Здравейте, става въпрос за Punto 1.9 JTD 2000г. Пали без проблем,минава 3-4 км. и като е на празен ход/ на място или по инерция/ угасва и няма тръгване. Поне за около 15-20 мин. след което си пали отново. Поразгледах темите във форума и май най-често причината е този датчик. Та искам да помоля за малко повече подробности за него- как изглежда, къде се намира, лесно ли се сменя/т.е. мога ли и аз :D , че ми писна от майстори/ и други такива.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Датчик на колянов вал?
Collapse
X
-
Датчик на разпределителния вал ли имаш впредвид? Ако е той е лошо,, защото както разбрах от форума е доста по-скъп и смяната е по-трудна. Аз лично се насочих към коляновия вал, защото прочетох няколко идентични с на Пунтото случая, даже на едно място беше цитирана същата грешка и проблема се е оправил със смяна на първия датчик- на кол.вал, което ставало за 10минути. А пък и него го наричат датчик за запалването. Затова и моля за инструкции кък изглежда и къде точно се намира при Пунто 1,9 JTD 2000г.ogi28b написа:Тази грешка може да означава че не работи и другия датчик - който синхронизира разпределението с коляновия вал. Как му беше заглавието...FIAT PUNTO 1.9JTD
Коментар
-
Ето още малко "пресни" факти. Пак във форума бях чел за колега със същия проблем. И какво правел той-дава на контакт, и както е на скорост бута колата само колкото да се раздвижи, след което си пали без проблем. Пробвах го току що и при мене също стана. Явно като се раздвижат съсвсем малко валовете нещо лъже компютъра. Доколкото си спомням и той беше сменил същия датчик за да се оправи колата. Та пак опирам до вашата помощ - къде точно се намира и как изглежда датчика на коляновия вал?FIAT PUNTO 1.9JTD
Коментар
-
Намира се като застанеш под двигателя от задната му страна.Ако знаеш къде се намира стартера - под него. Сочещ маховика като ориентир.Закрепен с 1 винт.Като го сменяш внимавай за О-пръстена.A20DTH
ЖТД ама не баш
1NZ−FXE
; 182A8.000 Брава
Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
Коментар
-
Ами нещо супер специфично няма.Ако имаш осцилоскоп да го закачиш и да му видиш индукцията най-добре, защото само под формата на съпротивление не е много сигурно.belopunto написа:Благодарско! А кабели,бобини някакви има ли? Изобщо нещо специфично при демонтажа/монтажа или само развъртам винта, махам стария, слагам новия и завъртам винта? И може ли първо да се замери по някакъв начин дали работи?A20DTH
ЖТД ама не баш
1NZ−FXE
; 182A8.000 Брава
Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
Коментар
-
Благодаря много на всички. Днес купувам датчика и през уикенда го сменям. Дано това да е проблема на Пунтовеца. М/у другото, критичния момент е преди стрелката за темп. да тръгне да нагоре. Затова като съм на светофар му държа над 1000 об.и не гасне, а пък щом стрелката на температурата си стигне средата вече нямам грижи. Пробвах го снощи и тази сутрин.FIAT PUNTO 1.9JTD
Коментар
-
Ами този датчик ако е някакво съпротивление като загрее може да си променя стойността и затова да прави мизерии.За всеки случай отиди при някой приятел с виса или унискан да ти види грешките, да не купуваш датчик напразно.Пак казвам, че във Фиат сервиз СТЗ платих само датчика.А ми закачиха колата на examiner, за да са сигурни.F9Q750 @ 151hp/332.2Nm
Коментар
-
Пишеш ми така, сякаш разбирам :D . Какво са виса и унискан, бях на диагностика ако за това става въпрос. Имаше записана грешка " ЗАЦЕПВАНЕ КОЛЯНОВ ВАЛ И РАЗПРЕДЕЛИТЕЛЕН ВАЛ" , ама в сервиза никой не спомена нищо за датчиците по тези два вала, а че трябвало да се напаснат самите валове. Само че:1.ако има разминаване м/у тях мисля, че колата изобщо не би трябвало да пали. 2.как изобщо може да се разместят, без да е пипано нищо по ремъци или нещо свързано с валовете.Имам и още един въпрос-ако откача акумулатора ще се изчистят ли грешките и ако е да за колко време трябва да е откачен?emzo написа:За всеки случай отиди при някой приятел с виса или унискан да ти види грешките, да не купуваш датчик напразно.FIAT PUNTO 1.9JTD
Коментар
Реклама
Collapse



Коментар