Кво ще му мерите толова на тоя авансатор. То ЕКУ-то го управлява и няма постоянно напрежение. Нека да помолим Хаджов за мнение, но мисля че там му се подава сигнал от компа и той не е с постоянна величина. Това е за осцилоскоп. Иначе нищо няма да измерите.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Странни аномалии с ТД100???
Collapse
X
-
колега "specialista"
ето заради такива хора като теб си заслужава да стоиш в форума и да черпиш информация БЛАГОДАРЯ!!!П.Псамо че, разбрах много малко от това което е написано.. за това... ако може някой да го обясни на прост български... а и ето какво разбрах:Проверете буксите: Проверете буксите и ако е нужно изчистете ги или ги наместете за да се обедите, че връзката е добра.Проверете съпротивлението.??Turn ignition off(Спрете напрежението)?? Изсключете буксата на авансатора. Намерете двете крачета на авансатора.измерете съпротивлението м/у двете крачета на авансатора. Сравнете го с предписаното съпротивление. Алтернативно, проверете работата на авансатора, свържете батерия с крачетата на буксата. Авансатора трябва да щракне.Проверете идващото напрежение
?Turn ignition off(спрете напрежението)?? Извадете буксата на Авансатора. Locate the two connector terminals of the solenoid.Запалете двигателя и измерете напрежението между едната връзка на авансатора и отрицателния полюс на акомулатора. Проверете втората връзка на авансатора , един от двата трябва да показва напрежението на акомулатора. Ако не проверете окабеляването if present fuse and relay.Проверете връзката с ECU.изсключете напрежението. Извадете буксата от авансатора и ECU. Намерете 2-те връзки на авансатора.Измерете съпротивлението между една от двете връзки на авансатора и отговарящите връзки с буксата на ECU. Проверете другата връзка на авансатора едната от двете трябва да бъде по-голяма от 1 ом. Ако ли не.. проверете кабелите.Проверете работата на авансатора:Свържете с осцилоскоп буксата на ECU-то и минуса. Запалете двигателя и сравнете с показаната картинка. Моля ако има неточности в превода ми да ме поправите преди да съм почнал с проверките за да знам дали всичко което прая ще даде нужния резултат... Благодаря за отзивите!!!
Fiat Brava TD100
Коментар
-
Така.. тъкмо се качвам... та да напиша какво стана..замерих стария и новия авансатор за да видя дали има някаква разлика.. на стария съпротивлението му беше 11ома. а на новия 13ома. което ще рече че и двата работят..така като гледам от даннинте дадени от specialista и двата са в рамките на нормалното..след това включих авансатора с буксата на ECU- то и запалих колата.. змаерих напрежението на акомулатора беше някъде към 13.74V после замерих по описания начин : "Запалете двигателя и измерете напрежението между едната връзка на авансатора и отрицателния полюс на акомулатора. Проверете втората връзка на авансатора , един от двата трябва да показва напрежението на акомулатора" показа пак 13V и нещо... Единственото нещо което неможах и неразбрах е: Chek connection to ECU. така и неможах да разбера как да го направя... а колкото да осцилоскопа.. до там изобщо не стигнах,, поради неговата липса както и липсата ми на познание в тази област...добре дошли са критики мнения и препоръки....Fiat Brava TD100
Коментар
-
Сега=200-300лв. за съединител - феродо + притискатели. И ще черпиш, щото това упражнение за нас собствениците на JTD105 излиза около 1200-1300лв.Steliyan's Life!
FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000
Коментар
-
Така.. jenshen73 каде ме метна с тоя съединител.. проблема изобщо не е в него... защото колата променя звука и оборотите си дори и на едно място без изобщо да има каквато и да е намеса от вън... както работи нормално започва яко да трака "чат чат чат" и после се оправя.. Yellow_Flash_Colorz_PDT_21 п.п.iuly_vn по конкретно да ти обясня та ако ти доиде нещо на ум да го споделиш.. проблема е следния... в повечето случай когато колата е студена работи нормално.. но като загрее на полувина(когато колата е неподвижна) двигателя притриса и отзад припушва сиво и започва едно тракане което после утихва и пак се появява ... , а когато решиш да покараш в ниските обороти на 2-ра и 3-та понякога тракане и колата губи мощност колкото повече даваш газ толкова повече трака а вървене никакво.. до момента в който оборотите станат по-високи.. ако я юркаш няма проблем на високи обороти всичко е нормално... та така.... МИСТЕРИЯТА ПРОДЪЛЖАВА..възможно е да направя една проба да сменя датчика на коляновия вал и на температурата да не би да е от тях....Fiat Brava TD100
Коментар
-
Лично аз, не вървам това да е от датчика на вала. Бих бил донякъде съгласен, ако е лоша връзката му в буксата или не е центрован точно. Монтажната му хлабина е мисля няколко десети. Ще проверя и ще пиша. Подобен проблем, както го описваш е следствие от няколко причини.1. Авансатор - отпада защото си дал едни пари които ако беше отишъл на добър майстор, нямаше да даваш. Добре е обаче да окачиш буксата на компютъра и от там на пиновете за авансатора да провериш съпротивлението му. Това го прави при откачени полюси на акумулатора!!! Същото важи и за дарчика на вала.2. Датчик на 1-ва дюза-или лоша връзка от датчика към компютъра или е повреден. Тества се лесно с автодиагностика. Искам да подчертая че автодиагностика не е само да ти видят грешките, а си има тест в реално време при работещ двигател- Ajustmen actuators.3.Горивна пома. Тук съветите на specialista ще ти са от полза. Той ще каже какво що по нея. Общо взето това е. Съмнения за пукнато бутало ги има, но малко вероятни.spooni написа:Така.. jenshen73 каде ме метна с тоя съединител.. проблема изобщо не е в него... защото колата променя звука и оборотите си дори и на едно място без изобщо да има каквато и да е намеса от вън... както работи нормално започва яко да трака "чат чат чат" и после се оправя.. Yellow_Flash_Colorz_PDT_21 п.п.iuly_vn по конкретно да ти обясня та ако ти доиде нещо на ум да го споделиш.. проблема е следния... в повечето случай когато колата е студена работи нормално.. но като загрее на полувина(когато колата е неподвижна) двигателя притриса и отзад припушва сиво и започва едно тракане което после утихва и пак се появява ... , а когато решиш да покараш в ниските обороти на 2-ра и 3-та понякога тракане и колата губи мощност колкото повече даваш газ толкова повече трака а вървене никакво.. до момента в който оборотите станат по-високи.. ако я юркаш няма проблем на високи обороти всичко е нормално... та така.... МИСТЕРИЯТА ПРОДЪЛЖАВА..възможно е да направя една проба да сменя датчика на коляновия вал и на температурата да не би да е от тях....Fiat Marea TD100
Коментар
-
iuly_vn има ли възможност да се замери датчика на 1-ва дюза... и как?? евентуално с мултицет ?? или замерване на умна дюза с мултицет как става?? знам че стоиностите които трябва да показва уреда да не са по малко от 100ома ... малко разяснение няма да е излишно.. благодаря!!!Fiat Brava TD100
Коментар
-
Начини има два. Първият е като махнеш кората на двигателя (горната) после пластмасовата продълговата капачка където влиза кабела от ,,умната" дюза и там е буксата която я свързва с компа. Мериш съпротивлението и трябва да е над 90ома до към 120-130. При студен двигател. По добре е това да стане от пиновете директно на буксата на компа, защото така ще си сигурен че не е прекъснат кабела до там. Както ти описах в по горния си пост. Това съпротивление, дори и да е в рамките на нормалното не означава че датчика в дюзата ти работи добре. Повредата може да е вътре в самата дюза и да е механическа. Затова се замерват данните с осцилоскоп-двуканален като едновременно с него се отчитат и тея от датчика на колянов вал и потенциометър за газта, които трябва да са в синхрон. Но ако няма осцилоскоп то същата работа върши и автодиагностика с Виза-унискан, при тест в реално време. Ако има проблем в един от трите датчика, Визата ще рвнве веднага и ще ти даде подробно данни.Fiat Marea TD100
Коментар
Реклама
Collapse

Коментар