Знам, че е изписано много по темата, но не окрих отговор на един въпрос, койот ме мъчи! Смених една свещ за мнооо пари - 36лв BERU. Т’ва не е проблем, видях как става и повече няма да дам майстор да ми сменява или тества свещ.....но т’ва е друга тема!Имам два въпроса:1. Интересува ме проблемът с релето, как релето "знае" да изчака 7-10сек за да загрее "Искра"-та, след като то нормално работи до 3.5 сек в зависимост от външната темперетура?!? Знам, че ако е студено подгряването продължава и след запалването, но все пак, достатъчно ли е да се изчака повече?!?2. К’во се случва, ако свещите са различни т.е една заграява за 3.5 сек, а друга за 10сек?!?3. Въобще възможно ли е пълноценно подгряване със 10сек свещи и оригиналното реле или си разчитаме, че JTD-то, ако е в дробра форма пали почти винаги?!?Не намирам цена под 30лв за 3сек свещи, независимо от марката, като в БГ "Бош" и "Шампион" не бих купил, единствено "DENSO", "BERU" или в креан случай "Iskra".ПОЗДРАВИ
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Подгревни свещи Искра.....за пореден път!
Collapse
X
-
Колега не така смело с изказването за смяна на подгревни свещи, такъв може да го ядеш, че не е истина. Релето би трябвало да се управлява от комп. и той определя кога и за колко да грее. Всеки казва, че Jtd не грее но моето грее след запалването, когато станат по ниски температурите ще видя дали ще грее и преди паленето.Свещите трябва да са ти еднакви, иначе се получава в един цилиндър загряване в друг не. Някак си много малко ми се вижда като време за подгряване това 3.5 сек.слагал съм свещ на акумулатора и знам, че и трябва доста повече време докато нагрее. То си има всякакви свещи като време но аз говоря за свещ по каталог за 2.4Jtd
-
Не го мисли това.Има изисквания според производителите и/или вид система това колко секунди е необходимо, за да загрее свещта.Ако свещта се прави за common rail или в частност жтд, то свещта е съобразена с времето за подготовка на запалването.A20DTH
ЖТД ама не баш
1NZ−FXE
; 182A8.000 Брава
Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
Коментар
-
Мнооо "хляб съм ял" с к’во ли не по спортната ми бивша Тойота......та едни свещи все ще сменя. На кофти място са, но нямат клеми, не виждам особени проблеми, поне за първите 3 свещи от ляво на дясно.Няма спор, че ЖТД-то грее след запалването, но всичко е в зависимост от външната темперетура. Допълнителното подгряване може да е до няколко минути(максимума беше 5, не съм сигурен), така че, който твърди друго нещо....греши!Е, ако трябва да сменя всички свещи, както казва ВО, значи добре съм си сложил оригинална свещ за 36лв.....и въпреки това не съм убеден, че 7-10сек свещ, ще работи добре със реле настроено за бързо нагряващи 3сек. свещи!Знам че разбирачите тук могат да се напънат да измислят обоснован отговор!ПОЗДРАВИchaveto написа:Колега не така смело с изказването за смяна на подгревни свещи, такъв може да го ядеш, че не е истина. Релето би трябвало да се управлява от комп. и той определя кога и за колко да грее. Всеки казва, че Jtd не грее но моето грее след запалването, когато станат по ниски температурите ще видя дали ще грее и преди паленето.Свещите трябва да са ти еднакви, иначе се получава в един цилиндър загряване в друг не. Някак си много малко ми се вижда като време за подгряване това 3.5 сек.слагал съм свещ на акумулатора и знам, че и трябва доста повече време докато нагрее. То си има всякакви свещи като време но аз говоря за свещ по каталог за 2.4JtdFiat Marea JTD 105 09.2000г
Коментар
-
Релето всъщност е много умна машинка. Разпознава изгоряла свещ, не сработва, ако има късо съединение и по този начин измервайки съпротивлението на всяка свещ вероятно преценява, колко време да подгрява. Някой бе замервал Искрите и други свещи и бе установил, че са с малко по-различно съпротивление.Frontera Sport, X20SE март 1998
Коментар
-
Частично съм съгласен, че релето е "умно", "умно" е, но не чак толкоз. "Интелекта" му се заключава в това да може да си комуникира с компютъра на автомобила и да работи в много различни режими....и толкоз(според мен!!!). Компютъра взема информация за околната темеперетура и "решава", колко да се подгрява начлно, като по подразбиране "знае", че свещите са бързо нагряващи и с определено съпротивление(според мен). След запалването, от информацията от ламбда сондата, компа може да подаде сигнал за допълнително подгряване.Релето е доста голямо и има електроника, но пълните му възможности не са ми известни.Все още чакам компетентните да се изкажат по-подробно!Vladim написа:Релето всъщност е много умна машинка. Разпознава изгоряла свещ, не сработва, ако има късо съединение и по този начин измервайки съпротивлението на всяка свещ вероятно преценява, колко време да подгрява. Някой бе замервал Искрите и други свещи и бе установил, че са с малко по-различно съпротивление.Fiat Marea JTD 105 09.2000г
Коментар
-
Аз бих казал, че грешиш! Написаното по-горе съм установил от личен опит, а повече информация за теб намерих в четвъртата част на сервизното ръководство. Написаното потвърждава думите ми, че релето (наречено устройство, или умно реле) има система за защота от късо съединение и подава сигнал на копютъра, ако някоя свещ е изгоряла. Т.е. отчита съпротивлението на 4-те си изхода. При TD100 релето има еднопосочна връзка с компютъра на автомобила (посока компютър-устройство), а при JTD е двупосочна.Другият път очаквай информация от някой по-компетентен. А иначе всичко е описано в сервизното ръководство.Reptile написа:....Частично съм съгласен, че релето е "умно", "умно" е, но не чак толкоз. "Интелекта" му се заключава в това да може да си комуникира с компютъра на автомобила и да работи в много различни режими....и толкоз(според мен!!!)...Frontera Sport, X20SE март 1998
Коментар
-
Владе - ама за т’ва спор няма, че си комуникира с компютъра и че мери всички свещи, нали и аз т’ва пиша "Интелекта" му се заключава в това да може да си комуникира с компютъра на автомобила".Не ми се вярва следното твърдение ".......измервайки съпротивлението на всяка свещ вероятно преценява, колко време да подгрява".Мерси за информацията, която си прикачил,в нея ясно е казано, каква е обратната информация, която подава. В интерес на истината, както е написано в описанието, така излиза и на диагностика, релето подава сигнал за грешка, но при съхранение на грешката не е ясно, коя е изгорялата свещ. Вероятно при палене, мобже да се види какво идва в компютъра, но той записва проблем със свещите, не конкретна свещ.ПОЗДРАВИVladim написа:Аз бих казал, че грешиш! Написаното по-горе съм установил от личен опит, а повече информация за теб намерих в четвъртата част на сервизното ръководство. Написаното потвърждава думите ми, че релето (наречено устройство, или умно реле) има система за защота от късо съединение и подава сигнал на копютъра, ако някоя свещ е изгоряла. Т.е. отчита съпротивлението на 4-те си изхода. При TD100 релето има еднопосочна връзка с компютъра на автомобила (посока компютър-устройство), а при JTD е двупосочна.Другият път очаквай информация от някой по-компетентен. А иначе всичко е описано в сервизното ръководство.Reptile написа:....Частично съм съгласен, че релето е "умно", "умно" е, но не чак толкоз. "Интелекта" му се заключава в това да може да си комуникира с компютъра на автомобила и да работи в много различни режими....и толкоз(според мен!!!)...Fiat Marea JTD 105 09.2000г
Коментар
-
Ей, вЕрно бе, нашето много изостанало мотор..... Оги не ми подавай на "час по лъжичка", ами кажи как се смята, колко да подгрява допълнително, само по темперетура на въздуха и антифриза?!? Може и така да е!ogi28b написа:Къде ни прати ти.... ламбда... ЖТД 105... incompatible !!!Reptile написа:След запалването, от информацията от ламбда сондата, компа може да подаде сигнал за допълнително подгряване.Fiat Marea JTD 105 09.2000г
Коментар
-
Ако не измерва съпротивлението според теб, как успява да даде грешка за изгоряла свещ, или късо съединение? Как с Искра подгрява по-дълго а с Беру по-малко?Reptile написа:Владе - ама за т’ва спор няма, че си комуникира с компютъра и че мери всички свещи, нали и аз т’ва пиша "Интелекта" му се заключава в това да може да си комуникира с компютъра на автомобила".Не ми се вярва следното твърдение ".......измервайки съпротивлението на всяка свещ вероятно преценява, колко време да подгрява"...Frontera Sport, X20SE март 1998
Коментар
Реклама
Collapse



Коментар