Здравейте колеги и честита Коледа!!!От няколко дни усещам мареата по шумна на тихи обороти, докато в един момент не се разтрака тотално. Спирам след 40 км път оставям я да работи и слизам, а тя щрака ли щрака- работи точно като обикновен дизелов мотор, а не като "безшумния" Common rail. От тук идва и странното за мен явление- при подаване на газ около 1600 об. даже и по малко, си заработва както трябва- тихо, абе както си беше, но пусна ли газта и оборотите паднат на 850 пак се започва. Прави го и на студен и на напълно топъл двигател- стрелката на водата по средата. Лампата за грешки- т. нар. "дюза" не свети. Промяна в динамиката няма, също така колата си пали от раз. Имам 1 или повече изгорели подгревни свещи,но колата пак си пали от третия оборот. Сравних белезите на ангренажа като си мислех че е прехвърлила зъб, но не, белезите си съвпадат. Да подчертая колата не работи на три цилиндъра, просто е много,много шумна до 1500-1600 об. Колата е карана само с нафта от Лукойл, не е слагана "народна нафта".Ако някой има съвет,мнение, да помага, аз незнам на какво се дължи това. Предположих че е дюза,но знам ли,може и някой регулатор да има или нещо такова???
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
JTD работи шумно като обикновен дизел-решено Демпферентна...
Collapse
X
-
Не знам как да го обясна, но когато разпръсквача е кофти, се чува металическо дрънчене.Ако е много студено сложи някаква добавка в нафтата(тя уж се подгрява във филтъра ама ....).Конкретно си мисля за Castrol TDA.Ако имаш кабел закачи я и запиши параметрите, има една тема в този раздел със сравнени на 5-6 коли параметрите.F9Q750 @ 151hp/332.2Nm
-
Не колега emzo, не е студено, а и колата си има гараж. Откакто забелязах разлика в шума на мотора казах и на баща ми и той е слагал добавка, но не е такава на Castrol. Вярно, че и маслото е на 9000 км., но се съмнявам да е от него. Относно кабела нямам за съжаление. Дори свалях клеймите на акумолатора за 1 час, ако има нещо да се изтрие, но пак същото. Ще видя да направя клипче за да стане по- ясно за какво говоря. Но определено е супер необяснимо. Всичко стана за около 3-5 дни.emzo написа:Не знам как да го обясна, но когато разпръсквача е кофти, се чува металическо дрънчене.Ако е много студено сложи някаква добавка в нафтата(тя уж се подгрява във филтъра ама ....).Конкретно си мисля за Castrol TDA.Ако имаш кабел закачи я и запиши параметрите, има една тема в този раздел със сравнени на 5-6 коли параметрите.Fiat Marea Weekend 1.9 JTD 105 2000
Lancia Lybra 1.9 JTD 115 2002
Коментар
-
Клипче не, запиши само звука и го качи на www.mediafire.com примерно, че yotube и прочие компресират и звука става ужасен.F9Q750 @ 151hp/332.2Nm
Коментар
-
Ок, благодаря, ще го направя утре, щото по празниците мръднах малко и така. През това време ако някой има още някакви идеи, мнения ще съм благодаренemzo написа:Клипче не, запиши само звука и го качи на www.mediafire.com примерно, че yotube и прочие компресират и звука става ужасен.
Fiat Marea Weekend 1.9 JTD 105 2000
Lancia Lybra 1.9 JTD 115 2002
Коментар
-
Знам за разпрасквачите ogi28b, и ако наистина са те и аз съм в групата. Първото нещо което ми дойде на ум между другото беше точно тази тема.ogi28b написа:Заапиши се в тази социална група: http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=52054
Fiat Marea Weekend 1.9 JTD 105 2000
Lancia Lybra 1.9 JTD 115 2002
Коментар
-
Не можеш ли да определиш от къде идва тракането?Дали е вдясно (областта на ремъците), горе (главата) или блока ... ? Може да е обтягаща ролка. При подобна ситуация проблема може да се окаже и алтернатор (или шайбата на алтернатора) ... Ако свалиш ремъка и запалиш за няколко секунди ще разбереш ... Предполагам че тук се крие заека и дано съм прав.Ако го чуваш от блока - по-добре не карай колата докато не разбереш причината за проблема. Предполагам си проверил тампоните ...ПП/ Ако имаш съмнение за тракащ инжектор - не може ли да откачаш един по един куплунзите към тях и палиш ... и ако е от инжектор - ще разбереш от кой е ... Не знам дали това е верния метод, но на твое масто това бих опитал щото няма опасност да повредиш нещо, а става за лесно и бързо. Ако тракането не изчезне - значи проблема не е инжектор ... ако обаче изчезне при спрян някой инжектор - може да е инжектор, но може да е и друго, но поне ще знаеш в кой цилиндър е проблема. Естествено - посещение в добър сервиз с опит с ком.риъл двигатели си е за предпочитане ...Renault Clio 1.5 dci / Fiat Brava 105JTD / 1999 год.
http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=43195
Коментар
-
Здравейте приятели! Сега ми се обадиха, колата е била при майстор в Дупница(наш познат), който се занимава само с дизели (вкл. и Common rail) и е казал на баща ми, че проблемът е от няакъв датчик на нафтовата помпа, затова правила проблеми на тихи обороти само. Колата не пуши изобщо. Въпросът ми е кой е този датчик, щото аз нещо не знам, а пък искам сам да си го сменя. Просто обичам да си се занимавам с колата. Ако някой е запознат, ще съм благодарен. Поздрави на всички и благодаря за мненията. Също така е казал,че мога да си карам без проблем, просто ще е шумна на тихи обороти, но аз искам да си го сменя.Fiat Marea Weekend 1.9 JTD 105 2000
Lancia Lybra 1.9 JTD 115 2002
Коментар
-
Коя е тази нафтова помпа, че аз за две се сещам - в резервоара и тази за високото налягане. След това ще ми е интересно да разбера какво му има на този датчик, че да доведе до тракане при работа.cokata_23 написа:Здравейте приятели! Сега ми се обадиха, колата е била при майстор в Дупница(наш познат), който се занимава само с дизели (вкл. и Common rail) и е казал на баща ми, че проблемът е от няакъв датчик на нафтовата помпа, затова правила проблеми на тихи обороти само. Колата не пуши изобщо. Въпросът ми е кой е този датчик, щото аз нещо не знам, а пък искам сам да си го сменя. Просто обичам да си се занимавам с колата. Ако някой е запознат, ще съм благодарен. Поздрави на всички и благодаря за мненията. Също така е казал,че мога да си карам без проблем, просто ще е шумна на тихи обороти, но аз искам да си го сменя.
Коментар
-
Защо просто не звъннеш тоя познат майстор и да го разпиташ, а не да си играете на развален телефон.Според мен твоя проблем НЕ е за този майстор ... Съмнявам се че въобще е гледал колата - диагнозата му е странна, да не кажа абсурдна.Айде, като смени проблемния датчик, нека ти върне дефектния. Искам да го купя, да го сложа на здраво JTD105 и то да се разтрака.
Лично мнение, дано бъркам.
Renault Clio 1.5 dci / Fiat Brava 105JTD / 1999 год.
http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=43195
Коментар
-
Датчика на ГНП- то. Вярвам на майстора,почти всички дизели внос от италия при проблем минават през него, а пък е и познат. А и аз сега видях има датчик някакъв на ГНП- то, но как му е името и представа си нямам. Незнам какво му е на датчика но още докато баща ми му обяснявал и той го спрял и казал: И като подадеш газ сичко е ОК, работи нормално. Поради тази причина вярвам щото е довършил обяснението,значи е имал такъв проблем, дано да е така.Fiat Marea Weekend 1.9 JTD 105 2000
Lancia Lybra 1.9 JTD 115 2002
Коментар
Реклама
Collapse


ЖТД ама не баш
; 182A8.000 Брава

Коментар