Добро утро. Ролката има едва доловим луфт, наистина. Другото по-интересно, което не виждам да е отбелязано като факт - ремъкът на колегата е по-дълъг с 5 мм, но не знам дали е достатъчно за компенсация от обтягащата ролка. Според ePER там трябва да има ремък с дължина 1835 мм , а текущият е 1840.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
JTD105 - скърцане от към ремъците при студен двигател+видео
Collapse
X
-
ogi28b написа:...Според ePER там трябва да има ремък с дължина 1835 мм , а текущият е 1840.
А ако пък се вземе същия но в обратна посока (по-малък) размер, обикновено се чупи или алтернаторът или хидравличната помпа след време
A20DTH
ЖТД ама не баш
1NZ−FXE
; 182A8.000 Брава
Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
Коментар
-
Да, това с ремъка наистина е така. Аз също погледнах и в ЕПЕР излиза 1835 мм, обаче и сегашния и стария ми ремък (с който купих колата) са 1840 мм. Оги, тъй като ти монтира ремъка, а аз напъвах обтяжната ролка, според теб 1835 мм ще влезе ли?ogi28b написа:Добро утро. Ролката има едва доловим луфт, наистина. Другото по-интересно, което не виждам да е отбелязано като факт - ремъкът на колегата е по-дълъг с 5 мм, но не знам дали е достатъчно за компенсация от обтягащата ролка. Според ePER там трябва да има ремък с дължина 1835 мм , а текущият е 1840.
Коментар
-
Значи описвам как се слага ремъка - натягам с ключ звезда докато обтягащия межанизъм на ролката подпре до упор, помощника слага ремъка с усилие, след което отпускам, ролката се връща съвсем малко и е далеч от крайно долно положение. Ако сложа 1835 мм не съм сигурен сали изобщо ще пропадне ролката, за да обтяга.Между другото този ремък за Браво/Брава на същия двигател пък е със съвсем различен размер. А в сайта ахм-ауто пък за моя двигател дават 1842 мм ремък. Ходи разбери какво става вече...КИМИ написа:Проблема не е в износване на ремъка, а в недостатъчно обтягане- това е проблема и 5 мм. повече може да са извън обсега на ролката, както и да е повреден обтяжния механизъм на ролката.
Коментар
-
Аз има същото скърцане. Абсолютно е еднакво. Преди време един приятел ми беше казал че лагерчето на климатика ми е за смяна, ама все се мотая.Ремъка при мен е дълъг 1795 мм, като за браво има и друг вариант 1778 мм. Не знам защо при мареата е 1835 по каталога на gates, което потвърждава и това което Оги е гледал в e-per. Защо тогава дават 1840.
Коментар
-
Има малко развитие по въпроса днес. Напръсках преди малко ремъка с един спрей Xenum Belt Conditioner, който според описанието повишава сцеплението на ремъка с ролките и шайбите. Като го напръсках, започна зверско скърцане..... ама зверско, което лека полека затихна почти съвсем. До неделя, когато ще мога да правя експерименти ще карам така. Обаче ми направи впечатление следното - скърцането както го чувате е ритмично, ритъма съвпада точно с един оборот на ремъка (следя го по едно петно, останало от маркировката). От там си правя следния извод - за един оборот на ремъка всички ролки правят много повече от един оборот, а скърцането съвпада с движението на ремъка, не на ролка, следователно проблемът е в ремъка, който е крив или му има нещо на някое местенце, което предизвиква скърцане, но къде точно скърца, още не мога да хвана. Между другото като пусна климатика скърцането не спира.... това май значи, че източникът на скърцане не е лагера на компресора на климатика. Скърцането сякаш идва от средната или задната част на ремъците. Сагата продължава... чакам и още идеи.
Коментар
-
Щом като със този спрей скърцането се увеличава,то остава да пробваш това,дето колегата кроко ти казва-със свинската мас-ако спре да скърца,значи е от ремъка-поне аз така мисля.Аз също имам марея уикенд-1.9ТД и имам същото скърцане,докато двигателя не е загрял,после скърцането изчезва.Не съм сменял пистовия ремък и не му знам размера.Чакам какво ще излезе при тебе,за да знам какво да предприема и аз.Airfan написа:Има малко развитие по въпроса днес. Напръсках преди малко ремъка с един спрей Xenum Belt Conditioner, който според описанието повишава сцеплението на ремъка с ролките и шайбите. Като го напръсках, започна зверско скърцане..... ама зверско, което лека полека затихна почти съвсем. До неделя, когато ще мога да правя експерименти ще карам така. Обаче ми направи впечатление следното - скърцането както го чувате е ритмично, ритъма съвпада точно с един оборот на ремъка (следя го по едно петно, останало от маркировката). От там си правя следния извод - за един оборот на ремъка всички ролки правят много повече от един оборот, а скърцането съвпада с движението на ремъка, не на ролка, следователно проблемът е в ремъка, който е крив или му има нещо на някое местенце, което предизвиква скърцане, но къде точно скърца, още не мога да хвана. Между другото като пусна климатика скърцането не спира.... това май значи, че източникът на скърцане не е лагера на компресора на климатика. Скърцането сякаш идва от средната или задната част на ремъците. Сагата продължава... чакам и още идеи.Фиат марея уикенд 1.9ТД100
"Доброто винаги побеждава злото.Така че, който победи,той е добрият!"
Бат Бойко победи...но се оказа,че не е добрият!!
Коментар
-
За това загатнах малко преди това за климатика.Доста често се наблюдава смяна на компресора с "а бе същия е", което води след себе си до такива разни приключения.plam78 написа:Аз имам същия проблем вече 2ве години няма оправия,ролките и ремъците които ги продават тук са боклуци.А като пуснеш климатика шума се засилва...Ремъка при мен е 1795,другия или хлопа ,или не влиза...A20DTH
ЖТД ама не баш
1NZ−FXE
; 182A8.000 Брава
Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
Коментар
Реклама
Collapse



Коментар