж парното започна да духа ледено студено и рязко започна да вдига температурата,изключих двигателя.Първия момент помислих че е гарнитура на главата,извадих пръчката за маслото и няма никаква разлика не беше побеляло като да го е омешало,но малко от антифриза ми липсва,след няколко часа палих колата без проблеми работи няколко минути не започна да загрява толкова рязко като одеве,обаче я изгасих да не стане нещо по лошо.Някои по компетентен да каже дали това може да е само гарниурата или може и от друго нещо,ако не направо да свалям глава.Мерси предварително,и честита 2010
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Въпрос за Fiat Bravo JTD гарнитура на глава или друго?
Collapse
X
-
Дано е термостат, но на дали. Поне аз не мисля така. Колега, минах по подобен път. Колата ми прегря два пъти леко и един път зверски. Какво ли не гадах. При мен кипеше течността. Беше ми избила гарнитурата между първи цилиндър и водна магистрала. Не мога да си представя как може да е избило при теб, за да вкарва антифриз в цилиндъра, но явно това е станало.Антифриза като изгаря пуши бяло. Аз също се усъмних в термостата, за това го смених. Не ми помогна това и отидох при Христо в Ямбол. Майсторите също не бяха сигурни дали е гарнитурата. Все пак обезглавихме мотора. И то си показа. Към 100 лева макс. са гарнитурите. 140 работа + 30 лева шлайф на главата. Успех и пиши какво се е случило.04/2000 Fiat Brava 1.9 JTD 105+
Коментар
-
Благодаря за съветите,ще очаквам още и до няколко дни ще разглобявам да видим какво ще излезе,а термостата не ми е оригиналния понеже е заминал и съм сложил в единия маркуч такъв универсален за рено 5 за 9,50лв. мисля че беше,но вече я карам така 5000км и съм доволен от него,но не мисля че от него ще да е щом парното почна да духа от горещо студено...
Коментар
-
Да левия маркуч, колега Оги. Но за съжаление няма да е там проблрма. Парното духа студено след топло, заради "въздушната възглавница", която се образува от пробива на гарнитура или прегряване вследствие на заял термостат. Но щом пуши бяло, стига автора да не го бърка с конденз в тия температури, то или гарнитура или - другото не ми се споменава. Може да се пробва капка от ауспуха дали сладни на вкус. За някои може да е странно но това е заключаващ и верен тест.Fiat Marea TD100
Коментар
-
Да колеги,от главата е със сигурност,още не съм разглобявал,но я погледна опитен маистор в тая част и ми каза че е от гарнитура или наи вероятно е спукана главата,защото на този двигател гарнитурата е стоманизирана или поне като се кара става иначе първоначално е медна и отивам вече доста дебело ако е скупана на място кадето не може да се заварва.За сега още не искам да отварям че отворя ли ще трябва да се прави каквото и да е,а отвора ли я,ще трябват няколко гарнитури,а ако е глава и нея и става много хубаво.И малко извън темата: мислех че с тази кола ще ми е супер ама JTD повече никога.
Коментар
-
Намери къде правят тест на охладителната течност за съдържание на въгледвуокис. На мен с предишната ми кола изби гарнитура на главата и за да сме сигурни дали е избила отидох в един сервиз където изтеглиха малко от охладителната течност и я прекара през нещо си - и нещото веднага се оцвети в синьо. И от там - смяна гарнитура на глава шлайф и така нататък.Инактова граничи с алхимия .. от едно вещество да се превърне в друго...VICHKOOO написа:.....защото на този двигател гарнитурата е стоманизирана или поне като се кара става иначе първоначално е медна ......Fiat Stilo 1.9 Jtd 115 2003 MultiWagon
Коментар
-
Подлъгал съм се като съм си мислел че фиат правят коли. Темата може да бъде премахната,балогаря на всички за отзивите,и безаварини километри през новата годинаAirfan написа:Ако за всяка кола, с която имаш проблем говориш така, накрая няма да има какво да караш.Ти си първия, за който чувам да има проблем с главата на JTD.
Коментар
-
Посочения "късмет" може да ти се случи със всеки двигател. А за FIAT си в доста голяма грешка.VICHKOOO написа:Подлъгал съм се като съм си мислел че фиат правят коли. Темата може да бъде премахната,балогаря на всички за отзивите,и безаварини километри през новата годинаAirfan написа:Ако за всяка кола, с която имаш проблем говориш така, накрая няма да има какво да караш.Ти си първия, за който чувам да има проблем с главата на JTD.
...и да не забравяме, че не може да си голям хайдутин а да не са ти тежки пищовите! Просто приемаш факта, че съвременната кола е повече концепция от много фактори - комфорт, икономичност, сигурност ... ако не са ти нужни посочените - просто си купуваш пластмасови пищови...Весела и безаварийна и на теб.Нек’къф сайт написа:Фиат е италианска компания за производство на автомобили и двигатели, разположена в Торино, Северна Италия. Тя е основана през 1899 г. от група инвеститори, сред които е и една от най-яките фигури в страната - Джовани Аниели. Името Fiat е съкращение на Италианска фабрика за автомобили в Торино (Fabbrica Italiana Automobili Torino). През 1986 г. Фиат купува Алфа Ромео, а една година след това се сдобива и с Maserati. Днес марката е един от лидерите на автомобилния пазар, като произвежда автомобили по цял свят - Италия, Бразилия, Полша, Аржентина, Франция, Китай, Индия и др. От 1967 г. насам Fiat има повече от 14 награди за Кола на годината на Европа със своите качествени модели.Fiat Stilo 1.9 Jtd 115 2003 MultiWagon
Коментар
-
Колега, стига си се нервил и изказвал толкова крайни мнения. Аз също карам JTD и не мисля да го сменям скоро. Даже бензинова кола не ми се кара. Само за статистиката ще ти кажа по-сериозните си ремонти:01.04.2009 - Маншони и тампони на биалетки - 97.00лв.05.05.2009 - Някой ми одра калника и бронята - 260.00лв.05.05.2009 - Някой ми спука фара - 70.00лв.12.04.2010 - Пръснах картера - 280.00лв. без маслото06.11.2010 - Предни носачи - 120.00лв. 13.11.2010 - Термостат - 80.00лв.26.11.2010 - Ремонт глава + гарнитури+ шлайф + агренажен комплект + работа - 540.00лв.11.12.2010 - Маркуч турбо 26.00лв.06.01.2011 - Датчик колянов вал - 40.00лв. + 40 лв. пътна помощ + 45 лева работа. - много ядове ми правеше колата заради нея. Тук не съм фключил никакви консумативи - филтри, ремъци, ролки, (есвен с главата), гуми, подгревни свещи, застраховки, данъци....Ако за всяко нещо се ядосваш толкова.....Моя съвет е да си оправиш колата (не ти а майстор), ще ти излезе около 340 лв. Аз отидох до Ямбол при Христо. Момчетата не се спряха цял ден и за 6 часа ми оправиха колата - това с чакане за загряване + малко чакане за материали. Много по - голям кеф е след това да караш. Много ясно, че като си купиш кола внос ще започне да се чупи. Не знаеш кой мърляч я е карал като за последно и за какво я е продал.За пример: един приятел в UK караше едно Браво TD100 и 60 000 мили не му беше сменял маслото, до като не скъса турбината. И я караше, защото му е по-евтино да си купи още една, отколкото да прави ремонти и да налива масла. За съжаление тази кола ще влезе в БГ като нов внос и някой после ще псува като теб. А и като си я ремонтираш ще си сигурен, че ще издържи още много. Избора си е твой.VICHKOOO написа:Подлъгал съм се като съм си мислел че фиат правят коли. Темата може да бъде премахната,балогаря на всички за отзивите,и безаварини километри през новата годинаAirfan написа:Ако за всяка кола, с която имаш проблем говориш така, накрая няма да има какво да караш.Ти си първия, за който чувам да има проблем с главата на JTD.
04/2000 Fiat Brava 1.9 JTD 105+
Коментар
Реклама
Collapse


Коментар