Нека при работещ двигател да отвие капачката за наливане на масло и тогава да провери дали пак ще пръска. Редно е да не пръска, но има пак някаква вероятност да пръска.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Браво жтд: пръска масло при извадена щека, защо?
Collapse
X
-
Грешката е моя. Извинявам се. Естествено е 0.8л/1000км. Мисълта ми беше, че производителите много се презастраховат с такъв разход на масло. Но си спомням за темата на колегата с Линеа, купена нова, която има такъв проблем и именно тези данни дават повод в гаранционния сервиз да му казват, че й няма нищо на колата . Излиза, че разхода на масло по каталог позволява доста разтегливо да се определя двигателя като безпроблемен, а то да не е така. Лично аз нямам проблем - за 10 000км, навъртяни за 4мес. доливах два пъти по 100-тина грама до смяната.
Коментар
-
Можеше и да не доливаш нищо.При такъв разход си пазиш маслото за следващата смяна.=Rudi= написа:Грешката е моя. Извинявам се. Естествено е 0.8л/1000км. Мисълта ми беше, че производителите много се презастраховат с такъв разход на масло. Но си спомням за темата на колегата с Линеа, купена нова, която има такъв проблем и именно тези данни дават повод в гаранционния сервиз да му казват, че й няма нищо на колата . Излиза, че разхода на масло по каталог позволява доста разтегливо да се определя двигателя като безпроблемен, а то да не е така. Лично аз нямам проблем - за 10 000км, навъртяни за 4мес. доливах два пъти по 100-тина грама до смяната.
Коментар
-
И аз предполагам че това е причината ... а дали е така може много лесно да се провери ...dobrujanetza написа:Може да е запушена вентилацията на картерните газове.
Renault Clio 1.5 dci / Fiat Brava 105JTD / 1999 год.
http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=43195
Коментар
-
Така да споделя и аз.На загрял мотор като извадя щеката за маслото си излизат газове.Не се вижда много, но като си сложиш ръката се усеща..Не пръска грам масло от там.За мен е нормално да излизат газове от там.Капачката на маслото съм я отварял на работещ мотор и от там не пръска.Това за запушена картерна вентилация съм го слушал много пъти.Обаче някой от всички вас знае ли какво точно представлява тази "система",къде точно се намира и как се отпушва ако предположим че е запушена.
Митове и легенди не ми се слушат.Говорети ми с факти и схеми/картинки.
Коментар
-
и компресия си има и всичко сие наредchaveto написа:Мотора може да няма компресия и да не гори масло. Това е така защото имаш няколко сегмента..................bobybravo1 написа:когато е издухан един мотор,колата гори масло най малкото а аз такав проблем нямам

освен праскането
Fiat Stilo 1.9 jtd
Fiat Bravo 1.9 jtd
Alfa Romeo 159 1.9 16v jtdm
Коментар
-
Тая картинка върши ли работа ... от ePer е де... SEGREGATOR Product code: 46468523 - този номер е за JTD Fiat Bravo, Brava, Marea (1998-2002), ... Multipla, както и за някои Alfa Romeo, Lancia ...За другите модели продуковият номер е друг ...Ако "кутийката" в средата на картинката и маркучите за затлачни ... какво става ...janyboy написа:...Говорети ми с факти и схеми/картинки.
Renault Clio 1.5 dci / Fiat Brava 105JTD / 1999 год.
http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=43195
Коментар
-
Като цяло не се запушва на 100% Ако се запуши на 100% мотора ще стане като лейка. При мен няма такава кутия, въпросното нещо е вградено в капака на клапаните и за да се почисти трябва да се свали капака и да се промива. Принципно съм решил с помпа за шадраван да циркулирам някаква течност през капака и така да си почистя моят. Отделно се продават такива неща и може фабричното да се замени с друго което е направено да се разглобява и почиства.
Коментар
-
Не съм виждал такива дето се разглобяват за почистване, иначе е удобно за джоба ... щото такава оригинална е малко над 60 лв. ... А купих, щото моята беше напълно запушена, да не разправям каква тиня беше в маркучите ...Не знам какво разбираш под това че "ако е напълно запушен, мотора ще стане като лейка" ... при мен имаше омазняване само около снадките на маркучите ... Прилича на "утайник" ... и ми се стори че няма да мога добре да го почистя ... незнам какво има в тая кутийка, но освен прост утайник, в нея май има и някакъв клапанен механизъм (или поне си мисля че трябва да има такъв) ... та затова изчистих маркучите, а сегрегатор купих нов ...chaveto написа:... Отделно се продават такива неща и може фабричното да се замени с друго което е направено да се разглобява и почиства.Renault Clio 1.5 dci / Fiat Brava 105JTD / 1999 год.
http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=43195
Коментар
-
Сепаратора (черната кутия) се почиства с разтворители. Кореселин не би трябвало да и навреди, щото пластмасата е устойчева. В капака на клапаните също има сепаратор - метална преграда към изхода за маркуча. Той също се почиства. Само че, какво ви е прихванало да чистите тия неща. Те се обслужват чак при основен ремонт или някъде далеч след 500-600 х. км. Едва ли би се запушила вентилацията при по-малък пробег освен както при колегата има повишено налягане в картера. Всъщност и аз не съм сигурен какво се случва при колегата, щото не съм видял а само гадая и изказвам предположения въз основа на неговите данни. Той най добре, а и според съветите, може да прецени дали му е запушена системата или проблема е другаде.Fiat Marea TD100
Коментар
Реклама
Collapse


Коментар