Cooling system:Стилото-8,2 литраАлфата-7,0 литра
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
За колко време загрява JTD?
Collapse
X
-
Колега, не внимаваш:Stefan Hadjov написа:Cooling system:Стилото-8,2 литраАлфата-7,0 литраВ случая общия обем на охладителната система няма значение, а само малкият кръг. За него имаш ли данни ?Иначе - гледано ли е с диагностичен софтуер колко градуса отговарят на съответното положение на стреката ? Възможно е при едната кола всяка точица да отговаря на различно затопляне, нищо че изглеждат еднакво и равномерно разположени. Пример:Алфа Ромео 2.4 ЖТД: Таблото изглежда така 50|---|---9|0---|---|130 ; Въпреки че на пръв поглед чертичките между 50 и 90, и 90 и 130 изглеждат като че ли са съответно 70, и 110 градуса, всъщност отговарят точно на 80 и 100 градуса. При Брава/о (98-01) пък нещата изглеждат така: от първата до средната чертичка градусите са сравнително равномерно разпределени, но средната не е 90, а е от 80 до 100 градуса.Искам да кажа, че движението на стрелката в по-новите коли се управлява от контролера на таблото, а не пряко от датчика на главата/термостата. Затова нищо учудващо няма в различни модели коли стрелката да се държи по различен начин, но загряването да е еднакво.iakvvu написа:Алфата отлепя след около километър каране и прогресивно нараства и парното започва да духа топло,а Стилото след около 4 км,не е така наситена топлината от шлюзовете и много по бавно покачва градусите.
Коментар
-
И при двата двигателя загрява еднакво(установено с опипване :D ). А все пак клапана на EGR-a е след топлообменника и предполагам че вследствие на вихрите от налягането на изгорелите газове се загрява и топлообменника преди да е отворил EGR-a.AR 159 Ti 2,4 mJTD 210 h.p.
HONDA Accord tourer 2.2 i-DTEC Type S 180 h.p.
Kawasaki ER-6n'2012
Коментар
-
Лично аз не залагам на разликата от 1.2 литра,защото разликата във времето за загряване е чувствителна.ogi28b написа:Колега, не внимаваш:Stefan Hadjov написа:Cooling system:Стилото-8,2 литраАлфата-7,0 литраВ случая общия обем на охладителната система няма значение, а само малкият кръг. За него имаш ли данни ?iakvvu написа:Алфата отлепя след около километър каране и прогресивно нараства и парното започва да духа топло,а Стилото след около 4 км,не е така наситена топлината от шлюзовете и много по бавно покачва градусите.AR 159 Ti 2,4 mJTD 210 h.p.
HONDA Accord tourer 2.2 i-DTEC Type S 180 h.p.
Kawasaki ER-6n'2012
Коментар
-
Докато си редактирам горния пост, си писал... Моля прочети го, в него съм изразил какво мисля, защо се получава така. Само че забравих че едната кола е с нормален термостат, а другата - не. Все пак - тествай двата термостата, пипни кой маркуч колко загрява, Защото има значение повредения термостат в какво положение е застанал. Може да е широко отворен, може да е с процеп 1/2 мм. (Така беше на Дедрата, но достатъчно за да не може да хоризонтира стрелката.
Коментар
-
Ами точно,Алфата върти по малко количество охл.течност.Общия обем наистина няма значение.Нямам данни за малкия кръг,защото никой не ги дава.Но знам със сигурност,че след ЕВРО 3 изискванията за бързо загряване на мотора са много важни и един от начините да се постигне е да се намали до минимум обема на малкия кръг.Нямам обяснение защо всички,вкл.и VAG/а те първи го въведоха/ се отказаха от допълнителния нагревател със свещи.Ти имаш опит с тях,сподели ефективно ли е или оскъпяването не оправдава резултата.ogi28b написа:Колега, не внимаваш:Stefan Hadjov написа:Cooling system:Стилото-8,2 литраАлфата-7,0 литраВ случая общия обем на охладителната система няма значение, а само малкият кръг. За него имаш ли данни ?iakvvu написа:Алфата отлепя след около километър каране и прогресивно нараства и парното започва да духа топло,а Стилото след около 4 км,не е така наситена топлината от шлюзовете и много по бавно покачва градусите.
Коментар
-
Изхождам от момента на отлепяне на стрелката от уреда.На Алфата началната позиция е означена с 50,средата е 90 и края е 130.Някъде бях чел че е така и при Стилото,макар че не е означено с цифри а само са фиксирани позициите.Двете коли са с един и същ термостат и нормално стрелката стои в средата на индикатора-90 градуса.Не съм изследвал със софт поведението на уредите спрямо реалните стойности,но както казах изхождам от четеното от мен за Стилото и времето за което тръгва едната стрелка и другата.AR 159 Ti 2,4 mJTD 210 h.p.
HONDA Accord tourer 2.2 i-DTEC Type S 180 h.p.
Kawasaki ER-6n'2012
Коментар
-
Кога отваря EGR-a ще го разбереш с измерване,а топлообменика се загрява от охладителната система на двигателя,защото участва в малкия кръг.iakvvu написа:И при двата двигателя загрява еднакво(установено с опипване :D ). А все пак клапана на EGR-a е след топлообменника и предполагам че вследствие на вихрите от налягането на изгорелите газове се загрява и топлообменника преди да е отворил EGR-a.
Коментар
-
Проблема в термостата се изразява в това че отваря по рано.При студен мотор е идеално затворен.Отваря на около 65-70 градуса и това се вижда на таблото.Температурата на отваряне трябва да е 88 градуса.Точно така ми беше и термостата на Стилото преди да го сменя.Него съм го тествал след смяната и вече описах дефекта.ogi28b написа:Само че забравих че едната кола е с нормален термостат, а другата - не. Все пак - тествай двата термостата, пипни кой маркуч колко загрява, Защото има значение повредения термостат в какво положение е застанал. Може да е широко отворен, може да е с процеп 1/2 мм. (Така беше на Дедрата, но достатъчно за да не може да хоризонтира стрелката.AR 159 Ti 2,4 mJTD 210 h.p.
HONDA Accord tourer 2.2 i-DTEC Type S 180 h.p.
Kawasaki ER-6n'2012
Коментар
-
Ефективно - не бих казал - съпроводено е с разход на гориво. Ефектно обаче - категорично да! Обяснението бих казал че е просто, дори ilkor подробно беше развил една тезза, която си е съвсем вярна: За да загрее по-бързо двигателят, се натоварва алтернаторът чрез тези мощни свещи (3х200 вата). Това е свързано с увеличено горивоподаване, разбира се. Отделената топлина от свещите на практика не се губи (не греят атмосферата, да речем), а влиза в малкия кръг, което помага за бързо загряване. То е почти равносилно на това да натоварим алтернатора с всички възможни електроконсуматори - фарове, задни реотани, разни други... Току виж станали 50 ампера ток. После за покриване на стандарта Е3, във връзка с повишените изисквания за качеството на изгорелите газове буквално след стартиране - предполагам това е причината да отпадне допълнителното подгряване със свещи, защото е въведено охлаждането на изгорели газове чрез антифриза, което при студена кола помага за по-бързо загряване на системата. Така отпада нуждата от свещи и на практика ненужното вече изгаряне на допълнително гориво, а се повишава ефективността , като топлината от изгорелите газове се акумулира така да се каже от охладителната система още преди двигателят да е навлязъл в оптимална температура.Stefan Hadjov написа:Нямам обяснение защо всички,вкл.и VAG/а те първи го въведоха/ се отказаха от допълнителния нагревател със свещи.Ти имаш опит с тях,сподели ефективно ли е или оскъпяването не оправдава резултата.
Коментар
-
Не, ама може да го замерим.Сега да ви кажа, какви са моите наблюдения.Бравото ми имаше свещи за подгрев на антифриза (работещи) и понеже последните 2 години маршрута ми е еднакъв, то смятам, че Стилото загрява малко по-бързо.Ако не по-бързо, то поне еднакво като Бравото.F9Q750 @ 151hp/332.2Nm
Коментар
Реклама
Collapse


Коментар