Колеги с JTD, кажете на студено време като днешното /0 - + 2градуса/ къде ви стои стрелката на температурата? Защото на моята Марея 110 к. стрелката по никакъв начин на студ не отива до средата. Може би ако поработи на място ще достигне, но на дълъг път при тая външна температура стои около 1/4 от скалата.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
стрелката на температурата
Collapse
X
-
Re: стрелката на температурата
При вчерашната температура от -1 - си седи точно на 1/4 от скалата. Големият радиатор - студен като лед, което си ми говори точно, че термостата си работи... На място - повече от 45 минути стоях и гледах как се въртят край мен.bobist написа:Колеги с JTD, кажете на студено време като днешното /0 - + 2градуса/ къде ви стои стрелката на температурата? Защото на моята Марея 110 к. стрелката по никакъв начин на студ не отива до средата. Може би ако поработи на място ще достигне, но на дълъг път при тая външна температура стои около 1/4 от скалата.Steliyan's Life!
FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000
Коментар
-
Не съм напълно съгласен. Колата загрява на място, точно до където трябва. При изправна охладителна система. Разбира се, не говоря за сибирски студ -30°С. При -6°С(това беше най-големия студ в моя край), на място, за около 12-15мин, стрелката удря средата на скалата и не мърда от там. Мога и видеоклип да направя, защото почти всяка сутрин(07.00ч) карам детето на училище и като грижовен баща, паля колата 15-20мин по-рано за да му е топло.@edit: Малко съм се отплеснал - това е за бензинов двигател, но не мисля че при дизела трябва да е различно.
Коментар
-
Ми доста по-различно е.На място при минусови температури е абсурд да загрее до 90.Трябва да не пускаш вентилатора на парното и да чакаш мин 40-50 минути.Бензинът е ясен запалиш и след 10 минути си на 70-80 градуса на празен ход.Rokambol написа:@edit: Малко съм се отплеснал - това е за бензинов двигател, но не мисля че при дизела трябва да е различно.
Коментар
-
Колега, на място за 10-тина минути докато стоя колата на една естакада / понеже се чуваше фучене от меката връзка на ауспуха / замалко стрелката да удари средата, но не я изчакахмеjanyboy написа:Ми доста по-различно е.На място при минусови температури е абсурд да загрее до 90.Трябва да не пускаш вентилатора на парното и да чакаш мин 40-50 минути.Бензинът е ясен запалиш и след 10 минути си на 70-80 градуса на празен ход.Rokambol написа:@edit: Малко съм се отплеснал - това е за бензинов двигател, но не мисля че при дизела трябва да е различно.
. Така че ако поседи повечко сигурно ще стигне средата, но на дълго си гравитира около 1/4, въпреки че парното си духа топло :D
Fiat Marea JTD 110 Weekend ELX - 2000г
Коментар
-
Колега, направи разлика между бензинов и дизелов агрегат - КПД-то знаеш, че при дизела е по-високо и не се отделя толкова топлина. Дори лятото доста бавно и трудно загрява на място до отваряне на термостата.Rokambol написа:Не съм напълно съгласен. Колата загрява на място, точно до където трябва. При изправна охладителна система. Разбира се, не говоря за сибирски студ -30°С. При -6°С(това беше най-големия студ в моя край), на място, за около 12-15мин, стрелката удря средата на скалата и не мърда от там. Мога и видеоклип да направя, защото почти всяка сутрин(07.00ч) карам детето на училище и като грижовен баща, паля колата 15-20мин по-рано за да му е топло.@edit: Малко съм се отплеснал - това е за бензинов двигател, но не мисля че при дизела трябва да е различно.
Коментар
-
Ми при теб може и да е така.Имаш ли подгрев на антифриза?Ако имаш е ясно защо толкова бързо загрява на място.Малко ми е чудно как за 10 мин ще удари средата ама щом казваш съм склолен да вярвам.Аз нямам допълнителен подгрев на антифриза и на място за 10-15 мин най-много да отлепи от първата черта.Говоря за сегашните температури.bobist написа:Колега, на място за 10-тина минути докато стоя колата на една естакада / понеже се чуваше фучене от меката връзка на ауспуха / замалко стрелката да удари средата, но не я изчакахме
. Така че ако поседи повечко сигурно ще стигне средата, но на дълго си гравитира около 1/4, въпреки че парното си духа топло :D
Коментар
-
Не споря, точно затова сам се редактирах. Изобщо не бях погледнал, че става дума за дизелAirfan написа:Колега, направи разлика между бензинов и дизелов агрегат - КПД-то знаеш, че при дизела е по-високо и не се отделя толкова топлина. Дори лятото доста бавно и трудно загрява на място до отваряне на термостата.
Коментар
-
Не е съвсем сериозно това обяснение с по високото КПД при дизела в сравнение с бензиновия двигател.При дизела също се отделя много топлина и за това в охладителната му система има винаги повече вода и по голям воден радиатор от бензиновия еквивалент.Когато прегрее дизел винаги пука глава,при бензините много рядко,най много лека деформация на главата.Airfan написа:Колега, направи разлика между бензинов и дизелов агрегат - КПД-то знаеш, че при дизела е по-високо и не се отделя толкова топлина. Дори лятото доста бавно и трудно загрява на място до отваряне на термостата.Rokambol написа:Не съм напълно съгласен. Колата загрява на място, точно до където трябва. При изправна охладителна система. Разбира се, не говоря за сибирски студ -30°С. При -6°С(това беше най-големия студ в моя край), на място, за около 12-15мин, стрелката удря средата на скалата и не мърда от там. Мога и видеоклип да направя, защото почти всяка сутрин(07.00ч) карам детето на училище и като грижовен баща, паля колата 15-20мин по-рано за да му е топло.@edit: Малко съм се отплеснал - това е за бензинов двигател, но не мисля че при дизела трябва да е различно.
Коментар
-
Аз съм не от съвсем сериозните, нито пък съм добър специалист, нито дори специалист в автомобилите - попрището ми е в друга област. Намерил съм някакво обяснение с четене и размисли и го споделям тук, а конкретиката я оставям на вас специалистите.Stefan Hadjov написа:Не е съвсем сериозно това обяснение с по високото КПД при дизела в сравнение с бензиновия двигател.При дизела също се отделя много топлина и за това в охладителната му система има винаги повече вода и по голям воден радиатор от бензиновия еквивалент.Когато прегрее дизел винаги пука глава,при бензините много рядко,най много лека деформация на главата.Airfan написа:Колега, направи разлика между бензинов и дизелов агрегат - КПД-то знаеш, че при дизела е по-високо и не се отделя толкова топлина. Дори лятото доста бавно и трудно загрява на място до отваряне на термостата.Rokambol написа:Не съм напълно съгласен. Колата загрява на място, точно до където трябва. При изправна охладителна система. Разбира се, не говоря за сибирски студ -30°С. При -6°С(това беше най-големия студ в моя край), на място, за около 12-15мин, стрелката удря средата на скалата и не мърда от там. Мога и видеоклип да направя, защото почти всяка сутрин(07.00ч) карам детето на училище и като грижовен баща, паля колата 15-20мин по-рано за да му е топло.@edit: Малко съм се отплеснал - това е за бензинов двигател, но не мисля че при дизела трябва да е различно.
Коментар
-
Неправилно си ме разбрал. Преди да кача колата на естакадата я бях карал извънградско 10-тина км., дотогава стрелката си стоеше на 1/4, имам предвид, че докато стоя на естакадата за 10-мин доближи средата... :Djanyboy написа:Ми при теб може и да е така.Имаш ли подгрев на антифриза?Ако имаш е ясно защо толкова бързо загрява на място.Малко ми е чудно как за 10 мин ще удари средата ама щом казваш съм склолен да вярвам.Аз нямам допълнителен подгрев на антифриза и на място за 10-15 мин най-много да отлепи от първата черта.Говоря за сегашните температури.bobist написа:Колега, на място за 10-тина минути докато стоя колата на една естакада / понеже се чуваше фучене от меката връзка на ауспуха / замалко стрелката да удари средата, но не я изчакахме
. Така че ако поседи повечко сигурно ще стигне средата, но на дълго си гравитира около 1/4, въпреки че парното си духа топло :D
Fiat Marea JTD 110 Weekend ELX - 2000г
Коментар
-
Имайки предвид,че термостата на JTD 110 e същият като на Стило JTD 115,мога да споделя че проблема е в термостата.При мен симптомите бяха абсолютно същите затова и толкова се чудех дали да го сменям или не.На практика термостата вместо да отвори на 88 градуса,както е написано на него,отваря към 60-65 градуса и от там нагоре няма загряване или става много трудно.С новият термостат и днешна температура от (-3) градуса стрелката ми стои точно в средата.AR 159 Ti 2,4 mJTD 210 h.p.
HONDA Accord tourer 2.2 i-DTEC Type S 180 h.p.
Kawasaki ER-6n'2012
Коментар
Реклама
Collapse

ЖТД ама не баш
; 182A8.000 Брава
Коментар