Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Да си поговорим за ЕГР клапана - Стило JTD

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #76
    Въпреки профилактиката миналото лято, явно и моя клапан е запецнал отворен или полуотворен.Преди 2 седмици монтирах пластинка и определено лепи една идея повече за седалката.Разхода падна малко, но го отдавам на топлото време.Грешка няма записана, но то така или иначе на Стило не записва.
    F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

    Коментар


      #77
      Аз за пробата откачих буксата на моя, понеже откакто времето се стопли ме бяха налегнали едни кълбета гъст черен дим предимно в диапазона 1000-3000рпм и за мое щастие при изключена букса въобще няма пушек, има само моментно изпушване и то рязко подаване на газ до долу.
      Fiat Stilo 1.9 JTD 2003г.

      Коментар


        #78
        Реално остава винаги на 1% отворен. Дали наистина стои отворен толкова Защото на моят клапан като му правих ремонт и не можах да го накарам да затворят хубаво и двете клапанчета и естествено беше побългарен с по мека пружина. Сега обаче от време на време при ускорение изпушва и се оказа, че от налягането пружината се мачка.Мисълта ми е дали да си върна оригиналната и едното клапанче да има леко светене и да не може да затвори или да търся другаде проблем.

        Коментар


          #79
          chaveto написа:
          Реално остава винаги на 1% отворен. Дали наистина стои отворен толкова Защото на моят клапан като му правих ремонт и не можах да го накарам да затворят хубаво и двете клапанчета и естествено беше побългарен с по мека пружина. Сега обаче от време на време при ускорение изпушва и се оказа, че от налягането пружината се мачка.Мисълта ми е дали да си върна оригиналната и едното клапанче да има леко светене и да не може да затвори или да търся другаде проблем.
          Възтанови фабричното състояние и търси другаде проблема.Турбината има винаги капацитет да преодолее 1% незатваряне на ЕГР-а.Ако искаш сигурност за 100% затваряне,тури си ламаринка.Но знам че няма да си туриш,защото ти е добре известна функцията му.За коли над 200000 клм,всеки сезон чистене на ЕГР-а.Който не иска да чисти трябва да си купи нова кола,да я кара до 200000 и да я продаде,както правят отатък.

          Коментар


            #80
            Аз точно заради този 1% сложих по мека пружина. Защото двата клапана така са направени, че единят винаги да свети леко и просто няма какво да го накара да затвори. Освен ако не се смени пружината между двете клапанчета. Аз затова и я смених, но никога не се бях замислял, че клапана винаги остава на 1% отворен. От началото нямаше проблем, но явно с времето и от топлината, пружината отслабва. Даже и с откачен ЕГР при даване на газ при тръгване от време на време няма сила и става страшно зад мен. Сложих ламаринката и всичко си дойде на мястото.Или ще сложа оригиналната пружина или отново ще сменям тази която сложих и така докато отново не почне да прави мизерия.

            Коментар


              #81
              Не знам при Либрока как е реализирано, но на Стило, за която кола е и темата и е отделна от другата, може без никакви притеснения да се затапи.Освен ако не ходите в Англия примерно и ще минавате MOT
              F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

              Коментар


                #82
                На външен вид са едно към едно, не вярвам и от вътре да са различни. По скоро има разлика софтуерно.

                Коментар


                  #83
                  Е току що затапих и моя, разлика има огромна поне за мен, имам хубава тяга още от 1500рпм, пушенето за разлика от преди е съвсем слабо, като в ниските даже липсва освен ако не настъпя рязко до долу.
                  Fiat Stilo 1.9 JTD 2003г.

                  Коментар


                    #84
                    Явно до сега си карал с проблемен ЕГР.
                    AR 159 Ti 2,4 mJTD 210 h.p.
                    HONDA Accord tourer 2.2 i-DTEC Type S 180 h.p.
                    Kawasaki ER-6n'2012

                    Коментар


                      #85
                      Да, от 1 месец му мрънках да си изреже ламаринка :D
                      F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

                      Коментар


                        #86
                        Колеги, имам няколко питанки по нашата тема: Защо пластинката от схемата на Bosch е с три дупки?И каква е разликата , защото аз съм с пластинка без дупки.Има ли значение къде се слага, на връзката на гофрираната тръба към тротъл-бодито или към клапана?Онзи ден се занимавях и разглабях, защото както си карах безгрижно на дълъг път, се усещам по едно време че колата не реагира както трябва на подаване на газ , познати симптоми, които преди два месеца отстраних при един "баш майстор", който засега няма да назовавам.Точно като ми мина момента на изненадата предположих какво е станало и естествено се оказах прав - вместо истинска пластинка - изрезка от бирена кутия, или нещо подобно достатъчно прозрачно, което като го извадих се беше "изплезило"Добре че бях на място с майстор с материали и инструменти и всичко стана бързо и качествено с достатъчно дебела ламарина, че иначе щях да побеснея. Струва ми се че откакто съм със затапен клапан при принудителен празен ход и между обороти 2000-1000двигателя работи една идея по-твърдо, като звук наподобява лееко боботене, но не съм сигурен , може и само в главата ми да е това. Замислил съм да сменя мястото на пластинката от тротъл бодито - на самия клапан, както е показано на схемата, може и да изчезне това дето ми се струва, сега се чудя дали да правя дупки на пластината или да я оставя без.А затапването оставих на тротъл бодито защото "баш майстора" така го беше направил, а нямах възможност да гледам схемата.
                        FIAT Stilo 1.9 JTD 115

                        Коментар


                          #87
                          Моята е на клапана.А за дупките .... ами според за да поддържа еко нормите са тия дупки там.
                          F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

                          Коментар


                            #88
                            Нещо не ми се връзва.Тези дупки не означават ли отворен клапан в режими в които при изправен такъв трябва да е затворен и да не пропуска нищо към тротъл-бодито.Или изправния клапан не затваря никога докрай?
                            FIAT Stilo 1.9 JTD 115

                            Коментар


                              #89
                              При голямо натоварване над 3000рпм според ФЕС затваря на 100%.
                              Fiat Stilo 1.9 JTD 2003г.

                              Коментар


                                #90
                                emzo написа:
                                Моята е на клапана.А за дупките .... ами според за да поддържа еко нормите са тия дупки там.
                                Здравейте колеги,нов съм в форума и не разбирам много от коли имам фиат стило 1.9 жтд 2002г.къде точно се затапва този EGR малко повече снимки или просто малко по-ясно защото имам всичкитези проблеми описани в форума колата върви много трудно и пуши страшно много и липсва някаквоказанче отдолу което било за въздух или за масло незнам точно за какво е. На мястото на това казанчее сложена една бутилка от минерална вода.Благодаря на всички отговорили и късмет на всички притежателина марката FIAT.

                                Коментар

                                Working...
                                X