Решил съм да купувам на жената Пунто дизел до 100 к.с. Имам няколко въпроса към притежатялите на такаква кола, за мнения и препоръки какво да се гледа като се купува (често срещани проблеми). Четах във форума за системата сити, разваляла ли се е на някой? Скъпа ли е подръжката на ходовата част и разбива ли се предницата по родните ни пътища? Съединителя с демферен маховик ли е и цена на комплект? Поздрави на всички.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Мнения за Пунто JTD 85 к.с.
Collapse
X
-
При нас пунтото още не е карано толкова много за да ти отговоря на тоя въпрос. Но относно city системата си работи безупречно. Работата е там,че ние въобще не я ползваме. Тъй като преди имахме едно старо пунто без никакви хидравлики или усилватели на волната найстина имаше зор при въртенето. А сегашното си има хидравлика и е адски приятно и добро въртението. А като пусна сити системата става прекалено леко и чувствително специално за мен и въобще не я ползвам. Затова хубаво е,че я има тази екстра, но специално при мене не е била от значение при покупката на автомобила. Както ти казах при мен специално не я пускам защото за мене волна става прекалено чувствителен и някой път при паркиране или маневри като не си свикнал може да бутнеш повечко и тя да завие повечко и т.н. Но това е специално при мен..... иначе тя си е точно за това да те олеснява при маневрите и при многото вартене на мястоА по нашите пътища специално коя кола не се чупи?
Сега бягам да спя утре ако се сетя за нещо по другите ти въпроси ще драскам пак,че сега няма време. Но като цяло си се спрял на доста приличен автомобил, жена ти ще е доста доволна. Откакто минахме от по малко кончета на газ към турбо дизел (jtd) разликата си е голяма.
-
Re: Мнения за Пунто JTD 85 к.с.
bobitur написа:Решил съм да купувам на жената Пунто дизел до 100 к.с. Имам няколко въпроса към притежатялите на такаква кола, за мнения и препоръки какво да се гледа като се купува (често срещани проблеми).Божа работа! Моето е над 200 000 км и за сега няма проблем (да чукна на дърво). Това не е детска болест при тези коли, така, както се пише за този проблем. Виж, при Рено Канго си е направо консумативbobitur написа:Четах във форума за системата сити, разваляла ли се е на някой? -
Иначе, както са ти написали колегите - ремонтира се и не е толкова скъпо, колкото го изкарват този ремонт. Ходовата част е доста опростена и по-здрава от Пунто I. Моята за 30 000 км в България съм й рециклирал носачите, защото имаха малък луфт - не бяха разбити. След посочения ремонт е изминала 25 000 км от посочените 30 000 км и няма ядове. Кара се главно в София по "хубавите" "европейски" улициbobitur написа:Скъпа ли е подръжката на ходовата част и разбива ли се предницата по родните ни пътища? -
Да, всички JTD са с демферен маховик, който не е евтин (около 800 лв. нов - оригинален), но трябва да е на около 500 000 км, за да се е прецакалbobitur написа:Съединителя с демферен маховик ли е и цена на комплект? -
Иначе издържа и на чипване
http://free.bol.bg/dodo155/AlfaRomeo/Punto_JTD_all.JPG
Alfa Romeo 147 07' 1.9 JTDm Q2
FIAT Punto 02' 1.9 JTD
FIAT Punto 99' 1.7 TD
Коментар
-
Не, но може да се приспособиbobitur написа:А турбината с променлива геометрия ли е?
Не е като да си смениш музиката, но се прави.Не знам защо ти трябва точно такава турбина? Колата няма мъртва зона или лаг
С един хубав ремап и махане на катализатора започваш да усещаш, че кутията може и да не издържи на напъна
http://free.bol.bg/dodo155/AlfaRomeo/Punto_JTD_all.JPG
Alfa Romeo 147 07' 1.9 JTDm Q2
FIAT Punto 02' 1.9 JTD
FIAT Punto 99' 1.7 TD
Коментар
-
Никой не е казал, че ми трябва точно с променлива геометрия. Просто питам за евентуални разходи за почистване на геометрията. Даже ме радва, че не е, и бих избрал вариант Пунто 2 ЖТД. А за ремап, за жена ми едва ли бих направил, поне не в началато. П.П Чип ли се сменя за тунинг или става със смяна на софта, без да се налага замяна на чипове в ЕКУ-то. Поздрави на всички.
Коментар
-
Само за твоя информация - един кулер се задръства много повече и по-често от геометрията на турботоbobitur написа:Никой не е казал, че ми трябва точно с променлива геометрия. Просто питам за евентуални разходи за почистване на геометрията. Даже ме радва, че не е, и бих избрал вариант Пунто 2 ЖТД. А за ремап, за жена ми едва ли бих направил, поне не в началато. П.П Чип ли се сменя за тунинг или става със смяна на софта, без да се налага замяна на чипове в ЕКУ-то. Поздрави на всички.
Колкото до така наречения чип - Пунто-то е с EDC15 ЕКУ и се сменя само софтуерът.
http://free.bol.bg/dodo155/AlfaRomeo/Punto_JTD_all.JPG
Alfa Romeo 147 07' 1.9 JTDm Q2
FIAT Punto 02' 1.9 JTD
FIAT Punto 99' 1.7 TD
Коментар
-
Първо турбината е с променлива геометрия,Второ като махнеш катализатора нищо няма да получиш,освен по голям шум и по висок разход,а заради по голямия шум ще си въобразяваш че върви повече.Трето кулера не се зацапеа от променливата геометрия никога а самата тя може да се зацапа от неподходящо масло и не добре работещ двигател.И четвърто няма турбодизел без ЛАГ.Малък или голям винаги е в някаква степен налице.Dodo 155 написа:Не, но може да се приспособиbobitur написа:А турбината с променлива геометрия ли е?
Не е като да си смениш музиката, но се прави.Не знам защо ти трябва точно такава турбина? Колата няма мъртва зона или лаг
С един хубав ремап и махане на катализатора започваш да усещаш, че кутията може и да не издържи на напъна 
Коментар
-
Това за махането на катализатор и по-големия шум не съм съгласен. На всичките си дизели съм го премахал със тръба на негово място и разлика в шума няма. И какво общо има кулера със променливата геометрия и кой е казал че има общо. А колкото до зацапването на геомтрията не е от кофти масло, а от градско шофиране и хубавата ни родна нафта. И последно със или без променлива геометрия е почвате да ме бъркате. Говорим за Пунто 2 ЖТД 85 к.с.Stefan Hadjov написа:Първо турбината е с променлива геометрия,Второ като махнеш катализатора нищо няма да получиш,освен по голям шум и по висок разход,а заради по голямия шум ще си въобразяваш че върви повече.Трето кулера не се зацапеа от променливата геометрия никога а самата тя може да се зацапа от неподходящо масло и не добре работещ двигател.И четвърто няма турбодизел без ЛАГ.Малък или голям винаги е в някаква степен налице.Dodo 155 написа:Не, но може да се приспособиbobitur написа:А турбината с променлива геометрия ли е?
Не е като да си смениш музиката, но се прави.Не знам защо ти трябва точно такава турбина? Колата няма мъртва зона или лаг
С един хубав ремап и махане на катализатора започваш да усещаш, че кутията може и да не издържи на напъна 
Коментар
-
На Браво JTD премахването на катализатора не оказа никакво влияние на вървежа ! Само на шума - увеличи се.Дори колегата после си върна обратно катализатора !
Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDm 200 hp Q-tronic
+ Alfa Romeo 156 1.9 JTD 1++ hp 2003,Inside Facelift.
- Now.
Alfa Romeo 159 SW 1.9 JTDm 150 - The beautiful devil. - еx. // Stilo 1.9 JTD 1++ hp - еx
Вълкът е по-слаб от лъвът и от мечката, но никога не играе в цирка !!!
Коментар
-
Днес гледах няколко и на две коли ми направи впечатление, че фара има изпотено отвътре, много странно ми се струва. Единия продавач, каза че е нормално като са мили колата и така се получавало ("покарай е на фарове и ще се оправи"). За мен не е нормално, ама да питам все пак хората каращи пунто 2.
Коментар
-
Не е нормално да има влага вътре - признак за удар или манипулации по фара.bobitur написа:Днес гледах няколко и на две коли ми направи впечатление, че фара има изпотено отвътре, много странно ми се струва. Единия продавач, каза че е нормално като са мили колата и така се получавало ("покарай е на фарове и ще се оправи"). За мен не е нормално, ама да питам все пак хората каращи пунто 2.
Коментар
Реклама
Collapse

Коментар