ogi28b написа:
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
JTD105 - скърцане от към ремъците при студен двигател+видео
Collapse
X
-
Почти съм сигурен, че като я тествах миналата седмица, се въртеше както трябва - при засилване - малко по-трудно, после я спирам и пак я засилвам. На втория път се върти доста по-леко. Назад се върти също по-лесно. Това показва, че роторът се върти свободно в едната посока, независимо от шайбата. Това не е ли признак за здрава шайба?
Коментар
-
Здрава ти е шайбата. Махни ремъка и запали за всеки случай да отхвърлиш на 100% свирукане от към ангренажа.ogi28b написа:Почти съм сигурен, че като я тествах миналата седмица, се въртеше както трябва - при засилване - малко по-трудно, после я спирам и пак я засилвам. На втория път се върти доста по-леко. Назад се върти също по-лесно. Това показва, че роторът се върти свободно в едната посока, независимо от шайбата. Това не е ли признак за здрава шайба?
Коментар
-
Току-що смених обтегача. Вече свалям и качвам пистов ремък за време. Сега не свири никак, иначе се беше влошило - свиреше при над 2000 оборота доста силно. Качвам един клип в ютубата. Ще го видим утре сутринта дали свири.Старият обтегач и новият изглеждат напълно 1:1, като марка, форма, размери, луфт в самата ролка. По всички възможни магазини звънях и питах - навсякъде механизмът е Дайко, независимо от марката. Това е положението. Новият даже e в опаковка на култовата ’марка’ "Ricambi Originali".
Коментар
-
Ето клипа: http://www.youtube.com/watch?v=M7XRIvDtmMg Наличен е в HD-формат, за по-детайлен преглед на треперенето на обтегача. Шайбата е здрава. Климатика не съм го пускал.
Коментар
-
Защо трептенето на обтяжната ролка трябва да е проблем ? Целта на пружината не е ли да обира точно тези вибрации ? И ако не, защо не са го направили с твърдо фиксиране на обтяжната ролка, както на Лада, Москвич, и други стари марки, на които ремъка се обтяга от динамото например и няма пружини и демпфери.Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.
Коментар
-
Да, може. Случва се особено ако изпълнението е с втулка а не съчмен, ролков или ... лагер, да затяга в определена позиция и след нея да отпуска на ново. Но конкретно в този случай ми се струва, но няма как да съм убеден само от едно видео, че самия ремък не е съвсем в час. Може би има някъде по него или по-удебелена част / не уширена/ или по-плитки канали и когато тази част минава през ролките, леко го обтяга и обтяжната ролка затова да играе. По тази причина зададох въпроса - защо е направена обтяжната ролка с пружина, а не се фиксира твърдо. Може би е нормално да обира някакви такива вибрации ? Направи ми впечатление и че на видеото се вижда на едно място на ремъка, от страната на каналите, като че ли е излъскан. Може и да се заблуждавам.P.S.: Лагерите на динамото и на шайбата на климатика казаш че си ги проверил ? или... А как е хидравликата ?emzo написа:Я да се наместя и аз в темата ..... по тази система, нещо може ли да причини дисбаланс да двигателя ?Затегнала ролка, обтяжен механизъм ?Чисто теоретично питам.Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.
Коментар
-
Сори, пропуснах да уточня, че после започнах да пиша по въпроса на Оги. На твоя въпрос - да може да е от лагер на ролка, динамо или каквото върти този ремък.emzo написа:Аз за друго питам, хидравликата при мен е ел.Т.е. обърка ме с някой явно, нямам и щурци дори.Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.
Коментар
-
Ремъка го гледах подробно, изглежда като чисто нов. На 2 седмици е. Никъде няма по-излъскано. Кажи коя минута и секунда да гледам и аз? Пружината има за цел автоматично да държи ремъка изпънат с определено усилие, постоянно. Чувал съм, че на старите автомобили след време е възможно ремъкът да се отпусне и да промени размера си, което води до разхлабване и трябва ръчно натягане. Иначе да - поема някакви вибрации, но на клипа на Илко мисля че почти не мърда. На моя клип също почти не мърда, но на живо не е така - вижда се вибрация 1-2 мм. Нямам високоскоростна камера, иначе може би ще се види добре. Това е снимано с мобилен телефон.Dido_Lyubenov написа:Да, може. Случва се особено ако изпълнението е с втулка а не съчмен, ролков или ... лагер, да затяга в определена позиция и след нея да отпуска на ново. Но конкретно в този случай ми се струва, но няма как да съм убеден само от едно видео, че самия ремък не е съвсем в час. Може би има някъде по него или по-удебелена част / не уширена/ или по-плитки канали и когато тази част минава през ролките, леко го обтяга и обтяжната ролка затова да играе. По тази причина зададох въпроса - защо е направена обтяжната ролка с пружина, а не се фиксира твърдо. Може би е нормално да обира някакви такива вибрации ? Направи ми впечатление и че на видеото се вижда на едно място на ремъка, от страната на каналите, като че ли е излъскан. Може и да се заблуждавам.P.S.: Лагерите на динамото и на шайбата на климатика казаш че си ги проверил ? или... А как е хидравликата ?emzo написа:Я да се наместя и аз в темата ..... по тази система, нещо може ли да причини дисбаланс да двигателя ?Затегнала ролка, обтяжен механизъм ?Чисто теоретично питам.
Коментар
-
Попринцип не е проблем, но когато се износи дистанционната тефлонова втулка, трептенето предизвиква скърцането дали от лекото подвеждане накриво на ремъка или от триенето на подвижната част.Dido_Lyubenov написа:Защо трептенето на обтяжната ролка трябва да е проблем ? Целта на пружината не е ли да обира точно тези вибрации ? И ако не, защо не са го направили с твърдо фиксиране на обтяжната ролка, както на Лада, Москвич, и други стари марки, на които ремъка се обтяга от динамото например и няма пружини и демпфери.
Коментар
-
Моя обтегач е малко по-различан, но принципа и ефекта е същия, а понеже 2 пъти го свалях по различни причини, първия път за профилактика и смазване, онзи ден пак- при мен трепери също и то повече от 1-2 мм.Смятам го за нормално, затова е сложен.ogi28b написа:Ремъка го гледах подробно, изглежда като чисто нов. На 2 седмици е. Никъде няма по-излъскано. Кажи коя минута и секунда да гледам и аз? Пружината има за цел автоматично да държи ремъка изпънат с определено усилие, постоянно. Чувал съм, че на старите автомобили след време е възможно ремъкът да се отпусне и да промени размера си, което води до разхлабване и трябва ръчно натягане. Иначе да - поема някакви вибрации, но на клипа на Илко мисля че почти не мърда. На моя клип също почти не мърда, но на живо не е така - вижда се вибрация 1-2 мм. Нямам високоскоростна камера, иначе може би ще се види добре. Това е снимано с мобилен телефон.Dido_Lyubenov написа:Да, може. Случва се особено ако изпълнението е с втулка а не съчмен, ролков или ... лагер, да затяга в определена позиция и след нея да отпуска на ново. Но конкретно в този случай ми се струва, но няма как да съм убеден само от едно видео, че самия ремък не е съвсем в час. Може би има някъде по него или по-удебелена част / не уширена/ или по-плитки канали и когато тази част минава през ролките, леко го обтяга и обтяжната ролка затова да играе. По тази причина зададох въпроса - защо е направена обтяжната ролка с пружина, а не се фиксира твърдо. Може би е нормално да обира някакви такива вибрации ? Направи ми впечатление и че на видеото се вижда на едно място на ремъка, от страната на каналите, като че ли е излъскан. Може и да се заблуждавам.P.S.: Лагерите на динамото и на шайбата на климатика казаш че си ги проверил ? или... А как е хидравликата ?emzo написа:Я да се наместя и аз в темата ..... по тази система, нещо може ли да причини дисбаланс да двигателя ?Затегнала ролка, обтяжен механизъм ?Чисто теоретично питам.Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
Fiat Bravo'97 1,6 16v
Fiat Tempra'91 1,6 mono
Коментар
Реклама
Collapse


Коментар