Да се присъединя - около 1000-1200 км да съм минал, откакто смених обтегача, и сутрин присвирва ако е доста студено. Като се стопли съвсем малко - след около минута - спира да присвирва. Дайко, баце...
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
JTD105 - скърцане от към ремъците при студен двигател+видео
Collapse
X
-
Добре са пистите, иначе това ми е 6-тия или 7-мия ремък който слагам след като почнаха скърцанията. В момента ремъка е на 800 км., както и обтяжната ролка, ротора и лагерите на алтернатора. Шайбата и четките на алтернатора са на 2 или 3 хил. км., както и паразитната. Лагера на климатика е на 5-6 хил. При смените съм обърнал внимание, че дори и след махане на ремък и ролки и качване на същите, спира да свири за 2-3 дни и после пак почва.Оги, единственото сигурно е че няма да спре да свири. Утре ще питам в евро07 дали има обтегач, който не е дайко.
Коментар
-
хм, интересен казус. Има ли зависимост като пуснеш фарове на дълги, халогени, отопление на задния джам и въобще като натовариш алтернатора да се увеличава свиренето?А какво му стана на оригиналния, не може ли да го сложиш, колкото за теста да спре да свири за 1 ден и да си сигурен, че е от него? Не мога да повярвам, че няколко обтегача все няма да са наред...vsd написа:Добре са пистите, иначе това ми е 6-тия или 7-мия ремък който слагам след като почнаха скърцанията. В момента ремъка е на 800 км., както и обтяжната ролка, ротора и лагерите на алтернатора. Шайбата и четките на алтернатора са на 2 или 3 хил. км., както и паразитната. Лагера на климатика е на 5-6 хил. При смените съм обърнал внимание, че дори и след махане на ремък и ролки и качване на същите, спира да свири за 2-3 дни и после пак почва.Оги, единственото сигурно е че няма да спре да свири. Утре ще питам в евро07 дали има обтегач, който не е дайко.Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
Fiat Bravo'97 1,6 16v
Fiat Tempra'91 1,6 mono
Коментар
-
От всичко което изчетох до тук по темата, а от много време я следя, имам чувството че се занимавате излишно с ролките. За мен това си е остарял каучук на ремъка. Един колега го е поошкурил, и не свири - наподобява опресняване на каучук, другия като го намокри и млъква... Има спрей за опресняване на гумените уплътнения на вратите, или пък спрей за гумените ролки на принтерите - защо не опитате с някой от тях, да напръскате външната страна на ремъка - гладката. Тоя за принтерите е направо чуден за тая работа. Пръскал съм с такъв спечни ролки на принтери, стават като нови. Струва ми се че ремъците дето ви свирят, са прекалено лъскави и нямат сцепление с ролките, а това води до приплъзвания, особено при по-рязка промяна в оборотите. Само че ако ги пръскате ги сваляйте, напръскайте и изчакайте поне 10 - 15 минути преди монтажа.П.П. Няма да е ле да изтриете надписите по външната страна на ремъка, че не се знае с какв боя са ги щамповали, пък и на клиповете все ми се струва че звука се чува в снхрон с пренинаването на надписите. Може да се направи с фина шкурка, за да не задълбава по ремъка и да направи проблем с изтъняване на някои места.Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.
Коментар
-
мнемога да се съглася щото колеги слагат нови ремъци и пак свири, а аз завалийката не съм чул тоз щурец...да го %$@ ...и аз мисля че е обтегача щот само той мърда демек създава звукови вълни ..а аз не съм го чул тоя шурец никога и ми е мно интересно къв е тоя проблем аджаба..поздравиDido_Lyubenov написа:От всичко което изчетох до тук по темата, а от много време я следя, имам чувството че се занимавате излишно с ролките. За мен това си е остарял каучук на ремъка. Един колега го е поошкурил, и не свири - наподобява опресняване на каучук, другия като го намокри и млъква... Има спрей за опресняване на гумените уплътнения на вратите, или пък спрей за гумените ролки на принтерите - защо не опитате с някой от тях, да напръскате външната страна на ремъка - гладката. Тоя за принтерите е направо чуден за тая работа. Пръскал съм с такъв спечни ролки на принтери, стават като нови. Струва ми се че ремъците дето ви свирят, са прекалено лъскави и нямат сцепление с ролките, а това води до приплъзвания, особено при по-рязка промяна в оборотите. Само че ако ги пръскате ги сваляйте, напръскайте и изчакайте поне 10 - 15 минути преди монтажа.П.П. Няма да е ле да изтриете надписите по външната страна на ремъка, че не се знае с какв боя са ги щамповали, пък и на клиповете все ми се струва че звука се чува в снхрон с пренинаването на надписите. Може да се направи с фина шкурка, за да не задълбава по ремъка и да направи проблем с изтъняване на някои места.
Fiat Stilo 1.9 Jtd 115 2003 MultiWagon
Коментар
-
Владо, може ли да ми кажеш обтяжния механизъм при теб същия ли е като на 2,4?Нещо имам наум, затова те питам. Да ти кажа при мен какво излезе."Тревата расте, птичките летят, вълните галят пясъка. Аз пребивам хора."
ЕХ Fiat Bravo 1.9 JTD Abarth tuning, chip tunning VRPerfomance, 10.1999
Lancia Lybra 2.4 JTD, 140HP++, 2002, ASR,ABS,8 air,BOSE
Коментар
-
Нови - току що купени, не означава скоро произведени, както и не означава качествен каучук. Ремък свири когато приплъзва. Ако се загледаш в обтегача, ще видиш че той опостоянно обира някакви вибрации. Те се получават предимно от разлика в дебенелината на ремъка по дължина на обиколкатата му. При всяка вибрация на обтегача, има натоварване на ремъка, а когато той няма добро сцепление със ремъчните шайби, започва да приплъзва и да просвирва. Това от своя стрна води до много бързо спичане на местата на които приплъзва и проблема започва да се увеличава много бързо. Естествено е на местата където приплъзва, да се износва по-бързо и за това да започва разцепване по дължина на "пистите". Оребренията вътре са конусни, както и каналите на ремъчните шайби. Ремъка трябва да контактува със шайбите именно чрез тези конусни повърхности, а не в дъната на кналите. Когато конусите на ремъка са тесни, те не поемат натоварването, а го поема дъното на канала, което реално намалява контактната площ и тогава ремъка приплъзва и се разцепва, защото ребрата в шайбата прорязват канала на ремъка. А точно там не трябва да се осъществява контактуването между двете. Или ремъците са с голямо отклонение - над допустимото от размерите, или поради остарял или некачествен материал се износват прекалено бързо и повреждат и обтяжния механизъм. Какъвто и обтяжен механизъм да поставиш, когато ремъка е с неравномерна по ширина дебелина, оказва натоварварвания на ролката, за които тя не е предвидена да понася. Възможно е и след ремонт на алтернатора, и смяна на шайбата му, тя да бяга в друга равнина и по този начин да се получава както на картинките долу.Ето и малко картинки (на първата е показано как трябва да бъде ) :stooes написа:мнемога да се съглася щото колеги слагат нови ремъци и пак свири, а аз завалийката не съм чул тоз щурец...да го %$@ ...и аз мисля че е обтегача щот само той мърда демек създава звукови вълни ..а аз не съм го чул тоя шурец никога и ми е мно интересно къв е тоя проблем аджаба..поздравиDido_Lyubenov написа:От всичко което изчетох до тук по темата, а от много време я следя, имам чувството че се занимавате излишно с ролките. За мен това си е остарял каучук на ремъка. Един колега го е поошкурил, и не свири - наподобява опресняване на каучук, другия като го намокри и млъква... Има спрей за опресняване на гумените уплътнения на вратите, или пък спрей за гумените ролки на принтерите - защо не опитате с някой от тях, да напръскате външната страна на ремъка - гладката. Тоя за принтерите е направо чуден за тая работа. Пръскал съм с такъв спечни ролки на принтери, стават като нови. Струва ми се че ремъците дето ви свирят, са прекалено лъскави и нямат сцепление с ролките, а това води до приплъзвания, особено при по-рязка промяна в оборотите. Само че ако ги пръскате ги сваляйте, напръскайте и изчакайте поне 10 - 15 минути преди монтажа.П.П. Няма да е ле да изтриете надписите по външната страна на ремъка, че не се знае с какв боя са ги щамповали, пък и на клиповете все ми се струва че звука се чува в снхрон с пренинаването на надписите. Може да се направи с фина шкурка, за да не задълбава по ремъка и да направи проблем с изтъняване на някои места.
Прикачени файловеОсновния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.
Коментар
Реклама
Collapse



Коментар